کاربرد کولر گازی

کاربرد کولر گازی

کولرهای گازی را می توان در مکان های مختلف استفاده کرد. کاربرد این کولرها با توجه به دو تکه یا یک تکه بودن و نوع کمپرسور مشخص می شود که در این مقاله به بررسی کاربردهای کولر گازی به تفکیک فضا می پردازیم، با ما همراه باشید.

کولرهای گازی را می توان در مکان های مختلف استفاده کرد. کاربرد این کولرها با توجه به دو تکه یا یک تکه بودن و نوع کمپرسور مشخص می شود که در این مقاله به بررسی کاربردهای کولر گازی به تفکیک فضا می پردازیم، با ما همراه باشید.

بررسی کاربرد کولر گازی در مکان های مختلف

کولر گازی در فضاهای مختلف کاربری های متفاوتی خواهد داشت که در ادامه کاربرد کولرهای گازی مختلف را مورد بررسی قرار می دهیم.

کاربرد کولر گازی در مساجد و اماکن مذهبی

اماکن مذهبی و مساجد یکی از مکان هایی است که با توجه به ازدیاد جمعیت نیازمند تهویه مطبوع عالی می باشد که با کولرهای گازی می توان این کار را انجام داد، توصیه می شود برای اماکن مذهبی و مساجد از کولرهای گازی ایستاده یا کولرهای گازی دیواری با ظرفیت بالا استفاده نمایید تا علاوه بر پرتاب باد مناسب بتوانید در مصرف برق صرفه جویی کنید.

البته لازم به ذکر است که می توانید از سیستم های تهویه مطبوع دیگر مانند چیلر، سیستم VRF، هواساز و روف تاپ پکیج استفاده نمایید. از کاربردهای کولر گازی در مساجد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تنظیم دما
  • فیلتر هوا
  • استفاده از هوای یکنواخت در تمامی بخش ها
  • تنظیم رطوبت برای جلوگیری از انتقال بیماری ها

کاربرد کولر گازی در مساجد و اماکن مذهبی

کاربرد کولر گازی در مجتمع های مسک ونی

کاربرد کولر گازی در منازل معمولا تنها برای سرمایش و گرمایش آن است اما در دهه گذشته افرادی که کولر گازی را برای منزل خود تهیه کرده اند به فیلتر های مختلف موجود در آن نیز توجه می کنند. از کاربردهای کولر گازی در منزل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فراهم کردن هوایی مطبوع در فضاهای مختلف
  • امکان تنظیم دما فضاهای مختلف به گونه ای که دمای اتاق ها با بخش پذیرایی متفاوت باشد.
  • تامین هوای سرد و گرم خانه با کمترین صدای ممکن
  • ایجاد ظاهری زیبا و افزایش ارزش ساختمان

کاربرد کولر گازی در مجتمع های مسکونی

کاربرد کولر گازی در بیمارستان

همه ما فضای بیمارستان را فضایی آلوده می دانیم که برای رفع این مشکل و فراهم کردن هوایی مطلوب برای بیماران و پرسنل بیمارستان لازم است از سیستم های تهویه مطبوع و کولر های گازی استفاده نمایید. کاربرد تجهیزات تهویه مطبوع در بیمارستان ها با سایر مکان ها متفاوت می باشد زیرا باید موارد زیر در آنها رعایت شود که کولر های گازی و سایر تجهیزات تهویه مطبوع به خوبی از پس آن بر می آیند.

  • جهت تهویه بهتر هوا در بیمارستان ها در برخی بخش ها لازم است حرکت هوا در بین بخش های مختلف را محدود کرد.
  • تهویه و فیلتراسیون در بیمارستان ها باید به گونه ای باشد که آلودگی ها به اشکال مختلف (رادیواکتیو، بو، بیماری های هوابرد، مواد شیمیایی و میکرو ارگانیسم) را به حداقل برساند.
  • در بیمارستان ها در بعضی از بخش ها لازم است که سطح رطوبت و دما متفاوت باشد که این امر با استفاده از کولرگازی امکان پذیر است.

کاربرد کولر گازی در بیمارستان

کاربرد کولر گازی در تالارها

تالارهای و سالن های بزرگ همیشه دغدغه تهویه مطبوع را داشته اند زیرا در این مکان ها علاوه بر جمعیت زیاد، غذا پخته یا سرو می شود که در صورت عدم وجود تهویه مناسب ممکن است در طول مراسم بوی ناخوشایند و حس بدی را به افراد منتقل کنند. در تالارها می توان انواع کولر گازی مانند سیستم VRF، داکت اسپلیت، دیواری و ایستاده را استفاده نمود که عموما به دلیل استفاده از برق سه فاز، کمپرسورهای قدرتمند و میزان هوادهی بالا کولر گازی ایستاده در تالارها و سالن های بزرگ کاربرد دارد.

کاربرد کولر گازی در تالارها

کاربرد کولر گازی در هتل

کاربرد کولرگازی در هتل ها با سایر مکان ها کمی متفاوت است هر چه هتل لوکس تر و مدرن تر باشد سیستم تهویه مطبوع آن بهتر است، مثلا در هتل های مقرون به صرفه از تک اسپلیت یا مولتی اسپلیت استفاده می شود اما در هتل های لوکس و 5 ستاره معمولا سیستم VRF یا چیلرها مورد استفاده قرار می گیرند. با استفاده از کولرهای گازی در هتل ها کنترل دما و رطوبت و همچنین سرمایش و گرمایش سریعتری خواهیم داشت.

کاربرد کولر گازی در هتل

کاربرد کولر گازی در سالن ورزشی

یکی از مواردی که عملکرد بهتر و سلامت ورزشکاران را تضمین می کند تمرین کردن در محیطی با تهویه مناسب است، از کاربردها و مزایای نصب کولر گازی در سالن های ورزشی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • جلوگیری از نشر بیماری
  • جلوگیری از تعریق و ایجاد بوی ناخوشایند
  • جلوگیری از مشکلات پوستی با تنظیم رطوبت موجود در سالن

کاربرد کولر گازی در سالن ورزشی

کاربرد کولر گازی در دانشگاه‌ ها

دانشگاه ها دارای بخش های مختلفی مانند سالن ورزشی، کارگاه، انبارها، کلاس ها، غذاخوری و غیره می باشند به همین دلیل توصیه می شود به جای استفاده از کولرهای گازی از سیستم تهویه مرکزی، سیستم وی آر اف استفاده نمایید.

کاربرد کولر گازی در دانشگاه‌ ها

کاربرد کولر گازی در مغازه و فروشگاه های بزرگ

در فروشگاه های بزرگ به دلیل رفت و آمد های زیاد در طی روز کولر گازی می تواند نقش موثری در تهویه فضا داشته باشد. خرید کولر گازی برای فروشگاه های بزرگ می تواند مزیت های زیر را به همراه داشته باشد.

  • تهویه مناسب محیط با استفاده از کولرگازی
  • عدم ایجاد بو و آلودگی در فصول تابستان مخصوصا در مراکز عرضه پوشاک
  • ایمنی بالاتر نسبت به سیستم های تهویه قدیمی

کاربرد کولر گازی در مغازه و فروشگاه های بزرگ

کاربرد کولر گازی در مجتمع‌ های تجاری

استفاده از کولر گازی در مجتمع های تجاری علاوه بر ایجاد آسایش برای کارکنان و حفظ کیفیت مواردی که به فروش می رسد، می تواند منجر به فروش بهتر نیز شود، زیرا اگر دقت کنید در فصل گرم سال فضای پاساژها و فروشگاه های بزرگ بسیار خنک و مطبوع می باشد و ترجیح افراد خرید از فضایی می باشد که تهویه مناسبی دارد. از کاربردهای کولر گازی در مجتمع های تجاری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امروزه در اکثر مجتمع های تجاری فودکورت یا کافه وجود دارد که کولرهای گازی می توانند در بهبود کیفیت هوای ساختمان به خوبی عمل کنند.
  • در صورت استفاده از سیستم تهویه مطبوع هوشمند در مجتمع های تجاری می توانید طبق رفت و آمد مشتریان و همچنین زمان های مختلف در طی یک روز در مصرف انرژی و هزینه ها صرفه جویی نمایید.
  • در صورتی که از کولر گازی مرکزی استفاده می کنید می توانید سرمایش، گرمایش و رطوبت هر محیط را با توجه به شرایط آب و هوایی تعیین نمایید.

کاربرد کولر گازی در خوابگاه ‌ها

در خوابگاه ها بهتر است تنها سرمایش و گرمایش محیط را در نظر نگرفت زیرا خوابگاه ها دارای بخش های مختلف سالن غذاخوری، لاندری، دفاتر اداری، اتاق خواب و آشپزخانه می باشند به همین جهت در خوابگاه ها نیز باید مانند دانشگاه ها عمل کرد و از سیستم تهویه مرکزی به جای کولرهای گازی استفاده کرد.

نتیجه گیری:

کاربرد کولرهای گازی بسیار گسترده می باشد که به طور کلی باید با توجه به شرایط آب و هوایی و ساختمان، از این نوع سیستم تهویه مطبوع استفاده کرد، در این مقاله سعی شد کاربرد کولر گازی در فضاهای مختلف بیان شود اما در صورتیکه به راهنمایی بیشتر نیاز دارید می توانید از طریق کامنت این صفحه با ما در ارتباط باشید.

مقالات مرتبط

اکثر کسانی که کولرهای گازی را خریداری کرده اند تنها برای دو ویژگی اصلی این دستگاه، یعنی سرمایش یا گرمایش آن است، اما این درصورتی است که این دستگاه دارای مزایا و معایب مختلفی می باشد. اگر شما هم در مورد خرید یا عدم خرید این محصول شک دارید، ما در این مقاله به شما کمک می کنیم تصمیم خود را برای خرید این محصول نهایی کنید.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید

نحوه نگهداری کولر گازی در قدم دوم قرار دارد و تمامی افرادی که بهترین کولر گازی را برای فضای مورد نظر خود تهیه کرده اند، پس یک دوره استفاده اقدام به بررسی نکات نگهداری این محصول می کنند. کولر گازی هم یک سیستم مکانیکی بوده که برای عملکرد بهتر باید نکاتی را برای نگهداری و مراقبت از آن رعایت کرد که در این مقاله به همین موضوع پرداخته شده است.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید

با توجه به این مورد که در سال های گذشته در ایران شاهد افزایش دما در فصل تابستان بوده ایم، زندگی کردن در یک محیط با تهویه مناسب مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است که تمامی این مباحث در گرو انتخاب بهترین کولر گازی با ظرفیت هوادهی مناسب است.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید

محل نصب کولر گازی یکی از مهمترین مواردی است که پس از خرید کولر گازی باید به آن توجه کنید، زیرا اگر بهترین کولر گازی را هم خریداری نمایید اما جایگاه درستی برای نصب آن در نظر نگیرید ممکن است در نحوه عملکرد کولر گازی و طول عمر مفید اسپلیت تاثیر مخربی داشته باشد که به همین دلیل ما در مقاله بهترین مکان برای نصب کولر گازی را بررسی می کنیم، با ما همراه باشید.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید

کولر گازی اینورتردار با استفاده از اینورتر دور موتور را با تغییرات فرکانس یونیت خارجی هماهنگ می کند که این امر موجب می شود کولر گازی در شروع کار خود با دور متناسب کار کند و بعد از آن به اوج برسد. کولرهای گازی اسپلیت مدل اینورتر بین 40 تا 60 درصد کم مصرف تر می باشند. اینورتر یا مبدل به معنای وارونه گردان یا معکوس کننده می باشد و در سیستم های کمپرسوری به معنای دور متغییر است.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید

همه ما با نزدیک شدن فصل گرما به فکر تجهیزات خنک کننده برای محل کار یا منزل هستیم. برخی از افراد برای تهویه و خنک کردن فضای مورد نظر خرید کولر گازی را در نظر دارند که با گشتی ساده در بازار متوجه تعدا زیادی شرکت تولید کننده کولر گازی شده اند. شرکت های مختلفی با در نظر گرفتن استقبال مردم در جهت خرید انواع کولر گازی اقدام به تولید این محصول در مدل های مختلف دو تکه و یک تکه کرده اند که به همین منظور در این مقاله بهترین برند خارجی و ایرانی کولر گازی را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید

در ابتدا به تعریف کوتاهی از اسپلیت می پردازیم، اسپلیت نسل پیشرفته کولر گازی می باشد که بیشتر برای سرمایش استفاده می شود. اسپلیت در لغت به معنای دو تکه می باشد که در واقع نمایانگر ساختار این محصول است. اسپلیت ها تفاوت هایی با کولر گازی دارند که می توانید برای اطلاع بیشتر به مقاله تفاوت کولر گازی و اسپلیت مراجعه نمایید. به دلیل استفاده از کمپرسورهای پیشرفته در این نوع کولر گازی می توان انتظار بازدهی و ظرفیت بالایی از این دستگاه داشت.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید

یکی از سوالاتی که ذهن خریداران را در حین خرید کولر گازی به خود مشغول کرده تفاوت اسپلیت با کولر گازی می باشد که به همین منظور در این مقاله به بررسی تفاوت های اسپلیت و کولر گازی پرداخته ایم تا خریداران به راحتی بتوانند محصول مورد نیاز خود را تهیه نمایند، با ما همراه باشید. در پاسخ به این سوال باید بگوییم که اسپلیت ها یکی از انواع کولر گازی می باشند که بیشتر برای بحث سرمایش محیط مورد استفاده قرار می گیرند اما عملکرد خنک سازی یکسانی با سایر کولرهای گازی دارند.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید
پربازدیدترین مطالب

پمپ ها مدل ها و برند های مختلفی دارند. آنچه از پمپ ها انتظار می رود سیال را از نقطه ای به نقطه دیگر انتقال دهد در این رابطه مابین فشار و دبی پمپ رابطه معکوس وجود دارد. بدین مفهوم که؛ پمپ هایی که دبی زیادی را انتقال می دهند فشار کمتری تولید می کنند و برعکس آن نیز صادق است، یعنی پمپ هایی که فشار زیادی تولید می کنند دبی کمتری تولید می کنند. برای انتخاب یک پمپ اولین موضوع مقدار دبی و میزان فشار لازم است.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید

منبع تحت فشار با نام های دیگری اعم از مخزن دیافراگمی یا منبع تحت فشار نیز شناخته می شود. چگونه باید این محصول را انتخاب نماییم؟ در زمان استفاده از این محصول چه نکاتی حیاتی می باشند؟

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید

ماینر دستگاهی است برای استخراج بیت کوین که همان ارز دیجیتال است و توسط شرکت هایی چون BITMAIN که پیشتاز این نوع صنعت گردیده، تولید می شود.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید

اگر شما هم از افرادی هستید که قصد خرید کولر گازی را دارید اما با سوالاتی همچون اینکه کدام برند های کولر گازی اورجینال بوده، برای ابعاد محیط مورد نظر چه نوع و چه ظرفیتی از کولر گازی مناسب است و مراکز معتبر جهت خرید کولر گاز کدام است؟ مواجه هستید، مطالعه این مطلب برای شما مفید خواهد بود زیرا توصیه می شود در اولین گام به مطالعه مطالب ارائه شده در این زمینه پرداخته و در گام نهایی پس از دریافت مشاوره از کارشناسان این حوزه اقدام به خرید کولر گازی نمایید.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید

بهترین پمپ آب خانگی کدام است؟ معرفی کم صداترین، قویترین و بهترین پمپ آب خانگی و کشاورزی در ایران، در این مقاله به تفصیه به این مضوع پرداخته و بهترین پمپ ها را همچنین بر اساس نوع و توان معرفی می کنیم.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید

پرلیت یک نوع سنگ آتش فشانی از نوع سیلیکات بوده که به علت منجمد شدن گدازه های آتش فشانی مقداری آب (2 تا 5 درصد) در آن ذخیره می شود که توسط حرارت بین 400 تا 1300 درجه سانتی گراد آب موجود در داخل آن خارج شده و این عمل باعث می شود تا ماده خاکستری داخل آن تغییر رنگ داده و ماده ای سفید رنگ به نام پرلیت ایجاد گردد.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید