تجهیزات خطوط انتقال مواد و نیرو

تجهیزات خطوط انتقال مواد و نیرو

تجهیزات خطوط انتقال مواد و نیرو چیست؟

تجهیزات و خطوط انتقال مواد و نیرو به انواع مختلف تجهیزاتی گفته می شود که انتقال نیرو یا جابجایی اشیاء و رفت و برگشت آنها را از مکانی به مکان دیگر را در خطوط تولید صنایع گوناگون میسر می کنند.

کاتالوگ تجهیزات انتقال مواد و نیرو

انواع تجهیزات انتقال مواد و نیرو

  • انواع تسمه های صنعتی
  • انواع زنجیر های صنعتی
  • لینر گاید
  • بال اسکرو
  • لید اسکرو
انواع تسمه های صنعتی

تسمه های صنعتی به دو دسته تسمه های انتقال مواد و انتقال قدرت (یا نیرو) تقسیم می شوند که هر کدام از این تسمه ها در صنعت کاربردهای زیادی دارند و با بخش های متفاوت و برندهای متنوع در بازار عرضه می شوند.

زنجیر های صنعتی

زنجیر ها گاهی به صورت مستقیم باعث حرکت و گاهی به صورت پشتیبان حرکت می کند. زنجیرها از دولینک داخلی و خارجی، بوش ،غلطک و پین تشکیل شده است که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد .برای خرید زنجیر باید به اصل بودن آن بسیار دقت کرد چرا که ممکن است زنجیر فیک و تقلبی به دستگاه های مهم و گران قیمت آسیب بسیار زیادی وارد کنند.

لینر گاید

ریل و واگن یا لاینر گاید یکی از پرمصرف ترین تجهیزات صنعتی است که در دستگاه های متفاوتی مورد استفاده قرار می گیرد و حرکت رفت و برگشتی دارد که یک حرکت خطی را بوجود می آورد. برای خرید ریل و واگن به مدل و عرض ریل باید توجه کرد که مدل آن به لبه دار بودن یا بدون لبه بودن آن اشاره می کند.

بال اسکرو

بال اسکرو از دوکلمه بال به معنی توپ و کلمه اسکرو به معنی پیچ تشکیل شده که حرکت چرخشی را به حرکت خطی تبدیل می کند و یکی از مکانیزم های انتقال قدرت و یک وسیله مکانیکی است و برای خرید، باید قطر و گام آن را بدانیم.

لید اسکرو

لیداسکرو از یک پیچ و یک مهره تشکیل شده است که پیچ از جنس فولاد ،فولاد ضد زنگ و آلومینیوم و مهره از جنس برنز، آلومینیوم ،آهن و پلاستیک می باشد. رزوه های لیداسکرو به شکل اره ای،مربعی و ذوزنقه ای است.

قیمت تجهیزات انتقال مواد و نیرو

برای اطلاع از قیمت تجهیزات انتقال خطوط نیرو به صفحه محصول مورد نظر مراجعه کرده یا با کارشناسان هایپر صنعت فامکو تماس بگیرید.