دستگاه رفرکتومتر آزمایشگاهی پرتابل

3 کالا
نمایندگی فروش انواع دستگاه رفرکتومتر یا رفراکتومتر آزمایشگاهی پرتابل پریسماتک، لطفا جهت استعلام قیمت خرید، دریافت مشخصات فنی و کاتالوگ با واحد مشاوره فنی تماس بگیرید.
قیمت :
30,400,000
تومان
تماس بگیرید
نمایندگی فروش انواع رفرکتومتر دیجیتال ازدو (EZDO)، لطفا جهت استعلام قیمت خرید، سفارش، دریافت مشخصات فنی و دانلود کاتالوگ با واحد مشاوره فنی در ارتباط باشید.
قیمت :
19,900,000
تومان
تماس بگیرید
نمایندگی فروش انواع رفرکتومتر آزمایشگاهی پرتابل آتاگو (Atago)، لطفا جهت استعلام قیمت خرید، دریافت مشخصات فنی و کاتالوگ با واحد مشاوره فنی تماس بگیرید.

دستگاه رفرکتومتر آزمایشگاهی پرتابل

دستگاه رفرکتومتر آزمایشگاهی پرتابل چیست؟

دستگاه رفرکتومتر آزمایشگاهی پرتابل (Portable Refractometer) که به آن دستگاه رفرکتومتر آزمایشگاهی پرتابل دیجیتال و رفراکتومتر دستی دیجیتال نیز می گویند، رفراکتومتری با قابلیت جا به جایی آسان است، از این رو در هر شرایط و مکانی قابل استفاده می باشد و به کارگیری آن موجب صرفه جویی در زمان می شود.

دستگاه رفراکتومتر پرتابل دیجیتال

دستگاه رفرکتومتر آزمایشگاهی پرتابل دیجیتال برای اندازه گیری غلظت و ضریب شکست محلول در انواع آزمایشگاه ها، صنایع و مراکز درمانی کاربرد دارد. دستگاه رفراکتومتر آزمایشگاهی پرتابل جهت اندازه گیری میزان خلوص مواد از طریق سنجش ضریب شکست محلول، مورد استفاده قرار می گیرد، کاربری آن ساده است، افراد مبتدی نیز به راحتی می توانند از آن استفاده کنند. نتیجه در انکسار سنج با سرعت و دقت بسیار خوب بر روی صفحه نمایشگر نشان داده می شود.

کاتالوگ معرفی تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی فامکو

نحوه عملکرد دستگاه رفراکتومتر آزمایشگاهی پرتابل دیجیتال

در دستگاه رفراکتومتر آزمایشگاهی پرتابل دیجیتال با تابیدن نور به محلول نمونه و عبور از آن، به دلیل تفاوت محیط ها، نور دچار شکست می شود و به عبارتی نور از محیط رقیق که محلول می باشد، وارد محیط غلیظ که منشور دستگاه است، می گردد و ضریب شکست آن تغییر می کند. در رفرکتومتر ها ضریب شکست قبل و بعد از عبور محلول، نسبت به یکدیگر سنجیده می شود.

اجزای دستگاه رفرکتومتر آزمایشگاهی پرتابل

دستگاه رفرکتومتر آزمایشگاهی پرتابل دیجیتال دارای صفحه نمایشگر، محلی برای قرار دادن محلول نمونه که به آن منشور می گویند، درپوش محافظ نمونه و کلید های تنظیمات است که پس از قرار دادن نمونه بر روی منشور، مقادیر اندازه گیری شده بر روی صفحه نمایشگر نشان داده می شود شایان ذکر است کلید های تنظیمات بر روی دستگاه رفرکتومتر آزمایشگاهی پرتابل دیجیتال جهت اعمال تنظیمات تعبیه شده است.

اجزای دستگاه رفرکتومتر دیجیتال پرتابل آزمایشگاهی

اجزای دستگاه رفرکتومتر آزمایشگاهی پرتابل دیجیتال
شماره نام بخش مورد نظر
1 درپوش محافظ نمونه
2 منشور دستگاه رفرکتومتر آزمایشگاهی پرتابل دیجیتال
3 کلید های تنظیمات
4 صفحه نمایشگر 

روش استفاده از دستگاه رفراکتومتر آزمایشگاهی پرتابل

در هنگام استفاده از دستگاه رفرکتومتر آزمایشگاهی پرتابل دیجیتال، چندین قطره از محلول نمونه مورد نظر بر روی منشور قرار گرفته و در صورت وجود درپوش محافظ، درب آن بسته می شود، برای دریافت نتیجه صحیح، بهتر است مقدار نمونه در حدی باشد که سطح منشور پوشانده شود. پس از قرار دادن نمونه بر روی منشور، با فشردن دکمه و شروع به کار دستگاه، تنظیم و تطبیق دمایی صورت می گیرد و پس از چند ثانیه، ضریب شکست و غلظت محلول بر روی نمایشگر نشان داده می شود.

نکات استفاده و نگهداری از دستگاه رفراکتومتر آزمایشگاهی پرتابل

دستگاه رفرکتومتر آزمایشگاهی پرتابل دیجیتال در زمینه های آزمایشگاهی، پزشکی و صنعتی مورد استفاده می باشد. از جمله نکاتی که باید در زمان استفاده از دستگاه رفرکتومتر آزمایشگاهی پرتابل دیجیتال مورد توجه قرار گیرد، می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • دستگاه رفراکتومتر آزمایشگاهی پرتابل دیجیتال در محیطی تمیز با دمای مناسب مورد استفاده قرار بگیرد.
  • از وارد شدن ضربه و افتادن دستگاه بریکس متر پرتابل یا دستگاه رفراکتومتر آزمایشگاهی پرتابل دیجیتال جلوگیری نمایید.
  • در صورت کار با مواد خورنده، منشور و درپوش دستگاه رفراکتومتر آزمایشگاهی پرتابل به سرعت تمیز گردد تا دقت آن دچار مشکل نشود.
  • پس از هر بار به کارگیری دستگاه رفراکتومتر آزمایشگاهی پرتابل یا غلظت سنج پرتابل، منشور را با دستمال نرم تمیز کنید و در زمان هایی که از آن استفاده نمی شود، درپوش محافظ بر روی منشور قرار داده شود.

نکات مربوط به خرید دستگاه رفرکتومتر آزمایشگاهی پرتابل
  • بر اساس کاربرد و محل استفاده از دستگاه، رفرکتومتر مناسب خریداری شود.
  • بازه دمایی، دقت و محدوده اندازه گیری غلظت و ضریب شکست دستگاه شکست سنج دیجیتال پرتابل یا دستگاه رفراکتومتر آزمایشگاهی پرتابل در نظر گرفته شود.
  • وجود قابلیت ذخیره سازی نتایج و تعداد آنها، امکان اتصال به کامپیوتر، دریافت فایل خروجی و غیره در دستگاه رفراکتومتر آزمایشگاهی پرتابل دیجیتال بررسی شود.

کاربرد دستگاه رفرکتومتر آزمایشگاهی پرتابل

  • تعیین میزان اوره، پروتئین و غیره در بخش های مختلف مراکز درمانی، آزمایشگاه های تشخیصی و تحقیقاتی از کاربرد های دستگاه رفرکتومتر آزمایشگاهی پرتابل دیجیتال محسوب می شود.
  • دستگاه رفراکتومتر آزمایشگاهی پرتابل دیجیتال در بخش کنترل کیفی صنایع غذایی و آشامیدنی برای سنجش میزان قند، شوری و غیره، در دارو سازی و کلیه واحد های تولیدی جهت اندازه گیری خلوص و غلظت مواد به کار برده می شود.
  • پالایشگاه ها، پتروشیمی ها، آزمایشگاه ها و صنایع مربوط به مواد شیمیایی از کاربرد های صنعتی دستگاه رفراکتومتر آزمایشگاهی پرتابل دیجیتال محسوب می شود.
  • تعیین درصد خلوص و میزان غلظت موادی که در حلال حل شده اند، مانند میزان غلظت نمک در حوض پرورش آبزیان و آکواریوم ها از دیگر کاربرد های دستگاه رفراکتومتر آزمایشگاهی پرتابل دیجیتال می باشد.
  • دستگاه رفراکتومتر آزمایشگاهی پرتابل دیجیتال در صنایع مربوط به خودرو سازی برای کنترل وزن ضد یخ، اسید موجود در باتری و غیره استفاده می شود.
  • در بخش کنترل کیفی صنایع غذایی و آشامیدنی برای سنجش میزان قند، شوری و غیره، در دارو سازی و کلیه واحد های تولیدی جهت اندازه گیری خلوص و غلظت مواد استفاده می شود.

برند های دستگاه رفراکتومتر پرتابل ارائه شده در شرکت هایپر صنعت فامکو

رفراکتومتر های پرتابل به صورت گسترده در صنایع و آزمایشگاه های پزشکی و صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند و دقت و کیفیت آنها حائز اهمیت است. تعدادی از برند های معتبر رفرکتومتر که در هایپر صنعت فامکو ارائه می شود عبارتند از:

  • دستگاه رفرکتومتر پرتابل پریسماتک ایران
  • دستگاه رفراکتومتر پرتابل آتاگو ژاپن
  • دستگاه رفراکتومتر پرتابل طرح آتاگو چین
  • دستگاه رفرکتومتر پرتابل AZ تایوان