حفاظت پیرامونی

5 کالا
گیت فروشگاهی چیست؟ نمایندگی فروش انواع گیت دزدگیر فروشگاه، گیت ضد سرقت RF، AM ،EM و RM، لطفا جهت استعلام قیمت خرید، سفارش، دریافت مشخصات فنی و دانلود کاتالوگ با واحد مشاوره فنی در ارتباط باشید.
فنس الکتریکی چیست؟ نمایندگی فروش انواع فنس الکتریکی کشاورزی، نظامی، امنیتی، لطفا جهت استعلام قیمت خرید، سفارش، دریافت مشخصات فنی و دانلود کاتالوگ با واحد مشاوره فنی در ارتباط باشید.
نمایندگی فروش انواع دستگاه ایکس ری (X-ray)، پالتی، چمدانی لطفا جهت استعلام قیمت خرید، سفارش، دریافت مشخصات فنی و دانلود کاتالوگ با واحد مشاوره فنی در ارتباط باشید.
گیت کنترل تردد نفر رو چیست؟ نمایندگی فروش انواع تجهیزات کنترل عبور و مرور نفر رو، لطفا جهت استعلام قیمت خرید، سفارش، مشخصات فنی و دانلود کاتالوگ با واحد مشاوره فنی در ارتباط باشید.
نمایندگی فروش انواع راهبند، باوزیی، ستونی، زنجیری، تاشو، لطفا جهت استعلام قیمت خرید، سفارش، دریافت مشخصات فنی و دانلود کاتالوگ با واحد مشاوره فنی در ارتباط باشید.

حفاظت پیرامونی

حفاظت پیرامونی چیست؟

حفاظت پیرامونی به مجموعه ای از اقدامات و تدابیری گفته می شود که به منظور حفظ و حمایت از مراکز حساس و حیاتی در برابر تهدیدات و خطرات مختلف انجام می شود. این سیستم ها با استفاده از تکنولوژی های مختلف، امنیت محیط را تامین و از هر گونه تهدیدات فیزیکی، دسترسی غیرمجاز، سرقت و خرابکاری جلوگیری می کنند.

هایپر صنعت فامکو به عنوان یکی از تامین کنندگان انواع تجهیزات حفاظت پیرامونی به شرح زیر می باشد:

  • فنس الکتریکی
  • گیت فروشگاهی
  • گیت کنترل تردد نفر رو
  • راهبند اتوماتیک خودرویی
  • راهبند امنیتی
  • دستگاه X-RAY

مشخصات فنی حفاظت پیرامونی

حفاظت پیرامونی یکی از تجهیزات کنترل عبور و مرور می باشد و برای حفاظت از محیط یک مجموعه استفاده می شود. مراکز حساس شامل ساختمان های دولتی، بانک ها، فرودگاه ها، نیروگاه ها و سایر زیر ساخت های بحرانی است که در صورت تخریب یا اختلال در روند عادی آنها، عواقب جبران ناپذیری برای جامعه و اقتصاد به همراه خواهد داشت. ضرورت حفاظت پیرامونی برای مراکز حساس به دلایل زیر دارای اهمیت زیادی دارد.

حفاظت پیرامونی

انواع تجهیزات حفاظت پیرامونی

انواع تجهیزات حفاظت پیرامونی شامل فنس الکتریکی، گیت فروشگاهی، گیت کنترل تردد نفررو، راهبند اتوماتیک خودرو، راهبند برقی بازویی، راهبند امنیتی، راهبند ستونی، راهبند ضد تروریستی و دستگاه X-RAY می باشد که در ادامه به بررسی هر یک خواهیم پرداخت.

فنس الکتریکی

فنس الکتریکی یک سیستم حفاظتی است که با استفاده از شوک الکتریکی، از ورود افراد غیرمجاز و حیوانات به محیط مورد نظر جلوگیری می کند. این فنس ها در انواع مختلف برای استفاده در باغ ها، ویلاها، مزارع، نیروگاه ها، اقامتگاه ها و اماکن صنعتی طراحی شده است. فنس الکتریکی با استفاده از پایه هایی که در فواصل 2 تا 4 متری نصب می شوند و مفتول هایی که به پایه ها متصل اند، شوک الکتریکی را منتقل کرده و در صورت لمس، توسط انسان یا حیوان، دچار برق گرفتگی دردناک (بدون آسیب جانی) می شود و بلافاصله از طریق پیامک و آلارم های هشدار، مرکز کنترل را با خبر می کند. در حال حاضر قیمت هر متر فنس الکتریکی با توجه به قیمت روز متریال محاسبه می گردد.

فنس الکتریکی

گیت فروشگاهی

گیت فروشگاهی یا دزدگیر فروشگاهی به منظور افزایش امنیت و جلوگیری از سرقت کالاها و لوازم موجود استفاده می شود. این تجهیز حفاظت پیرامونی را می توان یکی از تجهیزات امنیتی مراکز خرید و فروشگاهی دانست. گیت فروشگاهی دارای دو آنتن است که به صورت موازی در دو سمت ورودی و خروجی فروشگاه قرار می گیرد و در صورتی که کالایی بدون جدا کردن تگ از فروشگاه خارج شود، دزدگیر فروشگاهی به صورت خودکار آژیر می کشد.

گیت فروشگاهی

گیت کنترل تردد نفر رو سیستمی است که برای مدیریت تردد افراد در محیط های عمومی و خصوصی استفاده می شود. این سیستم جهت افزایش امنیت، کاهش ترافیک و بهبود سازماندهی در مکان های پرتردد مورد استفاده قرار می گیرد. گیت نفر رو در محل هایی مانند مترو، ایستگاه اتوبوس شهری، فرودگاه ها، دانشگاه ها، استادیوم ها، مراکز تجاری و ادارات دولتی کاربرد بیشتری دارد. در دسته بندی کلی، گیت های کنترل تردد به صورت میله ای، شیشه ای و تمام قد تقسیم بندی می شوند و با توجه به تراکم و حجم عبور و مرور، این گیت ها به دسته های یک طرفه و دو طرفه تقسیم می شوند.

گیت کنترل تردد نفر رو

راهبند اتوماتیک خودرو

گیت کنترل تردد خودرو سیستمی برای مدیریت تردد وسایل نقلیه در محیط های مختلف می باشد. این سیستم شامل تجهیزات و فناوری های مختلفی است که به منظور ثبت و کنترل تردد خودروها در نقاط ورود و خروج از یک پارکینگ یا سازمان مورد استفاده قرار می گیرد. راهبند های خودرویی در راستای حفظ امنیت و استفاده بهینه از آنها انواع مختلفی از جمله راهبند برقی بازویی، امنیتی، ستونی و ضد تروریستی دارند که با توجه به نیاز محیط از آنها استفاده می شود.

  • راهبند برقی بازویی

راهبند برقی بازویی یک مانع الکتریکی بازویی است که برای کنترل دسترسی به یک منطقه خاص مانند پارکینگ یا یک منطقه ممنوعه به بالا و پایین حرکت می کند. راهبند های برقی بازویی از نظر نوع سیستم محرک در دو نوع راهبند برقی بازویی الکترومکانیکی و راهبند بازویی هیدرولیکی ارائه می شود که البته در ظاهر تفاوتی با هم ندارند.

راهبند برقی بازویی

  • راهبند امنیتی

راهبندهای بازویی برای مدیریت و کنترل ترافیک استفاده می شود اما راهبندهای امنیتی کاربرد متفاوت تری دارند. راهبند امنیتی یک تجهیز حفاظتی است که در مراکز حساسی که امنیت عبور و مرور در آن بسیار حیاتی است استفاده می شود. این تجهیزات، ضد انتحاری و ضد تروریستی هستند و با سد کردن راه وسایل نقلیه و قرار گرفتن به عنوان مانع در مسیر حرکت آنها، از ورود به محل مورد نظر جلوگیری می کنند. راهبندهای امنیتی معمولا در دو نوع راهبند ستونی و راهبند ضد تروریستی استفاده بیشتری دارند

راهبند ستونی

راهبند ستونی، ستون های عمود دفن شده در زمین است که درمواقع لازم به اندازه مورد نیاز از زمین بیرون می آید. راهبند ستونی که به آن راه بند بولارد نیز گفته می شود به دلیل قابلیت تحمل فشار بالا، استحکام بالا و طراحی زیبا در فرودگاه ها و ورودی های بزرگ مانند استادیوم ها و همچنین برای منطقه هایی که خطر بالقوه ای وجود دارد مناسب می باشد. از راهبند ستونی هم در مدیریت و کنترل ترافیک و هم به عنوان یک مانع برای موارد امنیتی و حفاظتی مناطق حساس می توان استفاده کرد.

راهبند ستونی (بولارد)

راهبند ضد تروریستی

راهبندهای ضد تروریستی یا ضد انتحاری در درجه اول برای محافظت از یک مکان در برابر حملات تروریستی یا هرگونه اقدامات مخرب دیگر استفاده می شود و اغلب در زمین مدفون می شوند. این راهبندها دارای ضربه پذیری بسیار بالا هستند و بر اساس استانداردهای نظامی طراحی و تولید شده اند.

راهبند ضد تروریستی

دستگاه X-RAY

دستگاه بررسی با اشعه ایکس در حوزه کنترل تردد و بازرسی کاربرد ویژه ای دارد، این دستگاه شبیه یک تونل است و به همین علت به آن تونل تصویر برداری نیز می گویند، اجسام از داخل آن عبور کرده و عناصر عبوری را ردیابی می کند. استفاده از فناوری اشعه ایکس یک روش پیشرفته برای کنترل و نظارت دقیق بر عبور و مرور در محیط های حساس از جمله فرودگاه ها، دادگاه های عمومی، بانک های مهم، سالن های اجلاس، ورودی دفاتر مقامات عالی رتبه و غیره می باشد.

دستگاه X-RAY

ویژگی حفاظت پیرامونی

  • حفظ امنیت

یکی از دلایل اصلی حفاظت پیرامونی برای مراکز حساس، حفظ امنیت آنها است. این مراکز به دلیل اهمیت و نقش آنها در جامعه، ممکن است مورد هدف تهدیدات امنیتی مختلف مانند تروریسم، سرقت، حملات گروهی و غیره قرار می گیرند. بنابراین، اجرای تدابیر حفاظتی مناسب می تواند به حفظ امنیت و جلوگیری از وقوع حوادث ناخواسته کمک کند.

  • حفظ عملکرد

مراکز حساس به دلیل نقش آنها در فعالیت های روزمره جامعه، باید در هر زمان و در شرایط مختلف قابل دسترس باشند. بنابراین، حفظ عملکرد صحیح و پایدار این مراکز از اهمیت بالایی برخوردار است. با اجرای حفاظت پیرامونی، خطرات و تهدیدات مختلف مانند زلزله، آتش سوزی، سیلاب، قطع برق و غیره کاهش یافته و عملکرد مراکز حساس در شرایط بحرانی تضمین می شود.

  • حفظ اطلاعات حساس

بسیاری از مراکز حساس دارای اطلاعات مهمی هستند که در صورت دسترسی غیرمجاز به آنها می تواند عواقب جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد. بنابراین، حفاظت پیرامونی شامل اقداماتی است که به منظور جلوگیری از دسترسی غیرمجاز به اطلاعات حساس و نگهداری آنها در برابر خطرات احتمالی انجام می شود.

مزایای استفاده از تجهیزات حفاظت پیرامونی

تجهیزات حفاظت پیرامونی برای جلوگیری از ورود غیر مجاز به اماکن صنعتی و حفاظت از مراکز حساس استفاده می شوند و مزایای مختلفی دارند که به آنها می پردازیم.

  • کاهش خسارت: استفاده از این تجهیزات، خسارت های احتمالی به دلیل ورود غیرمجاز به اماکن صنعتی و مراکز حساس را کاهش می یابد.
  • افزایش امنیت: استفاده از تجهیزات حفاظت پیرامونی باعث افزایش امنیت اماکن و مراکز حساس می شود.
  • تشخیص سریع: تجهیزات حفاظت پیرامونی می توانند به سرعت و به صورت خودکار هشدار دهند و به این ترتیب زمان واکنش به خطرات کاهش می یابد.
  • افزایش دقت: سیستم های حفاظت پیرامونی هوشمند با استفاده از تکنولوژی های پیشرفته، دقت بیشتری در تشخیص ورود غیرمجاز به اماکن را دارند.