کرتین وال

3 کالا
نمای شیشه ای اسپایدر چیست؟ نمایندگی فروش انواع نمای اسپایدر، فین گلس، لوله ای، خرپا فلزی، کابل کششی، میله کششی، لطفا جهت استعلام قیمت خرید، سفارش، دریافت مشخصات فنی و دانلود کاتالوگ با واحد مشاوره فنی در ارتباط باشید.
نمای کرتین وال فریم لس چیست؟ نمایندگی فروش انواع نمای کرتین وال فریم لس، یوچنل، لطفا جهت استعلام قیمت خرید، سفارش، دریافت مشخصات فنی و دانلود کاتالوگ با واحد مشاوره فنی در ارتباط باشید.
نمای کرتین وال فیس کپ چیست؟ نمایندگی فروش انواع کرتین وال درپوش دار، لطفا جهت استعلام قیمت خرید، سفارش، دریافت مشخصات فنی و دانلود کاتالوگ با واحد مشاوره فنی در ارتباط باشید.

کرتین وال

کرتین وال چیست؟

کرتین وال که به آن دیوار پرده ای نیز گفته می شود جهت پوشش نمای خارجی ساختمان استفاده می شود. این نما لامل های آلومینیومی افقی و عمودی دارد که شیشه ها درون این شبکه ها نصب شده و در ساخت و سازهای مدرن مورد استفاده قرار می گیرند.

این نوع نما به واسطه اینکه اجازه می دهد نور بسیار زیادی به داخل ساختمان نفوذ کند جلوه ای وسیع و جادار به فضا داده و به شما این امکان را می دهد که محیط روشن تر و بزرگ تری در داخل سازه داشته باشید و فضای کوچکتر را به طور قابل توجهی بهینه کنید. سازه های کرتین وال نیاز به مهندسی و محاسبات دقیق ساختمانی دارند و در صورتی که مطابق ضوابط و استانداردهای لازم اجرا شوند در برابر حرکات جانبی (افقی) و حرکات عمودی از مقاومت لازم برخوردار هستند و به صورت مستقل به سازه اصلی متصل شده و نیروهای ناشی از زلزله، باد و غیره را تحمل می نمایند.

کرتین وال

انواع کرتین وال

فامکو ارائه دهنده انواع نمای کرتین وال آلومینیومی در قالب مدل های زیر می باشد:

  • سیستم کرتین وال ترمال بریک فیس کپ (face cap curtain wall system)
  • سیستم کرتین وال فریم لس (frame less curtain wall system)
  • سیستم کرتین وال اسکای لایت (skylight)
  • سیستم کرتین وال اسپایدر (spider curtain wall)

هایپر صنعت فامکو، فعال در زمینه طراحی و اجرای نمای ساختمان، در کنار تیم حرفه ای و کاربلد در این زمینه آماده خدمت رسانی به مشتریان می باشند. شما می توانید برای کسب اطلاعات در این زمینه با مشاوران و کارشناسان این حوزه ارتباط بگیرید.

مشخصات فنی کرتین وال

کرتین وال (Curtain Wall)، ماهیت مدرن و سبک ویژه ای دارد و به همین علت در ساخت آن معمولا از قاب های آلومینیومی، پانل های شیشه ای و سایر مواد مانند تراکوتا، پانل های فولادی یا کامپوزیت فلزی استفاده می شود. از نظر فنی این نما دارای قابلیت خود ایستا است و پروفیل های سازه نما توسط نگهدارنده ها و یا تکیه گاه های خاصی (براکتها) به سازه اصلی بنا متصل می شوند، یعنی طوری طراحی شده که وزن خود (بار مرده) را بدون حمایت از ساختمان تحمل می کند و هیچ بار ساختاری فراتر از وزن خود را تحمل نکرده و نیز بار مضاعفی به سازه اصلی وارد نمی کند و در هنگام وقوع زلزله رفتار سازه ای مستقلی خواهند داشت.

نیروی ناشی از وزن خود سازه نما که متاثر از جاذبه زمین است را بار مرده می نامند. همچنین با توجه به اینکه سازه نما و قطعات و اتصالات مربوطه از جنس آلومینیوم می باشد امکان پوسیدگی سیستم در گذر زمان منتفی بوده و از این نوع نماهای شیشه ای کرتین وال می توان در مناطق بسیار مرطوب نیز به راحتی استفاده نمود. پنجره های نمای کرتین وال بدون بازشو و یا قسمت های به خصوصی از آن دارای بازشو می باشند.

معرفی انواع کرتین وال

کرتین وال نما انواع متنوعی شامل سیستم کرتین وال ترمال بریک فیس کپ، سیستم کرتین وال اسکای لایت و سیستم کرتین وال اسپایدر و سیستم کرتین وال فریم لس دارد که در ادامه به شرح هر یک می پردازیم.

سیستم کرتین وال ترمال بریک فیس کپ

کرتین وال فیس کپ دارای سیستم پایه کرتین وال بوده و شیشه ها توسط پروفیل آلومینیومی به نام شیشه گیر (پرشر) به دماغه وصل می گردند و سپس یک کاور آلومینیومی دیگر بر روی آن قرار می گیرد.

سیستم کرتین وال ترمال بریک فیس کپ

سیستم کرتین وال فریم لس

کرتین وال فریم لس یا سیستم فول فریم لس جزئیات اجرایی متفاوتی دارد که با یک نمای به اصطلاح بدون فریم طرف هستید. در این سیستم ها، پروفیل های شیشه خور به طور مشبک، زیر سازی شده و با لاستیک های مخصوص در اطراف فریم و شیشه ها باعث آببندی و هوابندی کامل می شود و همچنین اگر بازشویی در این نما وجود داشته باشد، از بیرون قابل رویت نیست.

سیستم کرتین وال فریم لس

سیستم کرتین وال اسپایدر

نمای اسپایدر، نمایی تمام شیشه می باشد. به صورتی که پنل های شیشه ای بدون هیچ گونه قاب یا فریم توسط سازه پشتیبان (نگهدارنده) و اتصالات نقطه ای روی هم قرار می گیرند که وزن شیشه ها و بارهای دینامیکی و استاتیکی بر روی سازه پشتیبان توزیع و جذب می شود.

سیستم کرتین وال اسپایدر

انواع پروفیل های آلومینیومی کرتین وال

در طراحی کرتین وال ها، به پروفیل های افقی ترنسوم و به پروفیل های عمودی مولیون یا وادار گفته می شود که طول پروفیل افقی کمتر از پروفیل عمودی می باشد اما عرض آنها با هم برابر است. علت این تفاوت اندازه در طول ترنسوم با مولیون این است که بیشتر بار مرده ایجاد شده توسط شیشه ها روی پروفیل عمودی خواهد بود. این پروفیل ها با توجه به ویژگی های خاصشان اکونومی بوده و این امکان را به معماران ساختمان ها می دهند که در عین استفاده از طراحی های جسورانه و خاص بتوانند به تمام خواسته های فنی از جمله آببندی - هوابندی، مقاومت بالا و غیره دست یابند.

در گذشته پروفیل‌ های آلومینیومی از کشورهای مختلف وارد ایران شده و مورد استفاده قرار می‌ گرفتند. ولی امروزه با پیشرفت‌ های صورت‌ گرفته و پیشرفت کیفی و کمی، کارخانه‌ های داخلی کیفیت قابل‌ قبولی را ارائه می‌ دهند.

اجزای ساختاری کرتین وال
  • ترانسوم
  • میلیون ها
  • شیشه ها
  • براکت ها (تکیه گاه)

شیشه های مورد استفاده در نمای کرتین وال

در این نوع از نما از شیشه های دوجداره سکوریت یا لمینت استفاده می شود و در مناطق گرمسیر نیز می توان از شیشه های کم گسیل (low E) استفاده کرد و همچنین روی پوترها (فاصله بین طبقات) از شیشه های مات یا اسپندرال استفاده می شود.

انواع بازشوهای کرتین وال

  • پارالل
  • تک حالته
  • دوحالته
  • فرانسوی
  • سایبانی

نحوه نصب کرتین وال

  • استیک: در این روش نما به صورت تکه تکه در محل پروژه نصب می شود که بخشی از عملیات تولید در کارخانه و بیشتر عملیات مونتاژ و نصب در کارگاه پروژه ساختمانی انجام می گیرد و داربست، جرثقیل و غیره مورد نیاز خواهد بود. سیستم فوق از مزیت هزینه حمل و نقل کم برخوردار است زیرا تنظیمات در محل امکان پذیر است اما صرف زمان و نیروی کار بالا می باشد.

نحوه نصب به روش استیک

  • یونیتایز (یکپارچه): در این روش نما به صورت یکپارچه و پیش ساخته خارج از سایت پروژه ساخته و به صورت پازل نصب می شود و به دلیل تولید کارخانه ای دارای کیفیت و سرعت بیشتر و هزینه نیروی کار کمتر نسبت به روش استیک می باشد اما هزینه حمل و نقل و انتقال ایمنی یک واحد کرتین وال بزرگ اغلب بالا است. این سیستم عمدتا در ساختمان های مرتفع استفاده می شود و به دلیل ساخت کارخانه ای از مزایای ساخت سریعتر و کیفیت بالاتر بهره می برد. اما همانطور که ذکر شد به دلیل نیاز به محافظت بیشتر در طول حمل و نقل، هزینه حمل و نقل بالایی خواهد داشت.

نحوه نصب به روش یونیتایز

مزایای کرتین وال
  • جلوه های بصری چشمگیر: نمای کرتین وال جلوه های بصری چشمگیر و خیره کننده ای به ساختمان اضافه می کند تا مشتریان را جذب کند و خواسته های استاندارد سازه ها و طراحی معماری مدرن را برآورده کند.
  • ساخت مستحکم و بادوام و خودایستا و ایمنی بالا: کرتین وال ها عمدتا از متریال باکیفیت مانند آلومینیوم تشکیل شده است که وزن کم و در عین حال مستحکم و با دوام هستند.
  • انعطاف در طراحی: مزیت عالی دیگر این است که این نوع از نماها به دلیل استفاده از سازه آلومینیومی انعطاف‌پذیری در طراحی دارند.
  • قابلیت اجرا با انواع شیشه
  • تنوع رنگ: قابل سفارشی سازی رنگ پوششی پروفیل ها در انواع آنادایز، رنگ های پودری الکترواستاتیک و استفاده از تنوع رنگی بالا بدون نیاز به بهینه سازی و مراقبت مداوم
  • کاهش مصرف انرژی به دلیل تاثیر در گرمایش و نور
  • ایمنی در برابر آتش سوزی: نمای کرتین وال حائلی بین طبقات ساختمان ایجاد می کند که ایمنی در برابر آتش را افزایش می دهد. در صورت بروز حادثه به کاهش گسترش حرکت آتش درطبقات کمک می کند.
  • عدم نفوذ آب و آلاینده ها و رطوبت و صدا و انرژی های جنبشی
  • مقاوم در برابر باد: این نوع از نما مقاومت و محافظت در برابر باد را فراهم می کند. سیستم کرتین وال این کار را با توزیع مساوی نیروی جنبشی در امتداد سطح سازه انجام می دهد.
  • تاثیر مثبت بر فضای داخلی: نماهای کرتین وال نور بسیار عالی را به داخل ساختمان جذب می کنند که محیط کار را به ویژه در طول روز بهبود می بخشد و به فضای داخلی ساختمان جلوه ای وسیع و جادار می دهد در نتیجه باعث می شود فضای کوچکتر به طور قابل توجهی بهینه شود.
  • مقاوم در برابر اختلاف دما به دلیل بالا بودن ضریب انبساط حرارتی بالای آلومینیوم
  • صرفه جویی در مصرف انرژی های برودتی و حرارتی در داخل بنا
  • وزن سبک و مناسب جهت مناطق زلزله خیز
  • نصب انواع مدل های بازشو بر روی آن امکان پذیر است.
  • هزینه های بهره برداری و نگهداری ساختمان کاهش می یابد.

هزینه نمای کرتین وال

عوامل متعددی بر روی هزینه نهایی کرتین وال مانند نوع سیستم، نوع شیشه ها و رنگشان، نوع بازشوها و روش نصب تاثیر گذار خواهد بود. کارشناسان هایپر صنعت فامکو می تواند به شما در انتخاب بهترین کرتین وال کمک نمایند.