ترموستات گرمایش از کف

ترموستات گرمایش از کف

ترموستات گرمایش از کف چیست؟

ماژول های کنترل گرمایش از کف در واقع به کنترلر دما یا ترموستاتی گفته می شود که به وسیله آن سیستم گرمایش از کف را می توان به صورت هوشمند کنترل نمود. این کنترلر ها عملکردی مشابه ترموستات های معمولی دارند با این تفاوت که به علت سرعت پایین انتقال دما در سیستم های گرمایش از کف، منطق کاری آنها متفاوت است.

هایپر صنعت فامکو به عنوان یکی از تامین کنندگان تجهیزات هوشمند سازی ساختمان و BMS، انواع ماژول کنترل گرمایش از کف را در مدل های زیر ارائه می نماید.

  • ماژول کنترل گرمایش از کف دیجیتال (دیواری)
  • ماژول گرمایش از کف مخفی (هوشمند)

مشخصات فنی ترموستات گرمایش از کف

این ماژول جز تجهیزات کنترل سرمایش و گرمایش هوشمند محسوب می شود که بعضی از مدل ها با ولتاژی معادل 12 ولت و برخی دیگر با ولتاژ 220 ولت کار می کنند و قابلیت کنترل چندین منطقه دمایی را دارند. همچنین می توان بر اساس برنامه زمانی و محدوده دمایی تعریف شده، فرمان مناسب را به عملگر ها انتقال داد.

ترموستات گرمایش از کف

انواع ترموستات هوشمند گرمایش از کف

ماژول های گرمایش از کف هوشمند یکی از تجهیزات پر کاربرد در حوزه هوشمندسازی ساختمان هستند که بر اساس نیاز کاربران و فضای مورد نظر در دو مدل دیواری و مخفی قابل ارائه هستند که در ادامه هریک از مدل ها را بررسی می نماییم.

ترموستات گرمایش از کف دیواری

در ماژول های گرمایش از کف دیواری، سنسور دما در داخل ترموستات قرار گرفته و نسبت به دمای ثبت شده توسط سنسور و بر اساس برنامه تعریف شده، گرمای محیط مورد نظر را به خوبی کنترل و هوشمند سازی می کنند. همچنین در برخی از مدل های ترموستات دیجیتال گرمایش از کف دیواری، امکان کنترل از راه دور به وسیله تلفن همراه برای کاربران وجود دارد.

ترموستات گرمایش از کف دیواری

ترموستات گرمایش از کف مخفی

ترموستات های گرمایش از کف مخفی شونده دارای عملکردی مشابه با ترموستات های دیواری گرمایش از کف دارند با این تفاوت که ماژول این تجهیزات در موتورخانه یا در کنار دریچه بازدید سیستم گرمایش از کف نصب می شود. از مهم ترین ویژگی های این مدل ترموستات ها می توان به ثبت دقیق دمای کف در محوطه مورد نظر اشاره نمود. علاوه بر موارد ذکر شده، امکان محاسبه میانگین دما در نقاط مختلف کف به وسیله ترموستات مخفی گرمایش از کف هوشمند وجود دارد. همچنین قابلیت کنترل چند منطقه دمایی مختلف به وسیله این مدل ترموستات ها امکان پذیر می باشد.

ترموستات گرمایش از کف مخفی

نحوه عملکرد ترموستات گرمایش از کف

در ترموستات های گرمایش از کف مانند ترموستات های تهویه، انتقال داده های مرتبط با دما توسط سنسور ها به ترموستات صورت می گیرد با این تفاوت که در فرایند تنظیم ترموستات گرمایش از کف به دلیل آنکه انتقال حرارت از کف به سطح به آرامی صورت می گیرد، نحوه پردازش اطلاعات و الگوریتم انتقال فرمان ها متفاوت خواهد بود. نحوه نصب ترموستات های گرمایش از کف در اغلب ترموستات های گرمایش از کف دیواری دما محیط توسط سنسور داخلی و سنسور های خارجی متصل به ترموستات خوانده می شود سپس طبق دمای تنظیم شده فرمان باز یا بسته را به شیر های برقی در مسیر سیستم گرمایش از کف را ارسال می کند.در سیستم گرمایش از بدلیل لختی انتقال دما از کف به سطح فرمان باز یا بسته در نظر کاربر کمی با تاخیر انجام می شود.

کاربرد ترموستات مخفی گرمایش از کف

در نظر داشته باشید که ترموستات گرمایشی کف مخفی در مناطق سردسیر بیشتر استفاده می شوند و در ویلا ها و ساختمان هایی که کف آنها از عایق حرارتی استفاده نشده است، کاربرد دارند. همچنین می توانید از ترموستات گرمایش از کف در مکان هایی که نیاز است قبل از رسیدن افراد به آنجا محیط به دمای متعادلی رسیده باشد، استفاده نمایید.

مزایای استفاده از ترموستات هوشمند گرمایش از کف

  • فراهم سازی محیطی گرم برای افراد مسن و کسانی که مشکلات مفصلی دارند از مزیت های این تجهیزات می باشد.
  • باعث ایجاد گرما به صورت یکنواخت و یکسان در فضا های مختلف ساختمان می شود.
  • امکان کنترل از راه دور در ویلا ها این امکان را به کاربران می دهد تا قبل از رسیدن به محیط مورد نظر، فضا به خوبی گرم شده باشد.
  • استفاده از سیستم های هوشمند گرمایش از کف موجب صرفه جوبی در مصرف انرژی می شود.

قیمت ماژول کنترل هوشمند گرمایش از کف

قیمت ترموستات گرمایش از کف به امکانات و تعداد مناطق دمایی قابل کنترل و نیز کیفیت کنترلر بستگی دارد و در این مسیر کارشناسان خبره هایپر صنعت فامکو می توانند به شما در انتخاب بهتر یک ماژول کنترل گرمایش از کف کمک نمایند. همچنین می توانید از متخصصین این حوزه درباره طریقه نصب ترموستات گرمایش از کف راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.