کابین آسانسور

10 کالا
نمایندگی فروش انواع کابین آسانسور FA 730، خشدار، آیینه ای، لطفا جهت استعلام قیمت خرید، سفارش، دریافت مشخصات فنی و دانلود کاتالوگ با واحد مشاوره فنی در ارتباط باشید.
نمایندگی فروش انواع کابین آسانسور FA 700، خشدار و آینه ای، لطفا جهت استعلام قیمت خرید، سفارش، دریافت مشخصات فنی و دانلود کاتالوگ با واحد مشاوره فنی در ارتباط باشید.
نمایندگی فروش انواع کابین آسانسور FA 740، لطفا جهت استعلام قیمت خرید، سفارش، دریافت مشخصات فنی و دانلود کاتالوگ با واحد مشاوره فنی در ارتباط باشید.
نمایندگی فروش انواع کابین آسانسور FA 870، لطفا جهت استعلام قیمت خرید، سفارش، دریافت مشخصات فنی و دانلود کاتالوگ با واحد مشاوره فنی در ارتباط باشید.
نمایندگی فروش انواع کابین آسانسور FA 950، طلایی، دودی، نقره ای، مسی، لطفا جهت استعلام قیمت خرید، سفارش، دریافت مشخصات فنی و دانلود کاتالوگ با واحد مشاوره فنی در ارتباط باشید.
نمایندگی فروش انواع کابین آسانسور FA 1050، استنلس استیل، خشدار، آینه ای، لطفا جهت استعلام قیمت خرید، سفارش، دریافت مشخصات فنی و دانلود کاتالوگ با واحد مشاوره فنی در ارتباط باشید.
نمایندگی فروش انواع کابین آسانسور FA 1010، رنگ بندی دودی، نقره ای، طلایی، مسی، لطفا جهت استعلام قیمت خرید، سفارش، دریافت مشخصات فنی و دانلود کاتالوگ با واحد مشاوره فنی در ارتباط باشید.
نمایندگی فروش انواع کابین آسانسور FA 1020، خشدار و آینه ای، لطفا جهت استعلام قیمت خرید، سفارش، دریافت مشخصات فنی و دانلود کاتالوگ با واحد مشاوره فنی در ارتباط باشید.
نمایندگی فروش انواع کابین آسانسور FA 750، دودی، طلایی، مسی و نقره ای، لطفا جهت استعلام قیمت خرید، سفارش، دریافت مشخصات فنی و دانلود کاتالوگ با واحد مشاوره فنی در ارتباط باشید.
نمایندگی فروش انواع کابین آسانسور FA 790، طلایی، دودی، نقره ای و مسی، لطفا جهت استعلام قیمت خرید، سفارش، دریافت مشخصات فنی و دانلود کاتالوگ با واحد مشاوره فنی در ارتباط باشید.

کابین آسانسور

فروش کابین آسانسور

در هنگام سوار شدن آسانسور، کابین آن اولین چیزی است که افراد با آن مواجه هستند بنابراین باید ایمن بوده و از نظر زیبایی نیز تاثیر گذار باشد. کابین آسانسور به یک اتاقک فلزی گفته می شود که افراد یا بار داخل آن به شکل عمودی بین طبقات جابجا می شوند. بنابراین ظرفیت آن بر اساس ترافیک طبقات محاسبه می گردد.

کابین آسانسور

مشخصات فنی کابین آسانسور

کابین آسانسور از بخش های مختلفی تشکیل می شود که بسته به نوع هزینه و درخواست مشتریان می تواند از طراحی شیک و امکانات متنوعی برخوردار باشد. تمامی کابین های آسانسور دارای سه بخش اصلی هستند که شامل سکو یا محلی که افراد یا اشیا بتوانند روی آن قرار بگیرند و بایستند، چارچوب یا همان یوک که اتاق آسانسور بر روی آن سوار می گردد و تمام وزن کابین از طریق یوک به سیم بکسل و موتور منتقل می شود به همین دلیل مهمترین بخش کابین آسانسور است و سومین بخش اساسی اتاقک آسانسور را قسمت دیواره ها و سقف کابین تشکیل می دهد که برای محافظت و ایمنی افرادی که در کابین سوار می شوند طراحی و تعبیه می گردد. کابین های آسانسور با ظرفیت های متنوعی تولید می شوند که بیشترین ظرفیت های قابل استفاده 4 و 6 نفره هستند. امروزه فرم و شکل کابین های آسانسور تغییر یافته و به مدل های لوکس، مدرن و جدیدتری تبدیل شده اند.

انواع کابین آسانسور

کابین آسانسور بر اساس نوع بدنه

در این دسته بندی کابین ها به دو حالت نیم کابین و تمام کابین تقسیم بندی می شوند:

  • نیم کابین: این نوع کابین ها بیشتر برای بالابرهایی تعبیه می شوند که بیشتر حالت باربری دارند. این کابین ها امنیت پایینی داشته و برای مسافر مناسب نیستند.
  • تمام کابین: این کابین ها به صورت متداول در برگیرنده همه آسانسورهایی که برای حمل افراد هستند، مناسب می باشند. این کابین ها دارای دیوار و سقف می باشند از این رو امنیت بالایی دارند. همچنین از نظر ظاهری نیز باید قابل قبول باشند چون در فضاهای اداری، تجاری و مسکونی مورد استفاده قرار می گیرند.

کابین آسانسور بر اساس نوع کاربری

آسانسورها در مکان های مختلفی استفاده می شوند، بنابراین طراحی آنها باید بر اساس نوع کاربری که دارند متنوع باشد. دسته بندی کابین ها بر اساس کاربری به شکل زیر است:

  • کابین آسانسور فروشگاهی
  • کابین آسانسور انبار
  • کابین آسانسور تجاری
  • کابین آسانسور خانگی
  • کابین آسانسور ساختمانی
  • کابین آسانسور صنعتی

کابین آسانسور بر اساس جنس بدنه

  • کابین آسانسور استیل
  • کابین آسانسور ام دی اف
  • کابین آسانسور فرمیکا
  • کابین آسانسور شیشه ای
  • کابین آسانسور گالوانیزه
  • کابین آسانسور ترکیبی

انواع کابین های آسانسور

طراحی و ساخت کابین آسانسور

مهم ترین معیارهایی که برای طراحی کابین های آسانسور در نظر گرفته می شود دو معیار امنیت و زیبایی است. این اتاق ها هم در داخل کشور تولید می شوند و هم از خارج از کشور وارد می گردند. کابین های آسانسوری بسته به ظرفیت تعداد نفرات، متریال قطعات استفاده شده در ساخت، امکانات داخلی و طراحی که دارند، می توانند با هم دیگر متفاوت باشند.

قسمتی از اجزا و متعلقات که مسافرین سر و کار بیشتری با آن دارند و در دسترس عموم قرار دارد، کابین آسانسور است. به همین خاطر طراحی زیبای کابین آسانسور اهمیت بسیاری دارد و یکی از ابزارهای قدرت فروش شرکت های آسانسوری در بحث فروش کابین آسانسور، زیبا بودن فضای داخلی کابین آسانسور می باشد. هر چه طراحی و امکانات و ابزار بیشتر و بهتری در کابین آسانسور تعبیه شود طبیعتا قیمت آن نیز بیشتر است. از طرف دیگر حفظ سلامتی انسان ها همواره از اصلی ترین نکات در مبحث آسانسور بوده است. به همین جهت متریال قطعاتی که در ساخته شدن کابین آسانسور استفاده می گردد، باید از بهترین و مرغوب ترین باشد تا در هنگام بروز مشکلاتی همچون آتش سوزی و غیره مقاومت بالایی داشته باشند. دلیل استفاده کردن آینه در اتاق های آسانسور، این است که کابین بزرگ دیده شود و مسافران در زمان جابجایی بین طبقات راحت باشند.

طراحی و ساخت کابین های آسانسور در ساختمان های تجاری، اداری و مسکونی باید توسط بهترین طراحان صورت گیرد تا با توجه به اتمسفر فضا، کابین مناسبی را انتخاب کنند. برای مثال در محیط های اداری و تجاری بیشتر از کابین های آسانسور استیل طلایی و دودی استفاده می شود. این نوع کابین ها تاثیر بسزایی در لوکس و شیک به نظر رسیدن فضا دارند.

انواع کابین های آسانسور مدرن

استاندارد فنی ساخت کابین آسانسور

اتاقک آسانسور بسته به نوع پروژه انتخاب می گردد، برای ساخت و تولید کابین آسانسور از یک قانون استاندارد بین المللی پیروی می شود. به عنوان مثال دیواره های کابین را معمولا از ورق 1.5، کف و سقف کابین را از ورق 2 میل استفاده می کنند. ارتفاع کابین آسانسور به صورت استاندارد 2 متر در نظر گرفته می شود. مساحت مفید کابین نیز به ازای هر یک نفر 28 سانتیمتر مربع تعبیه می شود. کابین های آسانسور بر اساس متریال های متنوع و با توجه به سلیقه های مشتریان ساخته می شوند که متریال استیل از دیگر گروه ها گران تر به شمار می رود. بسته به ظرفیت تعداد نفرات کابین، کیفیت متریال استفاده شده در ساخت و طراحی داخلی در قیمت تمام شده کابین آسانسور تاثیر گذار می باشد.

نحوه محاسبه ظرفیت کابین آسانسور برای ساختمان های مسکونی

HC= (300×Q×100) / T×P

HC: حداکثر ظرفیت جابجایی آسانسور
Q: متوسط تعداد مسافر
T: مدت زمان انتظار
P: کل جمعیت برای جابجایی

جدول ابعاد استاندارد برای ساخت کابین آسانسور
ابعاد استاندارد ساخت کابین آسانسور
ظرفیت نوع کاربری مساحت (مترمربع) ابعاد چاهک (سانتیمتر) ابعاد کابین (سانتیمتر)
4 نفره (320 کیلوگرم) مسافربری 0.7 تا 0.9 160×125 96×96
6 نفره (480 کیلوگرم) 1.17 تا 1.31 175×140 112×112
8 نفره (640 کیلوگرم) 1.45 تا 1.59 190×150 124×124
10 نفره (750 کیلوگرم) 1.75 تا 1.90 200×165 136×136
13 نفره (1000 کیلوگرم) 2.20 تا 2.40 240×175 110×210
21 نفره (1600 کیلوگرم) 3.40 تا 3.56 270×210 140×240

نکات مهم برای خرید کابین آسانسور

از آنجایی که کابین آسانسور یکی از اجزای حیاتی و بسیار پر اهمیت در آسانسور می باشد بهتر است در هنگام خرید به این نکات توجه داشته باشید:

  • استاندارد و قوانین: برای آن که بدانید آیا کابین آسانسور ایمن است در وهله اول باید مطمئن شوید که طبق استاندارد طراحی شده باشد. رعایت کردن مشخصات فنی طبق استاندارد EN 81-20 و EN 81-50 برای آسانسورهای معمولی قابل قبول است. همچنین باید مقررات محلی نیز رعایت شود.
  • کیفیت کابین: دقت داشته باشید که کابین آسانسور با متریال مقاوم ساخته شده باشد. توجه داشته باشید که کابین ها طبق فناوری های پیشرفته روز دنیا تولید شده باشند.
  • شکل ظاهری و طراحی: ظاهری لوکس و شیک اولین چیزی است که در کابین های آسانسور نظرات را جلب می کند. کابینی را انتخاب کنید که مناسب کاربری و فضای شما باشد تا بتواند در زیبایی محیط تاثیرگذار واقع شود.
  • امنیت و ایمنی: ایمنی موضوع بسیار مهمی در کابین های آسانسور است. بررسی کنید تا درب ها، سیستم های قفل گذاری، برق و سیستم های اضطراری به دقت طراحی و تولید شده باشند.
  • مشخصات فنی: برای خرید کابین آسانسور حتما به موادری از جمله تحمل وزن، ظرفیت، ابعاد، سرعت، توقف و ارتفاع، صدا و لرزش کابین، تهویه و غیره توجه داشته باشید.

قیمت کابین آسانسور

قیمت کابین آسانسور به عوامل متفاوتی بستگی دارد. ظرفیت، ابعاد، نوع کاربردی و متریال به کار رفته تعیین کننده قیمت است. بنابراین برای برآورد قیمت باید به این نکات توجه نمود. شما می توانید برای استعلام قیمت کابین های آسانسور با کارشناسان فروش هایپر صنعت فامکو در ارتباط باشید.

دیـــدگاه‌ها

شما هم درباره این کالا دیدگاه ثبت کنید.

captcha


امتیاز: