نشت یاب گاز یخچال و کولر

2 کالا
نمایندگی فروش انواع نشت یاب گاز یخچال و کولر تستو (TESTO)، لطفا جهت استعلام قیمت خرید، دریافت مشخصات فنی و کاتالوگ با واحد مشاوره فنی تماس بگیرید.
نمایندگی فروش انواع نشت یاب گاز یخچال و کولر سی ای ام (CEM)، لطفا جهت استعلام قیمت خرید، دریافت مشخصات فنی و کاتالوگ با واحد مشاوره فنی تماس بگیرید.

نشت یاب گاز یخچال و کولر

نشت یاب گاز یخچال و کولر چیست؟

دستگاه نشت یاب گاز یخچال و کولر نوعی آشکار ساز مبرد یا فریون است که وجود گاز های فریون را در محیط حس می کند. نشت گاز در یخچال و کولر سبب ایجاد مشکل در سیستم خنک سازی می شود و کمپرسور به خوبی عمل نمی کند که همه ی این موارد در کارکرد صحیح دستگاه تاثیر گذار هستند. در صنایع نصب دستگاه نشت یاب گاز مبرد بسیار ضروری است تا با تشخیص به موقع از خطر خفگی شدید و آسیب های جبران ناپذیر جلوگیری شود.

این ابزار دقیق برای نظارت بر خطرات ناشی از نشت گاز عمل می کند و به سرعت با اعلام هشدار، کاربر را از احتمال نشت گاز در محیط مطلع می سازد. فریون ها از هوا سنگین تر هستند و تمایل دارند راکد بمانند و به تدریج جایگزین اکسیژن شوند، از این رو هنگام نشت های ناگهانی کشف و شناسایی نقطه نشت آسان است اما زمانی که نشت آهسته و طولانی مدت رخ داده باشد تشخیص محل نشتی سخت می شود و باید از ابزار نشت یاب کمک گرفت که دارای دو مدل نشت یاب گاز یخچال و کولر دستی (قابل حمل) و نشت یاب گاز یخچال و کولر ثابت (بی سیم) است. در ادامه مدل پرتابل را مورد بررسی قرار می دهیم.

نشت یاب گاز یخچال و کولر

عملکرد دستگاه نشت یاب گاز یخچال و کولر

سیستم های تبرید که وظیفه تشخیص نشت گاز یخچال و کولر را بر عهده دارند در مقیاس بزرگ، داده های زیادی برای تشخیص نشتی دارند اما کولر های گازی کوچک مسکونی دارای سنسور های محدود به دما هستند. یکی از روش های تشخیص نشت مبرد استفاده از شیر انبساط الکترونیکی است که بر روی دستگاه های تهویه مطبوع مسکونی قابل نصب است و از طریق سنسور های محدود، دیتا های مورد نظر را به دست می آورد که در این روش از اختلاف دمای هوای ورودی و نقطه میانی استفاده می شود که برای شرایط دمایی مختلف این تفاوت دما روند مشابهی را پیش گرفته که برای تشخیص نشت مورد استفاده قرار می گیرد.

اهمیت تشخیص نشتی در سیستم تبرید

امکان نشت این نوع گاز در انبار سرد خانه ها، هتل ها، ساختمان های اداری و خانه ها با سیستم های تهویه مطبوع وجود دارد و به دلیل بی رنگ و بو بودن این گاز بدون استفاده از دستگاه نشت یاب تشخیص پخش آن کار دشواری است. سیستم های تبرید تجاری، صنعتی و سیستم های تهویه مطبوع که به صورت ناگهانی خراب می شوند یک وضعیت اضطراری جدی را ایجاد می کنند برای سامان دهی به این اتفاقات و در جهت جلوگیری از اتلاف انرژی و کاهش هزینه های بعدی، کنترل و بررسی می شود و بهتر است از سیستم تشخیص تبرید استفاده شود.

باید دقت نمایید که اگر از مدل ثابت استفاده می کنید باید دستگاه در محل درست نصب شود و با کف یخچال فاصله مناسبی داشته باشد تا هوای مجاور یخچال و کولر توسط این ابزار به درستی آنالیز شود و اگر مدل پرتابل را استفاده می کنید به دلیل سنگین بودن گاز فریون بهتر است اسکن را از بالا به پایین انجام دهید. گاهی اوقات ممکن است تشخیص های اشتباه این دستگاه هشدار های کاذبی را به کاربر اعلام کند که این مشکل می تواند ناشی از وجود بوی عطر، اسپری ها، دود سیگار و انواع مایعات پاک کننده و حلال ها در محیط یا هوای اطراف یخچال و کولر باشد.

علائم مسمومیت با گاز فریون

  • تورم گلو یا سینوس ها
  • دشواری در تنفس
  • احساس سوزش در چشم ها، بینی، گوش ها، لب ها یا زبان
  • از دست دادن بینایی
  • معده درد شدید
  • اسهال یا استفراغ
  • سو هاضمه یا سوزش سر دل

کاربرد دستگاه نشت یاب گاز یخچال و کولر
  • صنایع غذایی و آشامیدنی
  • تولید و نگهداری محصولات و فرآورده های لبنی
  • انبار های بزرگ یخچال دار یا فروشگاه های مواد غذایی