کمپرسور اسکرال

5 کالا
نمایندگی فروش انواع کمپرسور اسکرال دانفوس (Danfoss)، لطفا جهت استعلام قیمت خرید، سفارش، دریافت مشخصات فنی و دانلود کاتالوگ با واحد مشاوره فنی در ارتباط باشید.
نمایندگی فروش انواع کمپرسور اسکرال کوپلند (Copeland)، لطفا جهت استعلام قیمت خرید، دریافت مشخصات فنی و کاتالوگ با واحد مشاوره فنی تماس بگیرید.
نمایندگی فروش انواع کمپرسور اسکرال دایکین (Daikin)، لطفا جهت استعلام قیمت خرید، دریافت مشخصات فنی و کاتالوگ با واحد مشاوره فنی تماس بگیرید.
نمایندگی فروش انواع کمپرسور اسکرال پاناسونیک (Panasonic)، لطفا جهت استعلام قیمت خرید، دریافت مشخصات فنی و کاتالوگ با واحد مشاوره فنی تماس بگیرید.
قیمت :
7,500,000
تومان
تماس بگیرید
نمایندگی فروش انواع کمپرسور اسکرال سانیو (Sanyo)، پلاک خوانی، کد خوانی، جدول معادل سازی، لطفا جهت استعلام قیمت خرید، دریافت مشخصات فنی و دانلود کاتالوگ به این صفحه مراجعه نمایید، 48000049-021 صد خط
قیمت :
8,000,000
تومان
تماس بگیرید

کمپرسور اسکرال

کمپرسور اسکرول یا اسکرال چیست؟

کمپرسور اسکرال را به نام کمپرسور اسکرول نیز می شناسند و این کمپرسور با حرکت دورانی، گاز مبرد را متراکم می کند. ظرفیت کمپرسور اسکرال در رنج 24000 تا 380000 بی تی یو بر ساعت قرار دارد. کمپرسور نوع اسکرال را می توان در انواع سیستم های چیلر، VRF، هوا ساز و اسپلیت ایستاده بکار برد.

کمپرسور اسکرال (کمپرسور اسکرول)

مشخصات فنی کمپرسور اسکرال

کمپرسور اسکرال یا همان کمپرسور اسکرول یکی دیگر از انواع کمپرسور های تبرید و تهویه مطبوع بوده که شباهت بسیار زیادی به کمپرسور روتاری دارد و می تواند جایگزین مناسبی برای کمپرسور های روتاری و پیستونی گردد. در این کمپرسور دو مارپیچ حلزونی ثابت و متحرک تعبیه شده است که با چرخش مارپیچ حلزونی متحرک در مارپیچ حلزونی ثابت، عملیات متراکم سازی گاز مبرد را انجام می دهند. انواع کمپرسور اسکرال سه فاز و تک فاز بسته به نوع مدل و برند انتخابی دارد.

اجزای کمپرسور اسکرال

اجزای کمپرسور اسکرال

  1. پمپ تخلیه روغن
  2. یاتاقان پایینی
  3. استاتور
  4. روتور
  5. یاتاقان بالایی
  6. لوله تخلیه
  7. میلنگ
  8. لوله مکش

نحوه عملکرد کمپرسور اسکرال

فرایند فشرده سازی در کمپرسور اسکرال شامل سه مرحله ساکشن (مکش)، فشرده سازی، تخلیه می گردد. در مرحله مکش ابتدا جریان گاز وارد کمپرسور می شود و با چرخش مارپیچ متحرک گازهای وارد شده در داخل مارپیچ گیر می کند. در مرحله ی بعد عملیات فشرده سازی با حرکت دورانی دوار انجام می گیرد و در مرحله آخر زمانی که گاز به مسیر آخر در مارپیچ می رسد و دمای افزایش می یابد و از طریق شیر تخلیه تعبیه شده در وسط مارپیچ ثابت بیرون می رود.

در زیر شکل کمپرسور اسکرال در حین فشرده سازی گاز مبرد را نشان داده ایم.

نحوه فشرده سازی گاز مبرد توسط کمپرسور اسکرال

عملکرد فشرده سازی گاز مبرد توسط کمپرسور اسکرال


روغن کمپرسور اسکرال

روغن کمپرسور برودتی با توجه به تاثیر چشم گیری که در روانکاری و افزایش قدرت و راندمان کمپرسورهای تبرید و تهویه از جمله کمپرسور اسکرال دارد، از اهمیت بسزایی برخوردار است به همین دلیل چک کردن میزان سطح و مقدار روغن و همچنین کیفیت روغن داخل کمپرسور اسکرال با استفاده از شیشه روغن نما (سایت گلاس) قرار گرفته شده بر روی بدنه کمپرسور از جمله مهم ترین موارد نگهداری از این کمپرسورها می باشد.

روغن کمپرسور اسکرال هر چند وقت یکبار به دلیل اسیدی شدن، آلوده شدن و کثیف شدن و افت فشار نیاز به تعویض دارد که این عمل نیازمند رعایت نکاتی می باشد که از جمله این نکات می توان به چک کردن میزان اسیدی بودن روغن قبلی کمپرسور با استفاده از انواع کیت تست های مختلف، انتخاب گرید و مدل دقیق روغن سازگار با کمپرسور و مقدار حجم روغن با مراجه به کاتالوگ ارائه شده توسط شرکت سازنده کمپرسور و همچنین انتخاب روغن با توجه به گاز فریون شارژ شده به کمپرسور اشاره کرد و سپس اقدام به تخلیه روغن داخل کمپرسور از محل شیر تخلیه روغن قرار گرفته شده در انتهای کارتر کمپرسور یا کج کردن کمپرسور و بعد از آن شارژ روغن به داخل کمپرسور تا نصف شیشه سایت گلاس نمود.

نکات مهم در خرید کمپرسور اسکرال

  • تعمیر کمپرسور اسکرال به دلیل هرمتیک بودن امکان پذیر نیست.
  • آسیب پذیر بودن کمپرسور در صورت عدم رعایت اصول نگهداری استاندارد.

انواع برندهای کمپرسور اسکرال

شرکت های متعددی در زمینه ساخت و ارائه کمپرسور های اسکرال در جهان فعالیت دارند. عمده استفاده از موتور کمپرسور اسکرال در کولرگازی می باشد که از معتبرترین آنها در بازار ایران موجود هستند که از معتبر ترین آن که در بازار ایران موجود هستند و دارای خدمات پس از فروش می باشد می توان به برندهای زیر اشاره کرد:

کاربرد های کمپرسور اسکرال

کاربرد عمده و اصلی کمپرسور های اسکرال در تمامی سیستم های تهویه مطبوع و سردخانه ای می باشد. اما در صنایع دیگر نیز نظیر ساخت دستگاه رطوبت گیر تبریدی (درایر)، دستگاه های آزمایشگاهی، دستگاه های برش لیزر، لوازم خانگی و خودروها، بیمارستان ها کاربرد دارد.

مزایای کمپرسور اسکرال
  • قابلیت اطمینان بالاتر به علت ساختار ساده‌ تر و قطعات کمتر
  • راندمان و بازده بالاتر و اتلاف انرژی کمتر نسبت به کمپرسور های سیلندر پیستونی به علت نداشتن شیر مکش و تخلیه و نداشتن حجم کلیرانس
  • لرزش و صدای کمتر نسبت به کمپرسور های سیلندر پیستونی به علت تخلیه دائمی و تقریبا یکنواخت گاز
  • اشغال فضای کمتر نسبت به کمپرسورهای سیلندر پیستونی
  • به دلیل عدم وجود سیلندر و پیستون و رینگ از ساییدگی و استهلاک قطعات جلوگیری می شود و روغن در هوای خروجی وجود ندارد.

قیمت کمپرسور اسکرال

کمپرسور اسکرال یکی از پرکاربرد ترین کمپرسور های موجود در انواع سیستم های سرمایشی و گرمایشی می باشد که با توجه به مزایا، نوع کاربرد، نوع گاز مصرفی، برند و ظرفیت، قیمت آن تغییر می کند. اما برای تعیین قیمت کمپرسور اسکرال معیار هایی مانند برند و شرکت سازنده و توان مصرفی کمپرسور مورد اهمیت می باشد. برای خرید و مشاره در خصوص کمپرسور اسکرال و انواع برند های موجود در بازار می توانید با هاپیر صنعت فامکو تماس حاصل نمایید.