مقالات تجهیزات امنیتی و نظارتی

امروزه دوربین های مداربسته جز جدانشدنی تجهیزات امنیتی هستند. از این رو داده های ثبت شده با این تجهیزات می توانند در موارد حساس و مختلف مورد ارزیابی قرار گیرند به همین دلیل کیفیت تصاویر ثبت شده به شدت حائز اهمیت است. رنگ تصویر در دوربین های مداربسته باید به رنگ طبیعی باشد. اما گاها به دلایل مختلف رنگ تصویر تغییر کرده و چالش ایجاد می کند. این تغییر رنگ می تواند به صورت رنگ های سیاه و سفید، بنفش، قرمز و غیره باشد.

6 مرداد , 1403 بیشتر بخوانید

دستگاه ضبط دوربین مداربسته یک تجهیز الکتریکی برای ذخیره، مدیریت و پخش داده های ثبت شده است که علاوه بر موارد ذکر شده، کنترل، تنظیم و نظارت بر دوربین های مداربسته را برعهده دارد. از دستگاه رکوردر به منظور ثبت و ذخیره سازی داده های حاصل از نظارت دوربین مداربسته، استفاده می شود. در سیستم دوربین های نظارتی یا مداربسته تمامی دوربین ها به واسطه کابل یا به صورت بی سیم به این دستگاه ها متصل می شوند. بسته به نوع دوربین های مداربسته، دستگاه های ضبط تصاویر نیز متفاوت می باشند.

6 مرداد , 1403 بیشتر بخوانید

دوربین ضد انفجار (Explosion Proof CCTV) یا دوربین ضد حریق به صورتی طراحی و ساخته شده که مجهز به یک محفظه مستحکم است و در برابر هر گونه انفجار در امان می ماند. ثبت تصاویر به کمک این دوربین ها به واسطه اشعه مادون قرمز (IR) یا به کمک روش های حرارتی امکان پذیر می باشد.

6 مرداد , 1403 بیشتر بخوانید

دوربین های نظارتی سیم کارتی یا سیم کارت خور همانطور که از اسم آن مشخص است، مجهز به سیمکارت بوده و تحت پوشش شبکه تلفن همراه 3G ،4G و 5G کار می کنند و نیازمند دستگاه های ضبط مانند NVR و DVR نیستند. این دوربین ها می توانند به ثبت ویدئوها و تصاویر به صورت همزمان بپردازند و می توان تصاویر ثبت شده این دوربین ها را برای بررسی های بیشتر به صورت وایرلس به دیوایس های مختلف با سیستم عامل های اندروید، IOS و غیره انتقال داد.

6 مرداد , 1403 بیشتر بخوانید

برند دوربین مداربسته یکی از فاکتورهای متمایز کننده و مهم در زمان انتخاب انواع دوربین به حساب می آید. به جدای از نوع دوربین که مطمعنا با ظهور دوربین های IP، کیفیت نیز بهبود یافت. برندهای مختلفی دوربین های مداربسته را با سطح کیفی متفاوتی عرضه کرده اند. در نتیجه برای داشتن یک انتخاب صحیح از بین محصولات متنوعی که در بازار وجود دارد، باید به اطلاعات و دانش کافی در این زمینه دسترسی داشته باشید تا در نهایت بتوانید یک محصول معتبر را خریداری نمایید

6 مرداد , 1403 بیشتر بخوانید

عملکرد همه دوربین های مداربسته یک روند یکسان و کلی را در پیش دارد. اما متناسب با نوع دوربین و اجزای تشکیل دهنده آن، طرز کار دوربین های مداربسته متغییر است. دوربین های مداربسته عمدتا مجهز به یک موتور قدرتمند هستند که به واسطه آن قابلیت زوم داشته و برحسب نیاز با حرکت در محدوده مورد نظر و زوم در یک نقطه خاص، توالی ثابتی از تصاویر مرتبط با آن نقطه یا نقاط ثبت شده را ضبط می کنند و از طریق کابل یا در مدل های بی سیم به واسطه قابلیت وای فای دیتاها را بر روی DVR ذخیره می کنند.

6 مرداد , 1403 بیشتر بخوانید

این دوربین های مداربسته دیجیتال به واسطه آی پی مستقلی که دارند به اینترنت وصل می شوند. از این رو داده های حاصل از رصد دوربین بر روی نمایشگر دستگاه قابل مشاهده است و در کمترین فاصله زمانی دیتاها دراختیار کاربر قرار می گیرد که این امر در دوربین های مداربسته آنالوگ امکانپذیر نمی باشد. بدون محدودیت زمانی و مکانی به راحتی می توان به داده های دوربین مداربسته تحت شبکه دسترسی داشت که این قضیه بزرگ ترین مزیت این دوربین ها تلقی می شود.

6 مرداد , 1403 بیشتر بخوانید

بهترین انتخاب بین این دو تجهیز بر اساس بررسی عملکرد این تجهیزات، نوع پروژه و نیاز کاربر بدست می آید. سیستم دوربین مداربسته و دزدگیر هردو در دسته تجهیزات امنیتی، نظارتی قرار می گیرند و بسته به نیاز کاربر و شرایط محیطی انتخاب می شوند. در ادامه به تعریف دوربین مداربسته و دزدگیر می پردازیم.

6 مرداد , 1403 بیشتر بخوانید

بهترین انتخاب برای دوربین های مداربسته فضای باز، دوربینی است که دارای مقاومت مطلوب در شرایط آب و هوایی نامساعد از جمله بارش باران، برف، وزش باد و یا کاهش و افزایش دما را داشته باشد. همچنین برخی از مدل های این دوربین ها با داشتن وای فای تصاویر را مستقیما به گوشی تلفن همراه منتقل می کنند تا کاربر یا اپراتور به راحتی به دیتاهای مد نظر در لحظه دسترسی داشته باشد.

6 مرداد , 1403 بیشتر بخوانید

یکی از سوالات رایج بعد از خرید دوربین مداربسته، انتخاب مکان مناسب نصب دوربین است و پیدا کردن مکان مناسب، در بازدهی دوربین، کیفیت تصاویر ثبت شده توسط دوربین و عوامل دیگر اثر گذار است. به منظور یافتن محل مناسب نصب دوربین ابتدا باید بدانید که هدف شما از نصب دوربین مداربسته چیست و قصد دارید برای چه کاری از دوربین و تصاویر قابل ارائه توسط این سیستم نظارتی استفاده نمایید.

6 مرداد , 1403 بیشتر بخوانید

دوربین سولار یا خورشیدی یکی از تجهیزات نظارتی، امنیتی هوشمند به حساب می آید که به جای استفاده از برق شهری از منبع نور خورشید به منظور دریافت انرژی مورد نیاز (منبع تغذیه) استفاده می کند و با جذب و ذخیره سازی انرژی خورشیدی، دستگاه شارژ شده، انرژی دریافتی را به انرژی الکتریکی تبدیل کرده و در باتری ذخیره می نماید. این ویژگی، عدم وجود برق در مناطقی که نیازمند دوربین مداربسته و نظارت مداوم و 24 ساعته هستند را برطرف نموده است و امروزه طرفداران زیادی را به خود جلب نموده است.

6 مرداد , 1403 بیشتر بخوانید

با تولید دوربین های مدار بسته شارژی مشکل عدم امکان استفاده از دوربین های مداربسته سیم دار در مکان هایی که امکان دسترسی به برق وجود ندارد مرتفع شده است. در ادامه این مقاله به بررسی کامل دوربین مداربسته شارژی خواهیم پرداخت. در صورتی که نیاز به اطلاعات جزئی تری دارید در کامنت ها درج نمایید تا در اسرع وقت پاسخ تخصصی را دریافت نمایید.

6 مرداد , 1403 بیشتر بخوانید
پربازدیدترین مقالات

پمپ ها مدل ها و برند های مختلفی دارند. آنچه از پمپ ها انتظار می رود سیال را از نقطه ای به نقطه دیگر انتقال دهد در این رابطه مابین فشار و دبی پمپ رابطه معکوس وجود دارد. بدین مفهوم که؛ پمپ هایی که دبی زیادی را انتقال می دهند فشار کمتری تولید می کنند و برعکس آن نیز صادق است، یعنی پمپ هایی که فشار زیادی تولید می کنند دبی کمتری تولید می کنند. برای انتخاب یک پمپ اولین موضوع مقدار دبی و میزان فشار لازم است.

6 مرداد , 1403 بیشتر بخوانید

منبع تحت فشار با نام های دیگری اعم از مخزن دیافراگمی یا منبع تحت فشار نیز شناخته می شود. چگونه باید این محصول را انتخاب نماییم؟ در زمان استفاده از این محصول چه نکاتی حیاتی می باشند؟

6 مرداد , 1403 بیشتر بخوانید

ماینر دستگاهی است برای استخراج بیت کوین که همان ارز دیجیتال است و توسط شرکت هایی چون BITMAIN که پیشتاز این نوع صنعت گردیده، تولید می شود.

6 مرداد , 1403 بیشتر بخوانید

اگر شما هم از افرادی هستید که قصد خرید کولر گازی را دارید اما با سوالاتی همچون اینکه کدام برند های کولر گازی اورجینال بوده، برای ابعاد محیط مورد نظر چه نوع و چه ظرفیتی از کولر گازی مناسب است و مراکز معتبر جهت خرید کولر گاز کدام است؟ مواجه هستید، مطالعه این مطلب برای شما مفید خواهد بود زیرا توصیه می شود در اولین گام به مطالعه مطالب ارائه شده در این زمینه پرداخته و در گام نهایی پس از دریافت مشاوره از کارشناسان این حوزه اقدام به خرید کولر گازی نمایید.

6 مرداد , 1403 بیشتر بخوانید

پرلیت یک نوع سنگ آتش فشانی از نوع سیلیکات بوده که به علت منجمد شدن گدازه های آتش فشانی مقداری آب (2 تا 5 درصد) در آن ذخیره می شود که توسط حرارت بین 400 تا 1300 درجه سانتی گراد آب موجود در داخل آن خارج شده و این عمل باعث می شود تا ماده خاکستری داخل آن تغییر رنگ داده و ماده ای سفید رنگ به نام پرلیت ایجاد گردد.

6 مرداد , 1403 بیشتر بخوانید

بهترین پمپ آب خانگی کدام است؟ معرفی کم صداترین، قویترین و بهترین پمپ آب خانگی و کشاورزی در ایران، در این مقاله به تفصیه به این مضوع پرداخته و بهترین پمپ ها را همچنین بر اساس نوع و توان معرفی می کنیم.

6 مرداد , 1403 بیشتر بخوانید