نشت یاب گاز شهری

2 کالا
نمایندگی فروش انواع نشت یاب گاز شهری سم (CEM)، لطفا جهت استعلام قیمت خرید، دریافت مشخصات فنی و کاتالوگ با واحد مشاوره فنی تماس بگیرید.
قیمت :
6,800,000
تومان
تماس بگیرید
نمایندگی فروش انواع نشت یاب گاز شهری تستو (Testo)، لطفا جهت استعلام قیمت خرید، دریافت مشخصات فنی و کاتالوگ با واحد مشاوره فنی تماس بگیرید.
قیمت :
4,510,000
تومان
تماس بگیرید

نشت یاب گاز شهری

نشت یاب گاز شهری (متان) چیست؟

در محیط هایی که لوله های حاوی گاز شهری نصب شده اند امکان نشتی این نوع گاز (گاز متان) وجود دارد. گاز متان به طور بالقوه واکنش پذیر است در نتیجه استفاده از دستگاه نشت یاب که یکی از انواع آنالایزر گاز بوده و از نامش مشخص است، باعث تشخیص صحیح و به موقع نشت گازی شهری شده و با نظارت دائمی روی این مقوله، می توان میزان خسارات یا حوادث احتمالی را به کمترین میزان، کاهش داد و محیطی امن را برای افراد خانواده، کارکنان بخش های مختلف و سایر افراد فراهم نمود. این دستگاه با اسامی دیگری مانند آشکار ساز گاز طبیعی و آشکار ساز گاز های قابل احتراق در بازار شناخته می شود.

صنایع مربوط به استخراج این گاز خطرناک بهتر است از دستگاه های نشت یاب جهت جلوگیری و پخش این گاز در محیط استفاده نمایند. یکی از پرطرفدارترین انواع دستگاه نشت یاب گاز شهری، نوع دیواری آن است که اطلاعات دقیق و سریعی درباره محل نشت در اختیار کاربر می گذارد و برای نظارت بر میزان گاز متان در یک محیط معین طراحی شده است. لازم به ذکر است بدانید برخی از انواع نشت یاب ها به کمک سیستم نور لیزر نقطه نشت را پیدا می کنند.

گاز شهری

گاز شهری همان گاز متان (CH4) است د واقع یک گاز بی بو و بدون رنگ است که در طبیعت و از طریق فعالیت های صنعتی انسان، مانند استخراج گاز طبیعی تولید می شود. این گاز قابل احتراق بوده و یک گاز گلخانه ای مکرر است. از این گاز می توان به عنوان منبع سوخت فسیلی برای خانه، اجاق گاز و یا مکان های تجاری استفاده نمود.

گاز شهری

در اماکن مختلف مانند خانه ها، ادارات، مدارس و سایر مکان هایی که دارای انشعابات گاز شهری هستند این گاز در لوله ها جریان دارد و در صورتی که به موقع و به درستی نقاط نشت توسط دتکتور (نشت یاب گاز شهری) شناسایی نشود در فضای محیط پخش خواهد شد و چون به سرعت وارد خون می شود تاثیرات جبران ناپذیری بر بدن انسان خواهد گذاشت.

انواع دستگاه نشت یاب گاز شهری

  • نشت یاب گاز دستی
  • نشت یاب گاز ثابت
  • نشت یاب گاز متان برای حفاظت شخصی

دستگاه نشت یاب گاز شهری دستی

این مدل نشت یاب گاز شهری پرتابل (قابل حمل ) است و از مزیت های این دستگاه کاربری آسان آن می باشد که به راحتی می توانید این وسیله را با خود حمل کرده و به دنبال نقطه یا نقاط نشت در خطوط لوله گاز باشید. مدل قابل حمل نشت یاب گاز شهری در واقع نوعی نشت یاب قلمی است که توسط صاحب خانه ها و تکنسین ها بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

دستگاه نشت یاب گاز شهری دستی

دستگاه نشت یاب گاز شهری ثابت

نشت یاب گاز شهری نوعی دتکتور ثابت برای تشخیص وجود گاز های غیر عادی یا خطرناک در یک منطقه خاص است که در صورت بروز مشکل و خطرات احتمالی و انتشار گاز شهری بیش از حد مجاز به کاربر هشدار می دهد. دستگاه نشت یاب گاز شهری ثابت مجهز به سنسور هایی هستند که سلول نامیده می شود و نوعی سنسور الکترو شیمیایی می باشند که این سنسور ها قابلیت اندازه گیری غلظت یک یا چند گاز مختلف را دارند.

دستگاه نشت یاب گاز شهری ثابت

نشت یاب گاز متان برای حفاظت شخصی

این نوع نشت یاب گاز شهری بیشتر برای تامین حفاظت شخصی کاربرد دارد و دارای جایگاهی برای اتصال به بدن انسان است که عموما روی پیراهن یا کمربند شخص بسته می شود و در صورت بالا بودن سطح گاز متان هشدار می دهد. نشت یاب گاز شهری اغلب توسط پرسنل، اپراتور ها و افراد مشغول به کار در صنایع نفت و گاز یا اشخاصی که در محیط های صنعتی کار می کنند قابل استفاده است.

نشت یاب گاز متان برای حفاظت شخصی

علائم نشت گاز متان

افراد مختلف در مواجهه با نشر این گاز پر خطر علائم متفاوتی را تجربه می کنند به ویژه اگر میزان گاز پخش شده در محیط زیاد باشد و استنشاق این گاز با غلظت بالا سبب جابجایی اکسیژن در بدن می گردد که در نتیجه علائمی نظیر افزایش ضربان قلب، تنفس سریع، سرگیجه، تهوع، ضعف، تشنج، کما و گاهی مرگ را به همرا خواهد داشت.

کاربرد نشت یاب گاز شهری
  • کارخانجات صنعتی
  • پالایشگاه ها
  • تولیدات دارویی
  • تاسیسات فوم سازی
  • تصفیه آب
  • صنایع فضایی
  • منازل مسکونی