بهترین کولر گازی

بهترین کولر گازی

با توجه به این مورد که در سال های گذشته در ایران شاهد افزایش دما در فصل تابستان بوده ایم، زندگی کردن در یک محیط با تهویه مناسب مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است که تمامی این مباحث در گرو انتخاب بهترین کولر گازی با ظرفیت هوادهی مناسب است.

با توجه به این مورد که در سال های گذشته در ایران شاهد افزایش دما در فصل تابستان بوده ایم، زندگی کردن در یک محیط با تهویه مناسب مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است که تمامی این مباحث در گرو انتخاب بهترین کولر گازی با ظرفیت هوادهی مناسب است. در خرید کولر گازی همه ما به دنبال بهترین کولر گازی هستیم، زیرا علاوه بر هزینه اولیه برای خرید آن موارد مهم دیگری نیز وجود دارند که که توجه به آنها منجر به خرید بهترین کولر گازی برای محل مورد نظر شما می شود. در این مقاله قصد داریم به بررسی بهترین کولر گازی پرتابل، ایستاده، دیواری و پنجره ای بپردازیم، با ما همراه باشید.

بررسی بهترین کولر گازی

همانطور که گفتیم اگر به دنبال خرید بهترین نوع کولر اسپلیت هستید باید شرایط محیطی که شامل محل نصب، آب و هوا می باشد را در نظر بگیرید تا بتوانید از عملکرد کولر گازی خود راضی باشید و آن را بهترین کولر گازی موجود در بازار بدانید. مواردی مانند متراژ، هزینه خرید و آفتابگیر بودن فضا از نکاتی هستند که باید هنگام خرید تمامی کولرهای گازی به آن توجه شود که ما در این مقاله به مواردی که لازم است در هنگام خرید هر نوع کولرگازی به آنها توجه کنید می پردازیم.

بهترین کولر گازی (بهترین اسپلیت)

بهترین کولر گازی پرتابل

تمام کسانی که نیاز دارند سرمایش و گرمایش محل خاصی از خانه یا محل کار خود را تامین کنند، سراغ خرید این نوع کولر پرتابل می روند زیرا این کولر گازی یک تکه بوده و نیازی به نصب یونیت خارجی در خارج از ساختمان نمی باشد و نصب آن به گونه ای است که یک فرد غیر متخصص نیز با استفاده از دستورالعمل موجود در بسته بندی کولر گازی پرتابل می تواند آن را نصب کند، البته توصیه ما به شما کمک گرفتن از افراد مختصص در این زمینه می باشد. اگر قصد خرید بهترین کولر گازی پرتابل را دارید بهتر است به موارد زیر توجه نمایید:

  • داشتن فن
  • ارتفاع سقف
  • قابلیت تبخیر
  • ابعاد دستگاه
  • میزان تردد افراد
  • میزان گردش هوا
  • نحوه کنترل دستگاه
  • گرم و سرد بودن دستگاه
  • تعداد افراد حاضر در فضای مورد نظر
  • داشتن فیلتر جهت فیلتر هوای اطراف

بهترین کولر گازی پرتابل

بهترین کولر گازی دیواری

بهترین کولر گازی دیواری می تواند تعاریف مختلفی داشته باشد اما اگر بخواهیم هنگام خرید لیستی از نکات خرید بهترین انواع کولر گازی اسپلیت دیواری را مدنظر قرار دهیم باید به موارد زیر دقت کنیم. همچنین لازم به ذکر است به دلیل دو تکه بودن، اسپلیت دیواری صدای بسیار کمی دارد پس توجه صدای کم در آخرین سطح اولویت قرار دارد.

  • ابعاد مناسب
  • زیبایی ظاهری
  • سرمایش و گرمایش
  • داشتن جهت های مختلف پرتاب باد
  • وزن متعارف به دلیل نصب روی دیوار
  • نوع فیلترها
  • داشتن قابلیت یخ زدایی
  • رده بندی انرژی

بهترین کولر گازی دیواری

بهترین کولر گازی ایستاده

کولر گازی های ایستاده به دلیل داشتن کمپرسور بزرگتر دارای پرتاب باد و قدرت خنک کنندگی بیشتری هستند. همچنین نسبت به سایر کولرهای گازی صدای بیشتری نیز تولید می کنند. به همین کولر ایستاده در مراکز بزرگ مثل پاساژها، مساجد، سالن های کنفرانس و غیره مورد استفاده قرار می گیرند. در هنگام خرید بهترین کولر گازی ایستاده می توانید به موارد زیر توجه نمایید:

  • درجه حفاظت محصول به دلیل قرارگیری بر روی زمین
  • لازم است فضای مناسبی برای نصب و جلوگیری از مشکلات تعمیر و نگهداری در آینده در نظر گرفته شود.
  • این کولرها دارای ظرفیت بالا و قدرت خنک کنندگی بسیار خوبی هستند به همین دلیل لازم است موارد فنی مانند سیم کشی ساختمان، لوله کشی و تهویه را مورد بررسی قرار دهید.

بهنرین کولر گازی ایستاده

بهترین کولر گازی پنجره ای

با اینکه کولرهای گازی پنجره ای دارای طرفداران خود می باشد اما به دلیل مشکلاتی که می تواند داشته باشد قرار دادن آنها در دسته بندی بهترین کولرهای گازی درست نیست، اما اگر تصمیم شما برای خرید کولر پنجره ای قطعی می باشد پس لازم است نکات زیر را برای خرید بهترین کولر گازی پنجره ای در نظر داشته باشید:

  • وزن
  • برند تولید کننده
  • نحوه کنترل کردن دستگاه
  • دقت به کلاس مصرف انرژی
  • توجه به وجود فیلترهای مختلف
  • قابلیت تنظیم فن یکی از مواردی است که باید به آن توجه شود زیرا کولرگازی پنجره ای نسبت به سایر اسپلیت ها دارای صدای بیشتری می باشد به همین دلیل بهتر است این قابلیت در این نوع کولر گازی باشد تا با کم کردن دور فن صدای آن نیز کمتر شود.

بهترین کولر گازی پنجره ای

بهترین کولر گازی کاستی

کولر گازی کاستی نسبت به کولر گازی های معمول دارای حوه نصب متفاوتی می باشد و تنها بخشی که در کولر سقفی قابل رویت است صفحه توزیع هوا می باشد. برای خرید بهترین اسپلیت کاستی توصیه می شود به موارد زیر توجه نمایید:

  • داشتن تهویه جهت فیلتر هوا
  • قابلیت رطوبت زدایی
  • میزان قدرت خنک کنندگی
  • داشتن اینورتر
  • ارتفاع سقف (حداکثر 4 متر)
  • توجه به ابعاد یونیت داخلی
  • داشتن فضای مناسب برای نصب

بهترین کولر گازی کاستی

بررسی ویژگی های بهترین کولر گازی

در ابتدا به چند مورد از مواردی که می تواند به شما در انتخاب بهترین کولرگازی کمک کند می پردازیم. همچنین اگر نیاز به اطلاعات بیشتر برای خرید کولر گازی دارید می توانید به صفحه نحوه انتخاب کولر گازی مراجعه نمایید.

  • ظرفیت خنک کنندگی

یکی از مواردی که باید به آن توجه شود ظرفیت کولر گازی در انواع کولر گازی می باشد، زیرا این فاکتور مهم میزان سرمایش و گرمایش محل را تعیین می کند. ظرفیت کولر گازی با توجه به متراژ اتاق تعیین می شود که توصیه می کنیم برای خرید بهتر با کارشناسان مجرب در این حوزه مشورت نمایید.

  • عملکرد آرام

هدف از خرید کولرهای گازی برای اکثر ما رسیدن به آرامش بیشتر است زیرا این کولرها نسبت به کولرهای آبی صدا و مصرف آب کمتری دارند، اما توجه به میزان صدا تولید شده توسط دستگاه یکی از نکات تعیین کننده در هنگام خرید بهترین اسپلیت می باشد.

  • برند تولید کننده

در هنگام خرید تجهیزات تهویه مطبوع، برند تولید کننده می تواند بسیار مهم باشد زیرا برندهای مطرح با توجه به اعتباری که در بازار دارند به هیچ عنوان کالای بی کیفیت روانه بازار نمی کنند. همانطور که پیش تر گفتیم نمی توان یک نوع کولر گازی را بهترین نوع اسپلیت دانست اما می توان بهترین برند کولر کازی را مورد بررسی قرار داد که در مقاله بهترین برند کولر گازی به تفسیر به این امر پرداخته شده است.

  • هوشمند بودن کولر گازی

در دهه گذشته بیشرفت های چشمگیری در زمینه هوشمند سازی ساختمان داشته ایم که صنعت تهویه مطبوع هم یکی از صنایع پیشرو در این زمینه بوده است. پس هوشمند بودن کولر گازی می تواند آن را در دسته بهترین کولرهای گازی قرار دهد زیرا این ویژگی باعث می شود با مصرف بهینه و کنترل لحظه ای این دستگاه بر نحوه عملکرد آن نظارت داشته باشیم.

  • کمپرسور اینورتر

این روزها استفاده از اینورتر در انواع وسایل برقی کاربرد دارد که کولرهای گازی نیز از این قاعده مستثنی نیستند، زیرا استفاده از اینورتر در کولر گازی باعث می شود تا مصرف برق این دستگاه به شدت پایین آمده و در نتیجه طول عمر دستگاه افزایش پیدا کند، به همین دلیل، بودن یا نبودن اینورتر در کولر گازی یکی از مواری است که بهترین بودن کولر گازی را مشخص می کند. اگر نیاز به اطلاعات بیشتر در مورد کولر گازی اینورتر دارید می توانید به مقاله کولر گازی اینورتر چیست؟ مراجعه نمایید.

نتیجه گیری

در واقعیت بهترین نوع کولر گازی وجود ندارد! بلکه انتخاب درست شما با توجه به شرایط محیطی می تواند یک کولر گازی را به بهترین نوع کولر گازی تبدیل کند. اگر در رابطه با نحوه انتخاب یا تعیین کولر گازی مناسب برای محل مورد نظرتان سوالی دارید می توانید از طریق کامنت در همین صفحه با ما در ارتباط باشید.

مقالات مرتبط

کولر گازی اینورتردار با استفاده از اینورتر دور موتور را با تغییرات فرکانس یونیت خارجی هماهنگ می کند که این امر موجب می شود کولر گازی در شروع کار خود با دور متناسب کار کند و بعد از آن به اوج برسد. کولرهای گازی اسپلیت مدل اینورتر بین 40 تا 60 درصد کم مصرف تر می باشند. اینورتر یا مبدل به معنای وارونه گردان یا معکوس کننده می باشد و در سیستم های کمپرسوری به معنای دور متغییر است.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید

همه ما با نزدیک شدن فصل گرما به فکر تجهیزات خنک کننده برای محل کار یا منزل هستیم. برخی از افراد برای تهویه و خنک کردن فضای مورد نظر خرید کولر گازی را در نظر دارند که با گشتی ساده در بازار متوجه تعدا زیادی شرکت تولید کننده کولر گازی شده اند. شرکت های مختلفی با در نظر گرفتن استقبال مردم در جهت خرید انواع کولر گازی اقدام به تولید این محصول در مدل های مختلف دو تکه و یک تکه کرده اند که به همین منظور در این مقاله بهترین برند خارجی و ایرانی کولر گازی را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید

در ابتدا به تعریف کوتاهی از اسپلیت می پردازیم، اسپلیت نسل پیشرفته کولر گازی می باشد که بیشتر برای سرمایش استفاده می شود. اسپلیت در لغت به معنای دو تکه می باشد که در واقع نمایانگر ساختار این محصول است. اسپلیت ها تفاوت هایی با کولر گازی دارند که می توانید برای اطلاع بیشتر به مقاله تفاوت کولر گازی و اسپلیت مراجعه نمایید. به دلیل استفاده از کمپرسورهای پیشرفته در این نوع کولر گازی می توان انتظار بازدهی و ظرفیت بالایی از این دستگاه داشت.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید

یکی از سوالاتی که ذهن خریداران را در حین خرید کولر گازی به خود مشغول کرده تفاوت اسپلیت با کولر گازی می باشد که به همین منظور در این مقاله به بررسی تفاوت های اسپلیت و کولر گازی پرداخته ایم تا خریداران به راحتی بتوانند محصول مورد نیاز خود را تهیه نمایند، با ما همراه باشید. در پاسخ به این سوال باید بگوییم که اسپلیت ها یکی از انواع کولر گازی می باشند که بیشتر برای بحث سرمایش محیط مورد استفاده قرار می گیرند اما عملکرد خنک سازی یکسانی با سایر کولرهای گازی دارند.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید

در پاسخ به سوال کولر گازی چیست؟ می توانیم اینگونه بیان کنیم که تعریف این دستگاه در نحوه عملکرد آن تعریف می شود یعنی کولر گازی که با نام های کولر اسپلیت یا گاها اسپیلیت نیز شناخته می شود، با روش سیکل تبرید تراکمی، گرمای اتاق را گرفته و به خارج دفع می نماید. همچنین در برخی انواع کولرگازی، عکس این عملیات نیز امکان پذیر است که باعث ایجاد گرمایش در فصل زمستان می شود.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید

محصول بسیار کاربردی از خانواده چیلر ها در صنعت تهویه مطبوع که در ظرفیت های پایین و متنوع امکان ایجاد سرمایش برای واحدهای موردنظر شما را ایجاد می کند و با توجه به نیاز شما می تواند در ظرفیت های محدودی طراحی گردد. مینی چیلر های تراکمی همانند چیلر های تراکمی با استفاده از گاز های فریون در داخل سیکل تبرید آب را خنک می کنند و این آب خنک شده به مصرف کننده ها مانند فن کویل یا هواساز باشد ارسال می گردد که آنها هوا را با استفاده از آب سردی که از مینی چیلر به آن ها می رسد خنک می کنند.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید

اگر شما هم از افرادی هستید که قصد خرید کولر گازی را دارید اما با سوالاتی همچون اینکه کدام برند های کولر گازی اورجینال بوده، برای ابعاد محیط مورد نظر چه نوع و چه ظرفیتی از کولر گازی مناسب است و مراکز معتبر جهت خرید کولر گاز کدام است؟ مواجه هستید، مطالعه این مطلب برای شما مفید خواهد بود زیرا توصیه می شود در اولین گام به مطالعه مطالب ارائه شده در این زمینه پرداخته و در گام نهایی پس از دریافت مشاوره از کارشناسان این حوزه اقدام به خرید کولر گازی نمایید.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید

گازهای کولر گازی در عملکرد کولر گازی و اسپلیت ها نقش بسیار مهمی را بر عهده دارند. اهمیت آن ها در سرمایش کولر های گازی به قدری زیاد است که اگر درست انتخاب نشوند یا وجود نداشته باشد، باعث اختلال در سیستم و کاهش راندمان می گردد. گاز مبرد مورد استفاده در کولرهای گازی با تغییر حالت از گاز به مایع و مایع به گاز عملیات خنک سازی را انجام می دهند. چرخه تبدیل در گازها تا زمانی ادامه پیدا می کند، که گاز مبرد تمام یا فاسد شود. در صورت فاسد شدن گاز کولر گازی باید به شارژ گاز آن اقدام کنید.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید
پربازدیدترین مطالب

پمپ ها مدل ها و برند های مختلفی دارند. آنچه از پمپ ها انتظار می رود سیال را از نقطه ای به نقطه دیگر انتقال دهد در این رابطه مابین فشار و دبی پمپ رابطه معکوس وجود دارد. بدین مفهوم که؛ پمپ هایی که دبی زیادی را انتقال می دهند فشار کمتری تولید می کنند و برعکس آن نیز صادق است، یعنی پمپ هایی که فشار زیادی تولید می کنند دبی کمتری تولید می کنند. برای انتخاب یک پمپ اولین موضوع مقدار دبی و میزان فشار لازم است.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید

منبع تحت فشار با نام های دیگری اعم از مخزن دیافراگمی یا منبع تحت فشار نیز شناخته می شود. چگونه باید این محصول را انتخاب نماییم؟ در زمان استفاده از این محصول چه نکاتی حیاتی می باشند؟

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید

ماینر دستگاهی است برای استخراج بیت کوین که همان ارز دیجیتال است و توسط شرکت هایی چون BITMAIN که پیشتاز این نوع صنعت گردیده، تولید می شود.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید

اگر شما هم از افرادی هستید که قصد خرید کولر گازی را دارید اما با سوالاتی همچون اینکه کدام برند های کولر گازی اورجینال بوده، برای ابعاد محیط مورد نظر چه نوع و چه ظرفیتی از کولر گازی مناسب است و مراکز معتبر جهت خرید کولر گاز کدام است؟ مواجه هستید، مطالعه این مطلب برای شما مفید خواهد بود زیرا توصیه می شود در اولین گام به مطالعه مطالب ارائه شده در این زمینه پرداخته و در گام نهایی پس از دریافت مشاوره از کارشناسان این حوزه اقدام به خرید کولر گازی نمایید.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید

بهترین پمپ آب خانگی کدام است؟ معرفی کم صداترین، قویترین و بهترین پمپ آب خانگی و کشاورزی در ایران، در این مقاله به تفصیه به این مضوع پرداخته و بهترین پمپ ها را همچنین بر اساس نوع و توان معرفی می کنیم.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید

پرلیت یک نوع سنگ آتش فشانی از نوع سیلیکات بوده که به علت منجمد شدن گدازه های آتش فشانی مقداری آب (2 تا 5 درصد) در آن ذخیره می شود که توسط حرارت بین 400 تا 1300 درجه سانتی گراد آب موجود در داخل آن خارج شده و این عمل باعث می شود تا ماده خاکستری داخل آن تغییر رنگ داده و ماده ای سفید رنگ به نام پرلیت ایجاد گردد.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید