پوشش سقف داخلی

2 کالا
اسکای لایت چیست؟ نمایندگی فروش انواع اسکای لایت یا سقف شیشه ای، لطفا جهت استعلام قیمت خرید، سفارش، دریافت مشخصات فنی و دانلود کاتالوگ با واحد مشاوره فنی در ارتباط باشید.
کناف چیست؟ نمایندگی فروش انواع کناف یکپارچه، کناف مشبک، سقف کاذب یکپارچه، سقف کاذب مشبک، جهت استعلام قیمت خرید، سفارش، دریافت مشخصات و دانلود کاتالوگ با واحد مشاوره فنی در ارتباط باشید.

پوشش سقف داخلی

پوشش سقف داخلی چیست؟

پوشش سقف داخلی قسمت بالایی یک سازه است که برای جداسازی طبقات، پنهان کردن تاسیسات عبوری از سقف و در سازه های یک طبقه سطحی محافظ در مقابل عوامل بیرونی و موثر در عملکرد حرارتی می باشد و یکی از اجزای آشکار و عنصر مهم به عنوان نمای داخلی در طراحی دکوراسیون است که می تواند با پوشش های گوناگون کیفیت و جلوه مناسبی به محیط داخلی دهد.

پوشش سقف داخلی

انواع پوشش سقف داخلی

پوشش سقف داخلی اگر به خوبی انتخاب و اجرا شود می تواند در بزرگ تر نشان دادن فضای داخلی نقش داشته باشد. عناصر مختلفی در انتخاب طراحی برای سقف تاثیرگذار است. هایپر صنعت فامکو برای پوشش سقف داخلی انواع متریال زیر را ارائه می دهد:

  • سقف کاذب کناف
  • اسکای لایت

مشخصات فنی پوشش سقف داخلی

در طراحی سقف ساختمان از مصالح مختلفی استفاده می شود که علاوه بر زیبایی باید عایق حرارتی و صوتی مناسب باشد و امکان نورپردازی به فضای مورد نیاز را بدهد مثلا می توان از سقف های کاذب آکوستیک و جاذب صوت استفاده شود. پوشش سقف داخلی خانه می بایست دسترسی مناسبی جهت تعمیرات و نگهداری تاسیسات عبوری از سقف را نیز فراهم کند. در انتخاب نوع پوشش سقف متغیرهای مختلفی را باید در نظر گرفت تا نتیجه نهایی منجر به زیان اقتصادی نشود که به شرح آن می پردازیم:

  • آب و هوای منطقه: نوع پوشش انتخابی برای سقف باید با نوع آب و هوای منطقه سازگار باشد.
  • تم فضای داخلی: دکوراسیون داخلی بجز سقف شامل دیوار و کف سازه نیز می باشد که هماهنگی آنها از نظر زیبایی شناختی مهم و لازم است. 
  • ارتفاع و متراژ سقف: عامل ارتفاع در بزرگ یا کوچک نشان دادن فضای داخلی نقش مهمی  ایفا می کند. زیرا فضاهای باز و بزرگ از نظر زیبایی دلپذیرتر هستند. فضاهایی با سقف کوتاه، بهتر است از سقف کاذب با طرح های پیچیده یا رنگ های تیره استفاده نشود.
  • نورپردازی: دکوراسیون داخلی زمانی که نور طبیعی و مصنوعی مناسبی داشته باشد خود را به خوبی نشان می دهد. چراغ های خطی یا لاینر، نورهای مخفی و هالوژنی با هر تنوع رنگی از جمله نورپردازی های رایج در دکوراسیون می باشد که با انتخاب سقف کاذب امکان استفاده از آن ها در هر قسمت و جهتی فراهم می شود یا اسکای لایت باعث بهره بردن از حداکثر نور طبیعی و باز نشان دادن فضای داخلی دارد.
  • نوع طرح و سلیقه: انتخاب طرح و نوع پوش سقف بنا به سلیقه کاربر است اما باید طوری انتخاب شود که ظاهر مناسب و هماهنگی از نظر شکل و رنگ با باقی فضا داشته باشد.
  • کاربری فضا: هماهنگی سقف با سبک کلی دکور مانند سبک معاصر، لوکس و لاکچری، کلاسیک و مدرن و نوع کاربری فضا در انتخاب پوشش سقف از نظر اینکه سقف پوشش برای چه مکانی استفاده می شود پذیرایی، آشپزخانه، اتاق و سرویس بهداشتی، سازه های غیر مسکونی یا کاربری های دیگر موثر است.
  • رنگ: یکسان بودن رنگ سقف با دیوارها موردی سلیقه ای است ولی به عنوان مثال می توان از متریالی در پوشش سقف استفاده کرد که قابلیت رنگ آمیزی، نصب کاعذ دیواری یا بصورت خام دارای طرح و رنگ باشد.
  • انعطاف پذیری: متریال انتخابی برای پوشش سقف باید قابل انعطاف برای طراحی هر نوع شکل هندسی باشد و در عین حال پس از طراحی اشکال، مقاومت مناسبی در طولانی مدت داشته باشد.
  • پنجره های سقفی در طراحی سقف: استفاده از پنجره های سقفی بهره گیری از نور طبیعی را فراهم می کنند اما در ساختمان هایی که امکان نصب اسکای لایت نیست می توان از پنل های شیشه ای استفاده کرد که پشت آنها امکان نورپردازی وجود دارد و به نوعی پنجره سقفی مصنوعی داشت.

 انواع پوشش سقف کاذب داخلی

پوشش سقف داخلی به نمای ساختمان زیبایی می بخشد. در زیر به بررسی  انواع پوشش سقف می پردازیم:

پوشش سقف اسکای لایت

سقف شیشه ای است متشکل از چارچوب آلومینیومی و شیشه که در سقف ساختمان ها نصب شده بدین صورت که ابتدا شاسی کشی و قابی فولادی در سقف بنا به طراحی و شکل انتخابی نصب و جوشکاری می شود سپس پروفیل های آلومینیومی بر روی این چارچوب فولادی نصب شده و تشکیل قاب هایی را می دهند تا شیشه درون آنها قرار گیرد. قسمتی از اسکای لایت را می توان به صورت بازشو و موتورایز هوشمند طراحی کرد.

پوشش سقف اسکای لایت

پوشش سقف کاذب کناف

سقف کاذب کناف دارای سازه اصلی است که متشکل از پروفیل هایی است که بصورت شبکه ای در کنار هم قرار گرفته و شاسی کشی می شود و از سقف اصلی آویزان می شود و متریال این سقف که بصورت خشک و بدون آب است پنل های گچی با روکش کاغذ می باشد که بر روی شاسی پیچ می شود یا تایل های گچی با رنگ سفید یا روکش pvc و تایل فلزی هستند که بصورت وزنی درون قاب های سازه اصلی به صورت وزنی قرار می گیرند که دو نوع سقف کاذب یکپارچه و مشبک را شامل می شود و فضایی بین سقف اصلی و سقف کاذب بوجود می آید که هم عملکرد حرارتی مناسبی را می تواند ایجاد کند و هم تاسیسات عبوری از سقف مانند سیم ها، لوازم جانبی تهویه مطبوع و غیره را پنهان می کند و امکان اجرای هر شکل هندسی، نورپردازی، رنگ و طرحی وجود دارد.

پوشش سقف کاذب کناف

مزایای پوشش سقف داخلی
  • صرفه جویی در مصرف انرژی
  • نورپردازی بسیار زیبا
  • بزرگ تر نشان دادن فضا
  • تعمیرات و نگهداری آسان
  • افزایش ارزش مادی ملک
  • جذابیت ظاهری فضای داخلی

قیمت پوشش سقف داخلی

هزینه پوشش سقف به عوامل گوناگونی بستگی دارد که با متریال مختلف قطعا متفاوت خواهد بود. علاوه بر متریال و مصالح مورد استفاده، متراژ سقف، نوع طرح و هزینه طراحی، هزینه های حمل و نقل و اجرت نصب، هزینه نقشه برداری نیز وجود دارد. لازم به ذکر است که ارزان ترین پوشش سقف داخلی کناف است برای دریافت اطلاعات فنی و قیمت می توانید با کارشناسان هایپر صنعت فامکو تماس بگیرید.