نحوه نصب کولر گازی پنجره ای

نحوه نصب کولر گازی پنجره ای

نصب کولر گازی پنجره ای به دلیل یک تکه بودن آن، بسیار آسان تر از انواع کولر گازی (اسپلیت) می باشد. اما در نصب این تجهیز باید دقت لازم را داشته باشید. زیرا در صورت عدم رعایت اصول نصب، ممکن است برای شما و همسایگان مشکلاتی را ایجاد کند. به این نکته توجه نمایید که در بسته بندی کولر گازی باید تجهیزاتی مانند مفصل زه کشی، عایق (چسبی و شیار دار برای قاب پنجره)، پیچ های مختلف، پنل کرکره ای، بست های نگهدارنده و L شکل وجود داشته باشد تا فرآیند نصب به سهولت انجام شود.

گاها به این مسئله برخورد می کنیم که یک تجهیز سرمایشی با حجم کمتر در مقایسه با کولر گازی های معمولی یا اسپلیت را خریداری کنیم. به ویژه برای محیط ها و مراکزی که با محدودیت فضا مواجه هستیم. از این رو کولرهای گازی پنجره ای بهترین گزینه برای حل این مشکل هستند که در ظرفیت های مختلف ارائه می شوند و چالشی که همواره کاربران با آنها مواجه هستند، طریقه نصب این تجهیز می باشد که به دلیل نصب در جداره پنجره باید به درستی این اتفاق بیفتد تا در نهایت عملکرد صحیحی را ارائه دهد. در این مقاله درباره نحوه صحیح نصب کولر گازی پنجره ای صحبت می کنیم. لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

نحوه نصب کولر گازی پنجره ای

نصب کولر گازی پنجره ای به دلیل یک تکه بودن آن، بسیار آسان تر از انواع کولر گازی (اسپلیت) می باشد. اما در نصب این تجهیز باید دقت لازم را داشته باشید. زیرا در صورت عدم رعایت اصول نصب، ممکن است برای شما و همسایگان مشکلاتی را ایجاد کند. به این نکته توجه نمایید که در بسته بندی کولر گازی باید تجهیزاتی مانند مفصل زه کشی، عایق (چسبی و شیار دار برای قاب پنجره)، پیچ های مختلف، پنل کرکره ای، بست های نگهدارنده و L شکل وجود داشته باشد تا فرآیند نصب به سهولت انجام شود. همچنین نحوه نصب انواع دیگر کولر گازی با این مدل کولری گازی متفاوت است در صورت تمایل می توانید به مقالات زیر مراجعه نمایید.

نحوه نصب کولر گازی پنجره ای

انتخاب محل مناسب نصب کولر گازی پنجره ای

همانطور که از اسم این کولر گازی پیداست، بهترین محل نصب آن پنجره می باشد. اما نه هر پنجره ای، باید قبل از نصب، به نوع پنجره، عمودی یا افقی بودن آن توجه کنید. همچنین توصیه می شود این دستگاه را بر روی پنجره های عمودی نصب کنید. در ابتدا لازم است، سلامت پنجره مورد بررسی قرار گیرد تا در صورت وجود مشکل در پروفیل و شیشه ها قبل از نصب کولر بتوانید آسیب ها را رفع نمایید. در صورت سالم بودن تمامی پنجره ها، پنجره ای را انتخاب کنید که به فضای مدنظرتان برای خنک شدن نزدیک است، همچنین باید به این موضوع توجه کنید که کولر گازی پنجره ای از بیرون پنجره در معرض مستقیم نور آفتاب قرار نگیرد. برای نصب کولر گازی پنجره ای به نکات زیر دقت نمایید تا بتوانید جای کولر پنجره ای را به درستی انتخاب کنید. همچنین توجه داشته باشید به دلیل وزن نه چندان زیاد این محصول می توان به راحتی جابجایی کولر گازی پنجره ای را انجام داد.

انتخاب محل مناسب نصب کولر گازی پنجره ای

  • کولر گازی به خودی خود برق زیادی مصرف می کند و برای راه اندازی باید از برقی تغذیه کند که نوسان نداشته باشد. اگر قرار است کولر گازی پنجره ای را در کنار سایر وسایل پر مصرف قرار دهید باید برق کولر را از آن جدا کنید، می توانید از جعبه فیوز، برق را تامین کنید و برای این کار به هیچ عنوان از سیم سیار استفاده نکنید. برای بدست آوردن عدد فیوز مورد نظر باید به مشخصات دستگاه رجوع کنید و حداکثر آمپر را پیدا کرده و سپس آن را در 1.8 ضرب کنید. (باید به استاندارد برند توجه کنید زیرا ممکن است برخی برندهای کولر گازی از 1.7 تا 2 متغیر باشند).
  • توصیه می شود برای عملکرد بهتر، اطراف بخش خارجی و داخلی تجهیز هیچ مانعی وجود نداشته باشد.
  • برای راندمان بهتر می توانید برای بخش بیرونی سایبان نصب کنید، همچنین باید به این نکته توجه کنید که هوا در بخش داخلی و بیرون در جریان باشد.
  • پروفیل های پنجره و به طور کلی جایگاه نصب باید مستحکم و مطمئن باشد و بتواند لرزش و وزن کولر را تحمل کند، زیرا در صورت سست بودن جای نصب، ممکن است کولر گازی از سمت بیرون یا داخل بیفتد و صدمات جبران ناپذیر مالی یا جانی داشته باشد.

مراحل نصب کولر گازی پنجره ای
  1. در ابتدا باید پنل کرکره ای موجود در بسته بندی را نصب کنید. به این نکته توجه داشته باشید که در صورت نبود پنل کرکره ای باید یک جایگزین مناسب مانند فوم یا تجهیزات مشابه را استفاده کنید. برای نصب این قطعه باید آن را درون شیارهای پایین و بالای دستگاه نصب کنید، سپس پرده های کرکره ای را در اطراف کولر با پیچ فیکس کنید.
  2. از نوار عایق چسبی استفاده کرده و آن را به لبه داخلی از قسمت بالای پنجره بچسبانید.
  3. در ادامه لبه پایینی را برای نصب بست L شکل اندازه گیری کنید. برای این کار باید لبه پایینی را به سه قسمت مساوی تقسیم کنید. در نظر داشته باشید که نصب اصولی این براکت ها به استحکام دستگاه بعد از نصب کمک می کند، پس با دقت بالایی آن را انجام دهید.
  4. وقتی مرحله قبل را با دقت لازم انجام دادید، باید کولر گازی را به بست ها تکیه داده و درون پنجره قرار دهید. در این مرحله به سینی تخلیه آب کولر دقت کنید تا آسیب نبیند. (این سینی معمولا برای زمانی نصب می شود که کولر را در ارتفاع نصب کنید)
  5. در مرحله بعد باید پنجره را تا پنل کرکره ای پایین بیاورید. البته نکته مهمی که وجود دارد این است که در هنگام پایین آوردن پنجره و فیکس کردن آن بر روی پنل کرکره ای، کولر از بیرون به سمت پایین متمایل شود.
  6. در آخر باید پنل کرکره ای را به پنجره فیکس کرده و مراحل عایق کاری بین درزهای پنجره دستگاه یا دیوار را انجام دهید. همچنین فراموش نکنید که شیلنگ را به سینی زیر کولر وصل کنید.

 یکی دیگر از انواع کولر گازی ها کولر گازی ایستاده است که دارای روش نصب متفاوتی می باشد. لطفا به منظور کسب اطلاعات بیشتر به مقاله نحوه نصب کولر گازی دیواری مراجعه نمایید.

کلام آخر

از همراهی شما سپاسگزاریم. در این مقاله درباره طریقه نصب کولر گازی پنجره ای، مراحل مختلف نصب این تجهیز و محل مناسب نصب صحبت کردیم. امید است با خواندن این مطالب بتوانید به درستی از مراحل نصب کولر گازی پنجره ای آگاه شوید و در زمان مناسب از آن استفاده نمایید.

مقالات مرتبط

نحوه نصب کولر گازی پرتابل باید به درستی و صحیح انجام گیرد. برای این کار باید ابتدا آموزش های لازم داده شود یا حتی می توان از تکنسین های ماهر در این زمینه کمک گرفت. در این مقاله درباره مراحل نصب و نکات طلایی مربوط به کولر گازی پرتابل توضیحات کاملی داده ایم. همراه ما باشید.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید

شناختن قطعات داخلی کولر گازی برای کسانی که از این دستگاه تهویه مطبوع استفاده می کنند امری بسیار ضرروی است زیرا با شناخت قطعات این محصول در صورت بروز مشکل می توان به راحتی عیب یابی و قطعه مورد نظر را را تعمیر یا تعویض نمود. هدف این مقاله آگاهی شما عزیزان از بخش های الکتریکی و مکانیکی می باشد همچنین با هر قطعه در یونت خارجی و داخلی اسپلیت ها هم آشنا می شوید.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید

در ابتدا باید بدانیم که کولر گازی یا داکت اسپلیت به صورت بی صدا تولید نمی شود و این محصولات با توجه به استفاده از تکنولوژی های روز دنیا می توانند کم صداتر شوند. کولر گازی بی صدا یا کم صدا صدایی برابر با 20 دسی بل تولید می کند که این امر در کنار ایجاد تهویه مطبوع و تامین سرمایش و گرمایش محیط به آسایش ساکنین کمک بسیار زیادی می نماید. به این نکته توجه کنید که بهترین کولر گازی بی صدا هم اگر با حداکثر توان خود کار کند، بیشتر از حد نرمال صدا تولید می کند.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید

آیا تاکنون کولر گازی شما دچار یخ زدگی شده است؟ دلایل مختلفی منجر می شود که کولر گازی یا اسپلیت دچار یخ زدگی شود. در این مقاله قصد داریم مهم ترین علل این اتفاق را به صورت ریشه ای بررسی کرده تا بتوانید به راحتی آن را رفع نمایید.دلایل مختلفی می تواند منجر به یخ زدن کمپرسور کولر گازی شود که می توان ناشی از سرمای محیط یا سایر عوامل دیگر مانند مشکلات فنی زیر باشد.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید

تمیز کردن کولر گازی در دراز مدت به طور مستمر از جمله کارهایی است که به بهتر کردن نحوه عملکرد کولر گازی کمک می کند. کولر گازی دارای بخش هایی است که اگر دچار کثیفی یا آلودگی باشند، روند سرمادهی یا گرمادهی کولر گازی را مختل می کنند.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید

سرویس های دوره ای در دستگاه های برقی همانند کولر گازی که امروزه قیمت گران تری نیز به خود اختصاص داده اند، می تواند از بروز یکسری از مشکلات جلوگیری نماید. این سرویس ها باعث می شود تا عملکرد دستگاه شما در بهینه ترین حالت خود باشد.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید

با گرم تر شدن هوا و شروع فصل تابستان یکی از متداول ترین تجهیزات گرمایشی که امروزه اکثر افراد استفاده می نمایند، کولر گازی می باشد. شاید برایتان پیش آمده باشد که اسپلیت منزل یا محل کارتان باد گرم بزند و هیچ گونه سرمایشی نداشته باشد. این مشکل به نشت کولر گازی و کمبود گاز مبرد مربوط می شود.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید

کولرهای گازی را می توان در مکان های مختلف استفاده کرد. کاربرد این کولرها با توجه به دو تکه یا یک تکه بودن و نوع کمپرسور مشخص می شود که در این مقاله به بررسی کاربردهای کولر گازی به تفکیک فضا می پردازیم، با ما همراه باشید.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید

محل نصب کولر گازی یکی از مهمترین مواردی است که پس از خرید کولر گازی باید به آن توجه کنید، زیرا اگر بهترین کولر گازی را هم خریداری نمایید اما جایگاه درستی برای نصب آن در نظر نگیرید ممکن است در نحوه عملکرد کولر گازی و طول عمر مفید اسپلیت تاثیر مخربی داشته باشد که به همین دلیل ما در مقاله بهترین مکان برای نصب کولر گازی را بررسی می کنیم، با ما همراه باشید.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید

آبریزی یا نشت آب کولر به داخل خانه یکی از مشکلات شایعی است که بیشتر در فصل تابستان اتفاق می افتد. این نشت آب از جلوی پنل دو تکه است. مشکل نشتی آب اسپلیت یا کولر گازی باید خیلی زود برظرف شود چرا که اگر تعللی صورت بگیرد موجب خساراتی همچون ریختن گچ دیوار یا خراب شدن کاغذ دیواری می گردد. در این مقاله قصد داریم درباره دلایل آبریزی کولر گازی توضیحاتی را ارائه کنیم که پیشنهاد می شود همراه ما باشید.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید

کولر گازی ها امروزه جایگزین بسیار مناسبی به جای کولر های آبی می باشند. این تجهیزات با قطعات بسیار نوین و پیشرفته تولید شده اند و با کم ترین صدای ممکن کارایی دارند. بنابراین، اگر شما حین کار کردن کولر گازی و اسپیلت خود متوجه صداهای عجیب شده اید، باید به فکر بررسی یا تعمیرات این دستگاه باشید.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید

کولر گازی اینورتردار با استفاده از اینورتر دور موتور را با تغییرات فرکانس یونیت خارجی هماهنگ می کند که این امر موجب می شود کولر گازی در شروع کار خود با دور متناسب کار کند و بعد از آن به اوج برسد. کولرهای گازی اسپلیت مدل اینورتر بین 40 تا 60 درصد کم مصرف تر می باشند. اینورتر یا مبدل به معنای وارونه گردان یا معکوس کننده می باشد و در سیستم های کمپرسوری به معنای دور متغییر است.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید

یکی از سوالاتی که ذهن خریداران را در حین خرید کولر گازی به خود مشغول کرده تفاوت اسپلیت با کولر گازی می باشد که به همین منظور در این مقاله به بررسی تفاوت های اسپلیت و کولر گازی پرداخته ایم تا خریداران به راحتی بتوانند محصول مورد نیاز خود را تهیه نمایند، با ما همراه باشید. در پاسخ به این سوال باید بگوییم که اسپلیت ها یکی از انواع کولر گازی می باشند که بیشتر برای بحث سرمایش محیط مورد استفاده قرار می گیرند اما عملکرد خنک سازی یکسانی با سایر کولرهای گازی دارند.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید

در پاسخ به سوال کولر گازی چیست؟ می توانیم اینگونه بیان کنیم که تعریف این دستگاه در نحوه عملکرد آن تعریف می شود یعنی کولر گازی که با نام های کولر اسپلیت یا گاها اسپیلیت نیز شناخته می شود، با روش سیکل تبرید تراکمی، گرمای اتاق را گرفته و به خارج دفع می نماید. همچنین در برخی انواع کولرگازی، عکس این عملیات نیز امکان پذیر است که باعث ایجاد گرمایش در فصل زمستان می شود.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید
پربازدیدترین مطالب

پمپ ها مدل ها و برند های مختلفی دارند. آنچه از پمپ ها انتظار می رود سیال را از نقطه ای به نقطه دیگر انتقال دهد در این رابطه مابین فشار و دبی پمپ رابطه معکوس وجود دارد. بدین مفهوم که؛ پمپ هایی که دبی زیادی را انتقال می دهند فشار کمتری تولید می کنند و برعکس آن نیز صادق است، یعنی پمپ هایی که فشار زیادی تولید می کنند دبی کمتری تولید می کنند. برای انتخاب یک پمپ اولین موضوع مقدار دبی و میزان فشار لازم است.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید

منبع تحت فشار با نام های دیگری اعم از مخزن دیافراگمی یا منبع تحت فشار نیز شناخته می شود. چگونه باید این محصول را انتخاب نماییم؟ در زمان استفاده از این محصول چه نکاتی حیاتی می باشند؟

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید

ماینر دستگاهی است برای استخراج بیت کوین که همان ارز دیجیتال است و توسط شرکت هایی چون BITMAIN که پیشتاز این نوع صنعت گردیده، تولید می شود.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید

اگر شما هم از افرادی هستید که قصد خرید کولر گازی را دارید اما با سوالاتی همچون اینکه کدام برند های کولر گازی اورجینال بوده، برای ابعاد محیط مورد نظر چه نوع و چه ظرفیتی از کولر گازی مناسب است و مراکز معتبر جهت خرید کولر گاز کدام است؟ مواجه هستید، مطالعه این مطلب برای شما مفید خواهد بود زیرا توصیه می شود در اولین گام به مطالعه مطالب ارائه شده در این زمینه پرداخته و در گام نهایی پس از دریافت مشاوره از کارشناسان این حوزه اقدام به خرید کولر گازی نمایید.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید

بهترین پمپ آب خانگی کدام است؟ معرفی کم صداترین، قویترین و بهترین پمپ آب خانگی و کشاورزی در ایران، در این مقاله به تفصیه به این مضوع پرداخته و بهترین پمپ ها را همچنین بر اساس نوع و توان معرفی می کنیم.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید

پرلیت یک نوع سنگ آتش فشانی از نوع سیلیکات بوده که به علت منجمد شدن گدازه های آتش فشانی مقداری آب (2 تا 5 درصد) در آن ذخیره می شود که توسط حرارت بین 400 تا 1300 درجه سانتی گراد آب موجود در داخل آن خارج شده و این عمل باعث می شود تا ماده خاکستری داخل آن تغییر رنگ داده و ماده ای سفید رنگ به نام پرلیت ایجاد گردد.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید