میزان صدای کولر گازی

میزان صدای کولر گازی

کولر گازی ها امروزه جایگزین بسیار مناسبی به جای کولر های آبی می باشند. این تجهیزات با قطعات بسیار نوین و پیشرفته تولید شده اند و با کم ترین صدای ممکن کارایی دارند. بنابراین، اگر شما حین کار کردن کولر گازی و اسپیلت خود متوجه صداهای عجیب شده اید، باید به فکر بررسی یا تعمیرات این دستگاه باشید.

کولر گازی ها امروزه جایگزین بسیار مناسبی به جای کولر های آبی می باشند. این تجهیزات با قطعات بسیار نوین و پیشرفته تولید شده اند و با کم ترین صدای ممکن کارایی دارند. بنابراین، اگر شما حین کار کردن کولر گازی و اسپیلت خود متوجه صداهای عجیب شده اید، باید به فکر بررسی یا تعمیرات این دستگاه باشید.

میزان صدای کولر گازی

میزان صدای کولر گازی یکی از مهم ترین فاکتورهایی است که برای مشتریان اهمیت دارد. این صدا حد استانداری دارد و صدایی بیشتر از آن برای کاربر آزاردهنده محسوب می شود. در برخی موارد تنها با سرویس کردن کولر گازی این مورد رفع خواهد شد ولی اگر مشکل جدی تر باشد، می بایست برای رفع آن حتما از یک متخصص کمک بگیرید.

میزان صدای کولر گازی

محدوده استاندارد صدای کولر گازی چند دسیبل است؟

محدوده استانداری که صدای کولر گازی می تواند تولید کند بین 50 تا 60 دسیبل است. رنج صدای کولرهای گازی که در بازار موجود می باشند چیزی بین 37 تا 82 دسیبل متغییر است. اگر قصد خرید یک اسپلیت با صدای آرام را دارید، باید با کارشناسان این حوزه مشورت نمایید. همچنین اگر دستگاه به شما نزدیک تر باشد، صدای آن را بیشتر می شنوید. این مورد درباره کولر پنجره ای و پرتابل بیشتر دیده می شود زیرا همه قطعات به علاوه کمپرسور در یک واحد است.

در ادامه مطالب صداهای مختلفی که ممکن است از اسپلیت شنیده شود را بررسی می کنیم:

  • صدای سوت کشیدن کولر گازی

اگر زمان روش کردن اسپلیت صدایی شبیه به سوت را می شنوید، ممکن است دلایل زیر برای آن اتفاق افتاده باشد: نشتی گاز مبرد، شکستگی پروانه فن فیلتر هوا، مشکل در ترموستات کولر، خرابی بلبرینگ موتور فن و مسدود بودن جریان هوا. برای حل این صدا بهتر است اول این موارد به درستی بررسی گردد.

  • صدای جیر جیر کردن کولر گازی

صدای جیر جیر کردن یا حتی در مواقعی صدایی همانند جیغ، می تواند به خاطر ساییده شدن دو قطعه فلزی درون دستگاه رخ دهد. خرابی بلوئر، مشکل در کمپرسور اسپلیت، فرسودگی تسمه یا ایراد در دهنه کولر گازی می تواند از مواردی باشد که حتما می بایست بررسی گردد.

  • شنیدن صدای وز وز در اسپلیت

شنیده شدن این صدا در کولر گازی می تواند نشان دهنده مسئله بزرگی باشد. ممکن است این صدا را زمانی که اسپلیت روی مود سرمایشی است بشنوید. در این صورت باید خازن، شلی قطعات، خرابی کمپرسور، خرابی موتور یا کنتاکتور و یخ زدگی پنل داخلی بررسی شود.

  • صدای تق تق در اسپلیت

شنیده شدن این صدا می تواند دلایل مختلفی از جمله: شل شدن پیچ ها، سرد و گرم شدن فون ها و آلودگی کندانسور و یونیت خارجی باشد.

  • صدایی شبیه زوزه در کولر گازی

صدای زوزه از کولر گازی یکی از آزاردهنده ترین صداها است. یک اسپلیت سالم هیچگاه چنین صدایی را تولید نمی کند بنابراین، بهتر است به این نوع صدا بی توجهی نکنید. علل شنیده شدن این صدا می تواند عواملی همانند: نیم سوز شدن کمپرسور یا خرابی بلوئر فن باشد، که در هر دو صورت برای عیب یابی درست می بایست ایرادات توسط یک متخصص مجرب رفع گردد.

صدای کولر گازی

آیا راهی برای کم کردن صدای کولر گازی وجود دارد؟

عیب یابی و رفع تمامی ایراداتی که در بالا ذکر شد، همگی می توانند به نوعی باعث کم شدن صدای کولر گازی شود. باید در نظر داشته باشید که اسپلیت هایی که قدرت خنک کنندگی بیشتری دارند، ممکن است صدای بالاتری نیز تولید کنند. بنابراین، در بعضی از این کولر گازی ها تکنولوژی ای تعبیه شده است که می تواند به شکل خودکار سطح صدا را کاهش دهد. این مدل از کولرها قیمت بیشتری دارند اما میزان شنیده شدن صدا توسط گوش انسان را کاهش می دهند.

همچنین توصیه می شود تا قبل از خرابی دستگاه، سرویس های دوره ای را جدی بگیرید. متخصصان مجرب برای کم شدن نویز کولرهای گازی معمولا پیشنهاداتی می دهند که شامل:

روغن کاری فن: روغن کاری کردن فنی که جریان هوا را به درون محیط وارد می کند باعث می شود که صدای کولر گازی کمتر شود.

عایق بندی کمپرسور: عایق بندی کمپرسور خصوصا در انواع کولرهای پنجره ای می تواند صدا را تا حد زیادی کاهش دهد.

تمیز کردن آلودگی های دستگاه: تمیزی فیلترها و کندانسور باعث افزایش کارایی می گردد و از ایجاد صدای اضافی جلوگیری می کند.


این مشکلات ممکن است برای انواع کولر گازی ها پیش بیاید. بنابراین، بهتر است برای حل این موارد از یک تکنسین مجرب کمک بگیرید.

نتیجه گیری

توجه داشته باشید که در حین کارکرد دستگاه اگر صدای عجیبی را شنیدید، آن را جدی گرفته و در صدد رفع آن برآیید. دست کم گرفتن صداهایی که از کولر گازی شنیده می شود، ممکن است در طولانی مدت باعث آسیب به قطعات و بالا رفتن هزینه های تعمیرات گردد.

مقالات مرتبط

نحوه نصب کولر گازی پرتابل باید به درستی و صحیح انجام گیرد. برای این کار باید ابتدا آموزش های لازم داده شود یا حتی می توان از تکنسین های ماهر در این زمینه کمک گرفت. در این مقاله درباره مراحل نصب و نکات طلایی مربوط به کولر گازی پرتابل توضیحات کاملی داده ایم. همراه ما باشید.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید

نصب کولر گازی پنجره ای به دلیل یک تکه بودن آن، بسیار آسان تر از انواع کولر گازی (اسپلیت) می باشد. اما در نصب این تجهیز باید دقت لازم را داشته باشید. زیرا در صورت عدم رعایت اصول نصب، ممکن است برای شما و همسایگان مشکلاتی را ایجاد کند. به این نکته توجه نمایید که در بسته بندی کولر گازی باید تجهیزاتی مانند مفصل زه کشی، عایق (چسبی و شیار دار برای قاب پنجره)، پیچ های مختلف، پنل کرکره ای، بست های نگهدارنده و L شکل وجود داشته باشد تا فرآیند نصب به سهولت انجام شود.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید

زمانی که از هوای داغ تابستان در بیرون از منزل، به هوای مطبوع و خنک خانه پناه می برید و در کمال ناباوری متوجه می شوید که کولر گازی باد گرم می دهد. در این موقعیت چه احساسی دارید؟ این یکی مشکلات شایع از نظر کاربران است. چنین مسئله ای دلایل زیادی دارد که در این مقاله با آنها آشنا خواهیم شد.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید

تمامی افرادی که اقدام به خرید کولر گازی می کنند، انتظار دارند که در فصول سرد و گرم سال، هوایی مطبوع و یکنواخت را برای آنها فراهم سازد و کولرهای گازی هم مانند سایر تجهیزات تهویه مطبوع امکان آسیب دیدن قطعات در آنها وجود دارد که در صورت آسیب دیدن آنها، در قدم اول باید به عیب یابی بپردازیم. ما در این مقاله به کمک متخصصین این حوزه به بررسی عیوب رایج کولر گازی و راهکارهای تعمیر آن می پردازیم.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید
پربازدیدترین مطالب

پمپ ها مدل ها و برند های مختلفی دارند. آنچه از پمپ ها انتظار می رود سیال را از نقطه ای به نقطه دیگر انتقال دهد در این رابطه مابین فشار و دبی پمپ رابطه معکوس وجود دارد. بدین مفهوم که؛ پمپ هایی که دبی زیادی را انتقال می دهند فشار کمتری تولید می کنند و برعکس آن نیز صادق است، یعنی پمپ هایی که فشار زیادی تولید می کنند دبی کمتری تولید می کنند. برای انتخاب یک پمپ اولین موضوع مقدار دبی و میزان فشار لازم است.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید

منبع تحت فشار با نام های دیگری اعم از مخزن دیافراگمی یا منبع تحت فشار نیز شناخته می شود. چگونه باید این محصول را انتخاب نماییم؟ در زمان استفاده از این محصول چه نکاتی حیاتی می باشند؟

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید

ماینر دستگاهی است برای استخراج بیت کوین که همان ارز دیجیتال است و توسط شرکت هایی چون BITMAIN که پیشتاز این نوع صنعت گردیده، تولید می شود.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید

اگر شما هم از افرادی هستید که قصد خرید کولر گازی را دارید اما با سوالاتی همچون اینکه کدام برند های کولر گازی اورجینال بوده، برای ابعاد محیط مورد نظر چه نوع و چه ظرفیتی از کولر گازی مناسب است و مراکز معتبر جهت خرید کولر گاز کدام است؟ مواجه هستید، مطالعه این مطلب برای شما مفید خواهد بود زیرا توصیه می شود در اولین گام به مطالعه مطالب ارائه شده در این زمینه پرداخته و در گام نهایی پس از دریافت مشاوره از کارشناسان این حوزه اقدام به خرید کولر گازی نمایید.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید

بهترین پمپ آب خانگی کدام است؟ معرفی کم صداترین، قویترین و بهترین پمپ آب خانگی و کشاورزی در ایران، در این مقاله به تفصیه به این مضوع پرداخته و بهترین پمپ ها را همچنین بر اساس نوع و توان معرفی می کنیم.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید

پرلیت یک نوع سنگ آتش فشانی از نوع سیلیکات بوده که به علت منجمد شدن گدازه های آتش فشانی مقداری آب (2 تا 5 درصد) در آن ذخیره می شود که توسط حرارت بین 400 تا 1300 درجه سانتی گراد آب موجود در داخل آن خارج شده و این عمل باعث می شود تا ماده خاکستری داخل آن تغییر رنگ داده و ماده ای سفید رنگ به نام پرلیت ایجاد گردد.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید