گرمکن سیلندر تزریق دستگاه تزریق پلاستیک

گرمکن سیلندر تزریق دستگاه تزریق پلاستیک

رایج ترین روش گرم کردن سیلندر تزریق، استفاده از گرمکن برقی است که دور سیلندر نصب می شود و حرارت را به پوسته سیلندر منتقل و مواد داخل آن را تا درجه لازم و معین گرم و ذوب می کند.

گرمکن سیلندر تزریق دستگاه تزریق پلاستیک

رایج ترین روش گرم کردن سیلندر تزریق، استفاده از گرمکن برقی است که دور سیلندر نصب می شود و حرارت را به پوسته سیلندر منتقل و مواد داخل آن را تا درجه لازم و معین گرم و ذوب می کند. این گرمکن به وسیله حرارت سنج خود به خود قطع و وصل می شود تا درجه حرارت مطلوب حفظ شود. البته می توان از حرارت بخار، گاز، روغن گرم هم برای گرم کردن سیلندر استفاده کرد. نصب چنین وسایلی دور سیلندر کمی جاگیر است و نمی توان حرارت را  در یک مشخص ثابت نگهداشت و حرارت را به سرعت کم و زیاد کرد، ولی به وسیله برق می توان با اختلاف حدود 5 درجه سانتی گراد همیشه حرارت را دقیقا تعیین کرد و ثابت نگهداشت. لذا بهترین نتیجه از گرمکن برقی بدست می آید و به همین دلیل در تمام دنیا متداول است.

گرمکن سیلندر تزریق دستگاه تزریق پلاستیک

اجزای گرمکن برقی دستگاه تزریق پلاستیک

1) پوشش خارجی یا حفاظ حرارتی

2) پیچ های محکم کننده گرمکن به دور سیلندر

3) ورق فلزی مخصوص، وسیله انعکاس حرارت به گرمکن و گرم نگهداشتن آن

4) پوشش فلزی داخلی

5) پریز برای گرمکن

نقص و اشکال گرمکن های سطحی این است که مقداری از انرژی حرارتی را در هوای آزاد دور سیلندر رها و نابود می کند. این مقدار حرارت که از بین می رود گاهی تا حدود 60 درصد قدرت گرمکن را تشکیل می دهد. پوسته وسیله انعکاس حرارت و برگردانیدن آن به دور سیلندر است که از ورق فلزی کرکره ای ساخته شده و می تواند قدرت حرارت گرمکن را تا حدود 35  درصد افزایش دهد و در حقیقت از پخش و هدر شدن آن جلوگیری کند. برای گرم کردن انواع پلاستیک بر حسب نوع آنها حرارتی تا حدود 300 درجه سانتی گراد ضروری است. ساختمان گرمکن های سطحی دور سیلندر دو نوع است. نوع اول آن از دو طرف عایق فلزی دارند که سیم پیچی برق بین آن دو قرار گرفته است.

اجزای گرمکن برقی دستگاه تزریق پلاستیک

اجزای گرمکن نوع اول به صورت زیر است:

1) دو شاخه

2) پیچ محکم کننده

3) پوشش فلزی خارجی

4) پوشش فلزی میانی

5) عایق از جنس تلق نسوز

6) سیم پیچی برق ( دور نواری از سرامیک مخصوص)

7) پوشش حفاظتی داخلی

نوع دوم از گرمکن های سطحی اخیرا برای ماشین های بزرگ و سیلندر ماشین های اکسترود ساخته می شود که تفاوت آن با گرمکن های نوع اول از نظر سیم پیچی است. سیم حرارتی این نوع گرمکن ها داخل یک نوع سرامیک مخصوص جاسازی شده است. سیم پیچ به صورت فنر داخل سرامیک جا گرفته و سطحی از سرامیک نیز از داخل روی سیلندر را می پوشاند و سطح خارجی فقط پوشش فلزی دارد. سطح داخلی از سرامیک ساخته شده است. این نوع گرمکن از نظر یکنواخت پخش کردن حرارت بر نوع بالا امتیاز دارد زیرا از سرامیک حرارت یکنواخت تری پخش می شود. در حالیکه از ورق فلزی حرارت در محل اتصال ورق بع سیم گرمکن، بیشتر از نقاط دیگر عبور می کند و هر چه فاصله از این مرکز بیشتر شود پخش حرارت کاهش می یابد. انواع دیگری گرمکن نیز به اشکال مختلف وجود دارد. از قبیل گرمکن سطوح داخلی، گرمکن صفحه ای با خواص مختلف گرم کنندگی (مانند گرم کننده فواصل بین صفحات داخلی قالب یا گرم کننده مغز فلز)

انواع گرمکن سیلندر تزریق دستگاه تزریق پلاستیک

مقالات مرتبط

محصولات قابل تولید با دستگاه تزریق پلاستیک صنعت رنگ، صنایع نظامی، صنایع ارتباطی، صنایع هوایی، صنعت راهسازی و شهرسازی، صنعت ساختمان، لوازم تزئینی، صنعت باغبانی و کشاورزی، صنعت خودرو و ...

6 مهر , 1403 بیشتر بخوانید

انواع ورودی در دستگاه تزریق پلاستیک ورودی های کناری، ورودی های تونلی و ورودی سر قلم

5 مهر , 1403 بیشتر بخوانید

دستگاه هیبریدی از ترکیب ویژگی های ماشین های هیدرولیکی و الکتریکی ساخته شده است. در حقیقت، کلیه مزایای دستگاه تمام الکتریک به علاوه نیروی گیره فوق العاده دستگاه هیدرولیکی، به طور کامل در قالب یک دستگاه واحد قابل بهره برداری گردیده اند.

5 مهر , 1403 بیشتر بخوانید

در سال 1990 میلادی اولین دستگاه تزریق پلاستیک الکتریکی در ژاپن تولید و توجهات زیادی را به خود جلب نمود. این امر باعث شد در جنگ جهانی دوم صنعت تزریق پلاستیک به صورت زیادی مورد توجه  قرار گیرد.

5 مهر , 1403 بیشتر بخوانید
پربازدیدترین مطالب

پمپ ها مدل ها و برند های مختلفی دارند. آنچه از پمپ ها انتظار می رود سیال را از نقطه ای به نقطه دیگر انتقال دهد در این رابطه مابین فشار و دبی پمپ رابطه معکوس وجود دارد. بدین مفهوم که؛ پمپ هایی که دبی زیادی را انتقال می دهند فشار کمتری تولید می کنند و برعکس آن نیز صادق است، یعنی پمپ هایی که فشار زیادی تولید می کنند دبی کمتری تولید می کنند. برای انتخاب یک پمپ اولین موضوع مقدار دبی و میزان فشار لازم است.

6 مهر , 1403 بیشتر بخوانید

منبع تحت فشار با نام های دیگری اعم از مخزن دیافراگمی یا منبع تحت فشار نیز شناخته می شود. چگونه باید این محصول را انتخاب نماییم؟ در زمان استفاده از این محصول چه نکاتی حیاتی می باشند؟

5 مهر , 1403 بیشتر بخوانید

ماینر دستگاهی است برای استخراج بیت کوین که همان ارز دیجیتال است و توسط شرکت هایی چون BITMAIN که پیشتاز این نوع صنعت گردیده، تولید می شود.

6 مهر , 1403 بیشتر بخوانید

اگر شما هم از افرادی هستید که قصد خرید کولر گازی را دارید اما با سوالاتی همچون اینکه کدام برند های کولر گازی اورجینال بوده، برای ابعاد محیط مورد نظر چه نوع و چه ظرفیتی از کولر گازی مناسب است و مراکز معتبر جهت خرید کولر گاز کدام است؟ مواجه هستید، مطالعه این مطلب برای شما مفید خواهد بود زیرا توصیه می شود در اولین گام به مطالعه مطالب ارائه شده در این زمینه پرداخته و در گام نهایی پس از دریافت مشاوره از کارشناسان این حوزه اقدام به خرید کولر گازی نمایید.

6 مهر , 1403 بیشتر بخوانید

بهترین پمپ آب خانگی کدام است؟ معرفی کم صداترین، قویترین و بهترین پمپ آب خانگی و کشاورزی در ایران، در این مقاله به تفصیه به این مضوع پرداخته و بهترین پمپ ها را همچنین بر اساس نوع و توان معرفی می کنیم.

6 مهر , 1403 بیشتر بخوانید

پرلیت یک نوع سنگ آتش فشانی از نوع سیلیکات بوده که به علت منجمد شدن گدازه های آتش فشانی مقداری آب (2 تا 5 درصد) در آن ذخیره می شود که توسط حرارت بین 400 تا 1300 درجه سانتی گراد آب موجود در داخل آن خارج شده و این عمل باعث می شود تا ماده خاکستری داخل آن تغییر رنگ داده و ماده ای سفید رنگ به نام پرلیت ایجاد گردد.

6 مهر , 1403 بیشتر بخوانید