موتور برق بی صدا (سایلنت)

8 کالا
نمایندگی فروش انواع موتور برق کیفی یا اینورتری هوندا المکس (Honda Elemax)، بی صدا، لطفا جهت استعلام قیمت خرید، سفارش، دریافت مشخصات فنی و دانلود کاتالوگ با واحد مشاوره فنی در ارتباط باشید.
قیمت :
35,000,000
تومان
تماس بگیرید
نمایندگی فروش انواع موتور برق کیفی آکسا (Aksa)، موتور برق مسافرتی یا اینورتری، لطفا جهت استعلام قیمت خرید، سفارش، دریافت مشخصات فنی و دانلود کاتالوگ با واحد مشاوره فنی در ارتباط باشید.
قیمت :
10,000,000
تومان
تماس بگیرید
نمایندگی فروش انواع موتور برق کیفی هیوندای (Hyundai)، اینورتری، قابل حمل، موتور برق سایلنت هیوندا، لطفا جهت استعلام قیمت خرید، سفارش، دریافت مشخصات فنی و دانلود کاتالوگ با واحد مشاوره فنی در ارتباط باشید.
قیمت :
16,500,000
تومان
تماس بگیرید
نمایندگی فروش انواع موتور برق کیفی کیپور (Kipor)، اینورتری، قابل حمل، بی صدا، سایلنت، مدل IG2000، IG1000، لطفا جهت استعلام قیمت خرید، سفارش، دریافت مشخصات فنی و دانلود کاتالوگ با واحد مشاوره فنی در ارتباط باشید.
قیمت :
14,000,000
تومان
تماس بگیرید
نمایندگی فروش انواع موتور برق کیفی دوو (Daewoo)، اینورتری، بی صدا، سایلنت، لطفا جهت استعلام قیمت خرید، سفارش، دریافت مشخصات فنی و دانلود کاتالوگ به این صفحه مراجعه نمایید، 48000049-021 صد خط
قیمت :
8,100,000
تومان
تماس بگیرید
نمایندگی فروش انواع موتور برق کیفی پایونیر (Pioneer)، مدل PI1000X، اینورتری، قابل حمل، بی صدا، سایلنت، مسافرتی، لطفا جهت استعلام قیمت خرید، سفارش، دریافت مشخصات فنی و دانلود کاتالوگ با واحد مشاوره فنی در ارتباط باشید.
قیمت :
4,950,000
تومان
تماس بگیرید
نمایندگی فروش انواع موتور برق کیفی راتو، موتور برق اینورتری Rato، بی صدا یا سایلنت، بیصدا، لطفا جهت استعلام قیمت خرید، سفارش، دریافت مشخصات فنی و دانلود کاتالوگ با واحد مشاوره فنی در ارتباط باشید.
قیمت :
15,000,000
تومان
تماس بگیرید
نمایندگی فروش انواع موتور برق کیفی یا اینورتری لانسین (Loncin)، لطفا جهت استعلام قیمت خرید، دریافت مشخصات فنی و کاتالوگ با واحد مشاوره فنی تماس بگیرید.
قیمت :
33,700,000
تومان
تماس بگیرید

موتور برق بی صدا (سایلنت)

موتور برق بی صدا (سایلنت) چیست؟

موتور برق بی صدا که با نامهای سایلنت، مسافرتی، اینورتری یا کیفی نیز شناخته می شود، یکی از انواع موتور برق ها می باشد که از لحاظ شکل ظاهری شبیه به کیف دستی بوده و وزن بسیار کمتری نسبت به دیگر موتور برق ها دارند. سوخت اکثر موتور برق های کیفی بنزین می باشد و وزن آن ها به 20 کیلو گرم می رسد.

نام دیگر موتور برق های بی صدا یا کیفی، موتوربرق های اینورتری است. به دلیل نوسان ساز الکترونیکی قدرتمند است که نام آن را اینورتر قرار داده اند.

موتور برق بی صدا (سایلنت، مسافرتی، اینورتری و کوچک)

انواع موتور برق اینورتری بی صدا

اینورتر یکی از بزرگ ترین و قدرتمند ترین ابزار هایی است که می تواند برق DC یعنی جریان برق مستقیم را به AC جریان برق متناوب تبدیل کند. این نکته حائز اهمیت است بدون اینکه از سرعت موتور کاسته شود می تواند این کار را به نحو احسنت انجام دهد. دلیل این امر یعنی تبدیل جریان برق مستقیم به جریان برق متناوب که توسط آلترناتور انجام می شود و برق خروجی با کیفیت تر و کمترین میزان تغیر ولتاژ و فرکانس را دارد. این توانایی برای موتور برق بی صدا بوده که اکثرا زیر 3 کیلووات و با سوخت بنزین هستند.

موتور برق کیفی به چه معناست؟

موتور برق ها با تبدیل انرژی مکانیکی به الکتریکی خروجی برق می دهند. موتور برق های کیفی یا مسافرتی با ابعاد کوچکی که نسبت به موتور برق های معمولی دارند، خروجی با کیفیت تری ارائه می هند. این دسته از موتور برق ها چون دارای صدای کمتر و ابعاد کوچکی بوده و ظاهری شبیه به کیف دارند به موتور برق کیفی معروف شده اند.

مکانیزم عملکرد موتور برق اینورتری

مکانیزم عملکرد موتور برق اینورتری یا کیفی را می توان این گونه توضیح داد که توان خام تولید شده توسط ژنراتور را می گیرد و از طریق یک ریز پردازنده مخصوص، برای تسویه توان خام در طی یک فرایند چند مرحله ای استفاده می کند.

در مرحله اول برق متناوب چند فاز ولتاژ بالا که توسط دینام ژنراتور تولید می شود از برق AC به DC تبدیل می شود. سپس توسط اینورتر برق DC به برق AC تبدیل می شود. برق خروجی به دست آمده توسط اینورتر بسیار صاف و تمیز و دارای کیفیت بالایی می باشد که یک ریز پردازنده تمام فرایند اتفاق افتاده و مهم تر از همه سرعت موتور را کنترل می کند.

یکی از عمده تفاوت های بزرگی که در موتور برق های اینورتری دیده می شود کنترل دور نسبت به بار مصرفی است. برای مثال یک ژنراتور قابل حمل معمولی را در نظر بگیرید، در این ژنراتور دور موتور در 3600 دور در دقیقه ثابت است و همیشه با همین سرعت کار می کند.

اما در یک موتور برق اینورتری قابل حمل سرعت متغیر است تا بتواند انرژی مورد نیاز را تامین کند. این موتور برق اینورتری با افزایش بار مصرفی دور موتور را افزایش و با کاهش بار مصرفی دور موتور را کم می کند. در نتیجه یک موتور برق اینورتری قابل حمل از سوخت، به طور کار آمد تری استفاده می کند که با همه این صحبت ها یک موتور برق اینورتری قابل حمل دارای توان یک کیلو وات در مدت زمان چهار ساعت یک لیتر مصرف بنزین دارد.

کنترل پنل موتور برق کیفی

صفحه کنترل موتور برق کیفی

  1. کلید روشن و خاموش
  2. قطع کننده مدار اصلی
  3. دکمه استارت
  4. حالت راندمان
  5. پورت شارژ باتری
  6. اتصال پروپان
  7. هشدار کمبود روغن / اضافه بار / چراغ های نشانگر
  8. پنج ولت DC جهت شارژ
  9. تنظیم بار
  10. نشانگر میزان کارکرد موتور
  11. پورت موتزی
  12. مدار قطع کن
  13. خروجی 120 ولت AC با 20 آمپر
  14. خروجی 120 ولت AC با 30 آمپر

مزایای موتور برق اینورتری

معمولا موتور برق های بی صدا (کیفی) به صورت یکپارچه ساخته می شوند که تاثیر فوق العاده ای نسبت به موتوربرق های معمولی بنزینی دارند. به چند مزایای موتور برق کیفی یا سایلنت می پردازیم:

کنترل دور نسبت به بار مصرفی

  • دور موتور در یک موتور برق بنزینی معمولی 3600 دور در دقیقه است که همیشه با این سرعن کار می کند. اما در موتور برق بی صدا یا موتور برق کیفی سرعت با توجه به انرژی مورد نیاز متغیر است. یعنی با افزایش بار مصرفی در موتور نیز افزایش و با کاهش بار مصرفی دور موتور برق هم کاهش می یابد.

صدای کم

  • مهمترین گزینه که موتور برق های کیفی را به نسبت دیگر موتور برق ها متمایز کرده است صدای کم آن می باشد.
  • طراحی بسزایی که این دسته از موتور برق ها دارند استفاده از صدا خفه کن های ویژه و فن آوری کاهش صدا برای جلوگیری از صدای بیش از حد موتور برق نیز است.
  • سطح نویز بیشتر موتور برق های معمولی از 68 دسیبل (DB) شروع شده و با افزایش بار و کارکرد موتور برق صدای بیشتر تا 75 دسیبل (DB) را دارند.
  • اما این دسته از موتور برق ها به دلیل صدای کم معروف شده اند که نویز این موتور برق های بی صدا به 53 دسیبل نیز می رسد.
  • علت کاهش صدای موتور برق های بی صدا (کیفی) وجود یک برد الکترونیکی (اینورتر) در سیستم موتور برق بی صدا نیز می باشد که قدرت و سرعت های متناوب را تولید و باعث کاهش صدا و و مصرف سوخت کمتر نیز می شود.
  • همین امر باعث طول عمر مفید موتور برق و کیفیت برق تولیدی می باشد.

تولید جریان پایدار

  • تکنولوژی ای که در موتور برق های اینورتری به کار رفته است باعث تولید جریان برق پایدار نسبت به دیگر موتور برق ها نیز شده است. این جریان پایدار جهت استفاده برای تجهیزاتی است که نسبت به نوسانات جریان برق حساس ترند.
  • مانند لپ تاپ و کامپیوتر و تجهیزات استریو این موتور برق بی صدا نیز بسیار ایده آل می باشد.

کاهش مصرف سوخت

  • به دلیل وجود تکنولوژی به کار رفته در موتور برق بی صدا یا موتور برق اینورتری، باعث شده که مصرف سوخت به شدت کاهش یابد. موتور برق بی صدا معمولا برای نوع سوخت و کوچک بودن آن برای مناطق دور از شهر که به سوخت دسترسی ندارند و کم پیدا می شود، کارایی بسزایی داشته باشند.
  • میزان سوختی که موتور برق بی صدا مصرف می کند در مدت زمان 4 ساعت حدودا 1 لیتر سوخت مصرف داردیعنی در یک ساعت 0.25 لیتر مصرف دارد.

طول عمر (دوام بالا)

  • این موتور برق های بی صدا با توجه به باری که متحمل می شوند سرعت آن ها نیز تغیر پیدا می کند. همین امر باعث می شود که طول عمر موتور برق های بی صدا افزایش پیدا کند.

تفاوت موتور برق کیفی با موتور برق معمولی

عمده تفاوت موتور های بی صدا با موتور برق های معمولی در دو مورد اساسی است. مورد اول کم مصرف و کم صدا بودن آن است. این به دلیل تکنولوژی پیشرفته ای است که در ساخت موتور برق های اینورتری یا موتور برق های بی صدا قرار داده اند.

مورد دوم قیمت آن می باشد که موتور برق های بی صدا نسبت به موتور برق های معمولی از قیمت بالاتری برخوردار هستند و در نتیجه کسانی که به دلیل قیمت و هزینه های نگهداری از موتور برق های بی صدا می گذرند باید این تفکر را تصیح کنیم که اگر به صورت درست و صحیح از این موتور برق استفاده کنیم بسیار قابل اعتماد بوده و هرگز به تعمیر نیازی نخواهد داشت.

کاربرد موتور برق کیفی

وابستگی شدید و نیاز مبرم مردم به جریان های الکتریسیته برای راه اندازی وسایل های برقی باعث نیاز به موتور برق های سبک و قابل حمل شده است. این دسته از موتور برق های کیفی با کاربرد و مزایایی که دارند باعث شده است جزو محبوب ترین دسته از موتور برق ها قرار بگیرند. 

این دسته از موتور برق ها به دلایل زیر برای یک سری از افراد مانند کوه نورد ها یا طبیعت گردها که مسیرهای طولانی ای را طی می کنند و امکان حمل وسایل سنگین را با خود ندارند بسیار مناسب است. 

  • وزن کم و قابل حمل بودن تا توان 3 کیلووات
  • مصرف سوخت بسیار پایین
  • صدای بسیار کم
  • خروجی برق بدون نوسان با کیفیت بالا

اگر اهل گردش و تفریح هستید و به یک منبع برق نیاز دارید تا هم سبک و قابل حمل باشد پیشنهاد ما به شما موتور برق های کیفی یا اینورتری می باشد. موتور برق های اینورتری تا توان 3000 وات موجود می باشند و طراحی به خصوص آن ها این گونه است که به راحتی قابل حمل و جا به جایی می باشند.

موتور برق های بی صدا به دلیل خروجی بدون تلرانس برای مصرف کار های بسیار حساس مانند آزمایشگاه ها، کامپیوتر ها، لپ تاپ ها، و تجهیزات ابزار دقیق و برای مکان هایی مانند کمپینگ های تفریحی مثل کوهنوردی، کویر گردی مورد استفاده قرار می گیرد. این دسته از موتور برق ها به دلیل مصرف سوخت کم از نظر آلایندگی و زیست محیطی مناسب هستند.

نکته ای که باید در هنگام استفاده از موتور برق های اینورتری در نظر داشته باشید این است که در فضای بسته آن را قرار ندهید زیرا باعث مسمومیت ناشی از انتشار گاز های مونواکسید کربن می شوند.

انواع موتور برق کیفی موجود در بازار

موتور برق های کیفی یا مسافرتی در انواع مدل ها در بازار موجود می باشد. تفاوت انواع برند ها در شکل و طراحی ظاهر آن ها می باشد. معمولا برند های موجود در بازار با توان های مختلف موتور برق های کیفی خود را عرضه کرده اند. 

برای مثال موتور برق های کیفی هیوندای از توان 1 کیلووات تا 3 کیلووات موجود است و موتور برق کیفی لانسین از توان 1 کیلوات تا 6 کیلووات اینورتری نیز موجود است. معمولا تمامی موتور برق های موجود در بازار یک نوع خروجی را می دهند و کاربرد تمامی آن ها یکسان می باشد.

قیمت موتور برق کیفی

این دسته از موتور برق ها به دلیل نوع تکنولوژی به کار رفته در آنها و تفاوت های کار آمدی که نسبت به موتور برق های معمولی دارند و بسته به نوع برند از قیمت های متفاوتی برخوردار می باشند.