نحوه نصب کولر گازی پرتابل

نحوه نصب کولر گازی پرتابل

نحوه نصب کولر گازی پرتابل باید به درستی و صحیح انجام گیرد. برای این کار باید ابتدا آموزش های لازم داده شود یا حتی می توان از تکنسین های ماهر در این زمینه کمک گرفت. در این مقاله درباره مراحل نصب و نکات طلایی مربوط به کولر گازی پرتابل توضیحات کاملی داده ایم. همراه ما باشید.

نحوه نصب کولر گازی پرتابل باید به درستی و صحیح انجام گیرد. برای این کار باید ابتدا آموزش های لازم داده شود یا حتی می توان از تکنسین های ماهر در این زمینه کمک گرفت. در این مقاله درباره مراحل نصب و نکات طلایی مربوط به کولر گازی پرتابل توضیحات کاملی داده ایم. همراه ما باشید.

نحوه نصب کولر گازی پرتابل

بین انواع کولرهای گازی نصب کولر گازی پرتابل یکی از آسان ترین آنها است. معمولا خریداران این کولر گازی یک تکه به دلیل سهل بودن نصب آن خودشان اقدام به نصب می کنند. در ادامه مرحله به مرحله نصب کولر گازی پرتابل را بررسی می کنیم.

نحوه نصب کولر گازی پرتابل

مراحل نصب کولر گازی پرتابل به چه صورت است؟

در این قسمت گام به گام مراحل نصب کولر گازی پرتابل را بیان می کنیم:

  • آماده سازی کولر گازی

قبل از هر چیزی بهتر است دفترچه راهنما یا دستورالمعل را مطالعه نمایید. همچنین در نکته ای که بالا نیز به اشاره شد، توصیه می شود برای جابجایی کولر از فرد دیگری کمک بگیرید.

  • نصب کولر گازی پرتابل

برای آن که هوا را بتوان از کولر گازی خارج کرد باید از طریق یک پنجره این کار را انجام داد. اگر در نزدیکی یونیت پنجره ندارید، توصیه می شود تا از کیت تهویه استفاده نمایید. اگر دارای پنجره های معمولی هستید که از سمت پایین باز می گردند، کیت به راحتی در همان محل نصب گشته و کارایی خود را اعمال می نماید.

  • متصل کردن شیلنگ

بعد از آن که کیت را به پنجره متصل کردید، نوبت به متصل کردن شیلنگ می رسد. بعد از آن که اتصال دهنده در پشت یونیت را پیدا کردید، باید سیم شیلنگ را در پشت کولر گازی متصل کنید. لوله شیلنگ را با هواکش پنجره به کیت کشویی که روی پنجره است، متصل نمایید. برای آن که عملکرد سرمادهی به درستی انجام گیرد، حدالامکان طول شیلنگ را مستقیم و کوتاه نگه دارید. فاصله بین کولر گازی و کیت پنجره ای حدودا باید 280 سانتیمتر باشد.

  • وصل کردن به جریان برق

بعد از آن که کار متصل کردن شیلنگ به اتمام رسید، زمان راه اندازی کولر گازی است. کولر گازی پرتابل را به برق وصل کنید و برای شروع دکمه test را فشار دهید. اگر جریان برق به درستی به کولر گازی نرسد، کولر آن را به شکل خودکار قطع می کند. برای روشن کردن مجدد کولر گازی دکمه reset را فشار دهید.

  • عمل تخلیه

کولر گازی های پرتابل به دو شکل تخلیه را انجام می دهند. اولی به شکل خود تخلیه کار می کند ولی نوع دوم را باید به شکل دستی تخلیه نمایید. در نوع تخلیه دستی، می توانید با قرار دادن لوله تخلیه در قسمت پایینی کولر گازی این کار را انجام دهید.

حال سوالی که پیش می آید آن است که در صورت نداشتن پنجره، تهویه هوا به چه صورت انجام می گیرد؟

اگر ساکن آپارتمان هستید که دسترسی به پنجره ندارید، توصیه می شود تا این راه را امتحان نمایید. برای این کار یک مسیر دودکش در سقف تعبیه می شود که با قرار دادن خروجی هوا دستگاه، تهویه به درستی انجام می گیرد.

نصب کولر گازی پرتابل

نکات ایمنی قبل از نصب کولر گازی پرتابل

  • برای نصب انواع کولر گازی مخصوصا مدل پرتابل حتما باید از یک تکنسین مجرب کمک بگیرید. این کولر گازی های برای راه اندازی نیاز به افراد متخصص دارند.
  • دقت داشته باشید کولر گازی های پرتابل وزن قابل توجهی دارند، بنابراین برای جابجایی آنها به تنهایی دست به کار نشوید.
  • توجه داشته باشید به دلیل مصرف برق بالایی که این محصولات دارند، نباید به سه راهی متصل شوند و باید مستقیما به جریان برق شهری اتصال داشته باشند.
  • از آنجایی که این محصولات تهویه مطبوع برای سیکل سرمایشی به نصب درست شیلنگ تخلیه آب و اگزوز تخلیه هوا نیاز دارد، بنابراین نصب نادرست آنها باعث افت بازدهی می گردد.

نکاتی برای انتخاب جایگاه مناسب

بهترین مکان برای جای گذاری کولر گازی پرتابل باید ویژگی های زیر را داشته باشد:

  • محل نصب کولر گازی باید به دور از وسایلی مانند پرده، مبل، دیوار و غیره باشد.
  • در صورت نیاز به نصب در یکی ازموقعیت های ذکر شده در بالا باید 20 تا 30 سانتیمتر فاصله را رعایت کنید.
  • کولر گازی پرتابل را روی میز، شلف و سایر وسایل قرار دهید بهترین جا برای گذاشتن کولر گازی بر روی زمین مسطح و سفت است.
  • کولر گازی پرتابل را جایی قرار دهید تا به پریز برق نزدیک باشد زیرا نباید کابل برق کشیده شود.
  • شیلنگ کولر گازی پرتابل باید برای عملکرد بهتر به شکل مستقیم قرار بگیرد.

نصب کردن کولر گازی پرتابل

نصب کولر گازی پرتابل چه مزیت هایی دارد؟

  • کولر گازی پرتابل قابل حمل است و می توان از آن در هر مکانی استفاده نمود. سعی کنید از کولر گازی های پرتابلی که دارای چرخ باشد تهیه نمایید تا جابجایی راحت تری داشته باشند.
  • این دستگاه ها صدای بسیار کم و آرامی دارند.
  • کولرهای گازی می توانند یک محیط کوچک حدودا 30 متری را خنک نمایند.

نتیجه گیری

کولر گازی های پرتابل برای خانه، اتاق با محل کارهای کوچک بیشترین استفاده را دارند. این سیستم های تهویه مطبوع به راحتی نصب می شوند و قابل حمل هستند. همچنین سرویس های دوره ای را برای این مدل کولر گازی ها فراموش نکنید چرا که در نحوه نگهداری کولر گازی تاثیر می گذارد. شما در چه محل هایی از کولر گازی پرتابل استفاده می کنید؟ جواب ها را برایمان کامنت کنید.

مقالات مرتبط

در ابتدا باید بدانیم که کولر گازی یا داکت اسپلیت به صورت بی صدا تولید نمی شود و این محصولات با توجه به استفاده از تکنولوژی های روز دنیا می توانند کم صداتر شوند. کولر گازی بی صدا یا کم صدا صدایی برابر با 20 دسی بل تولید می کند که این امر در کنار ایجاد تهویه مطبوع و تامین سرمایش و گرمایش محیط به آسایش ساکنین کمک بسیار زیادی می نماید. به این نکته توجه کنید که بهترین کولر گازی بی صدا هم اگر با حداکثر توان خود کار کند، بیشتر از حد نرمال صدا تولید می کند.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید

پنل خارجی بیشتر کولر گازی ها در بخش بیرونی از ساختمان نصب می گردد که نقش بسیار مهمی در منتقل کردن گرما و جریان هوا دارد. بنابراین زمانی که مشکلی برای این قسمت پیش آید می تواند نحوه عمکلرد کولر گازی را مختل کند.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید

تمیز کردن کولر گازی در دراز مدت به طور مستمر از جمله کارهایی است که به بهتر کردن نحوه عملکرد کولر گازی کمک می کند. کولر گازی دارای بخش هایی است که اگر دچار کثیفی یا آلودگی باشند، روند سرمادهی یا گرمادهی کولر گازی را مختل می کنند.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید

نحوه نگهداری کولر گازی در قدم دوم قرار دارد و تمامی افرادی که بهترین کولر گازی را برای فضای مورد نظر خود تهیه کرده اند، پس یک دوره استفاده اقدام به بررسی نکات نگهداری این محصول می کنند. کولر گازی هم یک سیستم مکانیکی بوده که برای عملکرد بهتر باید نکاتی را برای نگهداری و مراقبت از آن رعایت کرد که در این مقاله به همین موضوع پرداخته شده است.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید

محل نصب کولر گازی یکی از مهمترین مواردی است که پس از خرید کولر گازی باید به آن توجه کنید، زیرا اگر بهترین کولر گازی را هم خریداری نمایید اما جایگاه درستی برای نصب آن در نظر نگیرید ممکن است در نحوه عملکرد کولر گازی و طول عمر مفید اسپلیت تاثیر مخربی داشته باشد که به همین دلیل ما در مقاله بهترین مکان برای نصب کولر گازی را بررسی می کنیم، با ما همراه باشید.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید

آبریزی یا نشت آب کولر به داخل خانه یکی از مشکلات شایعی است که بیشتر در فصل تابستان اتفاق می افتد. این نشت آب از جلوی پنل دو تکه است. مشکل نشتی آب اسپلیت یا کولر گازی باید خیلی زود برظرف شود چرا که اگر تعللی صورت بگیرد موجب خساراتی همچون ریختن گچ دیوار یا خراب شدن کاغذ دیواری می گردد. در این مقاله قصد داریم درباره دلایل آبریزی کولر گازی توضیحاتی را ارائه کنیم که پیشنهاد می شود همراه ما باشید.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید

کولر گازی ها امروزه جایگزین بسیار مناسبی به جای کولر های آبی می باشند. این تجهیزات با قطعات بسیار نوین و پیشرفته تولید شده اند و با کم ترین صدای ممکن کارایی دارند. بنابراین، اگر شما حین کار کردن کولر گازی و اسپیلت خود متوجه صداهای عجیب شده اید، باید به فکر بررسی یا تعمیرات این دستگاه باشید.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید

خاموش شدن کولر گازی بعد از چند دقیقه مشکلی است که حداقل هر فردی یکبار با آن مواجه شده است. برای عیب یابی این مورد پیشنهاد می شود تا از یک تکنسین ماهر بخواهید تا اسپلیت شما را بررسی نماید. در ادامه مقاله درباره دلایل این مشکل توضیحات بیشتری خواهیم داد که شاید برایتان جالب باشد.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید
پربازدیدترین مطالب

پمپ ها مدل ها و برند های مختلفی دارند. آنچه از پمپ ها انتظار می رود سیال را از نقطه ای به نقطه دیگر انتقال دهد در این رابطه مابین فشار و دبی پمپ رابطه معکوس وجود دارد. بدین مفهوم که؛ پمپ هایی که دبی زیادی را انتقال می دهند فشار کمتری تولید می کنند و برعکس آن نیز صادق است، یعنی پمپ هایی که فشار زیادی تولید می کنند دبی کمتری تولید می کنند. برای انتخاب یک پمپ اولین موضوع مقدار دبی و میزان فشار لازم است.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید

منبع تحت فشار با نام های دیگری اعم از مخزن دیافراگمی یا منبع تحت فشار نیز شناخته می شود. چگونه باید این محصول را انتخاب نماییم؟ در زمان استفاده از این محصول چه نکاتی حیاتی می باشند؟

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید

ماینر دستگاهی است برای استخراج بیت کوین که همان ارز دیجیتال است و توسط شرکت هایی چون BITMAIN که پیشتاز این نوع صنعت گردیده، تولید می شود.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید

اگر شما هم از افرادی هستید که قصد خرید کولر گازی را دارید اما با سوالاتی همچون اینکه کدام برند های کولر گازی اورجینال بوده، برای ابعاد محیط مورد نظر چه نوع و چه ظرفیتی از کولر گازی مناسب است و مراکز معتبر جهت خرید کولر گاز کدام است؟ مواجه هستید، مطالعه این مطلب برای شما مفید خواهد بود زیرا توصیه می شود در اولین گام به مطالعه مطالب ارائه شده در این زمینه پرداخته و در گام نهایی پس از دریافت مشاوره از کارشناسان این حوزه اقدام به خرید کولر گازی نمایید.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید

بهترین پمپ آب خانگی کدام است؟ معرفی کم صداترین، قویترین و بهترین پمپ آب خانگی و کشاورزی در ایران، در این مقاله به تفصیه به این مضوع پرداخته و بهترین پمپ ها را همچنین بر اساس نوع و توان معرفی می کنیم.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید

پرلیت یک نوع سنگ آتش فشانی از نوع سیلیکات بوده که به علت منجمد شدن گدازه های آتش فشانی مقداری آب (2 تا 5 درصد) در آن ذخیره می شود که توسط حرارت بین 400 تا 1300 درجه سانتی گراد آب موجود در داخل آن خارج شده و این عمل باعث می شود تا ماده خاکستری داخل آن تغییر رنگ داده و ماده ای سفید رنگ به نام پرلیت ایجاد گردد.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید