دلایل یکسره کار کردن پمپ

دلایل یکسره کار کردن پمپ

گاهی اوقات مصرف کنندگان پمپ آب، با چالش هایی مواجه می شوند که خلاف روند طبیعی عملکرد پمپ آب است. اما باید دانست که هر اتفاق جدید در پمپ، دلایلی مختص به خود دارد که لازم است مصرف کننده اطلاعات کافی راجع به آنها داشته باشد تا در مواقع ضروری، تا حد امکان از وقوع مسائل و مشکلات مربوط به پمپ جلوگیری به عمل آید. یکی از مشکلات رایج در پمپ های آب، یکسره کار کردن پمپ است.

همانطور که می دانید باید پمپ آب به درستی کار کند تا بتواند بهترین عملکرد ممکن را برای کاربر به همراه داشته باشد. از این رو یکی از مسائلی که افراد با آن مواجه می شوند. کارکرد یکسره پمپ می باشد که قصد داریم در این مقاله این مشکل را به صورت کامل مورد بررسی قرار دهیم و راه کارهای مختلفی را ارائه دهیم. از این که ما را همراهی می کنید، سپاسگزاریم.

دلیل یکسره شدن پمپ آب

گاهی اوقات مصرف کنندگان پمپ آب، با چالش هایی مواجه می شوند که خلاف روند طبیعی عملکرد پمپ آب است. اما باید دانست که هر اتفاق جدید در پمپ، دلایلی مختص به خود دارد که لازم است مصرف کننده اطلاعات کافی راجع به آنها داشته باشد تا در مواقع ضروری، تا حد امکان از وقوع مسائل و مشکلات مربوط به پمپ جلوگیری به عمل آید. یکی از مشکلات رایج در پمپ های آب، یکسره کار کردن پمپ است. امروزه این مسئله گسترش وسیعی داشته است و در اکثر ساختمان های مسکونی حداقل سالی یک بار نمونه هایی از آن مشاهده می شود. اما دلیل این مسئله چیست؟

دلایل یکسره کار کردن پمپ

علت های یکسره کار کردن پمپ آب

اگر پمپ آب یکسره کار کند چه اتفاقی می افتد. در ادامه مواردی که باعث ایجاد این مشکل می شود را به صورت جداگانه شرح می دهیم.

عدم تنظیم کلید اتوماتیک

یکی از عوامل مهم و موثر بر یکسره کار کردن پمپ، تنظیم نبودن پرشر سوئیچ (Pressure Switch) یا همان کلید اتوماتیک نصب شده بر روی پمپ است. کلید اتوماتیک وظیفه تنظیم و تعیین فشار روشن و خاموش پمپ آب را بر عهده دارد. این قطعه که حاوی دو فنر کوچک و بزرگ می باشد و پیچ کوچک به منظور تنظیم بازه بین روشن و خاموش شدن پمپ و پیچ بزرگ با هدف تنظیم و تعیین فشار مورد نیاز جهت روشن شدن پمپ، تعبیه شده است. همچنین در صورتی که تنظیم پیچ ها به درستی صورت نگیرد، احتمال یکسره کار کردن پمپ و یا دیر روشن شدن پمپ وجود دارد. برای جلوگیری از این مشکل، می بایست به یک متخصص در زمینه پمپ مراجعه کنید. بازه فشار بین روشن و خاموش شدن پمپ بهتر است 2 بار تنظیم شود.

عدم تنظیم کلید اتوماتیک

عدم نصب شیر یک طرفه

همانطور که می دانید، شیر یک طرفه به منظور جلوگیری از بازگشت آب پمپاژ شده، بعد از خروجی پمپ نصب می شود. بدیهی است با نبودن چنین تجهیزی، احتمال بازگشت آب پمپاژ شده از پمپ، بالا رفته (مخصوصا اگر لوله متصل به خروجی پمپ طویل باشد و آب پمپاژ شده تحت تاثیر نیروی گرانش، با سرعت بیشتری به پمپ برگردد )، پمپ مجددا روشن می شود و حتی ممکن است به شکل یکسره روشن بماند.

عدم نصب شیر یک طرفه

مستهلک شدن کلید اتوماتیک

ممکن است کلید اتوماتیک (Pressure Switch) تنظیم شده باشد، اما عملکردی نداشته باشد. در این شرایط، کنتاکت های پرشر سوئیچ به هم می چسبند یا در اصطلاح کلید اتوماتیک پلاتین می چسباند و عملا وظیفه خود را به هیچ وجه انجام نمی دهد و همین امر زمینه را برای یکسره کار کردن پمپ آب مهیا می سازد. راهکار این مسئله تعویض کلید اتوماتیک خراب شده با یک نمونه سالم است.

نشتی در سیستم لوله کشی ساختمان

در صورتی که مصرف کننده تمام شیرها را ببندد و پمپ همچنان روشن باقی بماند، به احتمال زیاد مشکل در نشتی سیستم لوله کشی است. این نشتی می تواند، قطره ای باشد و همین مسئله باعث روشن شدن پمپ می شود. برای حل این مشکل می بایست نشتی توسط یک کارشناس تاسیسات پیدا شده و رفع گردد.

نشتی در سیستم لوله کشی ساختمان

باز بودن یک شیر در ساختمان

گاها پیش آمده است که مصرف کننده تمامی شیرهای آب ساختمان و واحدها را چک کرده و از بسته بودن آنها اطمینان حاصل می کند، اما باز هم پمپ روشن می ماند. توجه داشته باشید که برای اطمینان از بسته بودن تمامی شیرهای آب، می بایست شیرهای کولر، فلاش تانک و بالکن را نیز بررسی کرده و از بسته بودن آنها مطمئن شوید.

شکستن یا مستهلک شدن پروانه پمپ

پروانه پمپ (Impeller) تحت تاثیر مشکلاتی مانند پدیده کاویتاسیون، ممکن است دچار شکستگی و یا خوردگی شود. در این شرایط، پروانه فرسوده توانایی ایجاد نیروی گریز از مرکز به سیالی که از دهانه ورودی وارد محفظه پمپ شده است را نخواهد داشت و سیال درون پمپ باقی می ماند و به دنبال این امر، پمپ آب یکسره کار می کند.

شکستن یا مستهلک شدن پروانه پمپ

عدم هواگیری به موقع پمپ آب

از رایج ترین مشکلات پمپ آب، هواگیری پمپ است. به منظور هواگیری و یا رفع احتمال هوا گرفتن پمپ آب، کاربر می بایست هر چند هفته یک بار عمل هواگیری پمپ را انجام دهد. برای انجام این کار، ابتدا به ساکن می بایست برق را قطع کنید. سپس بالاترین پیچ نصب شده بر روی پمپ را به طور کامل باز کنید تا هوای محبوس شده در پمپ که باعث مشکلاتی در عملکرد آن شده است، خارج شود. پس از انجام این کار، پیچ باز شده را محکم ببندید و سپس برق پمپ را وصل کنید. شکل زیر محل قرارگیری پیچ هواگیری پمپ های خانگی محیطی، بشقابی و جتی با دایره های قرمز نشان داده شده است. همچنین از دیگر مشکلاتی که کاربران را درگیر می کند، می توان به خاموش و روشن شدن مکرر پمپ اشاره کرد. که برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه، توصیه می شود که به مقاله دلایل خاموش و روشن شدن زیاد پمپ چیست؟

عدم هواگیری به موقع پمپ آب

انتخاب اشتباه پمپ آب

ممکن است پمپ انتخابی، میزان قدرت لازم جهت تامین فشار مورد نیاز برای آبرسانی و سپس رسیدن به فشار مورد نیاز برای توقف و خاموش شدن را نداشته باشد و از این رو مدام در حال کار کردن است. در حالت کلی، یکسره کار کردن پمپ جزو رایج ترین مشکلاتی است که مصرف کنندگان بارها با آن روبرو می شوند و حل این مشکل نیاز به بررسی نشانه های یکسره شدن پمپ آب دارد که کامل آن را توضیح دادیم. به منظور حل مشکلات پمپ، تا حد امکان عوامل موثر بر آن و همچنین نشانه های ظهور مشکل به وجود آمده را بررسی کنید و در صورت نیاز با متخصصان در این زمینه مشورت به عمل آورید. از این رو برای کسب آگاهی درباره محصول مورد نظر، شرایط استفاده از آن و رفع مشکلات احتمالی آن، لطفا با کارشناسان هایپر صنعت فامکو تماس حاصل فرمائید.

سخن آخر

این مقاله درباره دلایل مختلفی که باعث می شود پمپ یکسره کار کند را مورد بررسی قرار دادیم و چندین راه حل را برای رفع این مشکل بیان کردیم. امید است با خواند مقاله به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنید. در صورتی که بعد از خواندن مقاله به مسئله ای برخورد کردید، می توانید با ارتباط با کارشناسان متخصص پمپ در هایپر صنعت فامکو ارتباط برقرار کرده و سوالات خود را رفع نمایید.

مقالات مرتبط

بهترین روغن برای موتور پمپ های آب دیزلی و بنزینی چیست؟ در نظر داشته باشید که نوع و میزان روغن در موتور پمپ ها نقش بسیار مهمی دارد. در این مقاله قصد داریم درباره خصوصیات یک روغن مناسب صحبت کنیم که پیشنهاد می شود تا انتهای مطالب همراه ما باشید.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید

هواگیری پمپ آب خانگی عملی است باید به درستی و طبق اصول خاصی انجام گیرد. زمانی که شما هواگیری پمپ را به درستی انجام دهید مواردی همچون: کم تر شدن صدای پمپ، افزایش فشار آب، بهتر شدن عملکرد پمپ را مشاهده خواهید کرد. در این مقاله درباره نحوه هواگیری و دلایل مهم بودن این مورد توضیحاتی داده ایم. همراه ما باشید.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید

نصب و راه اندازی منبع یا مخزن ذخیره آب در ساختمان امری ضروری می باشد. نصب پمپ به تنهایی مشکل فشار آب را حل نمی کند همچنین نبودن مخزن آب در تاسیسات یک ساختمان، امری غیر منطقی و غیر قانونی می باشد. در این مقاله درباره ضرورت نصب منبع ذخیره آب بیشتر صحبت می کنیم. پیشنهاد می شود تا انتهای مطالب همراه ما باشید.

10 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید

برای آشنایی بیشتر با قطعات پمپ آب خانگی و نحوه عملکرد آنها در این مقاله به توضیح هر یک از اجزای تشکیل دهنده پمپ آب خانگی می پردازیم.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید

پمپ آب خانگی نیروی الکتریکی را به نیروی مکانیکی تبدیل کرده و باعث تقویت فشار آب و پمپاژ آب در ساختمان ها می شود.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید

با انتخاب و خرید پمپ آب خانگی مناسب به راحتی مشکل کم بودن فشار آب در ساختمان حل خواهد شد.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید

الکتروپمپ هایی که در ساختمان های مسکونی، اداری و تجاری مورد استفاده قرار می گیرند، برای آبرسانی به واحدهای ساختمان می بایست روشن شده و پس از انجام آبرسانی مورد نیاز مصرف کننده و بستن شیر آب، پمپ آب نیز خاموش می شود. اما گاها شاهد این هستیم که پمپ آب بیش از حد روشن و خاموش می شود. مطالعه این مطلب برای شما مفید خواهد بود زیرا توصیه می شود در اولین گام به مطالعه مطالب ارائه شده در این زمینه پرداخته و در گام نهایی می توانید سوالات خود را مطرح نمایید.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید

​​​​​​​از تفاوت یا قرق پمپ های کف کش می توان به این مورد اشاره کرد که پمپ های کف کش برای انتقال آب تمیز با آلوده حاوی ذرات ریز می باشند ولی پمپ های لجن کش در کنار انتقال آب های تمیز برای جابجایی آب هایی با ذرات درشت مثل شن و ماسه و برای جابجایی پساب یا فاضلاب نیز استفاده می کنند.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید

پمپ های خانگی عمدتا دارای موتور الکتریکی یا همان الکتروموتور هستند. هر الکتروموتور دارای یک استاتور می باشد که تامین انرژی الکتریکی بر عهده آن است. همچنین هر الکتروموتور دارای یک روتور می باشد که به واسطه نیروی الکتریکی وارد بر آن توسط استاتور، به حرکت در می آید. مطالعه این مطلب برای شما مفید خواهد بود زیرا توصیه می شود در اولین گام به مطالعه مطالب ارائه شده در این زمینه پرداخته و در گام نهایی می توانید سوالات خود را مطرح نمایید.

10 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید

پمپ های آب خانگی در مکان های مختلفی نصب می شوند و مکان نصب پمپ آب خانگی با توجه به شرایط مصرف کننده می تواند متفاوت انتخاب شود تا کاربر بتواند بهترین بهره وری را از پمپ انتخابی خود ببرد، برای تعیین بهترین مکان باید عوامل مختلفی را در نظر گرفت. قرار دادن پمپ آب برای کارایی بالا، عملکرد و سهولت نگهداری آن بسیار مهم است. مطالعه این مطلب برای شما مفید خواهد بود زیرا توصیه می شود در اولین گام به مطالعه مطالب ارائه شده در این زمینه پرداخته و در گام نهایی می توانید سوالات خود را مطرح نمایید.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید
پربازدیدترین مطالب

پمپ ها مدل ها و برند های مختلفی دارند. آنچه از پمپ ها انتظار می رود سیال را از نقطه ای به نقطه دیگر انتقال دهد در این رابطه مابین فشار و دبی پمپ رابطه معکوس وجود دارد. بدین مفهوم که؛ پمپ هایی که دبی زیادی را انتقال می دهند فشار کمتری تولید می کنند و برعکس آن نیز صادق است، یعنی پمپ هایی که فشار زیادی تولید می کنند دبی کمتری تولید می کنند. برای انتخاب یک پمپ اولین موضوع مقدار دبی و میزان فشار لازم است.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید

منبع تحت فشار با نام های دیگری اعم از مخزن دیافراگمی یا منبع تحت فشار نیز شناخته می شود. چگونه باید این محصول را انتخاب نماییم؟ در زمان استفاده از این محصول چه نکاتی حیاتی می باشند؟

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید

ماینر دستگاهی است برای استخراج بیت کوین که همان ارز دیجیتال است و توسط شرکت هایی چون BITMAIN که پیشتاز این نوع صنعت گردیده، تولید می شود.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید

اگر شما هم از افرادی هستید که قصد خرید کولر گازی را دارید اما با سوالاتی همچون اینکه کدام برند های کولر گازی اورجینال بوده، برای ابعاد محیط مورد نظر چه نوع و چه ظرفیتی از کولر گازی مناسب است و مراکز معتبر جهت خرید کولر گاز کدام است؟ مواجه هستید، مطالعه این مطلب برای شما مفید خواهد بود زیرا توصیه می شود در اولین گام به مطالعه مطالب ارائه شده در این زمینه پرداخته و در گام نهایی پس از دریافت مشاوره از کارشناسان این حوزه اقدام به خرید کولر گازی نمایید.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید

بهترین پمپ آب خانگی کدام است؟ معرفی کم صداترین، قویترین و بهترین پمپ آب خانگی و کشاورزی در ایران، در این مقاله به تفصیه به این مضوع پرداخته و بهترین پمپ ها را همچنین بر اساس نوع و توان معرفی می کنیم.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید

پرلیت یک نوع سنگ آتش فشانی از نوع سیلیکات بوده که به علت منجمد شدن گدازه های آتش فشانی مقداری آب (2 تا 5 درصد) در آن ذخیره می شود که توسط حرارت بین 400 تا 1300 درجه سانتی گراد آب موجود در داخل آن خارج شده و این عمل باعث می شود تا ماده خاکستری داخل آن تغییر رنگ داده و ماده ای سفید رنگ به نام پرلیت ایجاد گردد.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید