تجهیزات اندازه گیری اختلاف فشار

تجهیزات اندازه گیری اختلاف فشار

فروش تجهیزات اندازه گیری اختلاف فشار

اختلاف فشار یا فشار تفاضلی که با علامت DP نمایش داده می شود به اختلاف بین دو فشار وارده مانند اختلاف بین دو نقطه از سیستم گفته می شود. برای اندازه گیری این اختلاف، امکان استفاده از لوازم زیر که نوعی ابزار دقیق هستند، وجود دارد:

  • ترانسمیتر اختلاف فشار
  • گیج اختلاف فشار
  • سوئیچ اختلاف فشار
  • تجهیزات جانبی

بررسی انواع تجهیزات اندازه گیری اختلاف فشار

در ادامه با تجهیزات اندازه گیری اختلاف فشار آشنا خواهیم شد:

ترانسمیتر اختلاف فشار

این محصول تجهیزی است که اختلاف فشار سیالات مختلف از جمله مایعات و گازها را اندازه گیری کرده و برآیند آنها را به سیگنال الکتریکی تبدیل می کند. سیگنال می تواند به صورت آنالوگ (جریان (4 تا 20 میلی آمپر) و یا نوع ولتاژی (0 تا 10 ولت یا 0 تا 5 ولت) باشد) تبدیل کند. در صورت نیاز این سیگنال را می توان بر بسترهای هوشمند مانند HART،Foundation Fieldbus ،Profibus و غیره ارسال کرد. ترنسمیترها هم به صورت قلمی (با نمایشگر و بدون نمایشگر) هستند و هم به صورت فیلدی روی خط نصب می گردند.

ترانسمیتر اختلاف فشار

گیج اختلاف فشار

گیج اختلاف فشار (Differential Pressure Gauge) تجهیزی جهت اندازه گیری اختلاف فشار سیالات مختلف از جمله مایعات و گازها می باشد که در دو نوع گیج اختلاف فشار عقربه ای و گیج اختلاف فشار دیجیتال به فروش می رسد. این گیج ها به صورت ثابت در محل اندازه گیری نصب می گردند. برخی از گیج ها خروجی سوئیچ (کنتاکت) یا خروجی 4 تا 20 میلی آمپر نیز دارند و به صورت ترانسمیتر عمل می کنند.

گیج اختلاف فشار

سوئیچ اختلاف فشار

سوئیچ اختلاف فشار (Differential Pressure Switch) تجهیزی جهت کنترل اختلاف فشار در صنایع مختلف می باشد. بدین صورت که با رسیدن تفاضل فشار در مقدار تنظیم شده در سوئیچ، کنتاکت الکتریکی فعال می شود و می تواند یک سیستم را قطع یا وصل کند.

سوئیچ اختلاف فشار

تجهیزات جانبی

در برخی از فرآیندها جهت محافظت از تجهیز اندازه گیری و حفاظت از سیستم، در کنار تجهیزات اندازه گیری فشار و اختلاف فشار باید از تجهیزات جانبی شامل کولینگ المنت، منیفولد، سیفون گیج و ترانسمیتر اختلاف فشار، دیافراگم سیل و کپیلاری و غیره استفاده کرد. استفاده از این تجهیزات بستگی به شرایط کاری و کاربری هر تجهیز اندازه گیری دارد که در صورت لزوم جهت ایمنی و جلوگیری از آسیب های پیش آمده توصیه می گردد.

قیمت تجهیزات اندازه گیری اختلاف فشار

لیست قیمت تجهیزات اندازه گیری اختلاف فشار
ردیف شرح
1 قیمت ترنسمیتر اختلاف فشار
2 قیمت گیج اختلاف فشار
3 قیمت سوئیچ اختلاف فشار
4 قیمت تجهیزات جانبی اختلاف فشار

دیـــدگاه‌ها

شما هم درباره این کالا دیدگاه ثبت کنید.

captcha


امتیاز: