پلیمرهای مورد استفاده در دستگاه تزریق پلاستیک

پلیمرهای مورد استفاده در دستگاه تزریق پلاستیک

تقریبا اکثر پلمیرها مانند: ترموپلاستیک ها، ترموست ها، الستومرها در قالب گیری دستگاه تزریق می توانند مورد استفاده قرار گیرند. به مرور زمان هزاران ماده جدید و مختلف به مواد مناسب جهت تزریق اضافه می گردد.

پلیمرهای مورد استفاده در دستگاه تزریق پلاستیک

تقریبا اکثر پلمیرها مانند: ترموپلاستیک ها، ترموست ها، الستومرها در قالب گیری دستگاه تزریق می توانند مورد استفاده قرار گیرند. به مرور زمان هزاران ماده جدید و مختلف به مواد مناسب جهت تزریق اضافه می گردد. این مواد می توانند با آلیاژها و ترکیبات از پیش ساخته شده مخلوط گردند. این قابلیت باعث می شود که طراحان با ترکیب مواد به خصوصیات دقیق محصول موردنظر نهایی دست یابند. مواد مصرفی بسته به استحکام و کاربرد موردنظر انتخاب می‌شوند و لذا می‌بایست خواص ذاتی آنها جهت رسیدن به هدف، مورد ارزیابی قرار گیرند. پلیمرهای رایج مانند اپوکسی و فنولیک دو نمونه از ترموست‌ها و نایلون، پلی‌استر و پلی‌اتیلن نمونه‌هایی از ترموپلاستیک‌ها محسوب می‌گردند.

پلیمرهای مورد استفاده در دستگاه تزریق پلاستیک

مواد اولیه تزریق پلاستیک

یکی از ویژگی های مثبت تزریق پلاستیک طیف گسترده پلاستیک های سازگار با این تکنولوژی است.بیشتر ترموپلاستیک ها می توانند تزریق پلاستیک شوند. ترموپلاستیک های استاندارد می توانند با افزودنی هایی مثل فیبر،ذرات لاستیک، مواد معدنی،مواد مقاوم در برابر آتش و دیگر ترموپلاستیک ها  مقاوم شوند و خواص ویژه ای به دست آورند.

مواد اولیه تزریق پلاستیک

پر مصرف ترین مواد اولیه تزریق پلاستیک و خواص اصلی آنها

مواد اولیه تزریق پلاستیک

خواص مواد اولیه

ABS

مقاومت

هزینه پایین

آسیب پذیر در برابر حلال ها

کاربردها: محصولات مصرفی، محفظه ها

Nylon (PA 6, 66 & 11)

استحکام بالا

مقاومت شیمیایی بالا

جاذب رطوبت

کاربرد ها: وسایل خودرو، چرخدنده ها

HDPE

امکان ساخت جزئیات دقیق

مقاومت بالا در برار ضربه

استحکام پایین

کاربردها : محصولات مصرفی، قطعات پزشکی

Delrin (POM)

استحکام و سختی بالا

خود-روان کننده

مستعد تاب برداشتن هنگام تزریق پلاستیک

کاربردها: لوازم خانگی و قطعات مکانیکی

Polycarbonate (PC)

مقاومت بالا در برابر ضربه

مقاومت گرمایی بالا

مستعد ترک خوردگی

کاربردها: محصولات مصرفی، چراغ خودروها

ABS/PC

مقاومت بالا در برابر ضربه و گرما

سختی بالا

آسیب پذیری بالا دربرابر حلال ها

کاربردها: محفظه لوازم الکترونیکی، لوازم خودرو و…

PEI (Ultem)

ترموپلاستیک با عملکرد بالا

مقاومت بالا در برابر آتش و گرما

هزینه بالا

کاربردها: صنعت هوافضا و محصولات پزشکی

PEEK

ترموپلاستیک با عملکرد بالا

خواص مکانیکی خوب و مقاومت شیمیایی بالا

هزینه بالا

کاربردها: صنعت هوافضا، گاز و نفت

Polystyrene (PS)

ارزانترین ترموپلاستیک

دارای انواع Food-safe

خواص مکانیکی ضعیف

کاربردها: لوازم خانه و بسته بندی

Polypropylene (PP)

مقاومت شیمیایی و رطوبتی بالا

دارای انواع Food-safe

خطای بالا در ساخت

کاربردها: مایعات و بسته بندی

پر مصرف ترین مواد اولیه تزریق پلاستیک                 خواص مواد اولیه تزریق پلاستیک

یکی از پرمصرف ترین مواد جهت بالا بردن سختی قطعات تزریق پلاستیک، فایبرگلاس می باشد. درصدهای ترکیب فایبرگلاس نسبت های 10 یا 15 یا 30 درصد برای رسیدن به خواص مکانیکی مختلف با ترموپلاستیک ها می باشد. همچنین با افزودن رنگدانه ها به ترکیب مواد اولیه (نسبت نزدیک به ۳%) می توان قطعه را با هر ترکیب رنگی تولید کرد. رنگ های استاندارد تزریق پلاستیک عبارت اند از: قرمز، سبز، زرد، آبی، مشکی و سفید که می توانند با هم ترکیب شده و طیف گسترده ای از رنگ ها را پوشش دهند.

فایبرگلاس

پربازدیدترین مطالب

پمپ ها مدل ها و برند های مختلفی دارند. آنچه از پمپ ها انتظار می رود سیال را از نقطه ای به نقطه دیگر انتقال دهد در این رابطه مابین فشار و دبی پمپ رابطه معکوس وجود دارد. بدین مفهوم که؛ پمپ هایی که دبی زیادی را انتقال می دهند فشار کمتری تولید می کنند و برعکس آن نیز صادق است، یعنی پمپ هایی که فشار زیادی تولید می کنند دبی کمتری تولید می کنند. برای انتخاب یک پمپ اولین موضوع مقدار دبی و میزان فشار لازم است.

10 تیر , 1403 بیشتر بخوانید

منبع تحت فشار با نام های دیگری اعم از مخزن دیافراگمی یا منبع تحت فشار نیز شناخته می شود. چگونه باید این محصول را انتخاب نماییم؟ در زمان استفاده از این محصول چه نکاتی حیاتی می باشند؟

10 تیر , 1403 بیشتر بخوانید

ماینر دستگاهی است برای استخراج بیت کوین که همان ارز دیجیتال است و توسط شرکت هایی چون BITMAIN که پیشتاز این نوع صنعت گردیده، تولید می شود.

10 تیر , 1403 بیشتر بخوانید

پرلیت یک نوع سنگ آتش فشانی از نوع سیلیکات بوده که به علت منجمد شدن گدازه های آتش فشانی مقداری آب (2 تا 5 درصد) در آن ذخیره می شود که توسط حرارت بین 400 تا 1300 درجه سانتی گراد آب موجود در داخل آن خارج شده و این عمل باعث می شود تا ماده خاکستری داخل آن تغییر رنگ داده و ماده ای سفید رنگ به نام پرلیت ایجاد گردد.

10 تیر , 1403 بیشتر بخوانید

محصولات قابل تولید با دستگاه تزریق پلاستیک صنعت رنگ، صنایع نظامی، صنایع ارتباطی، صنایع هوایی، صنعت راهسازی و شهرسازی، صنعت ساختمان، لوازم تزئینی، صنعت باغبانی و کشاورزی، صنعت خودرو و ...

10 تیر , 1403 بیشتر بخوانید

بهترین پمپ آب خانگی کدام است؟ معرفی کم صداترین، قویترین و بهترین پمپ آب خانگی و کشاورزی در ایران، در این مقاله به تفصیه به این مضوع پرداخته و بهترین پمپ ها را همچنین بر اساس نوع و توان معرفی می کنیم.

10 تیر , 1403 بیشتر بخوانید