درب و پنجره آکپا

درب و پنجره آکپا

درب و پنجره آکپا چیست؟

درب و پنجره های آکپا آلومینیومی دوجداره، ساخت شرکت آکپا ایران است. شرکت آکپا با مشارکت شرکت آکپای ترکیه در ایران به بهره برداری رسیده است و اقدام به تولید انواع پروفیل آلومینیوم نرمال و ترمال بریک با رنگ پودری، دکورال و آنادایز در مدل های لولایی و کشویی می کند. پروفیل های این شرکت دارای استاندارد ملی و گواهینامه های معتبر بین المللی است.

هایپر صنعت فامکو ارائه دهنده درب و پنجره آکپا در قالب مدل های زیر می باشد:

  • درب و پنجره لولایی آکپا
  • درب و پنجره کشویی آکپا

مشخصات فنی درب و پنجره آکپا

درب و پنجره های آکپا بیلت های 6 متری آلومینیوم در کوره های پیش گرم کن برای قالب و اکستروژن آماده می شوند و سپس در کوره ایجینگ جهت مقاوم تر کردن پروفیل های تولیدی قرار گرفته تا سختی نهایی بین 11 تا 14 وبستر (واحد اندازه گیری سختی پروفیل آلومینیوم) باشد.

پروفیل های تولیدی دارای تنوع رنگی بالایی می باشند که به روش های زیر تولید می شوند:

  • رنگ الکترواستاتیک: در این روش با رنگ پودری به صورت الکترواستاتیک رنگ آمیزی انجام می شود که شامل مراحل ذیل می باشد:
    • زیرسازی
    • کوره خشک کن
    • کابین پاشش رنگ
    • کوره پیش گرم پروفیل
    • کوره پخت
  • آنادایزینگ: در این فرآیند پروفیل ها پس از طی مراحل تولید تحت عملیات آنادایزینگ قرار می گیرند که پروفیل با سطوح مات، براق و براش آبکاری می شوند که در نمونه رنگ های زیر قابل سفارش است. ذکر این نکته ضروری است که پروفیل با رنگ سفارشی نیاز به استعلام دارد.
  • رنگ دکورال با طرح چوب: در این از رنگ پروفیل ها به وسیله دستگاه های مخصوص روکش های دکورال پرس و چسبانده می شوند.

پروفیل ها در طی فرآیند تولید از تکنولوژی روز اروپا بهره می برند و در پایان برای جلوگیری از هر گونه آسیب هنگام حمل و نقل به وسیله دستگاه های لیبل زن و بسته بندی از پروفیل ها محافظت می شود.

انواع درب و پنجره آکپا

سیستم درب و پنجره آکپا متشکل از دو گروه لولایی و کشویی می باشد که هر کدام دارای سری نرمال و ترمال بریک هستند:

درب و پنجره لولایی آکپا

از این پروفیل ها در ساخت درب و پنجره دوجداره لولایی آلومینیومی نرمال و ترمال بریک استفاده می شود که که جز پرفروش ترین انواع درب و پنجره هستند و شامل انواع بازشوی لولایی تک حالته، لولایی دو حالته، لولایی فرانسوی، فولکس واگنی و پیوت می باشند که برخی از این پروفیل ها از تمامی انواع بازشوی لولایی پشتیبانی می کنند و برخی فقط مخصوص به چند نوع از انواع بازشوی لولایی هستند.

درب و پنجره لولایی آکپا

درب و پنجره کشویی آکپا

برای ساخت درب و پنجره های دوجداره کشویی آلومینیومی نرمال و ترمال بریک کاربرد دارند و انواع بازشوی کشویی معمولی، مونوریل و لیفت اند اسلاید را شامل می شود.

درب و پنجره کشویی آکپا

تاریخچه درب و پنجره آکپا

این شرکت با ارائه و پیاده کردن پروتکل ها، ساختار و شیوه های اجرایی اصولی و به روز، موفق به اخذ گواهینامه استاندارد ملی ایران، گواهینامه فنی در زمینه تولید پروفیل های آلومینیومی حرارت شکن از مرکز تحقیقات وزارت راه، مسکن و شهرسازی از سال 1391 الی 1401 و گواهینامه های مدیریت کیفیت شامل موارد ISO 9001:2015 ،ISO 14001:2015 ،ISO 45001:2018 ،ISO 10002:2018 ،ISO 10004:2018 - ISO 50001:2011 و 5S ،CE می باشد.