نحوه نصب کولر گازی ایستاده

نحوه نصب کولر گازی ایستاده

همانطور که می دانید، کولر گازی ایستاده همانند کولر گازی دیواری به صورت دو تکه ارائه می شود اما در نحوه نصب کمی با یکدیگر تفاوت دارند که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.

استفاده از کولر گازی ایستاده به جهت خنک کردن بهتر و تهویه متناسب با محیط مورد نظر مستلزم نصب صحیح این تجهیز می باشد. از این رو باید نکات مهم نصب کولر گازی را به خوبی یاد بگیرید. در این مقاله جهات مختلف نصب کول گازی ایستاده را شرح می دهیم. تا پایان مقاله همراه ما باشید.

نحوه نصب کولر گازی ایستاده

همانطور که می دانید، کولر گازی ایستاده همانند کولر گازی دیواری به صورت دو تکه ارائه می شود اما در نحوه نصب کمی با یکدیگر تفاوت دارند که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.

نحوه نصب یونیت داخلی کولر گازی ایستاده

یونیت داخلی کولر گازی ایستاده بر خلاف سایر کولر گازی های دو تکه از یونیت خارجی آن بزرگتر است و دقت نصب آن با دقت نصب یونیت خارجی برابر می باشد، پس توصیه می شود مراحل زیر را با دقت مطالعه نمایید.

نحوه نصب یونیت داخلی کولر گازی ایستاده

تعیین محل مناسب نصب کولر گازی ایستاده

روند تعیین محل مناسب کولر گازی ایستاده کمی با سایر کولرها متفاوت است به همین جهت در ادامه به نکات مهم تعیین محل مناسب کولر گازی اشاره می کنیم.

  • این نوع کولر گازی دارای پرتاب باد قدرتمند و صدای نسبتا زیاد در مقایسه با سایر کولرها می باشد، به همین دلیل توصیه می شود این تجهیز را در مکان هایی که رفت و آمد زیاد است، نصب نکنید.
  • دقت داشته باشید که در محل نصب کولر گازی ایستاده، نباید تجهیزات تولید کننده گرما یا به اصطلاح گرمایشی وجود داشته باشد، زیرا باعث افت راندمان کاری دستگاه می شود.
  • حتما باید محلی را انتخاب کنید که از همه طرف دستگاه هوا رد و بدل شده و دیواری وجود نداشته باشد.
  • پشت این تجهیز به سمت دیوار قرار گرفته و نباید به آن بچسبد، همچنین توصیه می شود.
  • برای جلوگیری از آسیب های احتمالی برای پنل داخلی بهتر است از بالا آن را با بست ال شکل به دیوار پیچ کنید تا در مواقع بحرانی به کولر گازی از لحاظ فیزیکی آسیبی نرسد.

تعیین محل مناسب نصب کولر گازی ایستاده

تعبیه محل عبور لوله و اتصالات در نصب کولر گازی ایستاده

در این مرحله از نصب باید دو یونیت را با استفاده از اتصالات و لوله به یکدیگر وصل کنید به همین دلیل باید بهترین محل را برای ایجاد سوراخ در دیوار مشخص کنید. در نظر داشته باشید که قطر سوراخ با قطر لوله تناسب داشته باشد که به صورت استاندارد، سوراخ ایجاد شده نباید کمتر از 7.5 سانت باشد.

انجام فرآیند لوله کشی کولر گازی ایستاده

برش دقیق لوله اهمیت بسیار زیادی داشته و باید به گونه ای باشد که پنل داخلی و خارجی را بدون هیچ مشکلی به یکدیگر متصل کند که در استاندارد آن برای طول لوله 25 متر و برای حداکثر اختلاف ارتفاع 6 متر در نظر گرفته شده است. در لوله کشی کولر گازی ایستاده برای جلوگیری از مسدود شدن لوله باید میزان خم شوندگی آن را در نظر بگیرید تا در بلند مدت دچار مشکل نشوید. پس از انجام مراحل فوق لازم است تمام کابل ها و دو لوله تخلیه و لوله مسی را به یکدیگر با نوار مخصوص ببندید، سپس آنها را از داخل عایق رد کرده و وارد سوراخ ایجاد شده در دیوار کنید.

بررسی اتصالات الکتریکی در هنگام نصب کولر گازی ایستاده

با توجه به قیمت بالای این محصول، لازم است این مرحله با دقت زیادی انجام شود تا در ادامه کار با مشکل مواجه نشوید. با باز کردن پوشش جلوی دستگاه می توانید به اتصالات الکتریکی دسترسی پیدا کرده و با بررسی دقیق از سلامت آنها مطمئن شوید.

نحوه نصب یونیت خارجی کولر گازی ایستاده

پس از اتمام مراحل نصب یونیت داخلی باید اقدام به آماده سازی و نصب یونیت خارجی کولر گازی ایستاده کنید که در زیر به نکات نصب آن می پردازیم. در ابتدا باید مانند یونیت داخلی برای این یونیت هم جای مناسبی را انتخاب کنید. از این رو باید دارای ویژگی های زیر باشد.

  • به دور از نور خورشید، گرد و خاک، باد و باران قرار گیرد.
  • در نصب این نوع کولر گازی توصیه می شود که اطراف یونیت خارجی، آنتن رادیو یا تلویزیون وجود نداشته باشد تا خللی در روند کار این پنل ایجاد نشود.
  • یونیت خارجی کولر گازی ایستاده امکان نصب بر روی دیوار و به صورت نصب روی زمین را دارد که در هر دو شکل نصب باید به این نکته توجه کنید که این پنل نباید لرزش اضافی داشته باشد و باید وضعیت پایدار و با ثباتی را برای آن فراهم کنید.

نحوه نصب یونیت خارجی کولر گازی ایستاده

وصل کردن اتصالات متناظر به یکدیگر در کولر گازی ایستاده

در ابتدا برای این کار باید از سالم بودن اتصالات اطمینان حاصل کنید و باید نقشه سیم کشی موجود در بسته بندی محصول را با سیم کشی پنل خارجی تطبیق دهید. اگر از نظر ظاهری و سیم کشی همه موارد سالم به نظر می رسد، می توانید تمام اتصالاتی که از سمت پنل داخلی و از سوراخ ایجاد شده را رد کرده و آنرا به کابل و لوله های متناظر خود وصل کنید.

مرحله نهایی نصب کولر گازی ایستاده

اگر مراحل فوق را به درستی انجام داده باشید برای اتمام کار نیاز است رطوبت و هوا را از لوله ها خارج کنید. به همین جهت، برای این کار مراحل زیر را به دقت انجام دهید.

  1. باز کردن شیر سرویس و درپوش دریچه دو راهی
  2. اتصال شیلنگ وکیوم به شیر سرویس
  3. روشن کردن پمپ وکیوم (خلاء)، (نکته حائز اهمیت این است که برای خارج شدن هوا نیاز است خلا به 10 میلیمتر جیوه برسد.)
  4. بعد از اطمینان از خارج شدن هوا، دستگیره فشار پایین را بسته و پمپ را خاموش نمایید.
  5. در آخر باید لوله ها را با بست پلاستیکی فیکس کرده، همچنین لازم است با نوار عایق بندی، دریچه تمام اتصالات لوله ها را برای راندمان بهتر عایق کنید.

سخن آخر

در این مقاله مراحل مختلف نصب کولر گازی ایستاده، نحوه نصب یونیت خارجی این تجهیز، فرایند لوله کشی و لوله اتصالات مورد بررسی قرار گرفت. امید است با خواندن این مقاله، تمام ابهامات ذهنی شما در جهت نصب کولر گازی ایستاده رفع شده باشد. در صورت تمایل برای آشنایی بیشتر با روند کلی کار کولر گازی می توانید به مقاله نحوه عملکرد کولر گازی مراجعه نمایید.

مقالات مرتبط

خاموش شدن کولر گازی بعد از چند دقیقه مشکلی است که حداقل هر فردی یکبار با آن مواجه شده است. برای عیب یابی این مورد پیشنهاد می شود تا از یک تکنسین ماهر بخواهید تا اسپلیت شما را بررسی نماید. در ادامه مقاله درباره دلایل این مشکل توضیحات بیشتری خواهیم داد که شاید برایتان جالب باشد.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید

کولر گازی اینورتردار با استفاده از اینورتر دور موتور را با تغییرات فرکانس یونیت خارجی هماهنگ می کند که این امر موجب می شود کولر گازی در شروع کار خود با دور متناسب کار کند و بعد از آن به اوج برسد. کولرهای گازی اسپلیت مدل اینورتر بین 40 تا 60 درصد کم مصرف تر می باشند. اینورتر یا مبدل به معنای وارونه گردان یا معکوس کننده می باشد و در سیستم های کمپرسوری به معنای دور متغییر است.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید

همه ما با نزدیک شدن فصل گرما به فکر تجهیزات خنک کننده برای محل کار یا منزل هستیم. برخی از افراد برای تهویه و خنک کردن فضای مورد نظر خرید کولر گازی را در نظر دارند که با گشتی ساده در بازار متوجه تعدا زیادی شرکت تولید کننده کولر گازی شده اند. شرکت های مختلفی با در نظر گرفتن استقبال مردم در جهت خرید انواع کولر گازی اقدام به تولید این محصول در مدل های مختلف دو تکه و یک تکه کرده اند که به همین منظور در این مقاله بهترین برند خارجی و ایرانی کولر گازی را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید

در ابتدا به تعریف کوتاهی از اسپلیت می پردازیم، اسپلیت نسل پیشرفته کولر گازی می باشد که بیشتر برای سرمایش استفاده می شود. اسپلیت در لغت به معنای دو تکه می باشد که در واقع نمایانگر ساختار این محصول است. اسپلیت ها تفاوت هایی با کولر گازی دارند که می توانید برای اطلاع بیشتر به مقاله تفاوت کولر گازی و اسپلیت مراجعه نمایید. به دلیل استفاده از کمپرسورهای پیشرفته در این نوع کولر گازی می توان انتظار بازدهی و ظرفیت بالایی از این دستگاه داشت.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید

یکی از سوالاتی که ذهن خریداران را در حین خرید کولر گازی به خود مشغول کرده تفاوت اسپلیت با کولر گازی می باشد که به همین منظور در این مقاله به بررسی تفاوت های اسپلیت و کولر گازی پرداخته ایم تا خریداران به راحتی بتوانند محصول مورد نیاز خود را تهیه نمایند، با ما همراه باشید. در پاسخ به این سوال باید بگوییم که اسپلیت ها یکی از انواع کولر گازی می باشند که بیشتر برای بحث سرمایش محیط مورد استفاده قرار می گیرند اما عملکرد خنک سازی یکسانی با سایر کولرهای گازی دارند.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید

در پاسخ به سوال کولر گازی چیست؟ می توانیم اینگونه بیان کنیم که تعریف این دستگاه در نحوه عملکرد آن تعریف می شود یعنی کولر گازی که با نام های کولر اسپلیت یا گاها اسپیلیت نیز شناخته می شود، با روش سیکل تبرید تراکمی، گرمای اتاق را گرفته و به خارج دفع می نماید. همچنین در برخی انواع کولرگازی، عکس این عملیات نیز امکان پذیر است که باعث ایجاد گرمایش در فصل زمستان می شود.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید

محصول بسیار کاربردی از خانواده چیلر ها در صنعت تهویه مطبوع که در ظرفیت های پایین و متنوع امکان ایجاد سرمایش برای واحدهای موردنظر شما را ایجاد می کند و با توجه به نیاز شما می تواند در ظرفیت های محدودی طراحی گردد. مینی چیلر های تراکمی همانند چیلر های تراکمی با استفاده از گاز های فریون در داخل سیکل تبرید آب را خنک می کنند و این آب خنک شده به مصرف کننده ها مانند فن کویل یا هواساز باشد ارسال می گردد که آنها هوا را با استفاده از آب سردی که از مینی چیلر به آن ها می رسد خنک می کنند.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید

اگر شما هم از افرادی هستید که قصد خرید کولر گازی را دارید اما با سوالاتی همچون اینکه کدام برند های کولر گازی اورجینال بوده، برای ابعاد محیط مورد نظر چه نوع و چه ظرفیتی از کولر گازی مناسب است و مراکز معتبر جهت خرید کولر گاز کدام است؟ مواجه هستید، مطالعه این مطلب برای شما مفید خواهد بود زیرا توصیه می شود در اولین گام به مطالعه مطالب ارائه شده در این زمینه پرداخته و در گام نهایی پس از دریافت مشاوره از کارشناسان این حوزه اقدام به خرید کولر گازی نمایید.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید

گازهای کولر گازی در عملکرد کولر گازی و اسپلیت ها نقش بسیار مهمی را بر عهده دارند. اهمیت آن ها در سرمایش کولر های گازی به قدری زیاد است که اگر درست انتخاب نشوند یا وجود نداشته باشد، باعث اختلال در سیستم و کاهش راندمان می گردد. گاز مبرد مورد استفاده در کولرهای گازی با تغییر حالت از گاز به مایع و مایع به گاز عملیات خنک سازی را انجام می دهند. چرخه تبدیل در گازها تا زمانی ادامه پیدا می کند، که گاز مبرد تمام یا فاسد شود. در صورت فاسد شدن گاز کولر گازی باید به شارژ گاز آن اقدام کنید.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید
پربازدیدترین مطالب

پمپ ها مدل ها و برند های مختلفی دارند. آنچه از پمپ ها انتظار می رود سیال را از نقطه ای به نقطه دیگر انتقال دهد در این رابطه مابین فشار و دبی پمپ رابطه معکوس وجود دارد. بدین مفهوم که؛ پمپ هایی که دبی زیادی را انتقال می دهند فشار کمتری تولید می کنند و برعکس آن نیز صادق است، یعنی پمپ هایی که فشار زیادی تولید می کنند دبی کمتری تولید می کنند. برای انتخاب یک پمپ اولین موضوع مقدار دبی و میزان فشار لازم است.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید

منبع تحت فشار با نام های دیگری اعم از مخزن دیافراگمی یا منبع تحت فشار نیز شناخته می شود. چگونه باید این محصول را انتخاب نماییم؟ در زمان استفاده از این محصول چه نکاتی حیاتی می باشند؟

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید

ماینر دستگاهی است برای استخراج بیت کوین که همان ارز دیجیتال است و توسط شرکت هایی چون BITMAIN که پیشتاز این نوع صنعت گردیده، تولید می شود.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید

اگر شما هم از افرادی هستید که قصد خرید کولر گازی را دارید اما با سوالاتی همچون اینکه کدام برند های کولر گازی اورجینال بوده، برای ابعاد محیط مورد نظر چه نوع و چه ظرفیتی از کولر گازی مناسب است و مراکز معتبر جهت خرید کولر گاز کدام است؟ مواجه هستید، مطالعه این مطلب برای شما مفید خواهد بود زیرا توصیه می شود در اولین گام به مطالعه مطالب ارائه شده در این زمینه پرداخته و در گام نهایی پس از دریافت مشاوره از کارشناسان این حوزه اقدام به خرید کولر گازی نمایید.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید

بهترین پمپ آب خانگی کدام است؟ معرفی کم صداترین، قویترین و بهترین پمپ آب خانگی و کشاورزی در ایران، در این مقاله به تفصیه به این مضوع پرداخته و بهترین پمپ ها را همچنین بر اساس نوع و توان معرفی می کنیم.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید

پرلیت یک نوع سنگ آتش فشانی از نوع سیلیکات بوده که به علت منجمد شدن گدازه های آتش فشانی مقداری آب (2 تا 5 درصد) در آن ذخیره می شود که توسط حرارت بین 400 تا 1300 درجه سانتی گراد آب موجود در داخل آن خارج شده و این عمل باعث می شود تا ماده خاکستری داخل آن تغییر رنگ داده و ماده ای سفید رنگ به نام پرلیت ایجاد گردد.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید