معرفی و بررسی انواع دوربین مداربسته سیمکارت خور

معرفی و بررسی انواع دوربین مداربسته سیمکارت خور

دوربین های نظارتی سیم کارتی یا سیم کارت خور همانطور که از اسم آن مشخص است، مجهز به سیمکارت بوده و تحت پوشش شبکه تلفن همراه 3G ،4G و 5G کار می کنند و نیازمند دستگاه های ضبط مانند NVR و DVR نیستند. این دوربین ها می توانند به ثبت ویدئوها و تصاویر به صورت همزمان بپردازند و می توان تصاویر ثبت شده این دوربین ها را برای بررسی های بیشتر به صورت وایرلس به دیوایس های مختلف با سیستم عامل های اندروید، IOS و غیره انتقال داد.

از گذشته تاکنون نقش دوربین های مداربسته در فراهم سازی امنیت محیط، همه روزه اهمیت بیشتری پیدا کرده است. در این بین، نبود اتصالات برق یا عدم وجود وای فای مشکل ساز بوده و نیاز به وجود دوربین های مداربسته سیم کارتی بیش از پیش احساس می شود. از این رو چند کمپانی پر فروش تجهیزات امنیتی دست به تولید این دوربین ها زدند. در این مقاله در خصوص انواع دوربین های سیم کارتی، ویژگی های مهم آنها و مزایای این دوربین ها به تفصیل صحبت می کنیم. لطفا تا انتهای مقاله با ما باشید.

معرفی دوربین مداربسته سیم کارت خور

دوربین های نظارتی سیم کارتی یا سیم کارت خور همانطور که از اسم آن مشخص است، مجهز به سیمکارت بوده و تحت پوشش شبکه تلفن همراه 3G ،4G و 5G کار می کنند و نیازمند دستگاه های ضبط مانند NVR و DVR نیستند. این دوربین ها می توانند به ثبت ویدئوها و تصاویر به صورت همزمان بپردازند و می توان تصاویر ثبت شده این دوربین ها را برای بررسی های بیشتر به صورت وایرلس به دیوایس های مختلف با سیستم عامل های اندروید، IOS و غیره انتقال داد. از این رو تنها به واسطه اینترنت و یکی از تجهیزات مانند گوشی تلفن همراه، لپ تاپ و غیره تصاویر ثبت شده را به صورت آنلاین بررسی و چک نمایید. از اصلی ترین مزایای این دوربین ها دسترسی کاربر به ویدئوهای زنده در مکان های بدون دسترسی به اتصالات برق و وای فای است. اما به دلیل استفاده از سیمکارت باید هزینه های مخابرات و بسته های اینترنت مرتبط را پرداخت نمایید. این دوربین ها علاوه بر سیمکارت، با استفاده از پورت LAN به واسطه کابل شبکه نیز کار می کنند.

دوربین مداربسته سیم کارت خور

اجزای دوربین مداربسته سیمکارتی

دوربین های سیمکارتی مجهز به اسلات سیمکارت و اسلات رم نیز هستند و برای ذخیره سازی دیتاها می توان از حافظه های جانبی نیز استفاده نمود. منبع تغذیه این دوربین ها معمولا یک منبع مرکزی یا آداپتور است که باید به برق شهری وصل شود. اما برخی دیگر از این دوربین ها مجهز به باتری هستند. در تصویر زیر بخش های مختلف یک دوربین سیمکارتی را به شما عزیزان معرفی می کنیم.

اجزای دوربین مداربسته سیمکارت خور

انواع دوربین مداربسته سیم کارت خور

دوربین های سیمکارتی می توانند در انواع زیر با قابلیت های مختلف عرضه شوند. این دوربین ها می توانند در دسته دوربین های آی پی باشند. همچنین نوع دیگری از دوربین های سیمکارتی شامل دوربین های مداربسته HD می باشد. از نظر شکل ظاهری و عملکردی نیز می توان انواع این دوربین ها را در دسته بندی ها و انواع زیر معرفی نمود.

دوربین سیم کارت خور لامپی

این دوربین ها دارای ظاهری متفاوت با سایر دوربین ها هستند. شکل ظاهری دوربین های سیم کارت خور لامپی مشابه لامپ های کم مصرف است و می توانند از طریق اتصال به سرپیچ لامپ، انرژی مورد نیاز خود را دریافت نمایند. در نظر داشته باشید که این مدل دوربین مداربسته برای محیط های داخلی کاربرد بسیاری دارد.

دوربین سیم کارت خور لامپی

دوربین سیم کارتی خورشیدی

برخی از دوربین های سیمکارتی از انرژی خورشید برای تامین انرژی مورد نیاز خود استفاده می کنند و هر دو قابلیت تامین انرژی از سمت نور خورشید و سیم کارت خور بودن را دارند.

دوربین سیم کارت خور خورشیدی

دوربین سیم کارتی اسپید دام چرخشی

 این مدل دوربین های سیمکارتی که ظاهری گنبدی شکل دارند و به واسطه سیمکارتی که دارند، به راحتی می توانند تصاویر ثبت شده را منتقل کنند. این مدل دوربین به دلیل داشتن سیمکارت می تواند به صورت یک واحد مستقل در کل سیستم امنیتی و نظارتی مورد نظر عمل کنند. همچنین این دوربین نظارتی با داشتن ماژول GSM می تواند در نقش یک مودم برای سایر تجهیزات اطراف خود عمل کند. همچنین دارای پوشش ضد آب و مقاوم است تا بتوان آن را در فضای باز نصب نمود و وزن سبکی دارد. این سیستم نظارتی در جاهای مختلف قابل نصب و استفاده است و امکان ذخیره دیتا در این دوربین ها بر روی کارت حافظه و حافظه ابری نیز فراهم می باشد.

دوربین سیم کارت خور اسپید دام چرخشی

کاربردهای دوربین مداربسته سیم کارتی
  • در مواردی که عدم دسترسی به وای فای وجود داشته یا ضعیف بوده به ویژه در ورودی اماکن مختلف
  • وسایل حمل و نقل عمومی مانند قطار، اتوبوس و غیره
  • محیط های فاقد اتصالات برق و وای فای
  • فضاهای باز خارج از محدوده شهری
  • جنگل ها و مزارع کشاورزی
  • خیابان های فرعی

12 مزیت مهم دوربین مداربسته سیم کارت خور

  • پشتیبانی از سیمکارت های دائمی و اعتباری
  • حذف هزینه های کابل کشی در زمان نصب دوربین مداربسته سیم کارتی
  • تصویربرداری و فیلمبرداری به صورت همزمان
  • تماس های دو طرفه و قابیلت ضبط صدا در مدل های میکروفون دار
  • سهولت در راه اندازی و نصب بدون نیاز به تخصص خاص
  • عدم نیاز به کابل کشی و دستگاه های ضبط NVR و DVR
  • برقراری امنیت و نظارت در سطح مطلوب و قابل قبول
  • مجهز به باتری های داخلی قدرتمند با طول عمر بالا
  • بهره مندی از سیم کارت های دائمی و اعتباری
  • امکان نصب به کمک براکت ها در صورت نیاز
  • کنترل و بارزسی داده های دوربین از راه دور
  • انتقال تصاویر ثبت شده با سرعت نسبتا بالا
  • ابعاد کوچک و جمع و جور و وزن سبک
  • قیمت مقرون به صرفه و اقتصادی

مراحل راه اندازی دوربین مداربسته سیم کارت خور

  • جاگذاری صحیح سیمکارت در داخل درگاه تعبیه شده سیمکارت در بخش داخلی دستگاه دوربین
  • جانمایی یک کارت حافظه میکرو SD در بخش درگاه کارت SD به منظور ثبت و ذخیره داده های حاصل از تصویربرداری
  • دانلود و نصب اپلیکیشن اختصاصی دوربین نظارتی و افزودن نام دوربین در تنظیمات برنامه نصب شده (از این طریق می توان به بررسی و ارزیابی عملکرد دوربین از راه دور نیز دسترسی داشت و نظارت کافی بر تصاویر ضبط شده به واسطه اپلیکیشن پیدا داشت.)
  • دسترسی هایی که اپلیکیشن در اختیار شما می گذارد شامل قابلیت تشخیص حرکت، بررسی ورودی های غیرمجاز در محدوده و قابلیت تشخیص چهره افراد است. به علاوه داده های ثبت شده دوربین، بدون محدودیت زمانی و مکانی در اختیار شما قرار می گیرد.
  • اطمینان از فعال بودن سیمکارت مورد استفاده در دوربین مداربسته و پشتیبانی دوربین از سیمکارت
  • نصب دوربین سیم کارت خور در محدوده پوشش دهی داده های گوشی تلفن همراه
  • اطمینان از عملکرد و سرعت خوب سیگنال گوشی همراه در محدوده مورد نظر

راه اندازی دوربین مداربسته سیم کارت خور

5 نکته طلایی درباره دوربین های مداربسته سیم کارت خور

در ادامه نکاتی که باید در زمان خرید دوربین مداربسته سیم کارتی به آن توجه نمود را به شما عزیزان شرح می دهیم.

  • در زمان نصب این دوربین ها پوشش دهی و سرعت اینترنت محدوده را در نظر بگیرید و دوربین را در مکانی که آنتن دهی مناسبی دارد، قرار دهید.
  • اگر ثبت لحظات در زمان تاریک شدن هوا برای شما حائز اهمیت است، لطفا دوربین های دید در شب سیمکارت خور را انتخاب نمایید.
  • در صورتیکه قصد خرید دوربین برای فضای باز را دارید، توصیه ما به شما، خرید دوربین سیمکارت خور چرخشی است.
  • برای ضبط همزمان تصویر و صوت در محدوده نصب دوربین، باید به سراغ دوربین های میکروفون دار بروید.
  • در صورتیکه دوربین را برای داخل منزل میخرید، بهتر است از مدل های سقفی سیم کارتی انتخاب نمایید.
  • متناسب با محل مورد نظر اقدام به خرید دوربین مداربسته سیم کارت خور نمایید.

نتیجه گیری

در این مقاله درباره انوع دوربین های سیمکارت خور، نحوه نصب و مزایای این دوربین ها صحبت کردیم و مواردی که باید در زمان خرید به آن توجه نمایید را مورد بررسی قرار دادیم. امید است که اطلاعات بیان شده، سوالات شما عزیزان را رفع نموده باشد. همچنین در صورتی که قصد خرید نوع دیگیری از دوربین ها که شامل دوربین های خورشیدی است را دارید، که بدون برق و به واسطه انرژی خورشیدی کار می کنند. می توانید به مقاله دوربین مداربسته خورشیدی چیست و چگونه کار می کند، مراجعه نمایید.

پربازدیدترین مطالب

پمپ ها مدل ها و برند های مختلفی دارند. آنچه از پمپ ها انتظار می رود سیال را از نقطه ای به نقطه دیگر انتقال دهد در این رابطه مابین فشار و دبی پمپ رابطه معکوس وجود دارد. بدین مفهوم که؛ پمپ هایی که دبی زیادی را انتقال می دهند فشار کمتری تولید می کنند و برعکس آن نیز صادق است، یعنی پمپ هایی که فشار زیادی تولید می کنند دبی کمتری تولید می کنند. برای انتخاب یک پمپ اولین موضوع مقدار دبی و میزان فشار لازم است.

6 مرداد , 1403 بیشتر بخوانید

منبع تحت فشار با نام های دیگری اعم از مخزن دیافراگمی یا منبع تحت فشار نیز شناخته می شود. چگونه باید این محصول را انتخاب نماییم؟ در زمان استفاده از این محصول چه نکاتی حیاتی می باشند؟

6 مرداد , 1403 بیشتر بخوانید

ماینر دستگاهی است برای استخراج بیت کوین که همان ارز دیجیتال است و توسط شرکت هایی چون BITMAIN که پیشتاز این نوع صنعت گردیده، تولید می شود.

6 مرداد , 1403 بیشتر بخوانید

اگر شما هم از افرادی هستید که قصد خرید کولر گازی را دارید اما با سوالاتی همچون اینکه کدام برند های کولر گازی اورجینال بوده، برای ابعاد محیط مورد نظر چه نوع و چه ظرفیتی از کولر گازی مناسب است و مراکز معتبر جهت خرید کولر گاز کدام است؟ مواجه هستید، مطالعه این مطلب برای شما مفید خواهد بود زیرا توصیه می شود در اولین گام به مطالعه مطالب ارائه شده در این زمینه پرداخته و در گام نهایی پس از دریافت مشاوره از کارشناسان این حوزه اقدام به خرید کولر گازی نمایید.

6 مرداد , 1403 بیشتر بخوانید

پرلیت یک نوع سنگ آتش فشانی از نوع سیلیکات بوده که به علت منجمد شدن گدازه های آتش فشانی مقداری آب (2 تا 5 درصد) در آن ذخیره می شود که توسط حرارت بین 400 تا 1300 درجه سانتی گراد آب موجود در داخل آن خارج شده و این عمل باعث می شود تا ماده خاکستری داخل آن تغییر رنگ داده و ماده ای سفید رنگ به نام پرلیت ایجاد گردد.

6 مرداد , 1403 بیشتر بخوانید

بهترین پمپ آب خانگی کدام است؟ معرفی کم صداترین، قویترین و بهترین پمپ آب خانگی و کشاورزی در ایران، در این مقاله به تفصیه به این مضوع پرداخته و بهترین پمپ ها را همچنین بر اساس نوع و توان معرفی می کنیم.

6 مرداد , 1403 بیشتر بخوانید