موتور پمپ دیزلی

9 کالا
نمایندگی فروش انواع موتور پمپ دیزلی روبین ژاپن، گازوئیلی، موتور پمپ آب کشاورزی دیزل Robin، لطفا جهت استعلام قیمت خرید، دریافت مشخصات فنی و کاتالوگ با واحد مشاوره فنی تماس بگیرید.
قیمت :
9,800,000
تومان
تماس بگیرید
نمایندگی فروش انواع موتور پمپ دیزلی هوندا (Honda) ژاپن، گازوئیلی، دیزل، طرح، لطفا جهت استعلام قیمت خرید، دریافت مشخصات فنی و کاتالوگ با واحد مشاوره فنی تماس بگیرید.
قیمت :
35,450,000
تومان
تماس بگیرید
نمایندگی فروش انواع موتور پمپ آب کشاورزی دیزلی سان پاور، موتور پمپ گازوئیلی یا دیزل Sun Power، لطفا جهت استعلام قیمت خرید، سفارش، لطفا جهت استعلام قیمت خرید، دریافت مشخصات فنی و کاتالوگ با واحد مشاوره فنی تماس بگیرید.
قیمت :
10,000,000
تومان
تماس بگیرید
نمایندگی فروش انواع موتور پمپ دیزلی روبین سوبارو (Robin Subaru) ژاپن، لطفا جهت استعلام قیمت خرید، سفارش، دریافت مشخصات فنی و دانلود کاتالوگ به این صفحه مراجعه نمایید، 48000049-021 صد خط
قیمت :
14,500,000
تومان
تماس بگیرید
نمایندگی فروش انواع موتور پمپ دیزلی لوبن (Loben)، طرح روبین، گازوئیلی، لطفا جهت استعلام قیمت خرید، سفارش، دریافت مشخصات فنی و دانلود کاتالوگ به این صفحه مراجعه نمایید، 48000049-021 صد خط
قیمت :
11,900,000
تومان
تماس بگیرید
نمایندگی فروش انواع موتور پمپ دیزلی کاما (Kama)، لطفا جهت استعلام قیمت خرید، دریافت مشخصات فنی و کاتالوگ با واحد مشاوره فنی تماس بگیرید.
قیمت :
11,300,000
تومان
تماس بگیرید
نمایندگی فروش انواع موتور پمپ دیزلی کیپور (Kipor)، گازوئیلی، لطفا جهت استعلام قیمت خرید، دریافت مشخصات فنی و کاتالوگ با واحد مشاوره فنی تماس بگیرید.
قیمت :
13,000,000
تومان
تماس بگیرید
نمایندگی فروش انواع موتور پمپ دیزلی لیو (Leo) سری LDP، لطفا جهت استعلام قیمت خرید، دریافت مشخصات فنی و دانلود کاتالوگ به این صفحه مراجعه نمایید، 48000049-021 صد و بیست خط
قیمت :
11,230,000
تومان
تماس بگیرید
نمایندگی فروش انواع موتور پمپ دیزلی ویما (Weima)، لطفا جهت استعلام قیمت خرید، سفارش، دریافت مشخصات فنی و دانلود کاتالوگ با واحد مشاوره فنی در ارتباط باشید
قیمت :
15,000,000
تومان
تماس بگیرید

موتور پمپ دیزلی

موتور پمپ دیزلی (گازوئیلی) چیست؟

موتور پمپ دیزلی یا موتور آب دیزل، پمپی است که نیروی محرکه خود رو از یک موتور احتراق داخلی با سوخت گازوئیل تامین می کند و برای انتقال آب به کار می رود. موتور پمپ گازوئیلی، نسبت به انواع دیگر موتور پمپ، توانایی کارکرد مداوم برای مدت زمان بیشتری را دارد.

همانطور که در صفحه موتور پمپ آب شرح داده شده است، این تجهیز با هدف انتقال و پمپاژ آب در محیط هایی که دسترسی به نیروی الکتریسیته و یا برق وجود ندارد، از دستگاهی به نام موتور پمپ آب استفاده می نماییم. موتور پمپ آب دارای انواع متعددی بوده که تفاوت اصلی آنها در نوع سوخت مصرفی می باشد. یکی از پر مصرف ترین مدل های این محصول موتور پمپ دیزلی یا گازوئیلی می باشد.

موتور پمپ دیزلی

مشخصات فنی موتور پمپ گازوئیلی

در موتور پمپ های دیزلی وزن محصول به دلیل نیاز به تراکم شدید سنگین می باشد. در موتور های دیزلی با توجه به نیاز موتور به تراکم زیاد ترکیب سوخت و هوا، می بایست سیلندر ها ظرفیت تراکم بالایی داشته باشند و این یعنی متحمل شدن فشار بسیار بالا در سیلندر یک موتور پمپ دیزلی، همین امر باعث ساخت دیواره های ضخیم تر برای تحمل فشار شدید می شود. در ضمن وزن بالای موتور های دیزلی به این معنی نمی باشد که موتور پمپ دیزلی سنگین تر است. به طور معمول این سری از موتور پمپ ها نسبت به موتور پمپ بنزینی حجیم تر و دارای وزن بیشتری می باشد و این مقایسه تنها در حجم موتور برابر صدق می کند. موتور پمپ دیزلی 2 اینچ نیز از پرکاربردترین محصولات موتور پمپ های دیزلی می باشد.

اگر فعالیت شما با موتور پمپ بصورت مستمر و مداوم است توصیه می شود از موتور پمپ های دیزلی استفاده کنید و نیز اگر فعالیت شما چندان وسیع نیست و نیاز به پمپاژ آب از عمق زیاد و ارتفاع بالا ندارید موتور پمپ های دیزلی می تواند گزینه مناسبی باشد. موتور پمپ های دیزلی کارایی بسیار بالایی دارند و بهره‌ وری آنها به شدت بالاست. این موتور پمپ ها با در نظر گرفتن ساختار و سوخت مصرفی که دارند، نسبت به موتور های بنزینی از بهره وری بیشتری برخوردارند.

دوام و مقاومت موتور پمپ های دیزلی بسیار بالا می باشد. به دلیل وجود حرارت زیاد در هنگام فعالیت سبب شده در این نوع موتور پمپ ها از مواد اولیه مطلوب و با کیفیتی استفاده شده و در طراحی آنها نیز تلاش می‌شود تا ضخامت و قطر بلوک‌ سیلندر در حد بالایی ساخته شود. این مسبب دوام بیشتر و تبعاً طول عمر بیشتر می شود. یکی از ویژگی های موتور پمپ دیزلی گشتاور بالای آن می باشد و نیز این موتور پمپ ها نمی توانند سرعت دورانی بالایی ایجاد کنند.

فیلم معرفی موتور پمپ دیزلی

سوخت موتور پمپ دیزلی

بدون تردید انجام امور سنگین و سخت تر، به مصرف سوخت بیشتری هم نیاز دارد این موضوع بسیار هزینه دارد. لذا استفاده از سوخت گازوئیل که در کشور ما نسبت به بنزین قیمتی کمتر دارد می تواند گزینه مناسبی برای موتور پمپ هایی باشد که مصرف بالا دارند.

روغن موتور پمپ های دیزل

موتور پمپ های دیزل نسبت به موتور پمپ های بنزینی فشار بیشتری را تحمل می کنند، به همین دلیل روغن مورد استفاده در این موتور پمپ ها متفاوت بوده و دارای مواد افزودنی بیشتری از جمله مواد ضد سایش و مواد شوینده و پاک کننده دوده تولید شده توسط موتور دیزلی می باشد. روغن موتور های دیزل با نماد API C مشخص می شوند که با روغن موتور های بنزینی با نماد API S متفاوت است، ویسکوزیته روغن توصیه شده برای این موتور پمپ ها در مناطق سرد با استاندارد 5W40 یا SAE 15W40 و در مناطق گرم روغن با استاندارد SAE 20w50 می باشد. هرچقدر کیفیت روغن بیشتر باشد باعث افزایش طول عمر و راندمان موتور پمپ و همچنین کاهش مصرف سوخت آن می گردد.

زمان تعویض روغن موتور آب دیزلی، پس از 20 ساعت یا یک ماه پس از اولین استارت موتور پمپ و بعد از آن هر 100 ساعت کارکرد یا سه ماه یک بار می باشد.

اجزاء موتور پمپ آب دیزلی

  1. موتور دیزلی یا گازوئیل سوز
  2. پمپ آب
  3. شاسی (فریم)

همانطور که از نام این تجهیز عیان است، سوخت مصرفی این نوع موتور پمپ گازوئیل می باشد. لذا برای افرادی که دسترسی به برق نداشته و به سوخت گازوئیل دسترسی دارند، بهترین گزینه برای استفاده می باشد. موتور پمپ دیزل در انواع متعدد زیر ارائه می گردد:

  • موتور آب گازوئیلی 2 اینچ
  • موتور آب گازوئیلی 3 اینچ
  • موتور آب گازوئیلی 4 اینچ
  • موتور آب گازوئیلی 6 اینچ

اجزاء موتور پمپ گازوئیلی

موتور پمپ های دیزلی بر اساس خنک کاری به دو دسته کلی تقسیم می شوند:

  1. موتور پمپ گازوئیلی هوا خنک
  2. موتور پمپ گازوئیلی آب خنک

موتور پمپ های دیزلی آب خنک خود به دو دسته زیر تقسیم بندی می شوند:

  • موتور پمپ گازوئیلی آب در گردش
  • موتور پمپ گازوئیلی رادیاتور دار

موتور پمپ های گازوئیلی هوا خنک

موتور پمپ های گازوئیلی هوا خنک معمولا دارای سایز و ابعاد کوچک تری نسبت به موتور پمپ های گازوئیلی رادیاتور دار هستند. این موتور پمپ ها معمولا دارای سایز خروجی 2 تا 4 اینچ می باشند.

موتور پمپ های دیزلی هوا خنک در آبرسانی کشاورزی و باغداری بیشترین اثر بخشی را دارند، که بصورت تک سیلندر می باشند و با توجه به مدل آن سیستم سوخت رسانی می تواند مکنده و یا در برخی دیگر به وسیله پمپ گازوئیل باشد.

موتور پمپ های گازوئیلی رادیاتور دار

ابعاد این موتور پمپ معمولا بزرگ و در سایز های خروجی بزرگتر تا 12 اینچ ساخته می شوند. و به این دلیل که این موتور پمپ ها دارای رادیاتور هستند، جهت استفاده و کارکرد در مدت زمان طولانی تر مناسب تر از دو مدل دیگر پمپ های گازوئیلی می باشند.

موتور پمپ دیزلی آب در گردش

این مدل موتور پمپ مشابه دو مدل دیگر دارای دو قسمت موتور و پمپ می باشد و اصلی ترین تفاوت این مدل موتور پمپ ها با دیگر مدل ها تفاوت در سیستم خنک کاری آنها می باشد، به این صورت که آب از خود پمپ اصلی گرفته می شود و به دور سیلندر دوران می کند و پس از اتمام خنکاری سیلندر به بیرون هدایت می شود.

موتور پمپ دیزلی آب در گردش

مزایا و معایب موتور پمپ آب دیزلی

خواص و ماهیت فیزیکی و شیمیایی سوخت گازوئیل باعث می شود که این نوع سوخت نسبت به سوخت بنزینی دارای محدودیت بوده و در سرما عملکرد مطلوبی نداشته باشد و با کاهش بازدهی مواجه باشیم زیرا که گازوئیل نسبت به بنزین بسیار سریع تر یخ می زند. قیمت سوخت گازوئیل ارزان تر از بنزین بوده و راندمان بالاتری دارد. موتور پمپ دیزلی دارای صدای و آلایندگی زیادی می باشد. موتور پمپ دیزلی میتواند بصورت متمادی برای ساعت های زیادی کار کند. از آنجایی که موتور پمپ های دیزلی سیستم جرقه زنی و شمع ندارند نسبت به موتور های بنزینی امن تر هستند چراکه قابل اشتعال نیستند.

موتور های دیزلی از لحاظ نحوه شروع به کار به سه دسته زیر تقسیم بندی می شوند:

  • دیزلی هندلی
  • دیزلی استارتی
  • دیزلی هندلی - استارتی

موتور های موتور پمپ دیزلی

موتور پمپ های گازوئیلی برای استفاده ای مکرر و منظم مناسب می باشند. از موتور دیزل به منظور موتور پمپ با قدرت بالاتر (به ویژه در آتشنشانی) استفاده گردیده و سر و صدای آن بسیار زیاد است.استارت آن نسبتا دشوار بوده و یک موتور استارت الکتریکی برای مدل های بزرگ ضروری است.

راهنمای خرید موتور پمپ دیزلی

در زمان خرید موتور پمپ بعد از مشخص نمودن اندازه و نوع پمپ مصرفی باید نکات زیر مورد توجه قرار بگیرد:

خود مکش بودن موتور پمپ

  • پمپ خودمکش نیازی به هواگیری ندارد و آن را بصورت خودکار انجام می دهد ولی در برخی از پمپ ها به صورت دستی پر می شوند و دارای مخزن دیگری جهت هواگیری می باشند. در هنگام خرید موتور پمپ خودمکش بودن آن حائز اهمیت می باشد زیرا موجب سهولت در استفاده و صرفه جویی در زمان راه اندازی می شود.

قابلیت حمل مخزن سوخت اضافی

  • این ویژگی درحمل پمپ در مصارفی که به جابه جایی مکرر پمپ نیاز است مورد اهمیت می باشد، این مزیت باعث می شود توانایی حمل یک مخزن سوخت اضافی همراه با موتور پمپ فراهم آید.

وزن موتور پمپ

  • این ویژگی در مواردی که که نیاز به مانور دارد بسیار مهم و حائز اهمیت می باشد.

راهنمای استفاده از موتور پمپ

  • هر موتور پمپی که انتخاب و مورد استفاده قرار می گیرد، باید در شرایط کاری مطلوب و مناسب نگهداری می شود و توصیه های سازنده مورد توجه قرار گیرد.
  • قبل استفاده از موتور پمپ، فیلتر هوا، سطح روغن و میزان سوخت بررسی شود.
  • موارد مربوط به آب بندی و اتصالات چک شود.

کاربرد موتور پمپ دیزلی
  • برداشت آب از سد ها و رودخانه ها و دریاچه ها
  • برداشت آب از کانال های آبیاری
  • تخلیه آب سیلاب ها
  • مصارف کشاورزی و زراعتی
  • قابلیت حمل آسان و پرتابل بودن
  • فعالیت های صنعتی
  • عمرانی

موتور پمپ آب دیزلی دست دوم

توصیه می شود از موتور پمپ دیزلی دست دوم استفاده نشود به دلیل اینکه اصطلاک در موتور پمپ های دیزلی بالا می باشد و امکان خرابی و یا عدم سازگاری موتور با شرایط و محیط کار پمپ باشد. به همین منظور می توانید با کارشناسان متخصص این حوزه در فامکو مشورت نمایید تا شما را در انتخاب یک موتور پمپ مطلوب با توجه به نیاز مصرفی شما راهنمایی کنند.