پمپ آب خانگی با منبع تحت فشار

پمپ آب خانگی با منبع تحت فشار

منبع تحت فشار با نام های دیگری اعم از مخزن دیافراگمی یا منبع تحت فشار نیز شناخته می شود. چگونه باید این محصول را انتخاب نماییم؟ در زمان استفاده از این محصول چه نکاتی حیاتی می باشند؟

پمپ آب خانگی با منبع تحت فشار چیست؟

منبع تحت فشار با نام های دیگری اعم از مخزن دیافراگمی یا منبع تحت فشار نیز شناخته می شود، وظیفه این منبع نگهداری همیشگی حجمی از آب تحت فشار در خود می باشد. در این نوع از انواع پمپ آب خانگی تا زمانی که آب در این منبع تمام نشده و یا فشار مخزن از فشار تنظیم شده در روی پرشر سوییچ کمتر نشود، پمپ استارت نمی شود. آب با فشار تنظيم شده روی پرشرسوئیچ، داخل مخزن متراکم شده و به محض باز شدن شیر آب به درون سیستم لوله کشی جاری خواهد شد.

پمپ آب خانگی با منبع تحت فشار

بهترین پمپ آب خانگی برای مشتریان گرامی، در صورت عدم تمایل به خرید بوستر پمپ این مدل می باشد، زیرا می توان با تنظیم کلید اتوماتیک از بیهوده استارت زدن پمپ جلوگیری نمود و در نتیجه هم مصرف برق را کاهش داد و هم عمر پمپ افزایش یابد و هم به واسطه کمتر روشن و خاموش شدن پمپ، سر و صدای کمتری ایجاد خواهد شد.

فشار هوای استارت و راه اندازی پمپ در این نوع پمپ قابل تنظیم می باشد، یعنی اگر کلید اتوماتیک را روی حالت حداکثر قرار دهید، در صورتی که هر شیر آبی در مدار پمپ باز شود و به عبارتی دیگر با کمترین مصرف آب، پمپ شروع به کار می نماید. بسته به نوع نیاز شما که در زمان تصمیم گیری در مورد نحوه نصب پمپ آب خانگی به نصاب اعلام می نمایید، می توانید تنظیمات کلید را طوری انجام دهید که در صورتی که فشار به زیر 1، 1.5 و یا 2 بار رسید، پمپ استارت خورده و شروع به کار نماید.

فیلم آموزشی پمپ آب خانگی با منبع تحت فشار

جهت افزایش طول عمر پمپ آب خود تلاش نمایید منبع دیافراگمی با حجم بالاتر تهیه نمایید. تفکر اشتباهی در میان تامین کنندگان و مصرف کنندگان وجود دارد که می گویند از منبع تحت فشار برای پمپ های 1 اسب به بالا استفاده شود، منبع دیافراگمی برای تمام پمپ ها مناسب است.

اجزاء پمپ آب خانگی با منبع تحت فشار
  1. پنج راهی
  2. کلید اتوماتیک یا پرشر سوییچ
  3. درجه فشار سنج
  4. منبع انبساط (از 2 تا 500 لیتری)

انواع منبع تحت فشار
منبع تحت فشار آب آکوافیل منبع تحت فشار آب سیم
منبع تحت فشار آب آکوا منبع تحت فشار آب سیم
آکوافیل برند سیم
اطلاعات بیشتر اطلاعات بیشتر
منبع تحت فشار آب گراندفوس منبع تحت فشار آب پنتاکس
منبع تحت فشار آب گراندفوس منبع تحت فشار آب پنتاکس
لوگو گراندفوس لوگو پنتاکس
اطلاعات بیشتر اطلاعات بیشتر

مزایای پمپ آب خانگی با منبع تحت فشار
  • استهلاک کمتر (پمپ تعداد دفعات کمتری استارت می شود.)
  • مصرف برق کمتر
  • نوسانات کمتر فشار آب یا به عبارتی دیگر فشار آب یکنواخت و مناسب

معایب پمپ آب خانگی با منبع تحت فشار

به دلیل کاهش باد منبع و یا پارگی تیوب، تعداد دفعات سرویس کردن و کنترل آن بیشتر از دیگر مدل ها و این به معنا نیست که در این مدل خود پمپ نیاز به تعمیرات بیشتری دارد.

تیوپ منبع تحت فشار

عمر تیوپ منبع تحت فشار در مصارف آب آشامیدنی، طبق استانداردهای بهداشتی جهانی، در صورتی که تیوپ مرغوب باشد، 4 ماه می باشد. در بازه زمانی 4 ماهه، به طور میانگین تیوپ همانند بادکنک حدود 12000 پر شده و خالی می گردد و به همین دلیل مولکول های پلیمر از سطح تیوپ جدا گردیده و باعث الودگی آب می گردند، لذا بهتر است حداقل سالی دو بار تیوپ را تعویض نمایید تا آب مصرفی شما دچار آلودگی نگردد.

هوای درون منبع دیافراگمی باید چه فشاری داشته باشد؟

فشار هوای درون منبع تحت فشار به عوامل متعددی اعم از حجم منبع دیافراگمی یا همان منبع تحت فشار، تعداد و متراژ طبقات ساختمان، لوله کشی، توان الکتروموتور، تنظیم کلید اتوماتیک و غیره، بستگی دارد. اصولا تعیین بهترین میزان برای فشار هوا در این نوع از پمپ ها تجربی بوده ولی معمولا لوله کش ها به طور نسبی چیزی بین 25 تا 35 psi قرار داده و یا 0.3 بار کمتر از مینیموم فشار راه اندازی پمپ قرار می دهند.

نحوه انتخاب سایز منبه تحت فشار

دقت نمایید که سایز منبع تحت فشار هیچ گونه ارتباطی با فشار آب ندارد و فشار آب تنها موثر از پمپ آب شما می باشد. همانطور که پیشتر گفته شد، منبع تحت فشار برای ذخیره حجمی از آب استفاده شده و حجم آن ارتباط مستقیم با میزان استراحت پمپ و در واقع روشن و خاموش شدن آن دارد، به عبارتی دیگر هر چه میزان سایز منبع تحت فشار بزرگتر انتخاب گردد، پمپ ذخیره آب بیشتری داشته و دیرتر استارت می گردد.

سایز منبع تحت فشار می بایست متناسب با قدرت پمپ باشد و این بدین معنا می باشد که نمی توان از هر منبع انبساطی برای هر پمپ با هر قدرتی استفاده نمود و در صورت انتخاب اشتباه، به الکتروموتور پمپ فشار دو چندانی وارد شده و پمپ با ضربه و سر و صدای بیش از حد روش و خاموش می گردد. همچنین در این صورت طول عمر مخزن کاهش می یابد، پمپ دفعات بیشتری استارت خورده و احتمالا در طول زمان مخزن ترک بخورد.

نحوه نصب پمپ آب خانگی با منبع تحت فشار

در زمان نصب پمپ آب خانگی می بایست وزن لوله ها مهار گردیده و پمپ شما تکیه گاه وزنی این لوله ها و در معرض فشار نباشد.

نصب پمپ آب خانگی

مطابق با مقررات ملی ساختمان، مبحث 16، پمپ باید از لوله اصلی شهری جدا بوده و در محلی غیر از آن و توسط شیر یکطرفه به سیستم آب شهری وصل گردد، و به عبارتی دیگر، اتصال پمپ به اشنعاب اصلی سیستم آب شهری غیر قانونی می باشد.

تعمیر و نگهداری پمپ آب خانگی با منبع تحت فشار
  • این نوع پمپ می بایست هر 3 تا 6 ماه یک بار سرویس گردد تا عمر آن افزایش یابد.
  • در صورت خرابی مخزن یا منبع تحت فشار (Pressure Tank) به عنوان مهترین جزء در این نوع سیستم آبرسانی، کل سیستم دچار مشکل شده و دائما پمپ روشن و خاموش می گردد.
  • در صورت کاهش فشار هوای تیوپ، خاصیت کشسانی آن از بین رفته و بعد مدتی سوراخ می گردد و می بایست تعویض گردد.
  • همچنین اگر تیوپ داخل منبع تحت فشار، دیر به دیر تعویض گردد، منبع فلزی به سرعت پوسیده و آسیب می بیند.
  • در ورودی منبع تحت فشار از شیر صافی استفاده نمایید چون از ورود اجسام ریز که توسط پمپ و با فشار زیاد به داخل تیوپ پمپاژ می شوند جلوگیری می نماید و در نتیجه به تیوپ آسیبی وارد نمی شود.
  • هر ماه فشار هوای مخزن را چک نمایید تا در اثر پر و خالی شدن متعدد، تیوپ از حالت طبیعی خارج نشود.

پربازدیدترین مطالب

پمپ ها مدل ها و برند های مختلفی دارند. آنچه از پمپ ها انتظار می رود سیال را از نقطه ای به نقطه دیگر انتقال دهد در این رابطه مابین فشار و دبی پمپ رابطه معکوس وجود دارد. بدین مفهوم که؛ پمپ هایی که دبی زیادی را انتقال می دهند فشار کمتری تولید می کنند و برعکس آن نیز صادق است، یعنی پمپ هایی که فشار زیادی تولید می کنند دبی کمتری تولید می کنند. برای انتخاب یک پمپ اولین موضوع مقدار دبی و میزان فشار لازم است.

10 تیر , 1403 بیشتر بخوانید

منبع تحت فشار با نام های دیگری اعم از مخزن دیافراگمی یا منبع تحت فشار نیز شناخته می شود. چگونه باید این محصول را انتخاب نماییم؟ در زمان استفاده از این محصول چه نکاتی حیاتی می باشند؟

10 تیر , 1403 بیشتر بخوانید

ماینر دستگاهی است برای استخراج بیت کوین که همان ارز دیجیتال است و توسط شرکت هایی چون BITMAIN که پیشتاز این نوع صنعت گردیده، تولید می شود.

10 تیر , 1403 بیشتر بخوانید

پرلیت یک نوع سنگ آتش فشانی از نوع سیلیکات بوده که به علت منجمد شدن گدازه های آتش فشانی مقداری آب (2 تا 5 درصد) در آن ذخیره می شود که توسط حرارت بین 400 تا 1300 درجه سانتی گراد آب موجود در داخل آن خارج شده و این عمل باعث می شود تا ماده خاکستری داخل آن تغییر رنگ داده و ماده ای سفید رنگ به نام پرلیت ایجاد گردد.

10 تیر , 1403 بیشتر بخوانید

محصولات قابل تولید با دستگاه تزریق پلاستیک صنعت رنگ، صنایع نظامی، صنایع ارتباطی، صنایع هوایی، صنعت راهسازی و شهرسازی، صنعت ساختمان، لوازم تزئینی، صنعت باغبانی و کشاورزی، صنعت خودرو و ...

10 تیر , 1403 بیشتر بخوانید

بهترین پمپ آب خانگی کدام است؟ معرفی کم صداترین، قویترین و بهترین پمپ آب خانگی و کشاورزی در ایران، در این مقاله به تفصیه به این مضوع پرداخته و بهترین پمپ ها را همچنین بر اساس نوع و توان معرفی می کنیم.

10 تیر , 1403 بیشتر بخوانید