دستگاه چوب خردکن

5 کالا
دستگاه چوب خرد کن دیزلی چیست؟ نمایندگی فروش انواع چوب خرد کن دیزلی، لطفا جهت استعلام قیمت خرید، دریافت مشخصات فنی و کاتالوگ با واحد مشاوره فنی تماس بگیرید.
قیمت :
290,000,000
تومان
تماس بگیرید
چیپر تراکتوری چیست؟ نمایندگی فروش انواع دستگاه چوب خرد کن پشت تراکتوری، لطفا جهت استعلام قیمت خرید، دریافت مشخصات فنی و کاتالوگ با واحد مشاوره فنی تماس بگیرید.
قیمت :
40,000,000
تومان
تماس بگیرید
چیپر برقی چیست؟ نمایندگی فروش انواع چوب خرد کن برقی، لطفا جهت استعلام قیمت خرید، دریافت مشخصات فنی و کاتالوگ با واحد مشاوره فنی تماس بگیرید.
قیمت :
33,000,000
تومان
تماس بگیرید
چوب خردکن بنزینی چیست؟ نمایندگی فروش انواع چوب خردکن بنزینی، چیپر، سرشاخه خرد کن بنزینی لطفا جهت استعلام قیمت خرید، دریافت مشخصات فنی و کاتالوگ با واحد مشاوره فنی تماس بگیرید.
قیمت :
29,000,000
تومان
تماس بگیرید
هیزم ساز چیست؟ نمایندگی فروش انواع دستگاه هیزم شکن، لطفا جهت استعلام قیمت خرید، سفارش، دریافت مشخصات فنی و دانلود کاتالوگ با واحد مشاوره فنی در ارتباط باشید.

دستگاه چوب خردکن

دستگاه چوب خردکن چیست؟

چوب خرد کن یا همان دستگاه چیپر امروزه برای خرد کردن یا قطعه قطعه کردن ساقه و شاخه درختان به کار می رود. دستگاه سرشاخه خرد کن دارای ظرفیت و نوع سوخت متفاوت بوده، تعمیر و نگهداری این دستگاه آسان است و قیمت مناسبی دارد. از خروجی دستگاه چیپر در صنایع مختلف مانند نئوپان و ام دی اف، مرغداری ها و دامداری ها و غیره استفاده می کنند. یکی از مهم ترین ویژگی های برخی از مدل های این دستگاه، تنظیمات سایز خروجی می باشد که به شما این امکان را می دهد تا چوب ها را در اندازه و سایز دلخواه خرد نمایید.

انواع دستگاه چوب خرد کن

فروش دستگاه سر شاخه خرد کن در مدل های زیر توسط هایپر صنعت فامکو ارائه می گردد.

  • دستگاه چوب خرد کن برقی
  • دستگاه چوب خرد کن بنزینی
  • دستگاه چوب خرد کن دیزلی
  • دستگاه چوب خرد کن تراکتوری
  • هیزم ساز

مشخصات فنی دستگاه چوب خرد کن

یکی از معضلات هر ساله باغداران، شاخه های هرس شده ای هستند که باعث اشغال فضای زیادی از باغ می شوند و برای جمع آوری و انتقال آنها به بیرون از باغ نیاز به هزینه بالای کارگری می باشد. در گذشته کشاورزان و باغداران از چوب خرد کن دستی استفاده می کردند، که کاری دشوار بود. اما امروزه با استفاده از دستگاه های شاخه خرد کن می توان این چوب ها را در همان محدوده باغ خرد نموده و به عنوان کود طبیعی به خاک باغ اضافه کرد. دستگاه چوب خردکن، شاخه ها را در دو شکل خاک اره و چیپس چوب خرد می کند. این دستگاه سر شاخه خرد کن یا چیپر، انواع چوب های جمع شده شامل تنه درختان، شاخه ها، ضایعات چوب و ریشه های کنده شده را به سایز متوسط یا خیلی ریز تبدیل می کند. شرکت هایپر صنعت فامکو در راستای توسعه ماشین آلات نوین کشاورزی اقدام به طراحی و ساخت انواع دستگاه چوب خردکن نموده است همچنین برای ساخت انواع ماشین آلات کشاورزی با مصارف خاص، آمادگی همکاری با کشاورزان و باغداران عزیز را دارد.

دستگاه چوب خردکن

دستگاه چیپر چیست؟

دستگاه چیپر یا همان چوب خرد کن برای خرد کردن باقی مانده چوب و شاخه های هرس شده گیاهان و درختان کاربرد دارد و در باغات و مزارع یا کارخانه جات صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه در انواع و سایزهای مختلف طراحی و تولید شده است. از خروجی این مواد در صنایع مختلف می توان استفاده کرد.

چوب خردکن موتوری

انواع دستگاه چوب خرد کن

دستگاه خرد کن چوب برای حذف ضایعات چوبی و بهره مندی از فرآوری حاصل شده روی ضایعات چوب، با توجه به اندازه شاخه و نوع استفاده از دستگاه، ساخته و طراحی شده است. لازم به ذکر است توان ورودی دستگاه بنا به سفارش مشتری با موتور بنزینی، دیزلی، الکتروموتور یا با اتصال به محور تواندهی تراکتور قابل عرضه است. جهت اطلاعات بیشتر در خصوص مشخصات فنی و فروش دستگاه با کارشناسان فنی شرکت فامکو تماس بگیرید. در ادامه به بررسی انواع چوب خرد کن ها براساس نوع موتور می پردازیم.

چوب خردکن موتوری یا چیپر بنزینی

دستگاه چیپر بنزینی در باغ ها و فضاهای سبز به کار می رود. از مزایای چوب خرد کن بنزینی می توان به راندمان بالا، هزینه نگهداری پایین، کیفیت بالا اشاره کرد. در این مدل قدرت موتور بین 7 تا 15 اسب بخار بوده و بیشترین مقدار قطر ورودی 6 تا 10 سانتیمتر می باشد. تیغه های به کار رفته در دستگاه سر شاخه خرد کن بنزینی از جنس فولاد است که با آبکاری تیغه های فولاد باعث افزایش عمر آنها شده اند. این تیغه ها دارای انعطاف پذیری بوده و در برخورد با اجسام سخت کمترین آسیب را می بیند.

دستگاه چوب خردکن دو کاناله

چوب خرد کن دیزلی

از ویژگی های دستگاه چیپر دیزلی دارا بودن قدرت بیشتر و قیمت بالاتر نسبت به بنزینی می باشد، از این دستگاه چوب خرد کن دیزلی، در صنایع مختلف برای خرد کردن استفاده می شود. ویژگی چوب خردکن و موتورهای دیزل قابلیت کار در زمان های طولانی تر نسبت به چوب خردکن های بنزینی است.

انواع دستگاه چوب خردکن

چوب خرد کن برقی

دستگاه چیپر برقی دارای قدرت بیشتر و بازده بالاتری نسبت موتور دیزلی و بنزینی بوده و توان الکتروموتور آن از 3 اسب بخار در مدل های کوچک تا بیش از 50 اسب بخار در مدل های بزرگ و صنعتی می باشد. برق مصرفی آن به جز در مدل TP500، سه فاز است. از دستگاه چوب خردکن برقی در مصارف صنعتی و باغی استفاده می کنند. از ویژگی های مهم دستگاه سر شاخه خرد کن برقی می توان به قابلیت تنظیم خروجی و سیستم فیدر اشاره کرد.

چوب خرد کن تراکتوری

دستگاه چیپر تراکتوری که به آن دستگاه تراکتور گرد نیز می گویند، یکی دیگر از مدل های چیپر صنعتی بوده، که توان مورد نیاز چیپر، را از محور تواندهی تراکتور یا P.T.O، توسط یک گاردن به دستگاه چیپر انتقال می دهد. برای مصارف باغی و کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد. دستگاه چوب خردکن تراکتوری در دو مدل سوار شونده و کششی ارائه می گردد.

دستگاه چوب خردکن بنزینی

ویژگی های چیپر تراکتوری

  • مجهز به موتور های تراکتورگرد، دیزلی، بنزینی و الکتریکی
  • توانایی خرد کردن انواع شاخه ها با سایز های مختلف
  • مجهز به سیستم شوتینگ برای خروجی
  • دارای سیستم تغذیه هیدرولیک
  • قابلیت اتصال به انواع تراکتور ها

چیپر صنعتی

چیپر های صنعتی دارای ظرفیت تولید بالا ضایعات چوب، شاخه و غیره می باشد. در چیپر های صنعتی که از نوع درامی هستند، در چوب خرد کن صنعتی، سیستم تغذیه نوار نقاله ای و فیدر دستگاه اتوماتیک تعبیه شده است. این فیدر مجهز به دو موتور گیربکسی مجزا بوده که باعث تنظیم سرعت خوراک دهی دستگاه می شود. از ویژگی های مهم این دستگاه می توان به عملکرد معکوس، تنظیم سایز خروجی اشاره کرد.

دستگاه کراشر چوب یا کراشر چوب

دستگاه کراشر به دلیل جابجایی راحت، استفاده در مکان های مختلف و تولید در توان و اندازه های مختلف متناسب به نوع کاربری مورد استفاده عموم باغداران، کشاورزان، کارگاه ها و کارخانجات صنعتی قرار گرفته است. چوب خرد کن کراشر قابلیت سایز بندی چوب خروجی را در اندازه های مختلف دارا می باشد. خروجی این دستگاه می تواند به صورت خاک اره از اندازه 2 میلیمتر تا 16 میلیمتر باشد. همچنین می توان در انواع مختلف مثل پوشال و چیپس نیز از این دستگاه خروجی گرفت. این دستگاه دارای قابلیت قرار دادن سرند یا توری به منظور تولید چوب در حالت خاک اره یا چیپس و در اندازه های مختلف است.

قبل از کار با دستگاه ابتدا باید از آزاد بودن غلتک و بسته بدون درب اطمینان حاصل نمایید سپس دستگاه استارت کنید. این دستگاه شامل توری در سایزهای مختلف می باشد. که با استفاده از آن خروجی متفاوتی را از دستگاه می توانید داشته باشید. می توانید از پوشال و چیپس چوب یا خرده چوب برای خوراک دهی دستگاه کراشر استفاده نمایید.

ویژگی های دستگاه چیپر پودر کن

  • تولید خاک اره
  • کمک به محیط زیست برای جلوگیری از آلودگی هوا
  • هزینه مناسب
  • تولید خاک اره در سایز و ظرفیت های متفاوت
  • موتور الکتریکی و دیزلی و امکان وصل کردن به تراکتور

اجزای دستگاه چوب خرد کن یا آسیاب چوب

دستگاه های چوب خرد کن در سایز ها و مدل های متفاوتی طراحی شده اند، اما تمامی آنها دارای یه بخش اصلی می باشند.

  • ورودی دستگاه
  • واحد خرد کن
  • شوتر یا قسمت خروجی دستگاه

اندازه های مختلف چوب های خرد شده

اندازه های مختلف چوب های خرد شده

تیغه دولبه دستگاه چوب خرد کن

تیغه های دولبه دستگاه چوب خرد کن

تیغه چوب خرد کن یا چیپس کن چوب

اگر تیغه های درون چوب خرد کن را افزایش دهیم عملکرد و بازدهی و حجم دستگاه بالا می رود در نتیجه حجم و بازدهی دستگاه چیپس کن چوب رابطه مستقیم با هم دارند. راندمان چیپس کن چوب یعنی میزان خروجی که در یک زمان ثابت خروجی می دهد و این موضوع به قدرت موتور، اندازه و نوع تیغه و در مجموع یعنی قدرت و نوع چوب خرد کن و همچنین نوع خروجی چوب که در چه اندازه ای باشد، بستگی دارد.

انواع چوب خرد کن ها بر اساس تیغه و سیستم کار کردشان

دستگاه چوب خرد کن درامی

با سوار شدن تیغه ها در یک روتور دوار عملیات خرد کردن را انجام می دهند. در این مدل، خروجی تراشه چوب بوده و در خروجی دستگاه چوب خرد کن درامی، یکنواختی نسبت به سایر مدل ها وجود دارد. این دستگاه در دو مدل دستگاه چیپر درامی باغی و دستگاه چیپر درامی صنعتی ارائه شده است.

دستگاه چوب خرد کن دیسکی

دستگاه چیپر با برش مماسی تیغه ها بر روی چوب باعث خرد شدن چون می گردند. سایز های خروجی در این مدل غیر یکنواخت است و در دو مدل دستگاه چیپر دیسکی باغی و دستگاه چیپر دیسکی صنعتی ارائه شده اند.

نکات مهم در هنگام انتخاب و خرید چیپر

  • قطر ورودی چوب
  • ظرفیت دستگاه
  • نوع و موتور دستگاه چوب خرد کن (برقی، بنزینی، دیزلی، تراکتوری)
  • نوع سیستم خرد کننده دستگاه (دیسک، درام)
  • ثابت یا چرخ دار بودن
  • اندازه قطعات چوب خروجی

اولین نکته ای که پیش از اقدام به خرید دستگاه چوب خردکن بایستی بدان توجه داشت حداکثر قطر چوب و سرشاخه هایی که بایستی خرد شوند، می باشد. توصیه می شود در صورتی که اغلب سرشاخه ها قطر کمتر از 6 سانتیمتر دارند مدل های باغی تا قطر 6 سانتیمتر نظیر TP500 را خریداری بفرمایید. همین طور اگر قطر بیشتر سرشاخه ها در محدوده زیر 10 سانتیمتر قرار دارد چوب خردکن TP520 را تهیه کنید. بدیهی است چوب خردکن های مناسب برای چوب و سرشاخه های قطورتر قیمت بالاتری دارند به همین دلیل در صورتی که مقدار ناچیزی از سرشاخه ها دارای قطر بالاتری از بقیه بودن و برای خرد کردن از یک چوب خردکن خاص استفاده کرد، بهتر است انتخاب دستگاه بر اساس قطر انجام نشود و از مقدار کم سرشاخه قطور در انتخاب چوب خردکن صرف نظر کرد.

میزان سرشاخه یا چوب موجود نیز در انتخاب چوب خردکن اهمیت دارد. تناژ خروجی این دستگاه ها بسته به مدل آنها می تواند از 150 کیلوگرم در ساعت تا 5 تن در ساعت تغییر کند. در صورتی که دستگاه برای کاربردهای خانگی، باغچه و باغ است دستگاه های کوچکتر TP500 و TP520، و اگر برای استفاده در کارگاه ها، شهرداری ها و فضای سبز در نظر گرفته می شود انواع تراکتوری و برقی سه فاز نظیر TP620 ،TP760 ،TP840 ،TP900 تا TP4500 انتخاب شوند.

شرایط کار از این حیث که خردکن در باغات و فضای باز مورد نیاز باشد و یا در منزل و کارگاه و کارخانجات بر انتخاب نوع موتور دستگاه تاثیرگذار خواهد بود. روشن است برای کار در باغات و مناطقی که دسترسی به برق وجود ندارد، انتخاب کاربر به بهره گیری از موتورهای بنزینی و یا دیزل محدود خواهد شد. البته موتور اغلب چوب خردکن الکتریکی با برق صنعتی راه اندازی می شوند و الکتروموتورهای تکفاز توانایی خرد کردن سرشاخه ها تا قطر بیش از 6 سانتیمتر را نخواهند داشت. باید توجه داشت چوب خردکن های سنگین کار عمدتا دارای موتور دیزل یا برقی سه فاز هستند و موتورهای بنزینی و برق تکفاز برای دستگاه های سبک تر کارآیی دارند.

نوع سیستم خردایش نیز می تواند در انتخاب چوب خردکن مناسب مورد توجه قرار گیرد. معمولا مدل های ضربه ای ارزانتر و سبک تر و قابلیت حمل و نقل راحت تر هستند ولی نسبت به نوع درامی صدای بیشتری تولید می کنند.

اغلب دستگاه های چوب خردکن، بسته به نیاز کاربر قابل ارائه به دو حالت ثابت و یا چرخدار هستند. چوب خردکن های چرخدار برای حرکت توسط انسان مناسب است و با قابلیت کشیده شدن و جابجایی توسط تراکتور و سایر ماشین آلات طراحی شده اند. البته برخی از مدل های تراکتوری که قابلیت سوار شدن به سیستم اتصال سه نقطه را دارند بدون نیاز به چرخ توسط تراکتور به راحتی جابجا می شوند.

با توجه به هدف و نوع کاربری محصول خروجی دستگاه چوب خردکن، سایز خروجی دستگاه چوب خردکن نیز عامل مهمی در انتخاب دستگاه به شمار می آید. برای کاربرد مالچ و بهبود دهنده بافت خاک از چوب خردکن های چیپر استفاده می شود که ابعاد خروجی تراشه های چوب کمتر از 3 تا 6 سانتیمتر در حالی که برای تولید خاک اره مدل های کراشر کارآیی دارند. باید توجه داشت برخی مدل ها مانند چوب خردکن TP520 دو دریچه قابلیت تولید چیپس و پودر چوب را دارند و برای کاربرانی که تولید هر دو نوع محصول چیپس و خاک اره را در نظر دارند مناسب هستند.

موارد مصرف و کاربرد براده های چوب

تراشه های تولید شده از دستگاه چوب در موارد زیر کاربرد دارند:

  1. تولید تخته های نئوپان و ام دی اف
  2. ایجاد بستر خشک در مرغداری ها، گاوداری ها و میدان های اسب دوانی
  3. ایجاد پوشش خاک جهت جلوگیری از فرسایش و استفاده به عنوان کفپوش در مسیرهایی که گل و لای موجب مشکل می شود.
  4. استفاده به عنوان کمپوست در مزارع تولید قارچ
  5. ماده اولیه در تولید ورمی کمپوست
  6. استفاده از براده های چوب جهت حفظ رطوبت خاک، جلوگیری از ایجاد گل و لای در پیاده رو و حفظ زیبایی شهری

استفاده از براده چوب جهت حفظ رطوبت خاک

دستگاه چوب خرد کن ارائه شده توسط شرکت فامکو دستگاهی سبک، پرتابل (قابل حمل) است که از ضروریات هر باغی به شمار می رود. این دستگاه در اندازه های مختلف جهت خرد کردن شاخه های تا قطر 15 سانتیمتر و بیشتر طراحی و ساخته می شود. چوب خرد کن فامکو به گونه ای طراحی شده که با قرار دادن شاخه ها در داخل آن، نیازی به نگه داشتن شاخه برای خرد شدن نیست و شاخه به صورت خودکار به داخل دستگاه کشیده می شود. به همین جهت این دستگاه ها دارای کارآیی بالا و عملکرد مناسبی است.

مزایای دستگاه چوب خردکن

از مزیت های دستگاه سرشاخه خرد کن چوب استفاده از قطعات با کیفیت در طراحی آن می باشد که باعث افزایش عمر کاری دستگاه می شود. اصلی ترین قسمت در دستگاه چیپر، تیغه آن است که با توجه به کار در شرایط سخت و ضربه ای، باید استحکام بالایی در مقابل شکسته شدن داشته باشد. تیغه های نصب شده در چوب خردکن فامکو با توجه به شرایط و خواص بیوفیزیکی و مکانیکی انواع چوب ها، مورد تست و آزمایش قرار می گیرند. تیغه های چوب خردکن برای جلوگیری از سایش و خم شدن، سطح سخت و برای جلوگیری از شکستن مغزی نرم دارند. داشتن این دو ویژگی، یعنی سختی سطحی و نرمی مغز تیغه باعث استحکام آن در برابر سایش، خمش و شکستگی گردیده است. برای کاهش هزینه تعمیر و نگهداری چوب خردکن از تیغه های دو لبه استفاده می شود تا در زمان کند شدن امکان استفاده از لبه دیگر آن فراهم باشد. این هیزم شکن ها با توجه به نیاز مشتری، با منابع توان مختلف، از جمله موتور های بنزینی، دیزلی، برقی و اتصال به محور تواندهی تراکتور قابل عرضه می باشند. در صورت وجود میخ در چوب یا خیس بودن و روغنی بودن چوب ها، چیپس کن چوب کارآیی ندارد.

دستگاه چوب خرد کن دست دوم

قیمت دستگاه چوب خرد کن دست دوم بسیار پایین تر از دستگاه سر شاخه خرد کن نو می باشد به همین دلیل شاید انتخاب بسیاری از کاربران باشد بنابراین هایپر صنعت فامکو خرید دستگاه سر شاخه خرد کن دست دوم را توصیه نمی کند زیرا ممکن است دستگاه درست کار نکند یا اجزای داخلی آن دچار مشکل شود برای همین خرید یک دستگاه نو شاید دارای هزینه بیشتری باشد اما به شما از خرید اطمینان می دهد.

قیمت دستگاه چوب خرد کن

دستگاه های چوب خرد کن دارای مدل و کارایی متفاوتی هستند، یکی از مهم ترین مواردی که روی قیمت تاثیر می گذارد سوخت دستگاه است. هایپر صنعت فامکو با استفاده از نیرو های متخصص در این حوزه می تواند به شما در خرید، به صرفه و مطمئن کمک نماید برای دریافت مشاوره و خرید می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.