تجهیزات پسیو شبکه

5 کالا
نمایندگی فروش انواع سوکت شبکه Rj11، Rj45، Rj48، لطفا جهت استعلام قیمت خرید، سفارش، دریافت مشخصات فنی و دانلود کاتالوگ با واحد مشاوره فنی در ارتباط باشید.
کیستون شبکه چیست؟ نمایندگی فروش انواع یستون شبکه، پریز روکار شبکه Cat7 ،Cat6 ،Cat5، لطفا جهت استعلام قیمت خرید، سفارش، دریافت مشخصات فنی و دانلود کاتالوگ با واحد مشاوره فنی در ارتباط باشید.
نمایندگی فروش انواع دکل مهاری سه وجهی و چهار وجهی، جی G35 و متعلقات، لطفا جهت استعلام قیمت خرید، سفارش، دریافت مشخصات فنی و دانلود کاتالوگ با واحد مشاوره فنی در ارتباط باشید.
رک شبکه چیست؟ نمایندگی فروش انواع رک شبکه و سرور، دیواری، ایستاده، لطفا جهت استعلام قیمت خرید، سفارش، دریافت مشخصات فنی و دانلود کاتالوگ با واحد مشاوره فنی در ارتباط باشید.
داکت چیست؟ نمایندگی فروش انواع داکت شبکه، داکت سیم برق، لطفا جهت استعلام قیمت خرید، دریافت مشخصات فنی، انواع، سایز و کاتالوگ با کارشناسان هایپر صنعت فامکو تماس بگیرید.

تجهیزات پسیو شبکه

فروش انواع تجهیزات پسیو شبکه

تجهیزات شبکه به دو دسته فعال (Active) و غیرفعال (Passive) تقسیم می شوند. تجهیزات اکتیو در شبکه نیاز به برق دارند و قابلیت کنترل و برنامه ریزی بر روی دیتا را دارا می باشند، ولی تجهیزات پسیو در شبکه اغلب نقش زیرساخت را دارند و به اصطلاح نیاز به جریان برق ندارند. تجهیزات پسیو در راستای انتقال دیتا کاربرد دارند و کنترلی بر روی آن ندارند.

کاتالوگ معرفی تجهیزات شبکه فامکو

انواع تجهیزات پسیو شبکه

  • کابل ها و پچ کوردهای مسی

کابل و پچ کورد مسی یکی از از اجزای اصلی در زیرساخت تمامی شبکه های کامپیوتری می باشد که وظیفه انتقال اطلاعات را به عهده دارند. کابل های شبکه در متراژ های 305 و 500 متری قابل تهیه می باشند و پچ کوردهای شبکه از 30 سانت الی 30 متر در بازار یافت می شوند.

  • کابل ها و پچ کوردهای فیبر نوری

از دیگر اجزای مهم تجهیزات شبکه پسیو، کابل و پچ کورد فیبر نوری می باشد. کابل و پچ کورد فیبر نوری مانند کابل و پچ کورد های مسی می باشند با این تفاوت که از ظرافت، حساسیت، کیفیت و پایداری بالایی برخوردارند و به جای مس در آنها از رشته های شیشه ای یا پلاستیکی باریک استفاده شده است.

  • آچار شبکه

از آچار شبکه برای اتصال انواع سوکت ها مانند RJ45 یا RJ11 به کابل های شبکه یا تلفن استفاده می شود و یکی از ابزار لازم برای کارشناسان شبکه می باشد.

  • انواع رک

رک محفظ ای فلزی و شیشه ای می باشد که انواع تجهیزات شبکه مانند سوئیچ، روتر، دستگاه ضبط تصویر و غیره را در خود جای می دهد و با توجه به مقدار تجهیزات شبکه عمق و ارتفاع آن انتخاب می شود.

  • دکل مخابراتی

از دکل های مخابراتی جهت نصب انواع تجهیزات مخابراتی مانند رادیو، آنتن، دوربین مداربسته و غیره استفاده می شود. دکل ها با توجه با مکان استفاده و مقدار تجهیزاتی که رو آن نصب می شود دارای ارتفاع و استحکام متفاوتی می باشند.

  • پچ پنل

از پچ پنل در درون رک و برای برقراری ارتباط بین سیستم های کلاینت با انواع سوئیچ، روتر و غیره استفاده می شود که منجر به آرایش درون رک نیز می شود.

  • داکت

داکت کانال های اکثرا پلاستیکی با طرح و رنگ های متفاوتی می باشند که وظیفه اصلی آن، محافظت و جلوگیری از آسیب دیدگی فیزیکی انواع کابل های روکار می باشد و به آرایش محیط نیز کمک می کنند.

  • ترانک

ترانک نیز از لحاظ کارایی بسیار شبیه داکت می باشد با این تفاوت که دارای ابعاد بزرگ تری می باشد و با نصب آن روی دیوار می توان در درون آن پریز برق، شبکه و تلفن قرار داد.

  • کیستون

از کیستون برای برقراری ارتباط بین دو دستگاه در بستر شبکه استفاده می شود به شکلی که کابل از یک سمت به دستگاه کاربر و از طرف دیگر به کیستون متصل می شود و کیستون خود از یک طرف به پچ کورد و از طرف دیگر از طریق کابل شبکه به پچ پنل داخل رک متصل می شود.

  • سوکت

برای اتصال انواع کابل و پچ کورد به پورت اترنت یا تلفن دستگاه ها از سوکت استفاده می شود و نوع آن با توجه به کابل مشخص می شود.