موتور برق بنزینی

28 کالا
نمایندگی فروش انواع موتور برق جیانگ دانگ (Jiang Dong)، لطفا جهت استعلام قیمت خرید، سفارش، دریافت مشخصات فنی و دانلود کاتالوگ با واحد مشاوره فنی در ارتباط باشید.
قیمت :
8,000,000
تومان
تماس بگیرید
نمایندگی فروش انواع موتور برق بنزینی سان پاور (Sun Power)، لطفا جهت استعلام قیمت خرید، دریافت مشخصات فنی و کاتالوگ با واحد مشاوره فنی تماس بگیرید.
قیمت :
7,000,000
تومان
تماس بگیرید
نمایندگی فروش انواع موتور برق بنزینی واکسون (Vackson)، مدل VK950KF، لطفا جهت استعلام قیمت خرید، سفارش، دریافت مشخصات فنی و دانلود کاتالوگ با واحد مشاوره فنی در ارتباط باشید.
قیمت :
5,200,000
تومان
تماس بگیرید
نمایندگی فروش انواع موتور برق هیوندای (Hyundai) بنزینی، لطفا جهت استعلام قیمت خرید، سفارش، دریافت مشخصات فنی و دانلود کاتالوگ با واحد مشاوره فنی در ارتباط باشید.
قیمت :
6,500,000
تومان
تماس بگیرید
نمایندگی فروش انواع موتور برق بنزینی هوندا المکس (Honda Elemax)، لطفا جهت استعلام قیمت خرید، سفارش، دریافت مشخصات فنی و دانلود کاتالوگ با واحد مشاوره فنی در ارتباط باشید.
نمایندگی فروش انواع موتور برق بنزینی هوندا هوتن (Honda Huutoan)، لطفا جهت استعلام قیمت خرید، سفارش، دریافت مشخصات فنی و دانلود کاتالوگ با واحد مشاوره فنی در ارتباط باشید.
قیمت :
28,000,000
تومان
تماس بگیرید
نمایندگی فروش انواع فروش انواع موتور برق بنزینی استریم، موتور برق Stream YMG 3000 X، تک فاز، بی صدا، 2500، لطفا جهت استعلام قیمت خرید، سفارش، دریافت مشخصات فنی و دانلود کاتالوگ با واحد مشاوره فنی در ارتباط باشید.
قیمت :
4,300,000
تومان
تماس بگیرید
نمایندگی فروش انواع موتور برق بنزینی لانسین (Loncin)، مدل LC3500A ،3500 ،10000 ،22000 ،1600، لطفا جهت استعلام قیمت، دریافت مشخصات فنی و کاتالوگ به این صفحه مراجعه نمایید، 48000049-021 صد خط
قیمت :
8,550,000
تومان
تماس بگیرید
نمایندگی فروش انواع موتور برق بنزینی کیپور (Kipor) سری IG، کم صدا، تکفاز، سه فاز، لطفا جهت استعلام قیمت خرید، سفارش، دریافت مشخصات فنی و دانلود کاتالوگ با واحد مشاوره فنی در ارتباط باشید.
نمایندگی فروش انواع موتور برق بنزینی روبین سوبارو (Robin Subrau) ژاپن، قدیمی، لطفا جهت استعلام قیمت خرید، سفارش، دریافت مشخصات فنی و دانلود کاتالوگ با واحد مشاوره فنی در ارتباط باشید.
قیمت :
12,000,000
تومان
تماس بگیرید
نمایندگی فروش انواع موتور برق بنزینی گرین پاور (Green Power)، موتور برق Gr1500 a، Gr3500، Gr6500-E2، لطفا جهت استعلام قیمت خرید، سفارش، دریافت مشخصات فنی و دانلود کاتالوگ با واحد مشاوره فنی در ارتباط باشید.
قیمت :
9,000,000
تومان
تماس بگیرید
نمایندگی فروش انواع موتور برق بنزینی فیرمن (Firman)، مدل FPG4800E2، لطفا جهت استعلام قیمت خرید، سفارش، دریافت مشخصات فنی و دانلود کاتالوگ با واحد مشاوره فنی در ارتباط باشید.
قیمت :
6,000,000
تومان
تماس بگیرید

موتور برق بنزینی

فروش موتور برق بنزینی

یکی از پرکاربردترین انواع موتور برق ها، موتور برق بنزینی است. سوخت مورد استفاده در موتور برق بنزینی همواره در دسترس تر از سوخت های دیگر بوده و به دلیل پرتابل بودن آن باعث محبوبیت این موتور برق شده است.

موتور برق بنزینی

فیلم معرفی اجزای موتور برق بنزینی

نحوه انتخاب موتور برق بنزینی؟

اولین فاکتور انتخاب موتور برق بنزینی نیاز و انتظارات شما از موتور برق است. اینکه در وهله اول انتخاب کنید چه موتور برقی با چه توانی مورد نیاز شما می باشد حائز اهمیت است.

برای مثال موتور برق مورد نیاز برای یک جوشکار باید توان روشن کردن دستگاه جوش را داشته باشد و علاوه بر آن پرتابل بودن، پر قدرت و سبک و کم حجم نیز باشد.

موتور برق های بنزینی به دلیل سوخت در دسترس و پرتابل بودن برای هیئت های مذهبی و مساجد و استفاده در محل هایی که دسترسی به بنزین آسان می باشد نیز مناسب است.

موتور برق بنزینی کم صدا

به طور میانگین موتور برق های بنزینی میزان صدایی که تولید می کنند بین 75 دسی بل تا 65 دسی بل است. البته چون صدا به صورت لگاریتمی تغییر می کند، حتی با اضافه شدن یک واحد تولید صدا، تقریبا یک چیزی حدوده دو برابر حس می شود.

البته این میانگین صدا در موتور برق با برند های مختلف، متفاوت می باشد.

میانگین میزان صدای موتور برق های بنزینی از فاصله 7 متری

میزان صدای موتور برق های بنزینی از فاصله 7 متری
میزان صدای تولیدی بر حسب (دسی بل) توان موتور برق بنزینی بر حسب (کیلووات)
61 تا 63 0.8
61 تا 65 1.8
61 تا 65 2.8
61 تا 65 3.2
61 تا 65 4.0
61 تا 65 5.0
70 تا 72 5.5
70 تا 72 6.0
70 تا 72 6.5
70 تا 75 7.5

کم کردن صدای موتور برق بنزینی

عمدتا موتور برق های بنزینی دارای صدای کمی می باشند اما هر چه توان موتور برق بالاتر رفته میزان صدای آن هم نسبتا بالاتر می رود ولی برای به حداقل رساندن صدای آن ها می توانید از راهکار های زیر استفاده کنید.

  1. موتور برق را در فاصله ای مناسب قرار دهید:
    • برای رهایی از صدای اضافه موتور برق می توانید آن را دور تر از محل مورد استفاده در یک اتاقک مخصوص قرار دهید و به وسلیه یک کابل، برق مورد نیاز خود را از موتور برق بگیرید.
  2. موتور برق را روی سطح مناسبی قرار دهید:
    • بعد از اینکه موتور برق را در فاصله ای مناسب قرار دادید حتما به این موضوع توجه کنید که سطح قرار گیری موتور برق از چه جنسی است.
    • آسفالت، ایزوگام، آهن و بتن باعث افزایش لرزش و صدای موتور برق می شود. به جای قرار دادن موتور برق روی این سطوح، از سطوح نرمی که باعث کاهش صدای موتور برق می شود مانند خاک و چمن و پوشش لاستیکی می توانید استفاده کنید. 
    • اگر دسترسی به خاک و چمن نداشتید از تشک های لرزه گیر و عایق صدا استفاده کنید جنس این تشک ها از پلاستیک فشرده بوده و باعث کاهش صدای موتور برق می شود.
  3. استفاده از کانوپی مخصوص موتور برق:
    • در صورتی که صدای موتور برق باعث آزار و اذیت شما می گردد در ابتدای خرید به این نکته توجه کنید که موتور برق های کانوپی دار را تهیه کنید. کانوپی یا اتاق سایلنت باعث کاهش صدای موتور برق شده و موتور برق را از هر گونه حوادث طبیعی مانند باران و گرد وغبار در امان نگه می دارد و در نتیجه باعث طول عمر موتور برق می شود. اما اگر موتور برقی را که قبلا تهیه کردید بدون کانوپی است، می توانید با فلز یا چوب باکسی بزرگ تر از موتور برق برای آن درست کنید و سطح داخلی آن رابا پشم شیشه یا پشم سنگ پوشش داده تا این کار باعث جلوگیری از خروج صدای زیاد موتور برق شود. اما به این نکته توجه کنید در زمان ساخت باکس مسیرجریان هوا برای آن قرار دهید تا از داغ شدن موتور برق جلوگیری کند.

موتور برق های بنزینی سایلنت یا بی صدا

البته این نکته را باید در نظر داشت که موتور برق های بنزینی را به دلیل بالا رفتن حرارت موتور و احتمال اشتعال، آن را کانوپی یا کاور سایلنت نمی کنند. این موضوع در موتور برق هایی که اینورتری نیستند صدق می کند زیرا موتور برق های اینورتری به دلیل نوع ساخت و تکنولوژی ای که دارند تا توان 6 کیلووات به صورت سایلنت قابل عرضه می باشند حتی اگر بنزینی باشند.

وتور برق بنزینی کانوپی

نحوه عملکرد موتور های بنزینی

موتور برق های بنزینی، موتور های درون سوز یا موتور های احتراق داخلی هستند که در حالی که پیستون به سمت پایین حرکت می کند مخلوط سوخت و هوا یا اکسیژن در داخل محفظه احتراق جمع شده و برای اشتعال آن از جرقه شمع استفاده می کند که این گازهای داغ با دما و فشار بالا بر اثر احتراقی که به وجود آمده و انبساط حاصل از گرما پیستون موتور را به حرکت در آورده و نیروی محرکه لازم جهت چرخش ژنراتور را تامین می نماید و دود حاصل از انفجار توسط دریچه خروجی به بیرون می رود.

مکانیزم عملکرد موتور چهار زمانه بنزینی

مرحله اول: ورود هوا به داخل محفظه احتراق یا (مکش)
مرحله دوم: متراکم شدن هوای وارد شده به محفظه احتراق یا همان (تراکم)
مرحله سوم: ترکیب هوا و سوخت و انجام جرقه و در نتیجه انفجار داخل محفظه احتراق یا (انفجار)
مرحله چهارم: حرکت سیلندر به سمت پایین و تخلیه دود ایجاد شده از انفجار یا (تخلیه)

میزان مصرف سوخت موتور برق بنزینی

مصرف سوخت موتور برق های بنزینی با توجه به نوع برند و توان آن ها متفاوت است. 

به صورت تقریبی، میزان مصرف سوخت موتور برق های بنزینی با محاسبه توان هر کدام بر حسب لیتر بر ساعت به صورت جدول زیر است.

مصرف سوخت موتور برق های بنزینی
توان موتور برق بنزینی (کیلووات) لیتر در ساعت
0.75 0.5
0.9 0.6
1.6 1
2 1.2
2.8 1.7
3.2 1.9
4 2.4
5 3
6 3.6
7 4
8 4.5

طبق جدول فوق موتور برق 2 کیلووات حدودا به میزان 1.2 لیتر بنزین در ساعت مصرف می کند.

این جدول به صورت حدودی و میانگین است و میزان مصرف سوخت بستگی به برند و کیفیت ساخت موتور برق و همچنین میزان بار تحمیل شده به موتور برق دارد.

موتور برق بنزینی تک فاز و سه فاز

قبل از خرید موتور برق، این دوگانگی در انتخاب موتور برق تک فاز و موتور سه فاز وجود دارد که مربوط به نوع برق متناوبی دارد که به دو دسته خانگی و یا صنعتی تقسیم می شود.

موتور برق بنزینی تک فاز: به صورت کلی و عامه به خروجی برقی که در پریز خانه ها وجود دارد برق تک فاز می گویند. اگر بخواهیم تعریف دقیقی از ان ارائه بدهیم به جریانی از برق متناوب می گوییم که جریان الکتریسیته را به صورت تناوبی و با یک فرکانس خاص که در ایران آن فرکانس 50 هرتز می باشد تولید می کند.

موتور برق بنزینی 5 کیلووات مناسب ترین موتور برق ها برای مصرف خانگی با امپراژ 25a می باشند که خروجی آمپر های برق تک فاز خانه ها هم 25 آمپر می باشد.
در هنگام انتخاب موتور برق، حتما تمامی دستگاه های مصرف کننده را با کارشناس مربوطه در میان بگذارید. زیرا ممکن است در یک خانه در زمان اضطراری نیاز به موتور برق بنزینی کوچک باشد تا موتور برق های 5 کیلووات برای مصرف های کم.

موتور برق بنزینی سه فاز: با تعریف دقیقی از موتور برق بنزینی تک فاز، در برق سه فاز با سه عدد فاز که توسط سه عدد کنداکتور متفاوت است رو به رو هستیم. که اگر تخصصی بخواهیم این موضوع را بررسی کنیم نسبت هر کدام از فاز ها به یک دیگر 120 درجه اختلاف فاز دارند.
 

کاربرد موتور برق بنزینی

بیشترین کاربردی که موتور برق بنزینی دارد تامین برق خانگی بوده و مورد استفاده در منازل و مشاغل کوچک مانند جوشکاری، مطب دندان پزشکی، ساختمان های اداری کوچک که در زمان قطع برق نیاز به برق اضطراری دارند مورد استفاده قرار می گیرد.

مزایای موتور برق بنزینی
  1. سوخت در دسترس و آسان
    • کشوری که در آن زندگی می کنیم یکی از منابع اصلی سوخت های فسیلی در جهان است. از آن جایی که سوخت مورد نیاز موتور برق ما بنزین می باشد و بنزین یکی از در دسترس ترین سوخت ها در هر شرایط و مکانی در ایران است، موتور برق بنزینی جزو محبوب ترین دسته از موتور برق ها از لحاظ در دسترس بودن سوخت قرار می گیرد.
  2. هزینه نگهداری و تعمیر پایین
    • به دلیل تعمیرات ساده و استحکام موتور برق بنزینی و لوازم در دسترس آن در بازار، هزینه های جانبی موتور برق بنزینی به نسبت انواع دیگر کاهش می یابد.
  3. قیمت مناسب و به صرفه
    • موتور برق های بنزینی به نسبت دیگر موتور برق های گازوییلی و موتور برق گازی از قیمت به صرفه تری نسبت به توان خروجی ای که دارند برخوردار هستند.
    • به صرفه بودن این موتور برق ها باعث شده که موتور برق های بنزینی یکی از پر فروش ترین موتور برق ها به حساب بیاید.
  4. ابعاد کوچک و قابل حمل
    • موتور برق های بنزینی به دلیل دور بالای موتور های احتراقی خود و همچنین ژنراتور های 3000 دوری که دارند می توانند با ابعاد کوچکتر توان های بیشتری تولید نمایند لذا قابلیت پرتابل بودن این موتور برق یکی از مزیت های اصلی آن می باشد که برای مصارفی مانند جوشکاری سیار که دائم در حال جابه جایی موتور برق هستند و کسانی که به دنبال موتور برق های قابل حمل و سبک می باشند انتخاب ایده آل است.
  5. مناسب برای مصارف خانگی و کارگاه های صنعتی کوچک
    • به دلیل کوچک و پر قدرت بودن این نوع از موتور برق استفاده آن در ساختمان ها و کارگاه های صنعتی کوچک بسیار مورد استفاده بوده است.

قیمت موتور برق بنزینی

قیمت موتور برق بنزینی با توجه به مقدار توان و تعداد خروجی و کانوپی دار یا بدون کانوپی بودن و برند موتور برق، متغیر می باشد.