نحوه نگهداری کولر گازی

نحوه نگهداری کولر گازی

نحوه نگهداری کولر گازی در قدم دوم قرار دارد و تمامی افرادی که بهترین کولر گازی را برای فضای مورد نظر خود تهیه کرده اند، پس یک دوره استفاده اقدام به بررسی نکات نگهداری این محصول می کنند. کولر گازی هم یک سیستم مکانیکی بوده که برای عملکرد بهتر باید نکاتی را برای نگهداری و مراقبت از آن رعایت کرد که در این مقاله به همین موضوع پرداخته شده است.

نحوه نگهداری کولر گازی در قدم دوم قرار دارد و تمامی افرادی که بهترین کولر گازی را برای فضای مورد نظر خود تهیه کرده اند، پس یک دوره استفاده اقدام به بررسی نکات نگهداری این محصول می کنند. کولر گازی هم یک سیستم مکانیکی بوده که برای عملکرد بهتر باید نکاتی را برای نگهداری و مراقبت از آن رعایت کرد که در این مقاله به همین موضوع پرداخته شده است. با نگهداری درست کولرگازی می توان در فصول مختلف و بدون دغدغه سرمایش و گرمایش محل را تامین کرد. روش های نگهداری اسپلیت یا کولرگازی چندان پیچیده نیست و یک فرد غیر متخصص می تواند تمامی این کارها را انجام دهد.

چگونه از کولر گازی نگهداری کنیم؟

همچنین بهترین راه برای نگهداری اصولی کولر گازی مراجعه به دفترچه راهنما این محصول است. نکات بسیار زیادی برای پاسخ به سوال " چگونه از کولر گازی نگهداری کنیم؟" وجود دارد که در این مقاله سعی شده به تمامی آنها پرداخته شود.

چگونه از کولر گازی نگهداری کنیم؟

نوع کار کولر گازی

در قدم اول باید نحوه عملکرد کولر گازی را بدانید مثلا سرمایش و گرمایشی بودن آن را بررسی کنید.

تعویض فیلتر کولر گازی

فیلترهای کولر گازی در تصفیه هوای خروجی تاثیر بسزایی دارند به همین دلیل توصیه می شود اگر فیلترهای قابل شستشو دارید در طول دوره استفاده ماهی یکبار آنها را بشویید و اگر از فیلتر های یکبار مصرف برای کولرگازی استفاده می کنید هر ماه یک فیلتر جدید نصب کنید. همچنین برای اطلاع از نکات تمیز کردن اصولی کولر گازی می توانید به مقاله نحوه تمیز کردن کولر گازی مراجعه کنید.

بررسی انواع نشتی در کولر گازی

بررسی نشتی آب در کولرگازی نشانه بسیار مهمی است که باید به آن توجه کنید و در اسرع وقت اقدام به رفع آن نمایید. از نشانه های نشتی، جمع شدن آب گل آلود در اطراف یونیت خارجی می باشد که این امر به دلیل آسیب به لوله تخلیه آب اتفاق می افتد. عدم بررسی نشتی آب کولر گازی سبب اتلاف انرژی و پرداخت هزینه های سنگین خواهد شد.

یکی دیگر از نشتی های گاز کولر گازی، نشت گاز مبرد می باشد. از علائم این نشتی می توان به خنک نکردن محیط، ایجاد صدای ناهنجار و عدم کارایی قطعات، اتصالات و برخی سنسورها اشاره کرد. همچنین اگر به نشتی گاز کولر گازی توجه نشود، کولر گازی برای خنک کردن نیاز دارد که تایم بیشتری را در حالت فول بار بماند که همین امر موجب می شود هزینه های بیشتری برای قبوض و تعویض قطعات بپردازید.

استفاده از تایمر

از تایمرهای داخل دستگاه یا ترموستات های هوشمند برای تنظیم دمای کولرگازی استفاده کنید، زیرا اگر سیستم را روشن یا خاموش کنید کمپرسور برای تامین دمای مورد نظر شما باید زمان بیشتری گذاشته که این کار موجب مستهلک شدن اسپلیت خواهد شد.

سرویس کندانسور و اواپراتور

بررسی وضعیت کندانسور یا یونیت خارجی یکی از مهم ترین مواردی است که در نگهداری و مراقبت از کولر گازی باید به آن توجه نمایید.

  • کندانسور باید در یک فاصله استاندارد (1 متر) از دیوار یا سایر تجهیزات قرار بگیرد تا بهترین بهره وری را داشته باشد.
  • از قطعات داخلی کندانسور باید فن آن مورد بررسی قرار بگیرد زیرا فن وظیفه خنک کردن مبرد را بر عهده داشته و در صورت خرابی باید تعویض گردد تا راندمان سایر قطعات را پایین نیاورد.
  • وجود تراشه یا ترک در تیغه های فن موجب سر و صدای زیادی خواهد شد که در صورت بروز چنین مشکلی باید کولر گازی توسط متخصص حرفه ای بررسی شود و مشکل در اسرع وقت بر طرف گردد.
  • بررسی کویل اواپراتور به دلیل وجود فیلترها و شستشو آنها برای برخی عجیب به نظر می رسد اما با وجود فیلترها و تعویض یا شستشو آنها باز هم امکان آلودگی سیم پیچ های اواپراتور وجود دارد که در صورت بی توجه به این آلودگی ها سیم پیچ با آلودگی عایق شده و راه جریان هوا را محدود می کند و در نهایت با جذب گرما با مشکل روبرو می شود، برای جلوگیری از این آسیب باید اواپراتور را به صورت دوره ای بررسی و تمیز نمایید.

یکی از نکات مهم نگهداری کولر گازی که کمتر کسی به آن توجه می کند این است که کولر گازی یا اسپلیت باید یکبار پایان فصل و یکبار آغاز فصل سرویس شود، تا راندمان و طول عمر بالایی داشته باشد.

بررسی فنی کولر گازی

بررسی سیم پیچ های اواپراتور و کندانسور یکی از موارد مهمی است که باید انجام دهید زیرا در صورت بی توجهی به این موضوع ممکن است خسارات جبران ناپذیری برای کولرگازی رخ دهد.

سرویس دوره ای کولر گازی

سرویس دوره ای در نگهداری کولر گازی بسیار اهمیت دارد زیرا با بررسی تمامی اتصالات، سیم پیچی ها و نواقص، راندمان و کارایی کولر گازی به طرز چشمگیری افزایش پیدا می کند.

سرویس دوره ای کولر گازی

توجه به شرایط محیطی

یکی از مواردی که در نگهداری کولر گازی دارای اهمیت است، بررسی وضعیت نور خانه، وسیله های گرمایشی مانند اجاق گاز، بسته بودن پنجره و کشیده بودن پرده ها در تمام روز و غیره می باشد که می تواند در روند خنک کردن محل مورد نظر تاثیر بسزایی داشته باشد، همچنین در حالت ایده آل و توجه به شرایط ذکر شده طول عمر دستگاه و راندمان آن بیشتر خواهد شد.

عایق بندی مناسب اسپلیت

یکی از بهترین راه های نگهداری کولر گازی اسپلیت توجه به عایق لوله های مسی و اتصالات بین یونیت های داخلی و خارجی، عایق بودن محیط نصب کندانسور (مثلا نصب سایبان) و غیره می باشد. آسیب یا ازبین رفتن عایق بخش های مختلف در کولر گازی بر قدرت خنک کنندگی و عمر مفید آن تاثیر می گذارد. علاوه بر عایق بودن دستگاه باید به عایق بودن درب ها و پنجره ها نیز توجه شود تا از تبادل دما بین محیط داخلی و فشار آمدن به دستگاه جلوگیری شود.

نتیجه گیری:

در این مقاله نحوه نگهداری کولر گازی به صورت کلی مورد بررسی قرار گرفت، کولرهای گازی با توجه به برند سازنده و نوع آنها می توانند نگهداری خاصی داشته باشند که در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر می توانید از طریق کامنت همین صفحه سوالات خود را در مورد اسپلیت یا کولرگازی مطرح نمایید.

مقالات مرتبط

نحوه نصب کولر گازی پرتابل باید به درستی و صحیح انجام گیرد. برای این کار باید ابتدا آموزش های لازم داده شود یا حتی می توان از تکنسین های ماهر در این زمینه کمک گرفت. در این مقاله درباره مراحل نصب و نکات طلایی مربوط به کولر گازی پرتابل توضیحات کاملی داده ایم. همراه ما باشید.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید

نصب کولر گازی پنجره ای به دلیل یک تکه بودن آن، بسیار آسان تر از انواع کولر گازی (اسپلیت) می باشد. اما در نصب این تجهیز باید دقت لازم را داشته باشید. زیرا در صورت عدم رعایت اصول نصب، ممکن است برای شما و همسایگان مشکلاتی را ایجاد کند. به این نکته توجه نمایید که در بسته بندی کولر گازی باید تجهیزاتی مانند مفصل زه کشی، عایق (چسبی و شیار دار برای قاب پنجره)، پیچ های مختلف، پنل کرکره ای، بست های نگهدارنده و L شکل وجود داشته باشد تا فرآیند نصب به سهولت انجام شود.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید

زمانی که از هوای داغ تابستان در بیرون از منزل، به هوای مطبوع و خنک خانه پناه می برید و در کمال ناباوری متوجه می شوید که کولر گازی باد گرم می دهد. در این موقعیت چه احساسی دارید؟ این یکی مشکلات شایع از نظر کاربران است. چنین مسئله ای دلایل زیادی دارد که در این مقاله با آنها آشنا خواهیم شد.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید

تمامی افرادی که اقدام به خرید کولر گازی می کنند، انتظار دارند که در فصول سرد و گرم سال، هوایی مطبوع و یکنواخت را برای آنها فراهم سازد و کولرهای گازی هم مانند سایر تجهیزات تهویه مطبوع امکان آسیب دیدن قطعات در آنها وجود دارد که در صورت آسیب دیدن آنها، در قدم اول باید به عیب یابی بپردازیم. ما در این مقاله به کمک متخصصین این حوزه به بررسی عیوب رایج کولر گازی و راهکارهای تعمیر آن می پردازیم.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید
پربازدیدترین مطالب

پمپ ها مدل ها و برند های مختلفی دارند. آنچه از پمپ ها انتظار می رود سیال را از نقطه ای به نقطه دیگر انتقال دهد در این رابطه مابین فشار و دبی پمپ رابطه معکوس وجود دارد. بدین مفهوم که؛ پمپ هایی که دبی زیادی را انتقال می دهند فشار کمتری تولید می کنند و برعکس آن نیز صادق است، یعنی پمپ هایی که فشار زیادی تولید می کنند دبی کمتری تولید می کنند. برای انتخاب یک پمپ اولین موضوع مقدار دبی و میزان فشار لازم است.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید

منبع تحت فشار با نام های دیگری اعم از مخزن دیافراگمی یا منبع تحت فشار نیز شناخته می شود. چگونه باید این محصول را انتخاب نماییم؟ در زمان استفاده از این محصول چه نکاتی حیاتی می باشند؟

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید

ماینر دستگاهی است برای استخراج بیت کوین که همان ارز دیجیتال است و توسط شرکت هایی چون BITMAIN که پیشتاز این نوع صنعت گردیده، تولید می شود.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید

اگر شما هم از افرادی هستید که قصد خرید کولر گازی را دارید اما با سوالاتی همچون اینکه کدام برند های کولر گازی اورجینال بوده، برای ابعاد محیط مورد نظر چه نوع و چه ظرفیتی از کولر گازی مناسب است و مراکز معتبر جهت خرید کولر گاز کدام است؟ مواجه هستید، مطالعه این مطلب برای شما مفید خواهد بود زیرا توصیه می شود در اولین گام به مطالعه مطالب ارائه شده در این زمینه پرداخته و در گام نهایی پس از دریافت مشاوره از کارشناسان این حوزه اقدام به خرید کولر گازی نمایید.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید

بهترین پمپ آب خانگی کدام است؟ معرفی کم صداترین، قویترین و بهترین پمپ آب خانگی و کشاورزی در ایران، در این مقاله به تفصیه به این مضوع پرداخته و بهترین پمپ ها را همچنین بر اساس نوع و توان معرفی می کنیم.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید

پرلیت یک نوع سنگ آتش فشانی از نوع سیلیکات بوده که به علت منجمد شدن گدازه های آتش فشانی مقداری آب (2 تا 5 درصد) در آن ذخیره می شود که توسط حرارت بین 400 تا 1300 درجه سانتی گراد آب موجود در داخل آن خارج شده و این عمل باعث می شود تا ماده خاکستری داخل آن تغییر رنگ داده و ماده ای سفید رنگ به نام پرلیت ایجاد گردد.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید