ترموستات دیواری هوشمند

ترموستات دیواری هوشمند

ترموستات دیواری هوشمند چیست؟

ترموستات دیواری هوشمند دستگاهی است که به وسیله آن می توان با کنترل دمای محیط نحوه عملکرد و همچنین قدرت سیستم های سرمایشی و گرمایشی را کنترل کرد. ترموستات دیواری هوشمند بر روی دیوار نصب شده و دارای سنسور دمای داخلی می باشد که به صورت مستقیم به عملگر سرمایشی و گرمایشی متصل می شود.

هایپر صنعت فامکو ارائه دهنده انواع ترموستات دیواری هوشمند به شرح زیر می باشد.

  • ترموستات دیواری استندالون
  • ترموستات دیواری هوشمند با قابلیت اتصال به سیستم BMS

مشخصات فنی ترموستات دیواری هوشمند

ترموستات دیواری هوشمند یکی از تجهیزات کنترل سرمایش و گرمایش هوشمند می باشد که دارای سنسورهای داخلی و سه خروجی (کند، متوسط، تند) می باشد. در اکثر ترموستات های دیواری قابلیت اتصال سنسورهای خارجی نیز اضافه شده است. ولتاژ کاری ترموستات ها 220 ولت می باشد. برخی از مدل های ترموستات دیواری هوشمند امکانات کنترل با نرم افزار تلفن همراه و قابلیت برنامه ریزی و سناریو پذیری را دارد.

ترموستات دیواری هوشمند

ترموستات دیواری استندالون

ترموستات اتاقی استندالون قابلیت کنترل طبق زمانبندی های تعریف شده را دارد و جز پرکاربرد ترین کلیدهای کنترل سرمایش و گرمایش می باشد.

ترموستات دیواری استندالون

ترموستات دیواری هوشمند با قابلیت اتصال به سیستم BMS

این نوع ترموستات دیواری هوشمند علاوه بر تمام ویژگی های ترموستات دیواری دیجیتال دارای قابلیت هایی همچون کنترل از راه دور و هماهنگ سازی در بستر سیستم هوشمند را دارد. لازم به ذکر است که این مدل ترموستات ها به تنهایی نیز قابلیت کنترل هوشمند دما را دارند.

ترموستات دیواری هوشمند با قابلیت اتصال به سیستم BMS

نحوه عملکرد ترموستات دیواری هوشمند

نحوه عملکرد ترموستات دیواری هوشمند به این صورت می باشد که دمای محیط، توسط سنسور سنجش دمای تعبیه شده داخل ترموستات سنجیده می شود و ترموستات طبق برنامه تعریف شده دستور لازم را به تجهیز سرمایشی یا گرمایشی انتقال می دهد. در واقع ترموستات های دیواری هوشمند دارای سه خروجی کند، متوسط و تند بوده که بعد از پردازش اطلاعات گرفته شده از سنسور، خروجی مناسب فعال می شود.

در اغلب ترموستات های دیواری خروجی دورها و در برخی از مدل ها خروجی شیر از پشت ترموستات به فن کویل ها کشیده می شود و تغذیه ترموستات بسته به مدل آن 24 یا 220 ولت باید سیم کشی گردد. قابل ذکر است در تعداد محدودی از ترموستات ها خروجی دورها 12 یا 24 ولت (به صورت فرمان) می باشد که در این موارد باید از رله های واسط مناسب برای کنترل دورها استفاده نمود.

کاربرد ترموستات دیواری هوشمند
  • ترموستات دیواری هوشمند در ساختمان ها، ادارات و تقریبا در اکثر مواردی که احتیاج به کنترل و مدیریت سیستم سرمایشی و گرمایشی می باشد کاربرد دارد.
  • ترموستات هوشمند دیواری برای هوشمند سازی ساختمان در فضاهایی که تهویه مطبوع و کنترل هوشمند دما اهمیت زیادی دارد نیز استفاده می شود.
  • از ترموستات های هوشمند در اماکنی همچون گلخانه ها و فضاهایی که تهویه و کنترل دما مهم می باشد، کاربرد دارد.

مزایای ترموستات دیواری هوشمند

  • امکان کنترل هوشمند، بهترین مزیت استفاده ترموستات دیواری هوشمند محسوب می شود.
  • جلوه بصری در داخل ساختمان ها
  • سهولت استفاده برای عموم
  • تهویه مطبوع به صورت شبانه روزی
  • کنترل از راه دور و از طریق نرم افزار و تلفن همراه

دیـــدگاه‌ها

شما هم درباره این کالا دیدگاه ثبت کنید.

captcha


امتیاز: