دستگاه رفرکتومتر آزمایشگاهی رومیزی

3 کالا
نمایندگی فروش انواع دستگاه رفرکتومتر آزمایشگاهی رو میزی پریسماتک، لطفا جهت استعلام قیمت خرید، دریافت مشخصات فنی و کاتالوگ با واحد مشاوره فنی تماس بگیرید.
قیمت :
136,940,000
تومان
تماس بگیرید
نمایندگی فروش انواع رفرکتومتر رومیزی آتاگو (Atago)، لطفا جهت استعلام قیمت خرید، دریافت مشخصات فنی و کاتالوگ با واحد مشاوره فنی تماس بگیرید.
نمایندگی فروش انواع رفرکتومتر رومیزی Abbe کروز، لطفا جهت استعلام قیمت خرید، سفارش، دریافت مشخصات فنی و دانلود کاتالوگ با واحد مشاوره فنی در ارتباط باشید.
قیمت :
83,000,000
تومان
تماس بگیرید

دستگاه رفرکتومتر آزمایشگاهی رومیزی

دستگاه رفرکتومتر آزمایشگاهی رومیزی چیست؟

دستگاه رفرکتومتر رومیزی آزمایشگاهی (Benchtop Refractometer) که به آن دستگاه رفرکتومتر آزمایشگاهی رومیزی دیجیتال نیز می گویند، دارای دقت بسیار بالا بوده و کاربری آن آسان است. دستگاه رفرکتومتر دیجیتال رومیزی آزمایشگاهی که با نام غلظت سنج و انکسار سنج رومیزی آزمایشگاهی نیز شناخته می شود در آزمایشگاه ها و صنایع جهت اندازه گیری میزان غلظت و ضریب شکست نمونه کاربرد دارد. دستگاه رفرکتومتر آزمایشگاهی رومیزی دیجیتال مقادیر مورد نظر را با سرعت مناسب اندازه گیری و بر روی صفحه نمایشگر نشان می دهد.

دستگاه رفرکتومتر رومیزی دیجیتال آزمایشگاهی

کاتالوگ معرفی تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی فامکو

عملکرد دستگاه رفراکتومتر آزمایشگاهی رومیزی

در دستگاه رفرکتومتر آزمایشگاهی رومیزی دیجیتال که به آن بریکس سنج نیز می گویند، نور به محلول نمونه می تابد و با عبور از آن، شکست نور رخ می دهد، سنسور های دمایی موجود در دستگاه رفرکتومتر آزمایشگاهی رومیزی دیجیتال به گونه ای عمل می کنند که دمای محلول نمونه را به دمای مناسب برای تعیین دقیق غلظت (حدود 25 درجه سانتی گراد) می رسانند و میزان غلظت و ضریب شکست، اندازه گیری و بر روی نمایشگر نشان داده می شود.

اجزای دستگاه رفرکتومتر آزمایشگاهی رومیزی دیجیتال

دستگاه رفراکتومتر آزمایشگاهی مدل رومیزی دیجیتال دارای منشور بوده که نمونه بر روی آن قرار می گیرد. این دستگاه دارای درپوش محافظ می باشد و صفحه نمایشگر آن مقادیر اندازه گیری شده را بر روی آن نمایش می دهد. علاوه بر موارد ذکر شده، کلید های تنظیمات نیز به منظور انجام تنظیمات و روشن و خاموش کردن رفرکتومتر تعبیه شده اند.

اجزای دستگاه رفراکتومتر رومیزی دیجیتال آزمایشگاهی

اجزای دستگاه رفراکتومتر آزمایشگاهی رومیزی دیجیتال
شماره نام قطعه
1 درپوش محافظ نمونه
2 منشور دستگاه رفرکتومتر آزمایشگاهی رومیزی دیجیتال
3 صفحه نمایشگر
4  کلید های تنظیمات

روش استفاده از دستگاه رفراکتومتر آزمایشگاه رومیزی

برای تعیین غلظت نمونه از طریق دستگاه بریکس متر رومیزی یا دستگاه رفرکتومتر آزمایشگاهی رومیزی دیجیتال، دو یا چند قطره از محلول نمونه را بر روی منشور دستگاه رفرکتومتر دیجیتال رومیزی آزمایشگاهی قرار دهید، درپوش محافظ را بر روی منشور گذاشته تا به صورت خودکار، تنظیم دمایی دستگاه انجام شود و میزان غلظت و ضریب شکست اندازه گیری شده و بر روی صفحه نمایشگر دستگاه رفرکتومتر دیجیتال رومیزی نمایش داده شود.

استفاده و نگهداری از دستگاه رفراکتومتر آزمایشگاهی رومیزی دیجیتال

  • دستگاه شکست سنج رومیزی یا دستگاه رفرکتومتر آزمایشگاهی رومیزی دیجیتال در محیطی پاکیزه با تهویه مناسب نگهداری و استفاده می شود.
  • دستگاه رفراکتومتر آزمایشگاهی رومیزی دیجیتال بر روی سطحی محکم قرار گیرد و از ضربه زدن به آن خودداری شود.
  • پس از هر بار استفاده از دستگاه انکسار سنج رومیزی یا رفراکتومتر آزمایشگاهی رومیزی دیجیتال، منشور و درپوش آن با دستمال تمیز و بدون پرز، پاک شود تا دقت آن حفظ شود.
  • در مواقع عدم به کارگیری دستگاه رفرکتومتر آزمایشگاهی رومیزی دیجیتال، درپوش محافظ منشور قرار داده شود.

نکات خرید دستگاه رفرکتومتر دیجیتال رومیزی آزمایشگاهی
  • برخوردار بودن دستگاه رفراکتومتر آزمایشگاهی رومیزی دیجیتال از سیستم تنظیم دمای خودکار، ذخیره سازی نتایج و تعداد آن موجب کاربری آسان آن شده است.
  • در هنگام خرید به قابلیت اتصال به سیستم کامپیوتر و دریافت فایل خروجی و غیره در دستگاه رفرکتومتر آزمایشگاهی رومیزی دیجیتال توجه فرمایید.
  • کاربری و محل استفاده از دستگاه رفراکتومتر آزمایشگاهی رومیزی دیجیتال را قبل از خرید تعیین نموده، سپس اقدام به خرید محصول نمایید.
  • محدوده دمایی، دقت و بازه اندازه گیری غلظت و ضریب شکست دستگاه رفراکتومتر آزمایشگاهی رومیزی دیجیتال در هنگام خرید در نظر گرفته شود.

کاربرد دستگاه رفراکتومتر آزمایشگاهی رومیزی دیجیتال
  • دستگاه رفرکتومتر آزمایشگاهی رومیزی دیجیتال در پزشکی، دامپزشکی، داروسازی، آزمایشگاه های تشخیص طبی، بیولوژیکی، فارماکولوژی و غیره برای سنجش میزان غلظت ادرار، چربی، پروتئین و غیره به کار برده می شود.
  • در آزمایشگاه های مربوط به کنترل کیفی و تحقیقاتی در صنعت های مختلف مانند دارو سازی، غذایی، نوشیدنی، خودرو سازی، پتروشیمی، پالایشگاه نفت و گاز و غیره از دستگاه رفراکتومتر آزمایشگاهی رومیزی دیجیتال استفاده می شود.
  • در صنعت و آزمایشگاه های سم شناسی، آب و فاضلاب، کشاورزی، زمین شناسی، فلز کاری، شیمیایی، لوازم آرایشی، شوینده و بهداشتی، کارخانه های تولیدی و غیره برای بررسی غلظت پارامتر های گوناگون، دستگاه رفراکتومتر آزمایشگاهی رومیزی دیجیتال به کار برده می شود.
  • دستگاه رفرکتومتر آزمایشگاهی رومیزی دیجیتال در صنعت و آزمایشگاه سنگ و گوهر شناسی، رنگ و رزین، جواهر شناسی استفاده می شود.
  • دستگاه رفرکتومتر آزمایشگاهی رومیزی دیجیتال در فروشگاه های آکواریوم و واحد پرورش آبزیان و زنبور نیز استفاده می شود.