علوفه خرد کن

3 کالا
نمایندگی فروش انواع علوفه خرد کن دو کاره برقی تک فاز و سه فاز، لطفا جهت استعلام قیمت خرید، سفارش، دریافت مشخصات فنی و دانلود کاتالوگ با واحد مشاوره فنی در ارتباط باشید.
نمایندگی فروش انواع علوفه خرد کن برقی سه کاره تک فاز و سه فاز، لطفا جهت استعلام قیمت خرید، سفارش، دریافت مشخصات فنی و دانلود کاتالوگ با واحد مشاوره فنی در ارتباط باشید.
نمایندگی فروش انواع دستگاه علوفه خرد کن تک کاره برقی تک فاز و سه فاز، لطفا جهت استعلام قیمت خرید، سفارش، دریافت مشخصات فنی و دانلود کاتالوگ با واحد مشاوره فنی در ارتباط باشید.

علوفه خرد کن

فروش علوفه خرد کن

علوفه خرد کن که به آن علوفه کوب نیز می گویند یکی از تجهیزات مهم در صنعت دامپروری می باشد. دستگاه علوفه خردکن دستگاهی است که علوفه با اندازه بزرگ تر را به علوفه های ریزتر تبدیل می کند. دلیل این امر این است که اندازه مناسب علوفه برای هر دام متفاوت می باشد. علوفه خرد کن می تواند اندازه علوفه را برای دام مورد نظر تنظیم نماید. به طور مثال اندازه علوفه هایی که می توانند گوسفند و بز بخورند، 3 تا 5 سانتیمتر و اندازه علوفه ها برا گاو 3 تا 7 سانتیمتر، بسته به نوع علوفه در نظر گرفته می شود. برنج، ذرت، یونجه، کلش گندم، کاه، جو و سورگوم از علوفه های پرکاربرد و مصرف بالا در حوزه دامپروری هستند. علوفه خرد نشده خوراک مناسبی برای دام نخواهد بود و موجب هدر رفت خوراک دام می شود. اگر علوفه به درستی خرد نشده باشد، باعث ایجاد مشکلات گوارشی و هضم نشدن آن شده که می تواند به شدت برای دام زیان آور باشد. به کمک این تجهیز به آسانی می توان خوراک دام را در اندازه مشخص و متناسب با قدرت بلع حیوان خرد نمود.

علوفه خرد کن

انواع علوفه خرد کن

علوفه خرد کن ها بر اساس کارایی در انواع مختلف زیر تقسیم بندی می شوند.

  • علوفه خردکن‏ تک کاره
  • علوفه خردکن دوکاره
  • علوفه خردکن‏ سه کاره
  • علوفه خردکن هیدروپونیک

همچنین علوفه خردکن‏ ها بر اساس نیروی محرکه دارای انواع زیر هستند.

  • علوفه خردکن برقی تک فاز
  • علوفه خردکن برقی سه فاز
  • علوفه خردکن بنزینی
  • علوفه خردکن پشت تراکتوری فامکو
  • علوفه خردکن تراکتوری برقی فامکو

ویدیو معرفی دستگاه علوفه خردکن

مشخصات فنی دستگاه علوفه خردکن های تک کاره، دوکاره و سه کاره

علوفه خردکن ها در انواع تک کاره، دو کاره و سه کاره قابل عرضه هستند که در ادامه هر مدل را توضیح می دهیم.

  • علوفه خردکن تک کاره: این تجهیز صرفا برای خرد کردن علوفه خشک به کار رفته و توانایی خرد کردن علوفه تر را ندارد.
  • علوفه خردکن سه کاره: برای خرد کردن علوفه خشک، علوفه تر و غلات مورد استفاده قرار می گیرد.
  • علوفه خردکن چند کاره: علاوه بر غلات، می توان برای خرد کردن چغندر و بلوط نیز از این دستگاه استفاده نمود.

در این نوع محصول برای دستیابی به خروجی نهایی مورد نیاز می توان از انواع توری هایی که در خروجی دستگاه ها تعبیه شده، برای محصولات مختلف استفاده کرد. به عنوان مثال می توان از سرند با سایز مش بزرگتر برای علوفه، مش متوسط برای چغندر و بلوط و از مش کوچک تر برای آرد مرغی استفاده کرد. همچنین دانه‌ها را می‌ تواند به‌ صورت بلغور، آرد و یا سوخاری تبدیل کند. در ضمن هرچه منافذ توری ‏ها بزرگ تر باشد، سرعت خردکردن علوفه نیز افزایش می یابد.

علوفه خردکن هیدروپونیک

استفاده از علوفه هیدروپونیک برای خوراک دام، مزایای زیادی دارد که این امر، اهمیت استفاده از دستگاه علوفه خردکن هیدروپونیک را بالا می برد. از جمله این مزایا می توان به بالا بودن ارزش غذایی کیک های علوفه برای دام اشاره کرد. میزان کربوهیدرات، مواد معدنی و ویتامین های مهم از جمله C و D که در علوفه خشک موجود نمی باشد در علوفه هیدروپونیک به مقدار زیاد موجود است و همین امر باعث تقویت سیستم ایمنی دام می شود. همچنین میزان پروتئین و باقی مواد معدنی نیز در علوفه هیدروپونیک بیشتر از علوفه خشک می باشد. پس بهتر است به نسبت 70 به 30 علوفه هیدروپونیک به علوفه خشک دام تعلیف شود.

علوفه خردکن هیدروپونیک

از مزایای دیگر استفاده از علوفه هیدروپونیک می توان به استفاده در مناطقی با خشکسالی بیشتر همانند شهر های مرکزی که با کمبود آب مواجه هستند، اشاره کرد. زیرا کشت این نوع علوفه به میزان مصرف بسیار پایین آب نیاز دارد. کشت علوفه هیدروپونیک به صورت طبقاتی بوده، فضای بسیار کمی را اشغال کرده و به سم و آفت کش نیاز ندارد. این یعنی جیره غذایی سالم تر برای دام می باشد. در دستگاه های علوفه خرد کن هیدروپونیک به دلیل استفاده از تیغه های فولادی و تیز، کیک های هیدروپونیک له نمی شوند، آب نمی اندازد و تمام بافت های علوفه هیدروپونیک از هم جدا شده و برای دام قابل خوردن می باشد. همچنین از این نوع علوفه خردکن می توان برای خرد کردن کاه، علف و یونجه، چغندر، سیب زمینی، شاخ و برگ درختان و غیره استفاده کرد. همچنین به دلیل گران بودن علوفه و در نتیجه کمبود آن، اهمیت استفاده از علوفه هیدروپونیک برای دامدار بالا می رود. دستگاه های علوفه خردکن هیدروپونیک از نظر ظاهری تفاوتی با دیگر علوفه خردکن ها ندارند و تفاوت فقط در نوع تیغه ها می باشد. در واقع به دلیل ریشه های در هم تنیده در کیک علوفه هیدورپونیک به همراه بذرهای آن، تیغه ها باید تیز باشد. همچنین سرعت و نحوه خرد کردن علوفه ها باید به گونه ای باشد که بتواند برای دام قابل خوردن باشد.

علوفه خردکن برقی

در مواقعی که دامداری ها به برق تک فاز خانگی دسترسی داشته باشند، می توانند از دستگاه های علوفه خرد کن تک فاز در مدل های مختلف با توجه به نیاز و کارایی محصول استفاده کنند. اگر در دامداری دسترسی به برق سه فاز داشته باشید، از علوفه خردکن های سه فاز با توان بیشتر، حدود 5 اسب بخار استفاده کرد که موجب می شود بتوان حجم علوفه بیشتری را خرد کرد. در ادامه مهم ترین ویژگی های این تجهیز را مورد بررسی قرار می دهیم.

  • نوع برق مصرفی: سه فاز و تک فاز
  • قدرت تجهیز: 3 تا 5.5 اسب بخار
  • ظرفیت علوفه خورد کن کولر دار: حداکثر 350 کیلوگرم در ساعت
  • سایز خروجی دستگاه: 5 تا 50 سانتیمتر

انواع مختلف علوفه خردکن تک فاز و سه فاز را می توان برحسب حجم کاری و ظرفیت آن دسته بندی کرد. همچنین می توانید از موتورهایی با برندهای مختلف بر روی دستگاه استفاده نمود که این امر به صورت سفارشی و با درخواست مشتری امکانپذیر است.

  • دستگاه علوفه خرد کن برقی تک فاز دارای موتور با توان 3 اسب بخار: اندزه دهانه ورودی علوفه 70*50 سانتیمتر می باشد.
  • دستگاه علوفه خرد کن برقی سه فاز دارای موتور با توان 5.5 اسب بخار: اندازه دهانه ورودی علوفه 70*60 سانتیمتر می باشد.
  • دستگاه علوفه خرد کن برقی سه فاز دارای موتور با توان 5.7 اسب بخار: اندازه دهانه ورودی علوفه 70*70 سانتیمتر می باشد.

علوفه خردکن بنزینی

مزیت اصلی این دستگاه نسبت به علوفه خردکن برقی، قابلیت حمل و جابجایی آسان آن است و قابل استفاده برای مناطقی که دسترسی به برق مشکل می باشد و یا در مناطقی که با نوسانات برق مواجه هستند را آسان نموده است. دارای مخزن بنزینی با ظرفیت های متفاوت است. همچنین به دلیل پرتابل بودن دستگاه، دامدار می تواند علوفه ها را در مزرعه به طور مستقیم خرد کند و همانجا در دسترس دام قرار دهد که سریعتر و با هدر رفت انرژی کمتری این کار انجام شود. از مهم ترین ویژگی های این تجهیز می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • نوع سوخت مصرفی: بنزین
  • قدرت یا توان دستگاه: 5.7 تا 5.10 اسب بخار
  • حجم مخزن موتور علوفه خردکن: 4 لیتر
  • ظرفیت خردکردن علوفه: 700 کیلوگرم تا 1 تن در ساعت

علوفه خردکن تراکتوری فامکو

یکی دیگر از انواع دستگاه های علوفه خورد کن (علوفه کوب)، دستگاه علوفه خورد کن تراکتوری است که برای دامداری های نیمه صنعتی و تمام صنعتی استفاده می شود. قدرت محرکه دستگاه علوفه خورد کن تراکتوری از محور توان دهی و گاردن تراکتور تامین می شود که نسبت به مدل برقی و بنزینی قدرت بالاتری داشته و کاربرد آن در دامداری های نیمه صنعتی و تمام صنعتی جهت خرد کردن علوفه در حجمی وسیع تر می باشد.

  • سرند: دارای سرند ریگلاژی جهت ریز و درشت نمودن ابعاد کاه
  • نوع دمنده: دمنده با قابلیت ریگلاژی شدن باد
  • ظرفیت خروجی علوفه خورد کن تراکتوری: 1000 کیلوگرم
  • سایز خروجی علوفه: 5 تا 50 سانتیمتر
  • قدرت تجهیز: 15 اسب بخار

علوفه خردکن تراکتوری

علوفه خورد کن تراکتوری برقی فامکو

یکی از بهترین دستگاه های علوفه خرد کن هایپر صنعت فامکو، علوفه خورد کن تراکتوری برقی است که به صورت انحصاری در این شرکت تامین و به فروش می رسد.

  • سیستم تنظیم ابعاد اندازه کاه: به صورت ریگلاژی
  • ظرفیت دستگاه: 1000 گیلوگرم در ساعت
  • سایز خروجی علوفه: 5 تا 50 سانتیمتر
  • قدرت تجهیز: 15 اسب بخار

علوفه خورد کن تراکتوری برقی

همچنین در نظر داشته باشید که دستگاه های خردکن علوفه که از تجهیزات تغذیه و خوراک دام به شمار می روند، در دو نوع دوار و گیوتینی تولید می شوند. تیغه های علوفه خردکن های دوار با سرعت 500 تا 1000 دور در ساعت دوران کرده و با ضربه زدن به ساقه علوفه موجب خرد شدن آن می شوند. تیغه علوفه خردکن گیوتینی در یک جهت حرکت کرده و باعث برش علوفه می شود. طول ساقه برش خورده در این حالت بستگی به میزان تغذیه دستگاه دارد. در علوفه خردکن های دوار با نصب توری هایی با اندازه های مختلف در زیر تیغه های دوار میزان خرد شدگی علوفه تعیین می شود. برای خرد کردن علوفه های مختلف نیز باید توری را تغییر داد. تمامی دستگاه ها با تیغه های دوار، در ظرفیت های 0.5 تا 3 تن در ساعت ساخته می شوند. از انواع علوفه خردکن 0.5 و 1 تن برای دامپروری های کوچک استفاده می شود. همچنین علوفه خردکن 2 و 3 تن برای دامپروری های متوسط و بزرگ ساخته می شود. دستگاه های علوفه خردکن به دلیل حرکت دورانی بالا و ضربه زدن به علوفه، صدای زیادی تولید می کنند. علوفه خردکن های قابل ارائه هایپر صنعت فامکو به دلیل رعایت اصول طراحی مهندسی در فرایند ساخت و استفاده از قطعات و لوازم با کیفیت و کنترل تمامی مراحل تولید، توسط کارشناسان و تکنسین های با تجربه دارای حداقل ارتعاش و سر و صدا می باشند که موجب افزایش عمر مفید دستگاه شده و کار کردن با آن را برای کاربران رضایت بخش می کند.

نحوه انتخاب علوفه خرد کن مناسب

دو نکته اصلی که در بحث خرید علوفه خردکن و کاه خردکن مورد توجه قرار می گیرد، قیمت و کیفیت آن می باشد. از خصوصیات یک دستگاه علوفه خردکن خوب و با کیفیت می توان به استفاده از قطعات با کیفیت در ساخت آن، مصرف برق پایین، هزینه تعمیر و نگهداری کم، قابلیت سرویس و نگهداری آسان و قابلیت حمل و نقل آسان اشاره کرد. اگر در زمان خرید به این نکات توجه کنیم، قطعا خرید مطمئن و خوبی خواهیم داشت. دستگاه علوفه خردکن از دستگاه های مهم و اصلی در صنعت پرورش دام است و بصورت روزانه مورد استفاده قرار می گیرد. به همین دلیل باید از کارکرد بهینه آن اطمینان حاصل کرد. در این میان ممکن است قیمت پایین برخی نمونه ها، خریدار را دچار سردرگمی کند اما به این نکته توجه نمایید که در تهیه تجهیزات اساسی کشاورزی، نباید کیفیت فدای قیمت شود. استفاده از تجربه و مشاوره افراد آگاه کمک خوبی در خرید خواهد کرد. کارشناسان هایپر صنعت فامکو با ارائه خدمات مشاوره در زمان خرید هر دستگاه به شما کمک می کنند تا یک دستگاه با مناسب ترین قیمت را تهیه نمایید. اصول کاری تمام دستگاه هایی که به عنوان علوفه خردکن، یونجه خردکن و کاه خردکن در دامداری ها و گاوداری های کشور ما استفاده می شود، تقریبا مشابه است. عوامل مختلفی در تعیین قیمت علوفه خردکن مهم هستند که به چند مورد آن ها اشاره می کنیم.

  • برند و جنس الکتروموتور استفاده شده
  • مقدار آهن مصرف شده در شاسی و اسکلت دستگاه
  • کیفیت جوشکاری شاسی دستگاه
  • یاتاقان های مورد استفاده در دستگاه
  • جنس تیغه ها

با یک حساب ساده میزان اختلاف قیمت یک علوفه خورد کن با لوازم معمولی و لوازم مرغوب بدست می آید. استراتژی هایپر صنعت فامکو همکاری مداوم با خریداران و مشتریان و رضایت دائمی آنان است. از این رو در این راستا اقدام به تولید و ارائه محصولاتی می کند که از بهترین قطعات در آن استفاده شده و مناسب ترین قیمت را دارند. همچنین کارشناسان هایپر صنعت فامکو آماده ارائه مشاوره رایگان به خریداران محترم برای انتخاب درست و آگاهانه می باشند.

علوفه خرد کن دست دوم

از عوامل مهم دخیل در عمل علوفه کوبی، عملکرد درست تیغه، نوع و کیفیت الکتروموتور به کار رفته در ساخت خردکن است. در دستگاه های دست دوم به دلیل استفاده مداوم از علوفه خردکن، احتمال کند شدن تیغه ها و یا تضعیف الکتروموتور وجود دارد که در این صورت کیفیت علوفه خرد شده کاهش یافته و در برخی موارد تغذیه گله دچار مشکل می شود. به همین دلیل توصیه می شود برای مزرعه خود علوفه خردکن نو و با کیفیت را از هایپر صنعت فامکو تهیه نمایید.

کاربرد دستگاه علوفه خردکن و یونجه خردکن
  • مراکز پرورش دام جهت تهیه علوفه (گاوداری و دامداری)
  • مراکز صنعتی مانند صنایع کاغذ سازی ( به منظور خرد کردن کاغذ و بازیافت آن و تولید خمیر کاغذ)
  • مراکز پرورش قارچ (تولید کمپوست بستر قارچ)

دیـــدگاه‌ها

شما هم درباره این کالا دیدگاه ثبت کنید.

captcha


امتیاز: