موتور برق نفتی بنزینی

1 کالا
نمایندگی فروش انواع موتور برق نفتی بنزینی هوندا هوتن، موتور برق نفت و بنزین سوز Honda Huutoan، لطفا جهت استعلام قیمت خرید، دریافت مشخصات فنی و کاتالوگ با واحد مشاوره فنی تماس بگیرید.

موتور برق نفتی بنزینی

موتور برق نفتی بنزینی چیست؟

امروزه با توجه به هزینه های بالای تامین سوخت بنزین، علاقه اقشار مختلف مردم برای مصرف سوخت های جایگزین شایع شده است. از جمله این نوع از سوخت ها، نفت سفید می باشد. با توجه به قیمت بسیار نازل نفت و امکان نگهداری کم خطر حجم نسبتا زیاد نفت، نسبت به سوخت های دیگر، مانند بنزین امکان ذخیره ی سوخت طولانی مدت را مهیا می سازد.

در نتیجه به دلایل فوق هزینه های پایین سوخت و نگهداری بسیار آسان سوخت نفت از این نوع موتور برق می توان به عنوان یک انتخاب خوب نام برد.

موتور برق نفتی بنزینی

مشخصات فنی موتور برق نفت و بنزین

این دسته از موتور برق که دارای قابلیت راه اندازی با دو سوخت و کارکرد با سوخت نفت می باشد مورد استفاده در مکان هایی است که دسترسی به گازوئیل نداشته اند و امکان مهیا کردن نفت برای این دسته از افراد بسیار آسان بوده است.

این موتور برق به دلیل نوع سوخت خود مورد توجه افراد خاصی قرار گرفته است. در گذشته به دلیل وجود عمده نفت در سرتاسر کشور باعث شده که کمپانی های مختلف به فکر تولید موتور برق هایی با سوخت نفت باشند.

اما به دلیل سخت سوز بودن نفت و نزدیک بودن ترکیبات شیمیایی آن به بنزین باعث شده است که مکانیزم اولیه برای راه اندازه موتور برق توسط سوخت بنزین صورت گیرد.

کاربرد موتور برق نفتی بنزینی

همان طور که می دانید استفاده از موتور برق در مکان هایی که نیاز به برق اضطراری دارند مورد استفاده قرار می گیرد از جمله مکان هایی نظیر یک واحد اداری کوچک برای راه اندازی دستگاه های کامپیوتر و چند عدد روشنایی، یک واحد مسکونی جهت راه اندازی یک یخچال و یک تلویزیون و مورد استفاده در صنعت جوشکاری، ساختمان سازی برای راه اندازی بتونیر و بالابر ساختمانی تا قدرت توانی محدود نیز می باشد.

راه اندازی موتور برق نفتی بنزینی

در ابتدای امر زمانی که قصد روشن کردن موتور برق نفتی بنزینی را داریم ابتدا شیر موتور برق را در حالت روشن یا ON قرار می دهیم. موتور برق به صورت اتوماتیک به اندازه محفظه ذخیره ای که در کاسه کاربراتور (محفظه ی کوچکی که یک مقدار سوخت در آن ذخیره می شود) قرار دارد بنزین را درون محفظه احتراق می برد.
این عمل به صورت خودکار و اتوماتیک بوده است و پس از گذشت یک الی دو دقیقه موتور برق به صورت خودکار سوخت را به نفت تغیر می دهد و باقی فعالیت های موتور برق توسط سوخت نفت صورت می گیرد.

نحوه عملکرد موتور نفت و بنزنی سوز

موتور برق های نفتی بنزینی، در واقع همان موتور های درون سوز یا موتور های احتراق داخلی بنزینی نیز می باشند. عملکرد و مکانیزم این موتور برق ها به این صورت است که در ابتدا برای شروع و استارت اولیه موتور برق در بحث سوخت رسانی، سوخت مورد نیاز بنزین می باشد.

نحوه عملکرد موتور چه با سوخت بنزین و چه با سوخت نفت به یک صورت می باشد. در ادامه به نحوه عملکرد موتور احتراقی سوخت نفت و بنزین می پردازیم.

ابتدا، در موتور در حالی که پیستون در پایین ترین حالت خود قرار دارد یعنی در نقطه مرگ پایین است مخلوط سوخت و هوا یا اکسیژن در داخل محفظه احتراق جمع شده و پس از بالا آمدن پیستون و رسیدن به نقطه مرگ بالا و متراکم شدن مخلوط سوخت و هوا، احتراق توسط شمع صورت می گیرد.

این گاز های داغ با فشار و دما بالا بر اثر احتراقی که در محفظه احتراق به وجود آمده باعث انبساط بیش از حد شده و همین امر باعث به حرکت در آوردن و پایین کشاندن پیستون شده است.

در حالی که پیستون در پایین تر نقطه خود یعنی نقطه مرگ پایین قرار دارد به سمت بالا حرکت کرده است و با باز شدن سوپاپ تخلیه، دود حاصل از انفجار به سمت بیرون هدایت می شود.

این سیکل دوباره با بالا آمدن و متراکم شدن هوا و سوخت نفت نیز ادامه پیدا می کند.

مکانیزم عملکرد موتور چهار زمانه نفتی بنزینی
  • مرحله اول: ورود هوا و سوخت نفت به داخل محفظه احتراق (مکش)
  • مرحله دوم: متراکم شدن هوا و سوخت وارد شده به محفظه احتراق توسط پیستون (تراکم)
  • مرحله سوم: انجام جرقه توسط شمع یا انفجار داخل محفظه احتراق (انفجار)
  • مرحله چهارم: بالا آمدن پیستون و خروج دود از محفظه احتراق (تخلیه)

دلیل استفاده از سوخت بنزین برای استارت اولیه موتور برق

همان طور که می دانید سوخت بنزین مجموعه ای از هیدروکربن ها مانند آلکان ها اولفین ها و نفتن ها می باشد. اما به دلیل وجود اکتان بالای موجود در سوخت بنزین باعث شده است که درجه احتراق آن بالاتر از سوخت های دیگر باشد. به همین دلیل استفاده از سوخت بنزین برای روشن کردن و راه اندازی این دسته از موتور برق ها نیز بسیار کاربردی بوده است.

استفاده اولیه از سوخت بنزین در راه اندازی و روشن کردن موتور برق های نفت بنزینی، فرار بودن و زود سوز بودن سوخت بنزین می باشد زیرا در صورت روشن کردن موتور با سوخت نفت، باعث دیر و سخت روشن شدن آن و به چالش کشیده شدن موتور برق خواهد شد. زیرا سوخت نفت دیر سوز و سخت سوز نیز می باشد. به همین دلیل است که استفاده از سوخت بنزین در این گونه از موتور برق ها استفاده می شود.

صدای موتور برق نفتی بنزینی

به طور میانگین میزان صدای موتور برق نفتی بنزینی بین 68 تا 80 دسیبل نیز بوده است. این مقدار صدا میانگین صدایی است که بین موتور برق دیزل و موتور برق بنزینی نیز بوده است. البته این نکته را نباید فراموش کرد که میزان صدا به صورت لگاریتمی تغیر می کند یعنی حتی با وجود بالا رفتن یا پایین امدن مقدار توان موتور برق میزان دسیبل صدا هم تغیر می کند. این نکته را به خاطر داشته باشید که حتی با بالا آمدن یک واحد صدا، تقریبا دو برابر میزان صدا حس می شود. پس مقدار صدای ذکر شده به صورت میانگین بوده است.

میانگین صدای موتور برق نفتی بنزینی
میزان صدای تولیدی بر حسب (دسیبل) توان موتور برق نفتی بنزینی بر حسب (کیلووات)
63 تا 68 0.8
63 تا 68 1.8
63 تا 68 2.8
63 تا 68 3.2
63 تا 68 4.0
63 تا 68 5.0
75 تا 84 5.5
75 تا 84 6.0
75 تا 84 6.5
75 تا 84 7.5

اعداد این جدول به صورت میانگین و تقریبی بوده است

کم کردن صدای موتور برق نفت و بنزین سوز

عمده مسائل مهمی که مشتریان در جهت خرید موتور برق به آن توجه می کنند صدای موتور برق می باشد. راهکار های زیادی برای کم کردن صدا موتور برق وجود دارد و یکی از مهم ترین کار هایی که می توان برای کم کردن صدای موتور برق انجام داد، اضافه کردن کانوپی نیز می باشد.

کانوپی موتور برق نفتی بنزینی

اجزای موتور برق نفتی بنزینی

شکل ظاهری موتور برق نفتی بنزینی در مقایسه با موتور برق های دیگر متفاوت است. همان طور که در بالا گفته شد فعالیت این موتور برق در ابتدا با سوخت بنزین آغاز شده و به صورت اتوماتیک به سوخت نفت می رود.

باک موتور برق نفتی بنزینی

همان طور که در عکس بالا مشاهده می کنید این موتور برق نفتی بنزینی دارای دو باک می باشد. باک بزرگ جهت نگهداری سوخت نفت و باک کوچک تر جهت ذخیره سوخت بنزین برای استارت می باشد. لازم به ذکر است افرادی که خواهان موتور برق نفتی بنزینی هستند در دسترس داشتن چند لیتر بنزین برای راه اندازی و روشن کردن و استارت موتور برق نیاز است.

کاربرد موتور برق نفت بنزینی

  • جوشکاری
  • کاربری های ساختمانی
  • کاربرد صنعتی
  • کاربری های خانگی
مزایای موتور برق نفتی بنزینی

قیمت مناسب و به صرفه سوخت نفت

  • نفت به نسبت بنزین قیمت ارزان تری دارد و با توجه سوخت مورد نیاز برای تولید برق در این نوع موتور برق ها نفت می باشد، این موتور برق بسیار مقرون به صرفه است.
  • موتور برق های نفتی بنزینی با توجه به اینکه سوخت مورد نیاز برای فعالیت و تولید برق این موتور برق از نفت است و با توجه به قیمت پایین نفت می تواند یکی از مزایای به خصوص این موتور برق به حساب بیاید.
  • مناسب برای بسیاری از مناطق روستایی و حتی بافت های خارج شهری که تهیه و تامین بنزین دشوار می باشد.

حساسیت درجه اشتعال سوخت نفت

  • نقطه اشتعال سوخت نفت بین 37 تا 65 درجه سانتیگراد (100 تا 150 درجه فارنهایت) است در حالی که نقطه اشتعال بنزین 20 و نقطه اشتعال گازوئیل 80 درجه سانتیگراد می باشد.

دوام و استحکام موتور برق

  • به دلیل استحکام آلیاژی که در بدنه این دسته از موتور برق ها به کار رفته است باعث شده که این موتور برق ها از لحاظ استحکام طول عمر بالایی داشته باشند.

لیست قیمت موتور برق نفتی بنزینی

قیمت موتور برق نفت و بنزین سوز به نسبت توان مصرفی هر دستگاه و نوع کاربری آن متفاوت است. برای اطلاع از قیمت موتور برق نفتی بنزینی در برند و مدل مد نظر، به صفحه مربوطه مراجعه کرده یا با کارشناسان هایپر صنعت فامکو تماس حاصل فرمایید.