دلایل نشت گاز کولر گازی

دلایل نشت گاز کولر گازی

با گرم تر شدن هوا و شروع فصل تابستان یکی از متداول ترین تجهیزات گرمایشی که امروزه اکثر افراد استفاده می نمایند، کولر گازی می باشد. شاید برایتان پیش آمده باشد که اسپلیت منزل یا محل کارتان باد گرم بزند و هیچ گونه سرمایشی نداشته باشد. این مشکل به نشت کولر گازی و کمبود گاز مبرد مربوط می شود.

با گرم تر شدن هوا و شروع فصل تابستان یکی از متداول ترین تجهیزات گرمایشی که امروزه اکثر افراد استفاده می نمایند، کولر گازی می باشد. شاید برایتان پیش آمده باشد که اسپلیت منزل یا محل کارتان باد گرم بزند و هیچ گونه سرمایشی نداشته باشد. این مشکل به نشت کولر گازی و کمبود گاز مبرد مربوط می شود.

دلایل نشت گاز کولر گازی

زمانی که کولر گازی شما باد گرم بزند و سرمایش آن به درستی کار نکند، عمده ترین دلیل آن نشت کولر گازی می باشد. همه اسپلیت یا کولر گازی ها از طریق سیکل تبرید باعث خنک شدن محیط می شوند. گاز مبرد با گردش گاز در لوله ها مسی و طی عملیاتی گرما را از محیط گرفته و باعث سرمایش محیط می گردد. در ادامه مطالب درباره دلایل نشت گاز اسپلیت توضیح می دهیم.

درست نصب نکردن دستگاه: از مهم ترین مواردی که در نشت کولر گازی تاثیر بسزایی دارد، نصب صحیح آن می باشد. دقت کنید بعد از خرید اسپلیت از نصاب های با تجربه کمک بگیرید تا برای سرمایش یا گرمایش دچار مشکل نشوید.

خوردگی لوله های گذر کننده از کویل های اواپراتور: اگر در این لوله های خوردگی یا سوراخی وجود داشته باشد، موجب نشت گاز مبرد می شود. در اسپلیت ها گاز مبرد به طور مداوم بین کویل های اوپراتور و کندانسور در جریان است بنابراین باید برای جلوگیری از این مشکل آنها را به موقع تعویض نمود.

ضربه دیدن بدنه دستگاه: از علل دیگر نشت گاز مبرد می تواند ضربه دیدن بدنه کولر گازی باشد. از آنجایی که گاز مبرد از طریق لوله های مسی درون دستگاه جریان دارد، ضربه زدن به بدنه باعث شکستن یا جدا شدن لوله ها می گردد که در ادامه موجب نشتی گاز مبرد خواهد شد.

سرویس نکردن به موقع دستگاه: سرویس دوره ای کولرهای گازی موردی است که باید هر چند وقت یکبار انجام گردد. اگر سرویس های دوره ای دستگاه را جدی نگیرید و آن را به تاخیر بیندازید، خرابی های متعددی بروز پیدا می کند که ممکن است باعث نشتی گاز مبرد گردد.

فرسودگی دستگاه: این دستگاه ها نیز عمر مفیدی دارند و با گذشت زمان ممکن است کارایی قبل را نداشته باشند. فرسودگی دستگاه باعث می شود تا اجزای کولر گازی آسیب ببیند و در این حالت سیستم گاز رسانی به درستی کار نمی کند.

نشت گاز کولر گازی

نشت گاز مبرد کولر گازی چه خطراتی را به دنبال دارد؟

گاز مبرد استفاده شده در این انواع کولر گازی از نوع بدون بو و بدون رنگ می باشد بنابراین تشخیص آنها بسیار دشوار خواهد بود. اگر علائمی همانند سر گیجه، حالت تهوع، تنگی نفس و غیره داشتید، توصیه می کنیم که محل مورد نظر را به سرعت ترک کنید و در صورت تشدید علائم به پزشک مراجعه نمایید.

راهکارهای تشخیص نشت گاز مبرد در کولر گازی

تشخیص نشتی گاز در کولر گازی کار بسیار سختی می باشد. اما در اینحا یکسری راهکارهای می باشد که بررسی می نماییم:

  • اطراف خود را به خوبی بو کنید

درست است که گازهای مبرد تقریبا بدون بو هستند و بو راهکار مناسبی نمی باشد. اما می توانید با نزدیک شدن به کولر گازی و حس کردن بوی عجیب متوجه شوید که شاید دستگاه دچار نشتی شده باشد.

  • ایجاد لکه بر روی لوله ها

یکی از سریع ترین و راحت ترین کارهایی که می توان انجام داد به دنبال لکه گشتن روی کولر گازی می باشد. نشت کولر گازی در مواردی می تواند باعث بر جای گذاشتن لکه روی لوله ها شود.

  • وجود صدا در اطراف ترموستات

این صدا بسیار ضعیف بوده و برای شنیدن آن نیاز است که محل مورد نظر کاملا ساکت باشد. اگر با نزدیک شدن به ترموستات صدایی همانند زوزه شنیدید، ممکن است دستگاه از گاز مبرد خالی شده باشد که علت آن نیز نشتی گاز است.

  • استفاده کردن از محلول آب و صابون

این راهکار قدیمی بیشتر برای نشتی گاز یخچال مورد استفاده قرار می گیرد. اما می توان برای این مورد نیز استفاده گردد. بعد از اعمال محلول رو شبکه کولر گازی باید به دنبال حباب بگردید.

اینان اقدامات مرسومی هستند که برای پیدا کردن نشتی گاز استفاده می شود. البته دقت داشته باشید که گاهی اوقات چنین راهکارهایی موجب تشخیص نشتی نخواهد شد، بنابراین بهتر است تا از یک تعمیرکار مطمئن استفاده نمایید. برای درک بهتر در خصوص کولر گازی می توانید مقاله مزایا و معایب کولر گازی را مطالعه نمایید.

دلایل نشت کولر گازی

آیا می توان از نشت گاز کولرگازی جلوگیری نمود؟

راهکار های قطعی برای این کار وجود ندارد، بنابراین سرویس های دوره ای منظم بسیار اهمیت پیدا می کند. این سرویس هایی که هر 6 ماه یکبار انجام می گیرد می تواند از نشتی های بزرگتر جلوگیری نماید. پس برای تغییر در هر فصل توصیه می شود از یک تکنسین مجرب کمک بگیرد. در نحوه نگهداری کولر گازی می توانید درباره انواع سرویس کاری های بخش های مختلف کولر گازی اطلاعات مفیدی به دست آورید.

کلام پایانی

نشت کولر گازی می تواند دلایل مختلفی داشته باشد اما برای رفع این مورد باید حتما سرویس های دوره ای 6 ماهه را جدی بگیرید. دقت کنید که روند تعمیرات مرتبط با نشتی گاز را به افراد با تجربه و متخصص بسپارید. چه علائم دیگری وجود نشتی گاز برد را نشان می دهد؟ لطفا پاسخ خود را کامنت بگذارید.

مقالات مرتبط

سرویس های دوره ای در دستگاه های برقی همانند کولر گازی که امروزه قیمت گران تری نیز به خود اختصاص داده اند، می تواند از بروز یکسری از مشکلات جلوگیری نماید. این سرویس ها باعث می شود تا عملکرد دستگاه شما در بهینه ترین حالت خود باشد.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید

کولرهای گازی را می توان در مکان های مختلف استفاده کرد. کاربرد این کولرها با توجه به دو تکه یا یک تکه بودن و نوع کمپرسور مشخص می شود که در این مقاله به بررسی کاربردهای کولر گازی به تفکیک فضا می پردازیم، با ما همراه باشید.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید

اکثر کسانی که کولرهای گازی را خریداری کرده اند تنها برای دو ویژگی اصلی این دستگاه، یعنی سرمایش یا گرمایش آن است، اما این درصورتی است که این دستگاه دارای مزایا و معایب مختلفی می باشد. اگر شما هم در مورد خرید یا عدم خرید این محصول شک دارید، ما در این مقاله به شما کمک می کنیم تصمیم خود را برای خرید این محصول نهایی کنید.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید

نحوه نگهداری کولر گازی در قدم دوم قرار دارد و تمامی افرادی که بهترین کولر گازی را برای فضای مورد نظر خود تهیه کرده اند، پس یک دوره استفاده اقدام به بررسی نکات نگهداری این محصول می کنند. کولر گازی هم یک سیستم مکانیکی بوده که برای عملکرد بهتر باید نکاتی را برای نگهداری و مراقبت از آن رعایت کرد که در این مقاله به همین موضوع پرداخته شده است.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید

با توجه به این مورد که در سال های گذشته در ایران شاهد افزایش دما در فصل تابستان بوده ایم، زندگی کردن در یک محیط با تهویه مناسب مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است که تمامی این مباحث در گرو انتخاب بهترین کولر گازی با ظرفیت هوادهی مناسب است.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید

محل نصب کولر گازی یکی از مهمترین مواردی است که پس از خرید کولر گازی باید به آن توجه کنید، زیرا اگر بهترین کولر گازی را هم خریداری نمایید اما جایگاه درستی برای نصب آن در نظر نگیرید ممکن است در نحوه عملکرد کولر گازی و طول عمر مفید اسپلیت تاثیر مخربی داشته باشد که به همین دلیل ما در مقاله بهترین مکان برای نصب کولر گازی را بررسی می کنیم، با ما همراه باشید.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید

آبریزی یا نشت آب کولر به داخل خانه یکی از مشکلات شایعی است که بیشتر در فصل تابستان اتفاق می افتد. این نشت آب از جلوی پنل دو تکه است. مشکل نشتی آب اسپلیت یا کولر گازی باید خیلی زود برظرف شود چرا که اگر تعللی صورت بگیرد موجب خساراتی همچون ریختن گچ دیوار یا خراب شدن کاغذ دیواری می گردد. در این مقاله قصد داریم درباره دلایل آبریزی کولر گازی توضیحاتی را ارائه کنیم که پیشنهاد می شود همراه ما باشید.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید

کولر گازی ها امروزه جایگزین بسیار مناسبی به جای کولر های آبی می باشند. این تجهیزات با قطعات بسیار نوین و پیشرفته تولید شده اند و با کم ترین صدای ممکن کارایی دارند. بنابراین، اگر شما حین کار کردن کولر گازی و اسپیلت خود متوجه صداهای عجیب شده اید، باید به فکر بررسی یا تعمیرات این دستگاه باشید.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید

خاموش شدن کولر گازی بعد از چند دقیقه مشکلی است که حداقل هر فردی یکبار با آن مواجه شده است. برای عیب یابی این مورد پیشنهاد می شود تا از یک تکنسین ماهر بخواهید تا اسپلیت شما را بررسی نماید. در ادامه مقاله درباره دلایل این مشکل توضیحات بیشتری خواهیم داد که شاید برایتان جالب باشد.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید

کولر گازی اینورتردار با استفاده از اینورتر دور موتور را با تغییرات فرکانس یونیت خارجی هماهنگ می کند که این امر موجب می شود کولر گازی در شروع کار خود با دور متناسب کار کند و بعد از آن به اوج برسد. کولرهای گازی اسپلیت مدل اینورتر بین 40 تا 60 درصد کم مصرف تر می باشند. اینورتر یا مبدل به معنای وارونه گردان یا معکوس کننده می باشد و در سیستم های کمپرسوری به معنای دور متغییر است.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید

همه ما با نزدیک شدن فصل گرما به فکر تجهیزات خنک کننده برای محل کار یا منزل هستیم. برخی از افراد برای تهویه و خنک کردن فضای مورد نظر خرید کولر گازی را در نظر دارند که با گشتی ساده در بازار متوجه تعدا زیادی شرکت تولید کننده کولر گازی شده اند. شرکت های مختلفی با در نظر گرفتن استقبال مردم در جهت خرید انواع کولر گازی اقدام به تولید این محصول در مدل های مختلف دو تکه و یک تکه کرده اند که به همین منظور در این مقاله بهترین برند خارجی و ایرانی کولر گازی را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید

در ابتدا به تعریف کوتاهی از اسپلیت می پردازیم، اسپلیت نسل پیشرفته کولر گازی می باشد که بیشتر برای سرمایش استفاده می شود. اسپلیت در لغت به معنای دو تکه می باشد که در واقع نمایانگر ساختار این محصول است. اسپلیت ها تفاوت هایی با کولر گازی دارند که می توانید برای اطلاع بیشتر به مقاله تفاوت کولر گازی و اسپلیت مراجعه نمایید. به دلیل استفاده از کمپرسورهای پیشرفته در این نوع کولر گازی می توان انتظار بازدهی و ظرفیت بالایی از این دستگاه داشت.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید

یکی از سوالاتی که ذهن خریداران را در حین خرید کولر گازی به خود مشغول کرده تفاوت اسپلیت با کولر گازی می باشد که به همین منظور در این مقاله به بررسی تفاوت های اسپلیت و کولر گازی پرداخته ایم تا خریداران به راحتی بتوانند محصول مورد نیاز خود را تهیه نمایند، با ما همراه باشید. در پاسخ به این سوال باید بگوییم که اسپلیت ها یکی از انواع کولر گازی می باشند که بیشتر برای بحث سرمایش محیط مورد استفاده قرار می گیرند اما عملکرد خنک سازی یکسانی با سایر کولرهای گازی دارند.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید

در پاسخ به سوال کولر گازی چیست؟ می توانیم اینگونه بیان کنیم که تعریف این دستگاه در نحوه عملکرد آن تعریف می شود یعنی کولر گازی که با نام های کولر اسپلیت یا گاها اسپیلیت نیز شناخته می شود، با روش سیکل تبرید تراکمی، گرمای اتاق را گرفته و به خارج دفع می نماید. همچنین در برخی انواع کولرگازی، عکس این عملیات نیز امکان پذیر است که باعث ایجاد گرمایش در فصل زمستان می شود.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید

محصول بسیار کاربردی از خانواده چیلر ها در صنعت تهویه مطبوع که در ظرفیت های پایین و متنوع امکان ایجاد سرمایش برای واحدهای موردنظر شما را ایجاد می کند و با توجه به نیاز شما می تواند در ظرفیت های محدودی طراحی گردد. مینی چیلر های تراکمی همانند چیلر های تراکمی با استفاده از گاز های فریون در داخل سیکل تبرید آب را خنک می کنند و این آب خنک شده به مصرف کننده ها مانند فن کویل یا هواساز باشد ارسال می گردد که آنها هوا را با استفاده از آب سردی که از مینی چیلر به آن ها می رسد خنک می کنند.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید

اگر شما هم از افرادی هستید که قصد خرید کولر گازی را دارید اما با سوالاتی همچون اینکه کدام برند های کولر گازی اورجینال بوده، برای ابعاد محیط مورد نظر چه نوع و چه ظرفیتی از کولر گازی مناسب است و مراکز معتبر جهت خرید کولر گاز کدام است؟ مواجه هستید، مطالعه این مطلب برای شما مفید خواهد بود زیرا توصیه می شود در اولین گام به مطالعه مطالب ارائه شده در این زمینه پرداخته و در گام نهایی پس از دریافت مشاوره از کارشناسان این حوزه اقدام به خرید کولر گازی نمایید.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید

گازهای کولر گازی در عملکرد کولر گازی و اسپلیت ها نقش بسیار مهمی را بر عهده دارند. اهمیت آن ها در سرمایش کولر های گازی به قدری زیاد است که اگر درست انتخاب نشوند یا وجود نداشته باشد، باعث اختلال در سیستم و کاهش راندمان می گردد. گاز مبرد مورد استفاده در کولرهای گازی با تغییر حالت از گاز به مایع و مایع به گاز عملیات خنک سازی را انجام می دهند. چرخه تبدیل در گازها تا زمانی ادامه پیدا می کند، که گاز مبرد تمام یا فاسد شود. در صورت فاسد شدن گاز کولر گازی باید به شارژ گاز آن اقدام کنید.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید
پربازدیدترین مطالب

پمپ ها مدل ها و برند های مختلفی دارند. آنچه از پمپ ها انتظار می رود سیال را از نقطه ای به نقطه دیگر انتقال دهد در این رابطه مابین فشار و دبی پمپ رابطه معکوس وجود دارد. بدین مفهوم که؛ پمپ هایی که دبی زیادی را انتقال می دهند فشار کمتری تولید می کنند و برعکس آن نیز صادق است، یعنی پمپ هایی که فشار زیادی تولید می کنند دبی کمتری تولید می کنند. برای انتخاب یک پمپ اولین موضوع مقدار دبی و میزان فشار لازم است.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید

منبع تحت فشار با نام های دیگری اعم از مخزن دیافراگمی یا منبع تحت فشار نیز شناخته می شود. چگونه باید این محصول را انتخاب نماییم؟ در زمان استفاده از این محصول چه نکاتی حیاتی می باشند؟

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید

ماینر دستگاهی است برای استخراج بیت کوین که همان ارز دیجیتال است و توسط شرکت هایی چون BITMAIN که پیشتاز این نوع صنعت گردیده، تولید می شود.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید

اگر شما هم از افرادی هستید که قصد خرید کولر گازی را دارید اما با سوالاتی همچون اینکه کدام برند های کولر گازی اورجینال بوده، برای ابعاد محیط مورد نظر چه نوع و چه ظرفیتی از کولر گازی مناسب است و مراکز معتبر جهت خرید کولر گاز کدام است؟ مواجه هستید، مطالعه این مطلب برای شما مفید خواهد بود زیرا توصیه می شود در اولین گام به مطالعه مطالب ارائه شده در این زمینه پرداخته و در گام نهایی پس از دریافت مشاوره از کارشناسان این حوزه اقدام به خرید کولر گازی نمایید.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید

بهترین پمپ آب خانگی کدام است؟ معرفی کم صداترین، قویترین و بهترین پمپ آب خانگی و کشاورزی در ایران، در این مقاله به تفصیه به این مضوع پرداخته و بهترین پمپ ها را همچنین بر اساس نوع و توان معرفی می کنیم.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید

پرلیت یک نوع سنگ آتش فشانی از نوع سیلیکات بوده که به علت منجمد شدن گدازه های آتش فشانی مقداری آب (2 تا 5 درصد) در آن ذخیره می شود که توسط حرارت بین 400 تا 1300 درجه سانتی گراد آب موجود در داخل آن خارج شده و این عمل باعث می شود تا ماده خاکستری داخل آن تغییر رنگ داده و ماده ای سفید رنگ به نام پرلیت ایجاد گردد.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید