چرا یونیت خارجی کولر گازی کار نمی کند؟

چرا یونیت خارجی کولر گازی کار نمی کند؟

پنل خارجی بیشتر کولر گازی ها در بخش بیرونی از ساختمان نصب می گردد که نقش بسیار مهمی در منتقل کردن گرما و جریان هوا دارد. بنابراین زمانی که مشکلی برای این قسمت پیش آید می تواند نحوه عمکلرد کولر گازی را مختل کند.

پنل خارجی بیشتر کولر گازی ها در بخش بیرونی از ساختمان نصب می گردد که نقش بسیار مهمی در منتقل کردن گرما و جریان هوا دارد. بنابراین زمانی که مشکلی برای این قسمت پیش آید می تواند نحوه عمکلرد کولر گازی را مختل کند.

چرا یونیت خارجی کولر گازی کار نمی کند؟

کار نکردن پنل خارجی کولر گازی می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. به دلیل آن که یونیت خارجی بیرون از ساختمان نصب می گردد باید دستورالمعل های بررسی و سرویس دهی آن به درستی انجام گیرد. در ادامه به بررسی دلایل کار نکردن یونیت خارجی کولرگازی می پردازیم:

  • مشکلات مربوط به برق کولر گازی

مشکل برق می تواند یکی از رایج ترین دلایل کار نکردن انواع کولر گازی باشد. قبل از هر چیز بررسی کنید که اتصالات برقی کولر گازی به درستی کار کند و قطعی در جریان برق وجود نداشته باشد. در کنار این موضوع قطع کننده مدار یا جعبه فیوز را به درستی چک کنید تا مدار دچار قطعی نشده باشد.

  • معیوب بودن برد کنترل

زمانی که برد کنترل کولر گازی خراب باشد، می تواند باعث از کار افتادن یونیت خارجی کولر گازی شود. این زمانی اتفاق می افتد که شما همه موارد از جمله مشکلات مربوط به برق کولر گازی یا اتصالات آن را چک کرده باشید و ایرادی وجود نداشته باشد. برای حل این مورد بهتر است از یک تکنسین ماهر کمک بگیرید.

  • ایراد در سنسور کولر گازی

وظیفه اصلی این سنسورها در پنل خارجی آن است که بتوانند دما، رطوبت و سایر عوامل محیطی را تشخیص دهند. در صورت خرابی یا مسدود شدن این سنسورها، عملکرد پنل دچار مشکل می گردد. برای جلوگیری از این کار می توانید سنسورها را به درستی تمیز کرده و نتیجه را بررسی نمایید. اگر سنسورها به درستی کار نکرد بهتر است از یک تعمیرکار برای این موضوع کمک بگیرید.

  • ایراد در سیم کشی یا اتصالات

اتصالات و سیم های مربوط به پنل خارجی را به درستی بررسی کنید. اگر نشانه ای از ساییدگی یا قطعی سیم در این محل دیدید، سریعا آنها را تعویض کنید. حتی در مواردی شلی اتصالات نیز باعث اختلال در یونیت خارجی می گردد. اگر خودتان تجربه حل مشکلات برقی را دارید اقدام نمایید، در غیر این صورت از تعمیرکارهای با تجربه کمک بگیرید.

دلایل کار نکردن یونیت خارجی کولر گازی

  • ضربه یا آسیب های مکانیکی وارد شده

بهتر است پنل های خارجی را از هر نوع آسیب همانند: فرو رفتگی، ترک و شکستگی بررسی کنید. این آسیب ها ممکن است فرآیند را دچار مشکل نماید بنابراین حتما پنل های خارجی را به دقت بررسی کرده و در صورت مشکل آنها را تعمیر نمایید.

  • مسدود بودن هوا

از آنجایی که پنل های خارجی در مجاروت مستقیم با محیط بیرون قرار می گیرند، وجود مواد خارجی همانند: حشرات، گردو غبار یا برگ ها در پنل خارجی جمع شدن آنها باعث مسدوده شدن هوا می گردد. این مسدودی باعث می شود تا جریان هوا به خوبی رد و بدل نشود و موجب کاهش عمکلرد اسپلیت شود.

چه نکاتی برای مراقبت و نگهداری پنل خارجی باید رعایت شود؟

دقت به یکسری از نکات برای سالم ماندن پنل خارجی کولر گازی و افزایش طول عمر اسپلیت ضروری می باشد. اینجا تعدادی از این نکات را بررسی می کنیم.

  • سرویس های دوره ای مداوم: در صورت بروز مشکل یا ایراد، آن را پشت گوش نینداخته و برطرف کنید. بازدید و بررسی های سالانه از کل سیستم تهویه مطبوع شما می تواند موجب بهتر شدن طول عمر دستگاه شود. بنابراین سرویس های دوره را دنبال کنید. در این باره خواندن مقاله کولر گازی هر چند وقت یکبار باید سرویس شود؟ می تواند کمک کننده باشد.
  • چک کردن آسیب های وارده: زمانی که سرویس های دوره ای برای کولر گازی را جدی بگیرید، آسیب هایی که ممکن است برای پنل پیش بیاید به حداقل می رسند و این کار طول عمر اسپلیت را افزایش می دهد.
  • تمیز کردن به شکل منظم: پنل های خروجی را به طور منظم در زمان بندی های درست تمیز کنید. تمیزکاری را می توانید با یک دستمال نرم یا فرچه انجام دهید و از مواد شوینده قوی و ساینده خودداری کنید.
  • آب و هوا را در نظر بگیرید: اگر در منطقه ای زندگی می کنید که آب و هوا بارانی، بادی و برفی شدید است یا نور خورشید بسیار سوزان می باشد، توصیه می شود تا برای یونیت خارجی کولر گازی یک فضای مناسب را در نظر بگیرید.

کار نکردن پنل خارجی اسپلیت

موارد گفته شده همگی به نحوه نگهداری کولر گازی مربوط می شود. رعایت یکسری نکات به شکل پیوسته شاید در ابتدای امر کار دشواری باشد اما تاثیر آن در طولانی مدت نمایان می شود.

کلام پایانی

بررسی و برطرف کردن مشکلات پنل های خارجی برای بهینه تر کردن کارکرد اسپلیت و طولانی تر کردن طول عمر آن بسیار موثر است. بنابراین برای حل این مشکل بهتر است تمامی مواردی را که در این مقاله گفته شد را به دقت بررسی کنید.

مقالات مرتبط

سرویس های دوره ای در دستگاه های برقی همانند کولر گازی که امروزه قیمت گران تری نیز به خود اختصاص داده اند، می تواند از بروز یکسری از مشکلات جلوگیری نماید. این سرویس ها باعث می شود تا عملکرد دستگاه شما در بهینه ترین حالت خود باشد.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید

با گرم تر شدن هوا و شروع فصل تابستان یکی از متداول ترین تجهیزات گرمایشی که امروزه اکثر افراد استفاده می نمایند، کولر گازی می باشد. شاید برایتان پیش آمده باشد که اسپلیت منزل یا محل کارتان باد گرم بزند و هیچ گونه سرمایشی نداشته باشد. این مشکل به نشت کولر گازی و کمبود گاز مبرد مربوط می شود.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید

اکثر کسانی که کولرهای گازی را خریداری کرده اند تنها برای دو ویژگی اصلی این دستگاه، یعنی سرمایش یا گرمایش آن است، اما این درصورتی است که این دستگاه دارای مزایا و معایب مختلفی می باشد. اگر شما هم در مورد خرید یا عدم خرید این محصول شک دارید، ما در این مقاله به شما کمک می کنیم تصمیم خود را برای خرید این محصول نهایی کنید.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید

نحوه نگهداری کولر گازی در قدم دوم قرار دارد و تمامی افرادی که بهترین کولر گازی را برای فضای مورد نظر خود تهیه کرده اند، پس یک دوره استفاده اقدام به بررسی نکات نگهداری این محصول می کنند. کولر گازی هم یک سیستم مکانیکی بوده که برای عملکرد بهتر باید نکاتی را برای نگهداری و مراقبت از آن رعایت کرد که در این مقاله به همین موضوع پرداخته شده است.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید

آبریزی یا نشت آب کولر به داخل خانه یکی از مشکلات شایعی است که بیشتر در فصل تابستان اتفاق می افتد. این نشت آب از جلوی پنل دو تکه است. مشکل نشتی آب اسپلیت یا کولر گازی باید خیلی زود برظرف شود چرا که اگر تعللی صورت بگیرد موجب خساراتی همچون ریختن گچ دیوار یا خراب شدن کاغذ دیواری می گردد. در این مقاله قصد داریم درباره دلایل آبریزی کولر گازی توضیحاتی را ارائه کنیم که پیشنهاد می شود همراه ما باشید.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید

کولر گازی ها امروزه جایگزین بسیار مناسبی به جای کولر های آبی می باشند. این تجهیزات با قطعات بسیار نوین و پیشرفته تولید شده اند و با کم ترین صدای ممکن کارایی دارند. بنابراین، اگر شما حین کار کردن کولر گازی و اسپیلت خود متوجه صداهای عجیب شده اید، باید به فکر بررسی یا تعمیرات این دستگاه باشید.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید

خاموش شدن کولر گازی بعد از چند دقیقه مشکلی است که حداقل هر فردی یکبار با آن مواجه شده است. برای عیب یابی این مورد پیشنهاد می شود تا از یک تکنسین ماهر بخواهید تا اسپلیت شما را بررسی نماید. در ادامه مقاله درباره دلایل این مشکل توضیحات بیشتری خواهیم داد که شاید برایتان جالب باشد.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید
پربازدیدترین مطالب

پمپ ها مدل ها و برند های مختلفی دارند. آنچه از پمپ ها انتظار می رود سیال را از نقطه ای به نقطه دیگر انتقال دهد در این رابطه مابین فشار و دبی پمپ رابطه معکوس وجود دارد. بدین مفهوم که؛ پمپ هایی که دبی زیادی را انتقال می دهند فشار کمتری تولید می کنند و برعکس آن نیز صادق است، یعنی پمپ هایی که فشار زیادی تولید می کنند دبی کمتری تولید می کنند. برای انتخاب یک پمپ اولین موضوع مقدار دبی و میزان فشار لازم است.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید

منبع تحت فشار با نام های دیگری اعم از مخزن دیافراگمی یا منبع تحت فشار نیز شناخته می شود. چگونه باید این محصول را انتخاب نماییم؟ در زمان استفاده از این محصول چه نکاتی حیاتی می باشند؟

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید

ماینر دستگاهی است برای استخراج بیت کوین که همان ارز دیجیتال است و توسط شرکت هایی چون BITMAIN که پیشتاز این نوع صنعت گردیده، تولید می شود.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید

اگر شما هم از افرادی هستید که قصد خرید کولر گازی را دارید اما با سوالاتی همچون اینکه کدام برند های کولر گازی اورجینال بوده، برای ابعاد محیط مورد نظر چه نوع و چه ظرفیتی از کولر گازی مناسب است و مراکز معتبر جهت خرید کولر گاز کدام است؟ مواجه هستید، مطالعه این مطلب برای شما مفید خواهد بود زیرا توصیه می شود در اولین گام به مطالعه مطالب ارائه شده در این زمینه پرداخته و در گام نهایی پس از دریافت مشاوره از کارشناسان این حوزه اقدام به خرید کولر گازی نمایید.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید

بهترین پمپ آب خانگی کدام است؟ معرفی کم صداترین، قویترین و بهترین پمپ آب خانگی و کشاورزی در ایران، در این مقاله به تفصیه به این مضوع پرداخته و بهترین پمپ ها را همچنین بر اساس نوع و توان معرفی می کنیم.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید

پرلیت یک نوع سنگ آتش فشانی از نوع سیلیکات بوده که به علت منجمد شدن گدازه های آتش فشانی مقداری آب (2 تا 5 درصد) در آن ذخیره می شود که توسط حرارت بین 400 تا 1300 درجه سانتی گراد آب موجود در داخل آن خارج شده و این عمل باعث می شود تا ماده خاکستری داخل آن تغییر رنگ داده و ماده ای سفید رنگ به نام پرلیت ایجاد گردد.

11 شهریور , 1403 بیشتر بخوانید