تستر کیفیت روغن خوراکی

2 کالا
نمایندگی فروش انواع تستر کیفیت روغن خوراکی CEM (سم)، لطفا جهت استعلام قیمت خرید، سفارش، دریافت مشخصات فنی و دانلود کاتالوگ با واحد مشاوره فنی در ارتباط باشید.
قیمت :
9,000,000
تومان
تماس بگیرید
نمایندگی فروش انواع تستر کیفیت روغن خوراکی تستو (Testo)، لطفا جهت استعلام قیمت خرید، سفارش، دریافت مشخصات فنی و دانلود کاتالوگ با واحد مشاوره فنی در ارتباط باشید.

تستر کیفیت روغن خوراکی

تستر کیفیت روغن خوراکی چیست؟

دستگاه سنجش کیفیت روغن خوراکی یک تجهیز پرتابل بوده که بر اساس پارامترهای TPM (میزان اکسیداسیون روغن در برابر حرارت و طول عمر روغن) و AV (میزان اسیدیته) به منظور سنجش سطح کیفی انواع روغن های خوراکی و گیاهی نظیر روغن های (زیتون، خرما، کلزا، آفتابگردان، کنجد و غیره) و روغن های حیوانی مورد استفاده قرار می گیرد.

هایپر صنعت فامکو به عنوان یکی از بزرگ ترین تامین کنندگان تجهیزات ابزار دقیق در خاورمیانه تسترهای روغن خوراکی را در برندهای مختلف و شناخته شده به شما مشتریان عزیز ارائه می نماید. تسترهای روغن خوراکی دیجیتالی انقلابی در سنجش سطحی کیفی روغن های خوراکی و تولید فراوردهای غذایی سالم ایجاد کرده اند و به علت حجم کم و ابعاد کوچک دستگاه به راحتی قابل حمل بوده و می توانید به راحتی در مکان های مختلف از آن استفاده نمایید. تسترهای کیفیت روغن خوراکی دارای درجه حفاظت الکتریکی یا استاندارد IP بوده که با توجه به عدد IP، رقم سمت راست بیانگر میزان عدم نفوذ پذیری روغن در دستگاه و رقم سمت چپ نشان دهنده نفوذ گرد و غبار می باشد. سنسور تعبیه شده در بخش انتهای تستر روغن دارای درپوش بوده تا از سنسور محافظت نموده و از ایجاد خطا بر روی نمایشگر جلوگیری شود.

مشخصات فنی تستر روغن خوراکی

تسترهای روغن دیجیتالی مجهز به نمایشگر LCD بزرگ هستند که سطح کیفیت روغن بر اساس رنگ های قرمز، نارنجی و سبز بر روی نمایشگر دستگاه قابل مشاهده است و میزان سلامت روغن را تعیین می کند. کیفیت روغن های خوراکی بر اساس درصد پارامتر TPM (Total Polar Material) و AV (Acid Value) تعیین می شود. در صورتی که درصد TPM در بازه (صفر تا 18) درصد باشد رنگ LED به رنگ سبز در آمده و بیانگر یک روغن کاملا سالم می باشد. در حالت دوم زمانی که مقدار TPM در بازه های (19 تا 24) قرار می گیرد نمایشگر حالت بحرانی را نمایش می دهد و بهتر است اقدام به تعویض روغن نمایید و آخرین حالت مربوط به زمانی است که درصد TPM بیش از 24 درصد باشد که نشان دهنده غیر قابل استفاده بودن روغن می باشد.

 تستر کیفیت روغن خوراکی

همچنین دستگاه کیفیت سنج روغن که به عنوان یک آنالایزر مایعات شناخته می شود، قادر است دمای روغن را در یک بازه مشخص اندازه گیری نماید که این محدوده با دو مقدار ماکسیمم و مینیمم تعیین می شود. در صورتی که در زمان تست عبارت High یا Low بر روی نمایشگر مشاهده شود. عبارت "HI" بیانگر خروج از حداکثر محدوده قابل اندازه گیری دستگاه و عبارت "LO" نشان دهنده دمایی پایین تر از حداقل دمای قابل سنجش تستر روغن می باشد. در نظر داشته باشید در صورت خروج از این محدوده، امکان تست روغن مورد آزمایش وجود ندارد. همچنین توصیه می شود از این دستگاه در فضای داخل ساختمان استفاده نمایید و قبل از شروع فرایند اندازه گیری بهتر است دستگاه در دمای محیط تثبیت شود. این تجهیزات مجهز به سنسورهای خازنی و سنسورهای دمایی به منظور سنجش دما هستند. علاوه بر موارد ذکر شده به منظور کالیبره نمودن تستر روغن خوراکی می توان از روغن های مرجع استفاده نمایید.

راهنمای استفاده از تستر روغن خوراکی

راهنمای استفاده از تستر روغن خوراکی

  1. آلارم هشدار دهنده دستگاه در صورت خروج از محدوده قابل اندازه گیری دستگاه
  2. نمایشگر LED بزرگ جهت نمایش نتایج حاصل از اندازه گیری شامل مقدار TPM و دمای روغن
  3. محفظه قرار گیری باتری دستگاه
  4. کلیدهای کنترلی و عملیاتی جهت راحتی کار با دستگاه
  5. پراب میله ای
  6. حداکثر عمق غوطه وری در روغن
  7. حداقل عمق غوطه وری در روغن
  8. سنسور کیفیت سنج روغن بر حسب درصد TPM و سنسور دمایی

نحوه کار با دستگاه تستر کیفیت روغن خوراکی
  1. ابتدا کلید روشن، خاموش دستگاه سنجش کیفیت روغن خوراکی را برای چند لحظه فشار دهید تا دستگاه روش گردد.
  2. بهتر است به منظور شروع فرایند سنجش کیفیت روغن های خوراکی مواد غذایی در حال سرخ شدن را از داخل ظرف خارج نمایید.
  3. به منظور اطمینان از یکنواخت بودن دمای روغن بهتر است چند دقیقه (کوتاه مدت) به وسیله دستگاه تستر، روغن را هم بزنید.
  4. توجه داشته باشید که تستر کیفیت روغن با سطوح فلزی نظیر قابلمه و سبدهای مخصوص سرخ کردن، فاصله مطلوب (حداقل 1 سانتیمتر) را داشته باشد تا بدین وسیله از تاثیر مستقیم دمای ظرف بر نتایج حاصل از اندازه گیری جلوگیری به عمل آید.
  5. به کمک کلیدهای جهت دار بر روی بدنه دستگاه می توانید واحد دمایی مورد نظر شامل درجه سانتیگراد و فارنهایت را تنیطم نمایید.
  6. بعد از انجام مراحل بالا می توانید فرایند سنجش کیفیت روغن را بر روی روغن داغ و متناسب با محدوده قابل اندازه گیری دستگاه انجام دهید.
  7. در این مرحله دو عدد بر روی نمایشگر دستگاه قابل مشاهده است که بیانگر دمای روغن و درصد TPM می باشد و در صورت اندازه گیری مقدار اسیدیته (AV) روغن با فشردن کلید مربوطه می توانید میزان آن را مورد سنجش قرار دهید.
  8. در پایان فرایند دستگاه را خاموش کرده و بعد از شستشو به کمک یک پارچه نم دار و در صورت ضد آب بودن با آب شستشو دهید.
  9. به منظور حفظ عملکرد صحیح دستگاه در دراز مدت بعد از هر بار استفاده و شستشو حتما تستر روغن را به کمک دستمال خشک نمایید.

دستگاه سنجش کیفیت روغن خوراکی

نکات ایمنی استفاده از تستر روغن خوراکی

  • عدم قرار گیری دستگاه در مجاورت مواد منفجره یا مکان های مستعد انفجار به علت داغ شدن سنسور دستگاه و خاصیت اشتعال پذیری آن
  • لمس نکردن سنسور فلزی دستگاه بلافاصله بعد از اندازه گیری (به علت دمای بالای سنسور و جلوگیری از سوختگی)
  • خارج نمودن دستگاه کیفیت سنج روغن از داخل ظرف مورد آزمایش در زمان خروج از محل آزمایش
  • عدم قرار گیری تستر کیفیت روغن در برابر ضربات و ارتعاشات شدید و قوی
  • عدم استفاده از پاک کننده های دارای خاصیت سایش یا انواع حلال ها
  • عدم قرار گیری مستقیم در برابر نور مستقیم آفتاب و رطوبت زیاد
  • خارج نمودن باتری در صورت عدم استفاده از تجهیز در دراز مدت
  • عدم نگهداری از تستر کیفیت روغن در مجاورت مواد شیمیایی
  • اطمینان از بسته بودن دستگاه قبل از شروع کار
  • عدم استفاده از دستگاه های آسیب دیده
  • لمس نکردن این تجهیز با دستان خیس

مزایا تستر کیفیت روغن خوراکی
  • اطمینان از سلامت روغن های خوراکی و عدم دور ریز روغن های قابل استفاده به جهت صرفه جویی در مصرف بیش از حد روغن
  • اطلاع به موقع از زمان تعویض روغن های خوراکی و جلوگیری از آسیب های جدی به بدن و حفظ سلامتی انواع غذاها
  • دقت و سرعت بالای اندازه گیری