محل نصب کولر گازی

محل نصب کولر گازی

محل نصب کولر گازی یکی از مهمترین مواردی است که پس از خرید کولر گازی باید به آن توجه کنید، زیرا اگر بهترین کولر گازی را هم خریداری نمایید اما جایگاه درستی برای نصب آن در نظر نگیرید ممکن است در نحوه عملکرد کولر گازی و طول عمر مفید اسپلیت تاثیر مخربی داشته باشد که به همین دلیل ما در مقاله بهترین مکان برای نصب کولر گازی را بررسی می کنیم، با ما همراه باشید.

محل نصب کولر گازی یکی از مهمترین مواردی است که پس از خرید کولر گازی باید به آن توجه کنید، زیرا اگر بهترین برند کولر گازی را هم خریداری نمایید اما جایگاه درستی برای نصب آن در نظر نگیرید ممکن است در نحوه عملکرد کولرگازی و طول عمر مفید اسپلیت تاثیر مخربی داشته باشد که به همین دلیل ما در مقاله بهترین مکان برای نصب کولر گازی را بررسی می کنیم، با ما همراه باشید.

خرید کولرگازی به معنی این است که شما نیازمند تامین دمای مطلوب برای فضای مورد نظر خود هستید و برای بهترین بازدهی کولر گازی باید بدانید که با چه استانداردی باید یونیت های داخلی و خارجی نصب کنید تا علاوه بر افزایش راندمان، از پرداخت هزینه های جاری اضافی نیز بکاهید.

محل نصب کولر گازی

وقتی صحبت از محل نصب کولر گازی به میان می آید همه افراد تنها به یونیت خارجی یا همان کندانسور توجه می کنند اما در واقعیت مخصوصا در نصب کولر گازی یا اسپلیت باید به مکان نصب یونیت داخلی نیز توجه کرد که در ادامه این مقاله به تفکیک به بررسی محل نصب یونیت های داخلی و خارجی کولرگازی می پردازیم.

محل نصب کولر گازی

نکات مهم محل نصب کولر گازی

قبل از بررسی نکات محل نصب یونیت های داخلی و خارجی باید دو نکته مهم که درمورد نصب هر دو یونیت وجود دارد بپردازیم.

  • راحتی محل نصب

کولر گازی در طول سال های استفاده نیاز به سرویس و نگهداری دوره ای یا تعمیرات دارد که به همین منظور بهتر است آن را در مکانی نصب کنید که دسترسی به آن آسان باشد.

  • فاصله بین یونیت داخلی و خارجی

فاصله بین محل نصب دو یونیت کولرگازی را باید به گونه ای در نظر بگیرید تا حداقل فاصله 3.5 متر و حداکثر 15 متر باشد.

بهترین محل نصب کولر گازی

نکات نصب یونیت خارجی کولر گازی

یونیت خارجی با یک درجه حفاظتی تولید می شود اما باید شرایط نگهداری آن را بهترین جای ممکن در نظر بگیریم زیرا بخش های مهم و اساسی کولر گازی در یونیت خارجی قرار دارد. برای نصب یونیت خارجی کولرگازی توصیه می شود موارد زیر را در نظر بگیرید تا در بلند مدت این بخش از کولر گازی دچار مشکل و آسیب نشود.

  • نصب یونیت خارجی در سایه

کولر گازی به خودی خود در برابر گرما مصون نیست و برای بازده بهتر باید شرایط مناسبی را برای آن فراهم کنید. هر چه دمای بیرون گرم تر باشد کولرگازی باید بیشتر کار کند تا محیط داخلی را خنک کند به همین دلیل فشار بیشتری به کولر گازی می آید برای جلوگیری از این شرایط باید محل نصب کولر گازی را در محیطی به دور از نور مستقیم خورشید یا یک مکان سایه دار در نظر بگیریم. مثلا نصب کولر گازی در ضلع شمالی یا شرقی خانه می تواند کمک کننده باشد. همچنین اگر شرایط فوق را نداشتید بهتر است از سایبان های مخصوص کولر گازی استفاده کنید.

  • عدم نصب یونیت خارجی در کنار درختان و گل و گیاه

اگر قرار است یونیت خارجی کولر گازی خود را در محلی نزدیک به درختان و گل و گیاه نصب کنید باید به این نکته توجه کنید که دستگاه شما به تمیزکاری بیشتری نیاز دارد مثلا در فصل پاییز برگ درختان می تواند باعث به وجود آمدن مشکلاتی مانند مسدود شدن کویل ها با برگ و گرده درخت، پوشیده شدن کل دستگاه با برگ و مسدود شدن جریان هوا، وارد شدن شاخه و برگ به داخل دستگاه و جلوگیری از چرخش درست فن و غیره شود.

  • قرار دادن کولرگازی روی سطوح سیمانی و سنگی

می توانید کولر گازی خود را بر روی سطح سیمانی یا سنگی قرار دهید زیرا سنگ و سیمان نسبت به سایر مصالح گرمای خورشید را کمتر جذب می کنند، این امر باعث می شود اطراف کولرگازی بیش از حد گرم نشود با این کار می توان از کارکرد بیش از اندازه کولر گازی در فصول گرم جلوگیری کرد.

  • نصب در فضای باز مناسب

کولرهای گازی نسل جدید دارای صدای کمتری می باشند، اما بهتر است مکانی را دور از جایی که شما و خانواده تان زمان زیادی را در آنجا سپری می کنید، در نظر بگیرید.

  • نصب کولر گازی در بالکن

اولین جایی که اکثر افراد برای نصب یونیت خارجی کولرگازی در نظر می گیرند بالکن یا پشت بام خانه است که نصب کولر گازی در این دو مکان نکاتی دارد که توجه به آنها می تواند به افزایش راندمان و بهره وری کولر گازی و بالا رفتن سطح کیفیت هوای داخلی کمک نماید، این نکات شامل موارد زیر می باشد:

  • با نصب یونیت خارجی کولر گازی در بالکن و پشت بام این امکان به راحتی ایجاد می شود تا بتوان از سایبان برای محافظت از کولر گازی استفاده کرد.
  • فاصله از دیوار و سایر وسایل باید در نظر گرفته شود زیرا کندانسور در صورت چسبیدن به دیوار یا تجهیزات دیگر عملکرد مناسبی نخواهد داشت.
  • مکانی را در نظر بگیرید که تجهیزات لرزشی در مجاورت کندانسور نباشد، زیرا لرزش آن دستگاه می تواند باعث مختل شدن عملکرد کولر گازی شود و از ساکنین سلب آسایش نماید.
  • محیط بالکن و پشت بام را از هر گونه آلودگی که امکان ورود از یونیت خارجی را دارد، پاک نمایید.
  • در صورت نصب در پشت بام به این نکته توجه نمایید که لوله کشی کندانسور به یونیت داخلی به صورت استاندارد انجام شود زیرا لوله کشی بیشتر می تواند در عملکرد کولر گازی اختلال ایجاد کند و در نهایت منجر به آسیب شود.

  • پوشاندن یونیت خارجی کولر گازی

برخی افراد برای ایجاد سایه در اطراف کولر گازی گل و گیاه می گذارند یا یونیت را پشت نیمکت و سایر تجهیزات قرار می دهند که باید جدا از پوشاندن کندانسور کولرگازی خودداری کنید. همانطور که گفته شد گیاهان موجب مسدود شدن کویل ها و سایر تجهیزات موجب جلوگیری از گردش هوای مناسب برای یونیت خارج کولر گازی خواهند شد.

مکان مناسب برای نصب اسپلیت

نکات نصب یونیت داخلی کولر گازی

در مورد یونیت داخلی کولرگازی هم بر خلاف باور عموم باید به محل نصب آن توجه شود تا بتواند در کمترین زمان بهترین عملکرد را داشته باشد. در ادامه به بررسی نکات محل نصب یونیت داخلی کولر گازی می پردازیم.

  • توجه به فضای اطراف یونیت داخلی

باید فضای اطراف به خصوص فضای روبروی یونیت داخلی را باز نگه داشت زیرا در صورت بسته بودن امکان دارد پرتاب باد به خوبی صورت نگیرد و علاوه بر نارضایتی افراد موجب اختلال در عملکرد کولر گازی شود.

  • استحکام در نصب

باید از استحکام صفحه نگهدارنده اطمینان داشته باشید زیرا در صورت عدم اطمینان ممکن است خسارات جبران ناپذیری به همراه داشته باشد. همچنین لازم به ذکر است یونیت داخلی را در مجاورت سایر سیستم های سرمایشی و گرمایشی نصب نکنید.

  • جلوگیری از ورود گرد و خاک

محل نصب یونیت داخلی را جایی در نظر بگیرید که حداقل گرد و غبار در آنجا باشد زیرا با ورود گرد و غبار از طرق لوله های مبرد به کمپرسور آسیب می رسد. همچنین با جلوگیری از ورود گرد و غبار می توانید فیلتر ها را در طولانی مدت تعویض یا شستشو دهید.

  • نصب در بهترین نقطه خانه یا محل کار

چون یونیت کولرگازی وظیفه خنک کردن محیط داخل را بر عهده دارد باید جایی را برای آن در نظر بگیرید تا در زمان فعالیت خود بهترین پرتاب باد را داشته باشد و به صورت یکنواخت دمای محیط را به درجه دلخواه شما برساند. مثلا اگر قصد دارید کولر گازی را در سالن پذیرایی نصب کنید توصیه می شود که جایگاه آن را در وسط سالن در نظر بگیرید تا به صورت یکسان و همزمان تغییرات دمایی صورت بگیرید.

محل نصب کولر گازی در داخل خانه را روبروی درب و پنجره در نظر نگیرید زیرا علاوه بر اتلاف انرژی موجب کار کردن بیش از حد کولر می شود، زیرا در صورت نصب در چنین شرایطی باید کولر بیشتر از حد معمول کار کند تا بتواند محل مورد نظر را به دمای دلخواه شما برساند.

  • نصب در ارتفاع مناسب

محل نصب کولر گازی دیواری در محیط داخلی باید به گونه ای باشد که ارتفاع آن زیادی به سقف و کف نزدیک نباشد برای مثال اگر فاصله استاندارد نصب کولر گازی نسبت به سقف که 50 سانتیمتر را در نظر نگیریم، هوای گرم به بالا رفته و در سقف جمع می شود به همین دلیل گردش هوا به خوبی صورت نمی گیرد.

نتیجه گیری

همانطور که در این مقاله گفته شد محل نصب کولر گازی تاثیر مستقیمی بر بازده و عملکرد کولرگازی دارد. اگر می خواهید کولر گازی یا اسپلیت شما بدون مشکل برای سال های طولانی کار کند بهترین مکان را برای نصب آن در نظر بگیرید. همچنین اگر در تعیین محل نصب کولرگازی مشکل دارید می توانید از طریق کامنت همین صفحه سوالات خود را مطرح نمایید.

مقالات مرتبط

نحوه نصب کولر گازی پرتابل باید به درستی و صحیح انجام گیرد. برای این کار باید ابتدا آموزش های لازم داده شود یا حتی می توان از تکنسین های ماهر در این زمینه کمک گرفت. در این مقاله درباره مراحل نصب و نکات طلایی مربوط به کولر گازی پرتابل توضیحات کاملی داده ایم. همراه ما باشید.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید

نصب کولر گازی پنجره ای به دلیل یک تکه بودن آن، بسیار آسان تر از انواع کولر گازی (اسپلیت) می باشد. اما در نصب این تجهیز باید دقت لازم را داشته باشید. زیرا در صورت عدم رعایت اصول نصب، ممکن است برای شما و همسایگان مشکلاتی را ایجاد کند. به این نکته توجه نمایید که در بسته بندی کولر گازی باید تجهیزاتی مانند مفصل زه کشی، عایق (چسبی و شیار دار برای قاب پنجره)، پیچ های مختلف، پنل کرکره ای، بست های نگهدارنده و L شکل وجود داشته باشد تا فرآیند نصب به سهولت انجام شود.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید

زمانی که از هوای داغ تابستان در بیرون از منزل، به هوای مطبوع و خنک خانه پناه می برید و در کمال ناباوری متوجه می شوید که کولر گازی باد گرم می دهد. در این موقعیت چه احساسی دارید؟ این یکی مشکلات شایع از نظر کاربران است. چنین مسئله ای دلایل زیادی دارد که در این مقاله با آنها آشنا خواهیم شد.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید

تمامی افرادی که اقدام به خرید کولر گازی می کنند، انتظار دارند که در فصول سرد و گرم سال، هوایی مطبوع و یکنواخت را برای آنها فراهم سازد و کولرهای گازی هم مانند سایر تجهیزات تهویه مطبوع امکان آسیب دیدن قطعات در آنها وجود دارد که در صورت آسیب دیدن آنها، در قدم اول باید به عیب یابی بپردازیم. ما در این مقاله به کمک متخصصین این حوزه به بررسی عیوب رایج کولر گازی و راهکارهای تعمیر آن می پردازیم.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید
پربازدیدترین مطالب

پمپ ها مدل ها و برند های مختلفی دارند. آنچه از پمپ ها انتظار می رود سیال را از نقطه ای به نقطه دیگر انتقال دهد در این رابطه مابین فشار و دبی پمپ رابطه معکوس وجود دارد. بدین مفهوم که؛ پمپ هایی که دبی زیادی را انتقال می دهند فشار کمتری تولید می کنند و برعکس آن نیز صادق است، یعنی پمپ هایی که فشار زیادی تولید می کنند دبی کمتری تولید می کنند. برای انتخاب یک پمپ اولین موضوع مقدار دبی و میزان فشار لازم است.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید

منبع تحت فشار با نام های دیگری اعم از مخزن دیافراگمی یا منبع تحت فشار نیز شناخته می شود. چگونه باید این محصول را انتخاب نماییم؟ در زمان استفاده از این محصول چه نکاتی حیاتی می باشند؟

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید

ماینر دستگاهی است برای استخراج بیت کوین که همان ارز دیجیتال است و توسط شرکت هایی چون BITMAIN که پیشتاز این نوع صنعت گردیده، تولید می شود.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید

اگر شما هم از افرادی هستید که قصد خرید کولر گازی را دارید اما با سوالاتی همچون اینکه کدام برند های کولر گازی اورجینال بوده، برای ابعاد محیط مورد نظر چه نوع و چه ظرفیتی از کولر گازی مناسب است و مراکز معتبر جهت خرید کولر گاز کدام است؟ مواجه هستید، مطالعه این مطلب برای شما مفید خواهد بود زیرا توصیه می شود در اولین گام به مطالعه مطالب ارائه شده در این زمینه پرداخته و در گام نهایی پس از دریافت مشاوره از کارشناسان این حوزه اقدام به خرید کولر گازی نمایید.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید

بهترین پمپ آب خانگی کدام است؟ معرفی کم صداترین، قویترین و بهترین پمپ آب خانگی و کشاورزی در ایران، در این مقاله به تفصیه به این مضوع پرداخته و بهترین پمپ ها را همچنین بر اساس نوع و توان معرفی می کنیم.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید

پرلیت یک نوع سنگ آتش فشانی از نوع سیلیکات بوده که به علت منجمد شدن گدازه های آتش فشانی مقداری آب (2 تا 5 درصد) در آن ذخیره می شود که توسط حرارت بین 400 تا 1300 درجه سانتی گراد آب موجود در داخل آن خارج شده و این عمل باعث می شود تا ماده خاکستری داخل آن تغییر رنگ داده و ماده ای سفید رنگ به نام پرلیت ایجاد گردد.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید