دلایل خاموش شدن مداوم کولر گازی

دلایل خاموش شدن مداوم کولر گازی

خاموش شدن کولر گازی بعد از چند دقیقه مشکلی است که حداقل هر فردی یکبار با آن مواجه شده است. برای عیب یابی این مورد پیشنهاد می شود تا از یک تکنسین ماهر بخواهید تا اسپلیت شما را بررسی نماید. در ادامه مقاله درباره دلایل این مشکل توضیحات بیشتری خواهیم داد که شاید برایتان جالب باشد.

خاموش شدن کولر گازی بعد از چند دقیقه مشکلی است که حداقل هر فردی یکبار با آن مواجه شده است. برای عیب یابی این مورد پیشنهاد می شود تا از یک تکنسین ماهر بخواهید تا اسپلیت شما را بررسی نماید. در ادامه مقاله درباره دلایل این مشکل توضیحات بیشتری خواهیم داد که شاید برایتان جالب باشد.

دلایل خاموش شدن مداوم کولر گازی

علل خاموش شدن مداوم کولر گازی ممکن است بروز یک مشکل جزئی باشد که بتوان به راحتی آن را برطرف نمود. در ادامه به بررسی و برخی از راه حل ها برای حل این مسائل می پردازیم. البته باید بدانید که قبل از خرید کولر گازی، برندی را انتخاب کرده باشید تا عمر طولانی و کیفیت بهتری نیز داشته باشید. برای آگاهی از برندها می توانید مقاله بهترین برند کولر گازی را مطالعه فرمایید.

دلایل خاموش شدن مداوم کولر گازی

  • مشکلات برق کشی کولر گازی یا ساختمان

گاهی اوقات ممکن است اتصالی خیلی جزئی در سیم های برق یا فیوز باعث بروز مشکلاتی گردد. بنابراین قبل از هرگونه اقدامی حتما برق ساختمان و برق رسانی به اسپلیت را به درستی بررسی نمایید.

  • درست تنظیم نکردن ترموستات

یک ترموستات درست برای عملکرد کولر گازی با توجه به دمای محیط دستور خاموش و روشن شدن را به شکل خودکار به کولر گازی می دهد. حال اگر به شکل سهوی درجه ترموستات بیش از حد انتظار تنظیم گردد، امکان دارد دستگاه به شکل کامل خاموش شود. بهترین دما برای کولر گازی بین 22 تا 25 درجه سانتیگراد است. البته باید به دمای بیرون نیز توجه گردد.

  • کثیف بودن فیلتر های هوا

برای تمیز کردن فیلترهای کولر گازی یا اسپلیت هر دو یا سه هفته یکبار اقدام کنید. این فیلتر ها به این دلیل تعبیه شده اند که هوای محیط شما را از آلودگی و گرد و غبار پاک کنند تا بتوانید هوای مطلوب تری را استنشاق کنید. فیلترهای هوای آلوده باعث می شود جریان هوا در کانال مسدود شود و موجب می شود تا کولر هوا را دیرتر خنک نماید. اگر این مشکل برطرف نشود، باعث از کار افتادن کولر شده و یا با گرم شدن بیش از حد اسپلیت، سیستم برق رسانی قطع می شود.

  • خرابی برد کولر گازی

گاهی هم ممکن است علت خاموش شدن مداوم کولر گازی به دلیل وجود مشکل در برد دستگاه باشد. بعد از سایر بررسی ها، چک کردن این قسمت از کولر گازی نیز خالی از لطف نیست، چرا که برد قسمت اساسی کارکرد کولر گازی ها بوده و بروز هر مشکل کوچکی باعث خلل در کارکرد دستگاه خواهد شد.

  • نشت گاز مبرد کولر گازی

کمبود یا نشت گاز مبرد اسپلیت یا کولر گازی باعث می شود تا بلافاصله بعد از روشن شدن، دستگاه خاموش شود. اگر مبرد دستگاه نشتی داشته باشد، عواملی همانند افزایش مصرف برق، کاهش پرتاب باد در حالت سرمایش و یخ زدن اوپراتور اتفاق می افتد.

  • نیم سوز شدن موتور فن یا کمپرسور

اگر این مشکل برای کولرگازی شما پیش آمده باشد، دستگاه توان لازم برای کارکرد طولانی را نداشته و بعد از لحظاتی خاموش می شود. برای بررسی دقیق این موضوع می بایست مسیر گردش گاز و سلامت رله را چک کنید.

  • خرابی سنسور دما

یکی دیگر از مشکلاتی که موجب خاموش شدن مداوم کولر گازی می شود، خرابی سنسورهای دما می باشد. وظیفه اصلی سنسور، تنظیم دمای محیط است. اگر سنسورهای دچار مشکل شوند، تعادل کولر گازی به هم می ریزد و فرمان خنکی به درستی اعمال نمی گردد.

  • بروز مشکل در اورلود کولر گازی

این قطعه اگر حساس شود به جریان عادی از سوی موتور نیز واکنش نشان داده و کمپرسور را از کار می اندازد. با قرار دادن آمپر متر در مسیر مدار، خرابی این مورد مشخص می شود. تعمیر یا تعویض اورلود اسپلیت یا کولر گازی باید توسط متخصص انجام گیرد.

  • کثیفی کویل های کندانسور

کثیفی و آلوده بودن کویل های کندانسور، باعث می شود دستگاه طولانی مدت، بیش از حد گرم شود و همین مورد باعث خاموش شدن ناگهانی دستگاه می گردد. همچنین این مورد اگر برطرف نشود باعث بروز مشکل در نسبت فشار تخلیه به مکش نیز می شود.

دلایل خاموش شدن مداوم کولر گازی

در این بخش از مقاله درباره چرایی روشن و خاموش شدن کولر گازی صحبت کردیم. حال می خواهیم بدانیم با بروز این مشکلات در راستای خاموش شدن مکرر کولر گازی، آیا راه حلی برای آن وجود دارد؟

بله، سرویس های دوره ای. بررسی های دوره ای توسط یک تکنسین مجرب و با تجربه، باعث می شود در صورت بروز مشکلاتی که در بالا به آنها اشاره شد، کولر گازی یا اسپلیت با مورد جدی مواجه نشود و برای تعمیر و تعویض، هزینه های هنگفتی را روی دست مشتری نگذارد. برای درک بهتر موضوع پیشنهاد می شود تا مقاله کولر گازی هر چند وقت یکبار باید سرویس شود؟ را مطالعه نمایید.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم شما را با مشکلات احتمالی در خاموش و روشن شدن مکرر کولر گازی، آشنا کنیم. توجه داشته باشید برای هر گونه مشکلی که نمی توانید خودتان آن را برطرف کنید، حتما از متخصصین این حوزه کمک بگیرید. شما چه تجربه ای در زمینه روشن و خاموش شدن کولر گازی داشته اید؟ تجربه یا مشکل خود را در بخش نظرات برایمان کامنت کنید.

مقالات مرتبط

اکثر کسانی که کولرهای گازی را خریداری کرده اند تنها برای دو ویژگی اصلی این دستگاه، یعنی سرمایش یا گرمایش آن است، اما این درصورتی است که این دستگاه دارای مزایا و معایب مختلفی می باشد. اگر شما هم در مورد خرید یا عدم خرید این محصول شک دارید، ما در این مقاله به شما کمک می کنیم تصمیم خود را برای خرید این محصول نهایی کنید.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید

نحوه نگهداری کولر گازی در قدم دوم قرار دارد و تمامی افرادی که بهترین کولر گازی را برای فضای مورد نظر خود تهیه کرده اند، پس یک دوره استفاده اقدام به بررسی نکات نگهداری این محصول می کنند. کولر گازی هم یک سیستم مکانیکی بوده که برای عملکرد بهتر باید نکاتی را برای نگهداری و مراقبت از آن رعایت کرد که در این مقاله به همین موضوع پرداخته شده است.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید

با توجه به این مورد که در سال های گذشته در ایران شاهد افزایش دما در فصل تابستان بوده ایم، زندگی کردن در یک محیط با تهویه مناسب مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است که تمامی این مباحث در گرو انتخاب بهترین کولر گازی با ظرفیت هوادهی مناسب است.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید

همه ما با نزدیک شدن فصل گرما به فکر تجهیزات خنک کننده برای محل کار یا منزل هستیم. برخی از افراد برای تهویه و خنک کردن فضای مورد نظر خرید کولر گازی را در نظر دارند که با گشتی ساده در بازار متوجه تعدا زیادی شرکت تولید کننده کولر گازی شده اند. شرکت های مختلفی با در نظر گرفتن استقبال مردم در جهت خرید انواع کولر گازی اقدام به تولید این محصول در مدل های مختلف دو تکه و یک تکه کرده اند که به همین منظور در این مقاله بهترین برند خارجی و ایرانی کولر گازی را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید

یکی از سوالاتی که ذهن خریداران را در حین خرید کولر گازی به خود مشغول کرده تفاوت اسپلیت با کولر گازی می باشد که به همین منظور در این مقاله به بررسی تفاوت های اسپلیت و کولر گازی پرداخته ایم تا خریداران به راحتی بتوانند محصول مورد نیاز خود را تهیه نمایند، با ما همراه باشید. در پاسخ به این سوال باید بگوییم که اسپلیت ها یکی از انواع کولر گازی می باشند که بیشتر برای بحث سرمایش محیط مورد استفاده قرار می گیرند اما عملکرد خنک سازی یکسانی با سایر کولرهای گازی دارند.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید

گازهای کولر گازی در عملکرد کولر گازی و اسپلیت ها نقش بسیار مهمی را بر عهده دارند. اهمیت آن ها در سرمایش کولر های گازی به قدری زیاد است که اگر درست انتخاب نشوند یا وجود نداشته باشد، باعث اختلال در سیستم و کاهش راندمان می گردد. گاز مبرد مورد استفاده در کولرهای گازی با تغییر حالت از گاز به مایع و مایع به گاز عملیات خنک سازی را انجام می دهند. چرخه تبدیل در گازها تا زمانی ادامه پیدا می کند، که گاز مبرد تمام یا فاسد شود. در صورت فاسد شدن گاز کولر گازی باید به شارژ گاز آن اقدام کنید.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید
پربازدیدترین مطالب

پمپ ها مدل ها و برند های مختلفی دارند. آنچه از پمپ ها انتظار می رود سیال را از نقطه ای به نقطه دیگر انتقال دهد در این رابطه مابین فشار و دبی پمپ رابطه معکوس وجود دارد. بدین مفهوم که؛ پمپ هایی که دبی زیادی را انتقال می دهند فشار کمتری تولید می کنند و برعکس آن نیز صادق است، یعنی پمپ هایی که فشار زیادی تولید می کنند دبی کمتری تولید می کنند. برای انتخاب یک پمپ اولین موضوع مقدار دبی و میزان فشار لازم است.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید

منبع تحت فشار با نام های دیگری اعم از مخزن دیافراگمی یا منبع تحت فشار نیز شناخته می شود. چگونه باید این محصول را انتخاب نماییم؟ در زمان استفاده از این محصول چه نکاتی حیاتی می باشند؟

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید

ماینر دستگاهی است برای استخراج بیت کوین که همان ارز دیجیتال است و توسط شرکت هایی چون BITMAIN که پیشتاز این نوع صنعت گردیده، تولید می شود.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید

اگر شما هم از افرادی هستید که قصد خرید کولر گازی را دارید اما با سوالاتی همچون اینکه کدام برند های کولر گازی اورجینال بوده، برای ابعاد محیط مورد نظر چه نوع و چه ظرفیتی از کولر گازی مناسب است و مراکز معتبر جهت خرید کولر گاز کدام است؟ مواجه هستید، مطالعه این مطلب برای شما مفید خواهد بود زیرا توصیه می شود در اولین گام به مطالعه مطالب ارائه شده در این زمینه پرداخته و در گام نهایی پس از دریافت مشاوره از کارشناسان این حوزه اقدام به خرید کولر گازی نمایید.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید

بهترین پمپ آب خانگی کدام است؟ معرفی کم صداترین، قویترین و بهترین پمپ آب خانگی و کشاورزی در ایران، در این مقاله به تفصیه به این مضوع پرداخته و بهترین پمپ ها را همچنین بر اساس نوع و توان معرفی می کنیم.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید

پرلیت یک نوع سنگ آتش فشانی از نوع سیلیکات بوده که به علت منجمد شدن گدازه های آتش فشانی مقداری آب (2 تا 5 درصد) در آن ذخیره می شود که توسط حرارت بین 400 تا 1300 درجه سانتی گراد آب موجود در داخل آن خارج شده و این عمل باعث می شود تا ماده خاکستری داخل آن تغییر رنگ داده و ماده ای سفید رنگ به نام پرلیت ایجاد گردد.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید