سیستم امنیتی هوشمند ساختمان

سیستم امنیتی هوشمند ساختمان

سیستم ایمنی ساختمان چیست؟

هر سیستمی که می تواند سطح ایمنی و امنیتی ساختمان را افزایش دهد، به عنوان سیستم ایمنی و امنیتی معرفی می شود. تجهیزات امنیتی به تنهایی نمی تواند سطح امنیت ساختمان را تامین کنند. به همین دلیل برای افزایش سطح ایمنی ساختمان می توان از روش هایی مانند دوربین های مدار بسته، فنس الکتریکی و سخت افزارهای مختلف استفاده کرد.

مشخصات فنی سیستم امنیتی هوشمند ساختمان

وظیفه سیستم امنیتی هوشمند تجهیزات ساختمانی هماهنگی و مدیریت هوشمند در زمان استفاده از این تجهیزات می باشد و البته برنامه ریزی اقداماتی که باید در زمان وقوع حادثه انجام شود از وظایف سیستم امنیت هوشمند ساختمان است. هایپر صنعت فامکو ارائه دهنده و تامین کننده انواع سیستم ایمنی و امنیتی ساختمان می باشد.

در حال حاضر تمام دزدگیر های هوشمند مجهز به سیم کارت هستند تا در زمان حادثه، بتوانند به اشخاص یا ادمین سیستم اعلام هشدار مورد نظر را داشته باشند. تمامی دزدگیرهای موجود در بازار مجهز به باطری پشتیبان می باشند تا در مواقع قطع برق و یا ایجاد اختلال در سیستم تغذیه آن بتواند بدون ایراد و اشکال تا زمان رفع ایراد و یا وصل مجدد برق به کار خود ادامه دهد.

دیگر مشخصه ای که سیستم های امنیتی هوشمند دارند این است که بتوان سناریو هایی را تعریف کرد که در زمان هایی که برای مدت طولانی در منزل حضور ندارید اقداماتی انجام بدهد که عدم حضور شما قابل تشخیص نباشد و امکاناتی از این دست جز قابلیت های سیستم های امنیتی هوشمند ساختمان می باشد. از انواع سیستم های امنیتی و حفاظتی می توان به دوربین مدار بسته، فنس های الکتریکی، دستگیره های هوشمند و دزدگیر اشاره کرد.

سیستم امنیتی هوشمند ساختمان

راهنمای راه اندازی سیستم امنیتی هوشمند ساختمان

قبل از هر چیز بهتر است به این نکته توجه داشته باشید که امکان اجرای سیستم امنیتی هوشمند از نظر سیم کشی و نصب و راه اندازی در ساختمان مورد نظر شما وجود داشته باشد. در واقع سیستم هوشمند ایمنی و امنیتی تشکیل شده از یک پراسسور و پردازنده اصلی که با دریافت تمام اطلاعات پیرامون خود از طریق انواع سنسورها می تواند فرمان های لازم را به عملگر ها ارسال کند و در مواقع اتفاق های خاص اقدامات لازم انجام گردد که این اقدامات به صورت مجزا برای هر ساختمان متناسب با آن تعریف می شود.

با توجه به تعاریف بالا نحوه سیم کشی سیستم های امنیتی هوشمند به این صورت می باشد که ارتباط تمام سنسور ها به طور مستقیم با پردازنده اصلی باید برقرار باشد و سیستم پردازنده در جایی دور از دسترس و خارج از دید متعارضین باشد و همچنین منبع تغذیه آن از شبکه برق جدا یا با باتری پشتیبانی گردد.

پیشنهاد می شود برای بالا رفتن سطح امنیت سنسور ها به صورت سیمی با پردازنده یا سرور سیستم امنیتی ارتباط داشته باشند و تا حد امکان از تجهیزات بی سیم استفاده نگردد. در کل سیستم های امنیتی تمام هشدار ها و اعلام خطر ها را از طریق سنسور ها دریافت می کند و اقداماتی که از قبل تعریف شده اند را در زمان های مناسب اجرا می کنند. این اقدامات می تواند به ترتیب فعال نمودن آژیر، تماس با کاربر و ارسال پیامک و حتی در مواردی تماس با پلیس برای زمان هایی که هشدار سرقت و ورود غیر مجاز تشخیص داده می شود باشد. همچنین اقداماتی نظیر قطع گاز و قطع آب در زمان های اعلام نشت گاز و آب، از دیگر اقدامات سیستم های ایمنی و امنیتی هوشمند می باشد.

فنس های الکتریکی نیز امروزه مورد استقبال ویژه ای قرار گرفته اند و با توجه به مورد اطمینان بودن از نظر بالا رفتن سطح ایمنی مورد توجه ویژه ای قرار گرفته اند. این سیستم به محض تماس بدنی، شوک الکتریکی دردناکی به سارقین وارد کرده و بدین وسیله از ورود به حریم غیر مجاز جلوگیری می کند و اقداماتی نظیر فعال نمودن آژیر، روشن کردن پرژکتور و ارسال پیامک به کاربرسیستم و مشخص کردن محدوده تعرض را انجام می دهد.

کاربرد سیستم امنیتی هوشمند ساختمان

امروزه با توجه به بالا رفتن جرم و جنایت، ارتقا سیستم های امنیتی یک ضرورت می باشد و در تمام زمینه ها کاربرد دارد از منزل و محل کار گرفته تا کارخانجات و ادارات که ممکن است جان انسان بدلیل تعرض مجرمان به خطر بیافتد می توان از سیستم های امنیتی در سطوح مختلف استفاده نمود.

بیشترین کاربرد سیستم های امنیتی هوشمند در کارخانجات و اماکنی است که دارای اهمیت بالایی از نظر ورود های غیر مجاز دارند. در سالن هایی که به دلیل وسعت امکان کنترل کامل در لحظه نباشد. همینطور در انواع انبار ها که احتیاج به سطح ایمنی بالایی دارند. در واقع سیستم های امنیتی امروزه به فضا یا افراد خاصی محدود نمی شود و در تمام ساختمان ها به یک نیاز اساسی تبدیل شده است.

مزایای سیستم امنیتی هوشمند ساختمان

ویژگی مهم سیستم های امنیتی کاهش نیروی انسانی امنیتی و حفظ امنیت جانی نفرات شاغل در حوزه امنیت اماکن می باشد. مهمترین مزیت سیستم های امنیتی بالا رفتن سطح امنیت و آسایش درجامعه می باشد. همچنین از دیگر مزیت های این سیستم از مجموعه تجهیزات هوشمندسازی ساختمان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاهش هزینه های جاری برقراری امنیت
  • افزایش رفاه اجتماعی
  • قابلیت کنترل از راه دور
  • بالا رفتن ارزش افزوده مالی اماکن و ساختمان

قیمت سیستم امنیتی هوشمند ساختمان

قیمت سیستم ایمنی و حفاطتی هوشمند ساختمان به عواملی همچون امکانات ارائه داده شده توسط شرکت انتخابی بستگی دارد برای انتخاب پیشرفته ترین سیستم های ایمنی می توانید با متخصصین هوشمند سازی ساختمان هایپر صنعت فامکو تماس بگیرید.

دیـــدگاه‌ها

شما هم درباره این کالا دیدگاه ثبت کنید.

captcha


امتیاز: